«Козацькому роду нема переводу» с. 21-24



Скачати 232.09 Kb.
Дата конвертації30.04.2016
Розмір232.09 Kb.



Збірка позакласних заходів

з історії

(для 6-8 класів)



d:\документы наташи\история\картинки\ludia-677.gif


Зміст


  1. Гра «Знавці історії» __________________________с.3-7

  2. Історична гра «Міфи та релігія Давньої Греції»_с.8-13

  3. Інтелектуальна гра «Історичний марафон» ___с.13-17

  4. Брейн-ринг з історії ________________________с. 17-20

  5. Гра «Розумники та розумниці» на тему

«Козацькому роду нема переводу»________с. 21-24

  1. Гра «Найрозумніший» _____________________с.24-33

  2. КВК. Інтегрований захід з всесвітньої історії

та всесвітньої літератури на тему «Доба Відродження» ____________________________с.33-36

Додаток: СД-діск з електронною версією сценаріїв та презентаціями до сценарію №2,5,7

Гра «Знавці історії»

( для учнів 6 класів)

Гра проводиться наприкінці року для повторення всього навчального матеріалу



Мета: активізувати й стимулювати творчу діяльність учнів, узагальнити їхні знання з курсу в невимушеній, творчій атмосфері, виховувати в учнях вміння працювати в команді.

Умови гри: грають 2 команди по 7 гравців. Кожна команда має назву та капітана. Гра проходить у 5 раундів та оцінюється журі.

Хід гри.
І раунд. Розминка «Хто швидше?»

Дається 10 запитань і 30 секунд на обговорення; команда, яка знає відповідь піднімає руку і відповідає. Оцінка журі за правильну відповідь 5 балів.



  1. Уявіть, що ви живете у 2000 році до н.е. Вам потрібно зрубати дерево. З чого зроблена ваша сокира? (З бронзи)

  2. Як називається давня тварина схожа на слона? (Мамонт)

  3. З чого робили прикраси у кам’яному віці? (З кістки, зубів тварин)

  4. Як називається 10 століть? ( Тисячоліття)

  5. У 482 році до н.е. в землю сховали скарб. Ви знайшли його в минулому році. Скільки років він пролежав в землі? (2490 )

  6. Кого в Давньому Єгипті називали «живі вбиті»? (Рабів-полонених)

  7. Як називається знак давньоєгипетської писемності? (Ієрогліф)

  8. Як називалося в давнину місто Керч? ( Пантікапей )

  9. Уявіть, що ви учень давньоєгипетської школи. Які письмові приладдя ви візьмете на урок письма? ( Папірус, паличку,чорнила)

  10. Який підрозділ був основним у римській армії? (Фаланга)

ІІ раунд. «Хто більше?».

Кожна команда називає по черзі грецьких богів. За кожне команда отримує 1 бал.



ІІІ раунд. « Погляд удачі »

На листку паперу розкидані 15 слів для кожної команди. Один з гравців команди дивиться на слова 30 секунд та називає потім ті, що запам’ятав.

Перша команда: амфора, демос, школа, трієра, аристократія, збори, колісниця, стиль, арифметика, хор, порт, раб,

комедія, історія, боротьба.

Друга команда6 портик, перси, сцена, храм, урок, гімназій, флот, трагедія, агора, оратор, колона, театр, острів, стратег, демократія.

Конкурс для вболівальників.

В конкурсі бере участь по 5 вболівальників кожної команди. Їм дається літера з алфавіту на яку вони по черзі називають імена, терміни. Міста пов’язані з історією Давнього Світу. Команда. Яка назве останнє слово - перемагає. За перемогу 5 балів.

Додаткові бали вболівальники можуть принести своїй команді і за активну підтримку, плакати та речівки.

ІV раунд «Дешифровка».

Потрібно виправити помилки в тексті. Команді дається 1 хвилина. За кожну помилку 10 балів.

Текст 1. Греці розташована у Малій Азії. Афіни знаходяться у Південній Греції. Рабів в Афінах не було. Влада знаходилась в руках іноземців. Народні збори збиралися в амфітеатрі.

Текст 2. Спарта розташована у Середній Греції. Спартанці були освічені і майже не займалися спортом. У школах Спарти навчалися тільки дівчата. Спартанці любили розмовляти лаконічно. Тобто довго та незрозуміло.



V раунд. «Ланцюжок»

У кожного учасника 7 маленьких аркушів паперу. Ведучий задає питання та дає чотири варіанти відповідей. Учні записують правильну відповідь на аркуші. Потім перевіряється кількість правильних відповідей. За кожну дається 1 бал.



  1. Хто придумав слово «історія»?

А) греки;

Б) римляни;

В) єгиптяни;

Г)перси.


2. Єгиптяни писали на :

А)глиняних табличках;



Б) папірусі;

В) пергаменті;

Г) папері.

3. Як називають велику державу, яка виникає на завойованих територіях?

А) республіка;

Б) федерація;

В) автономія;

Г) імперія.

4. Бронза - це сплав:

А) міді із залізом;

Б) міді з оловом;

В) міді зі сріблом;

Г) міді із цинком.

5. Яка книга розповідає про давню історію єврейського народу?

А) Веди;

Б) Біблія;

В) Папірус;

Г) Коран.

6. Хто вбив Мінотавра?

А) Геракл;

Б) Тірінф;

В) Язон;

Г) Тесей.

7. Як називався грецький бойовий корабель?

А) крейсер;

Б) трієра;
В) фрегат;

Г) дракар.

Журі підбиває підсумки конкурсу та вручає переможцям грамоти.

Історична граd:\документы наташи\история\картинки боги\35393516.jpeg

«Міфи та релігія Давньої Греції»

(для учнів 6 класів)

Мета: активізувати пізнавальну діяльність учнів, вчитися застосовувати набуті знання в нестандартній ситуації, , підвищувати в учнів інтерес до предмету, навчальної діяльності, розвивати здоровий дух суперництва та співробітництва, виховувати повагу до культури та релігії інших народів..

Хід гри

Ведучий: сьогодні ми зібрались з вами для того, щоб пригадати міфи та богів Давньої Греції. В нашому змаганні приймуть участь дві команди, які зараз скажуть свої назви та девізи. (назви команд повинні бути пов’язанні з історією взагалі або історією Давньої Греції).

Виступи команд.

Ведучий: ви знаєте що в Греції існував Ареопаг, який мав і судові функції. Є сьогодні Ареопаг і у нас. Саме вони і будуть судити сьогоднішнє змагання. ( ведучий представляє членів журі – це можуть бути або учнів старших класів. Або вчителі з інших предметів)

Ведучий: Ну що пора почати змагання. Хай переможе найрозумніший.

Ведучий: Перший конкурс називається «Знайди слово».( На мультимедійній дошці з’являється слайд на якому написані імена грецьких богів, але букви записані в неправильному порядку. Команди повинні за 5 хвилин записати всі імена вірно.)

Команди на аркушах записують свої варіанти відповідей та передають відповіді журі. Після цього з’являється слайд з правильними відповідями.

Ведучий: А зараз ми подивимось наскільки ви знаєте богів Греції та їх символи. Конкурс називається «Вгадай хто». На слайді з’являється три зображення трьох предметів. Якось пов’язаних з певним богів команди по черзі вгадують, що це за бог.

Приклад:

Всього для кожної команди чотири питання.

Ведучий: А зараз наш шановний Ареопаг оголосить результати 1 та 2 конкурсу.

Виступ членів журі

Ведучий: Наш третій конкурс називається «Знайди пару». На слайді ви побачите імена героїв міфів та предмети чи імена з ними пов’язані. Вам необхідно встановити взаємозв’язок між ними.

Після того як відповіді були передані членам Ареопагу з’являється слайд з правильними відповідями.

Ведучий: Зараз наші команди мають час підготуватися до показу домашнього завдання.( Домашнє завдання дається команда приблизно за 2 тижня. Команди обирають міф або частину міфу Давньої Греції та інсценують його. На показ завдання у них 5 хвилин) А поки щоб вболівальники не сумували ми трохи пограємо і з ними.

Ведучий задає питання, а вболівальники піднімають руки, ті хто знає відповідь. Журі уважно дивиться і визначає хто був першим. Правильна відповідь зараховується як 1 бал на користь команди, яку обере вболівальник.

Питання для вболівальників.


  1. Коли в Давній Греції ніхто не воювали? ( Під час проведення Олімпійських ігор)

  2. Герой давньогрецьких міфів, який скоїв 12 подвигів. (Геракл)

  3. Місце де знаходилися боги Давньої Греції. (Гора Олімп)

  4. Яка релігія була у давніх греків? (Язичництво)

  5. Яку війну виграв лише один кінь? (Троянську)

  6. Що подарувала Афіна місту, яке стало носити її ім’я? (Оливкове дерево)

  7. Сміливі мандрівники, які відправилися за золотим руном (Аргонавти)

  8. Хто подарував вогонь людям? (Прометей)

  9. Як називався велетень з одним оком? (Циклоп)

  10. Що в перекладі з грецького означає «піснь козлів» ? (Трагедія)

  11. Завдання із заплутаними переходами. Із яких складно знайти вихід? (Лабіринт)

  12. Напівкінь-напівлюдина в грецькій міфології (Кентавр)

Ведучий: Ну а зараз ми подивимось домашнє завдання наших команд. Максимальний бал за нього 5 балів.

Виступи команд.

Ведучий: Ну а зараз ми дізнаємось результати 3 та 4 конкурсів у членів нашого Ареопагу. Та дізнаємось хто ж став переможцем нашої історичної гри .

Журі підводить підсумки та нагороджує переможця.



Інтелектуальна гра «Історичний марафон»

(для учнів 7 класів)
Мета: перевірити знання і вміння учнів з основних тем історії України та історії середніх віків, активізувати пізнавальні інтереси учнів; розвивати уважність, кмітливість, вміння логічно мислити та аргументовано висловлювати свою думку; виховувати дух змагальності, почуття співпереживання за команду, відповідальність за власні дії в команді.

Хід гри.

Команди займають свої ігрові місця. В кожній команді по 5 чоловік.

Шановні друзі! Сьогодні ми всі зібралися, щоб пограти в дуже цікаву та захоплюючу гру. Учасникам команд доведеться подолати нелегкий і насичений різними перешкодами шлях до перемоги.

Представлення членів журі.



1-й етап змагання – «Привітання команд»

Капітани команд оголошують склад команд, назву та девіз команди.

Максимальна оцінка – 5 балів.

2-й етап змагань – «Історичний турнір»

Обом командам ставляться 20 запитань. Та команда, яка першою дасть правильну відповідь на кожне запитання, отримує по 1 балу за кожну відповідь. Час на роздуми – 15 секунд. Якщо команди не дають правильну відповідь, то право відповісти мають вболівальники, а бали зараховуються той, команді, чиї вболівальники дадуть правильну відповідь.

Запитання:


  1. Що означає слово «ізгой»?

  2. Кого з київських князів історик Грушевський називав «давньоруським спартанцем»?

  3. Хто є автором «Повісті минулих літ»?

  4. Хто охрестив Київську Русь?

  5. Покровителем чого був бог Велес?

  6. Як називали вікінгів у Київській Русі?

  7. Хто відносився до стану населення «ті, що воюють»?

  8. Як звали верховного бога скандинавців?

  9. Як називається право міст на самоуправління в середні віки?

  10. Яку назву має відома збірка арабських казок?

  11. Як називали правителя арабської держави, який поєднував у своїх руках світську і духовну владу?

  12. Як називалася книга, до якої було занесені результати перепису населення, проведеного Вільгельмом Завойовником в 11 сторіччі в Англії?

  13. Які династії брали участь в війні Червоної та Білої троянди?

  14. Хто такі «чорне духівництво»?

  15. Скільки років тривала Столітня війна?

  16. Яка квітка була символом королівської династії в Франції?

  17. Кого з історичних діячів називали «Орлеанською дівою»?

  18. Хто очолив Гуситські війни в Чехії?

  19. Як називався дорадчий орган влади в Османській імперії?

  20. Як називалася Германська імперія, створена Оттоном 1?

Журі підбиває підсумки змагання.

3-й етап змагання – «Творчий спринт»

Команди повинні показати модель замку чи церкви романського (1 команда) чи готичного (2 команда) стилю. Завдання вони отримують за 2 тижні до проведення гри. Максимальна оцінка – 10 балів.

Журі підбиває підсумки змагання.

4-й етап змагання – «Терміни»

Команди мають пояснити значення 10 історичних термінів. На тлумачення кожного терміну відводиться 30 секунд. Кожен термін пояснює один член команди і так по черзі. За кожну правильну відповідь команди отримую по 1 балу.

Терміни:


  1. Вотчина.

  2. Целібат.

  3. Полюддя.

  4. Десятина.

  5. Паломництво.

  6. Реконкіста.

  7. Руни.

  8. Магнати

  9. Генеральні штати.

  10. Майордом.

Журі підбиває підсумки змагання.

5-й етап змагання – «Капітанський біатлон»

  1. Капітани команд обмінюються запитаннями: один одному задають по 3 питання. Кожна правильна відповідь – 3 бали.

  2. Капітанам команд треба протягом 2 хвилин із слова «роздробленість» скласти і записати якомога більше нових слів. За кожне слово – 1 бал.

Журі підбиває підсумки змагання та оголошує переможця.


Брейн-ринг з історії

( для учнів 7 та 8 класів.)

Гра може проводитись наприкінці навчального року в 7 класі або як позакласний захід з історії для учнів 8 класу для повторення матеріалу.



Мета: активізувати пізнавальну діяльність учнів, вчитися застосовувати набуті знання в нестандартній ситуації, підвищувати в учнів інтерес до предмету, розвивати здоровий дух суперництва та співробітництва, берегти пам'ять народу про історичне минуле.

Хід гри

Дорогі діти в ви познайомилися з історією Середніх віків і сьогодні ми з вами пригадаємо найзначущі події та постаті цього періоду. У є дві команди учасників, кожна має свою назву, герб та девіз. Також у нас є журі, суворе, але справедливе та наші вболівальники. Давайте побажаємо один одному вдачі та перемоги . І ми починаємо нашу гру.



І етап. Команди повинні представитися та захистити свій герб, спираючись на знання з геральдики(пояснити значення кольору, тварин, геометричних фігур на гербі). Максимальна оцінка за виступ – 10 балів.

ІІ етап. «Обери питання». Капітани обирають по черзі питання (по три питання на команду). На роздуми у команди є 1 хвилина. Максимальний бал – 5.

Питання :



  1. З чим були пов’язані релігійні вірування давніх слов’ян?

  2. Які наслідки мала монголо-татарська навала для Південно-Західної Русі?

  3. Назвіть причини хрестових походів?

  4. Що таке середньовічний цех і як можна було стати його членом?

  5. У чому полягало історичне значення з’їзду князів у Любечі.

  6. Як церква боролося з єретиками?

ІІІ етап. «Розшифруй термін». З кожної команди виходить по одному представнику та отримують 4 терміни, яким за 1 хвилину їм необхідно дати визначення. Правильна відповідь дає 2 бали за термін.

Терміни для команди № 1: Інквізиція, Золота Орда, мусульманство, холоп.

Терміни для команди №2: Єретик, ізгої, університет, віче.

ІV етап. «Обери зайве». Учасники команди по черзі тягнуть картки з іменами або термінами. Їм необхідно за 20 секунд назвати зайве ім’я або термін та пояснити чому саме так. За одну правильну відповідь команда отримує 1 бал.


  1. Ігор, Аскольд, Святослав, Володимир Великий. (не Рюрикович)

  2. Францисканці, тамплієри, домініканці, бенедиктинці. ( не чернечий, а рицарський орден)

  3. Перун, Велес, Іштар, Мокоша. ( це богиня міста Аккад, а не слов’ян)

  4. Гончар, поет, кравець, коваль. ( не реміснича професія)

  5. Данила Галицький, Роман Мстиславович, Лев Данилович, Ігор Святославович. ( не був князем Галицько-Волинської Русі)

  6. Патріарх, ваганти, єпископ, схизма. ( не відноситься до церкви)

V етап. Домашнє завдання. Команди повинні розповісти про архітектурну пам’ятку романського або готичного стилю ( історія побудови, місце знаходження, особливості стилю). Команда представляє один стиль ( визначається жеребкуванням за 1-2 тижні до проведення гри). Максимальний бал – 15.

Ну ось і завершилась наша подорож по Середньовіччю, а переможцями сьогодні стала команда _____________. До зустрічі та успіхів вам .



«Розумники та розумниці»

«Козацькому роду нема переводу»

(для учнів 8 класу)

Гру можна провести наприкінці року під час узагальнення знань по курсу історії України в 8 класі.



Мета: систематизувати знання учнів з історії України за матеріалом 8 класу;розвивати вміння та навики співвідносити та порівнювати отриманні знання, використовувати їх при відповіді на питання; виховувати любов до своєї країни, навчити слухати один одного.

Умови гри: на першому етапі беруть участь усі учні класу, потім поступово залишається 3 учні. Вони обирають собі доріжку червоного, жовтого або зеленого кольорів. ( доріжку можна зробити з аркушів кольорового паперу або намалювати на ватмані) На червоній доріжці учню задається два питання і він не може помилитися жодного разу. На жовтій доріжці учень отримує 3 питання і може помилитися 1 раз. На зеленій – 4 питання і можливість 2 помилок. Також присутнє журі – це або три вчителя або три учні з старших класів, які гарно володіють матеріалом. При проведенні гри використовується мультимедійна презентація для виконання та перевірки завдань

Хід гри

Ведучий(учитель) : Добрий день. Сьогодні ми з вами подивимось хто з вас найкраще засвоїв вивчений матеріал за рік і зробимо ми це за допомогою гри «Розумники та розумниці». Спочатку нам треба визначити трьох учнів, що вийдуть до фіналу і для цього ми проведемо три відбіркових етапи. А допоможе мені наше шановне журі (знайомство з членами журі).

Ну що починаємо наш перший відбірковий конкурс. Я буду називати імена та географічні назви з теми , що ми вивчили і ви повинні без помилок написати їх. За кожну правильну відповідь 2 бали. Починаємо…

ЄЗУЇТИ, КЮЧУК-КАЙНАРДЖІЙСЬКИЙ ДОГОВІР, ПІДПОМІЧНИКИ, САГАЙДАЧНИЙ, СТАВРОПІГІЯ.

З’являється слайд з правильними назвами та учні перевіряють написання. Журі нараховує бали. Далі проходять учні з найбільшою кількістю балів.

Ведучий: А зараз друге завдання. Вам необхідно написати визначення 5 термінам. За кожне правильне визначення учень отримує 3 бали. На виконання завдання у вас є 3 хвилини.

Терміни : МАГДЕБУРЗЬКЕ ПРАВО, УНІЯ, КОЗАК, БУЛАВА, РУЇНА

На слайді з’являються 5 термінів , потім до кожного терміну визначення. Журі оцінює і до третього туру проходять ті учні , які мають найбільшу кількість балів.

Ведучий: А зараз наш останній відбірковий етап після якого залишиться лише три учасника, які вийдуть до фіналу. Суть завдання: ви отримаєте п’ять подій і повинні написати коли вони відбулися. За кожну правильну відповідь 1 бал.

На слайді спочатку з’являються лише подія і після того як всі напишуть відповіді з’являються дати. За швидкість учні отримують додатковий бал.

Завдання:


  • Зборівський мирний договір – 1649 р.

  • Конституція Пилипа Орлика – 1710 р.

  • Вічний мир – 1686 р.

  • Зруйнування Запорозької січі – 1775 р.

  • Березневі статті – 1654 р.

Ведучий: У нас э три фіналісти. Це …

Ми починаємо фінальний конкурс. Спочатку оберіть собі колір доріжки ( у кого більше балів той і обирає першим). Ви бачите дев’ять питань. Кожен із вас по черзі називає цифру від

1 до 9 та перед вами з’являється питання. На обдумування відповіді у вас є 1 хвилина. Зробіть свій вибір.


Хто з учнів першим доходить до кінця своєї доріжки, той і стає переможцем.

Ведучий: У нас є переможець. Нашим розумником (розумницею) стає …

Журі вручає дипломи фіналістам та переможцю.

Гра «Найрозумніший»

(для учнів 8 класів.)
Гра проводиться наприкінці навчального року для повторення матеріалу з всесвітньої історії за 8 клас.

Мета: сприяти поглибленню знань з історії, закріпленню знань з Всесвітньої історії, розвитку пізнавальних здібностей, виховувати дух змагальності, спонукати до самоосвіти та самовдосконалення.

Хід гри.

Учитель: сьогодні ми зібралися з вами для того, щоб повторити все що ви вивчили за рік з всесвітньої історії і нехай переможе найрозумніший.

І тур. Участь беруть 12 учасників (учні, що мають найвищі оцінки з предмету). Учитель задає 10 питань, а учні записують правильну відповідь на аркушах, за кожну правильну відповідь учні отримують 1 бал. Один учень веде таблицю кількості правильних відповідей учнів. 6 учнів, що наберуть найбільшу кількість правильних відповідей проходять у другий тур. Якщо за 10 питань 6 учнів не визначилися, то вчитель задає додаткових 5 питань.

Питання до І туру:



  1. В якому році Колумб відкрив Америку? (1492р.)

  2. Панівна релігія в Німеччині на початку ХVІ ст.. (католицизм)

  3. Як називався парламент у Франції? (Генеральні штати)

  4. Кому належать слова «Держава – це Я» ? ( Людовик ХІV)

  5. Назвіть династію царів Московського царства, що пришла до влади в 1612 році. (Романови)

  6. Яка панівна релігія Османської імперії? ( іслам)

  7. Назвіть автора трагедії «Ромео і Джульєтта» (Шекспір)

  8. Коли відбулося повстання О. Пугачова? (1773-1775 рр)

  9. Назвіть хто здійснив першу навколосвітню подорож? (Ф. Магеллан)

  10. В якому році США прийняли Декларацію незалежності»? (1776 р.)

Додаткові питання:

  1. Рік прийняття Конституції США ( 1787)

  2. Коли відбувалася Північна війна? (1700-1721 р.р.)

  3. В якому році було страчено англійського короля Карла? ( 30.01.1649)

  4. Хто сказав «А все таки вона обертається!» ?( Галілео Галілей)

  5. Коли відбулась Варфоломіївська ніч? ( 24.08.1572)

Учитель: Ну ось у нас є шестеро учнів, що переходять до ІІ туру.

ІІ тур. Кожен з учасників обирає собі одну тему з наданих 6 та отримує 8 запитань. За кожну правильну відповідь учень отримує 1 бал. Починає той, хто першим набрав найбільшу кількість балів і так далі.

Теми: 1. Великі географічні відкриття.

2. Реформація в Європі.

3. Мистецтво Відродження.

4. Росія наприкінці ХVІІ – в ХVІІІ ст..

5. Сполучені Штати Америки

6. Західноєвропейські держави в ХVІ – п.п. ХVІІ ст..

Питання з теми 1. Великі географічні відкриття.



  1. До якої країни шукали морський шлях європейці напередодні ВГО? ( Індія)

  2. Як називався легкий вітрильник, що був здатен рухатися за будь-якого вітру, що винайдено в ХV ст.. ( Каравела)

  3. Назвіть роки експедиції Магеллана? (1519-1522 рр)

  4. Хто в 1487 р. обігнув Африку з півдня (Барталомеу Діаш)

  5. Іспанський конкістадор , що завоював державу інків. ( Франсіско Пісарро)

  6. Яка держава знаходилась на місці сучасної Мексики до початку ВГО? ( Держава ацтеків)

  7. Хто відкрив морський шлях до Індії? ( Васко да Гама)

  8. Які нові продукти харчування привезли європейці з Америки( картопля, томати, какао, кофе, кукурудза, маїс.

Питання до 2 теми Реформація в Європі

  1. Хто автор твору «95 тез» ? (Мартін Лютер)

  2. Хто очолив селянську війну в Німеччині в 1524-1525 р.р.? (Томас Мюнцер)

  3. Як називалися прихильники реформації ?(протестанти)

  4. Що таке «Індекс заборонених книг»? (це книги, які вважалися єретичними)

  5. Як називався церковний суд католицької церкви? (Інквізиція)

  6. Як називали членів «Товариства Ісуса», яке створив Ігнатій Лойола? (Єзуїти)

  7. Як називали протестантів у Франції? ( Гугеноти)

  8. Як називалася грамота про повне або часткове відпущення гріхів, що видавалася католицькою церквою? (Індульгенція)

Питання до теми 3 Мистецтво Відродження

  1. Яку називали Відродження в Італії? (Ренесанс)

  2. Автор картини «Мона Ліза», «Таємна вечеря», «Мадонна Літта». (Леонардо да Вінчі).

  3. Хто з письменників присвячував свої сонети Лаурі? (Петрарка)

  4. Хто керував будівництвом собору Св. Петра в Римі та автор твору «Сікстинська Мадонна»? ( Рафаель Санті)

  5. Автор розпису Сікстинської капели. (Мікеланджело Буонарроті)

  6. Представник Північного Відродження, на більшості полотен зображав фантастичні постаті як покарання за людські гріхи. Найвідоміше творіння – триптих «Сад земних насолод». ( Ієронім Босх)

  7. Найвидатніший майстер гравюри, його роботи – «Чотири вершники», «Рицар, смерть та диявол». ( Альбрехт Дюрер)

  8. Автор твору «Гаргантюа та Пантагрюєль» (Рабле)

Питання до теми 4 Росія наприкінці ХVІІ – в ХVІІІ ст..

  1. Роки правління Петра І ( 1682-1725 р.р.)

  2. Що це таке «податок із кожної особи», який сплачували навіть кріпаки? (подушна подать)

  3. Рік заснування Санкт-Петербургу(1703 р.)

  4. Коли відбулась Полтавська битва? (27 червня 1709 р.)

  5. В якому році Московське царство стає Російською імперією? (1721 р.)

  6. Скільки відбулося палацових переворотів в Росії з 1725 по 1762 роки? (5)

  7. Хто очолив селянську війну в 1773-1775 роках проти Катерини ІІ? (Омелян Пугачов)

  8. В якому році Кримське ханство було приєднано до Російської імперії? (1783)

Питання до теми 5 Сполучені Штати Америки

  1. Як називалися великі землеробські господарства Півдня США, де основною робочою силою були раби? (плантації)

  2. Коли відбулося так зване «Бостонське чаювання»? (1773 р.)

  3. Скільки колоній спочатку створили США? (13)

  4. Хто був першим президентом США? (Джордж Вашингтон)

  5. Коли був прийнятий «Білль про права» ? (1791 р.)

  6. Як називається парламент США? (Конгрес)

  7. Коли Англія визнала незалежність США? (1783 р.)

  8. Хто не мав громадянських прав в США? (негри, індіанці)

Питання до теми 6 Західноєвропейські держави в ХVІ –

п.п. ХVІІ ст..

  1. Кого у Франції називали «дворянство шпаги»? (родовите дворянство)

  2. Хто сказав фразу «Париж вартий меси!»?(Генріх ІV Наваррській )

  3. Хто такі ідальго? (дрібне і середнє дворянство в Іспанії)

  4. Роки національно-визвольної війни в Нідерландах?(1566-1609 р.р.)

  5. Коли відбувся розгром англійцями «Непереможної армади» ?( 1588)

  6. Початок Реформації в Англії.(1534 р)

  7. Роки, коли відбувалася Тридцятилітня війна. (1618-1648 р.р)

  8. Який договір було підписано наприкінці Тридцятилітньої війни? ( Вестфальський мир)

Учитель: у нас є три фіналісти, які будуть продовжувати боротися за перемогу.

ІІІ тур. Всього є 18 питань. Учасники по черзі називають номер та отримають питання за правильну відповідь – 2 бали.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

Питання фіналу:

  1. Коли утворилась Річ Посполита? (1596 р.)

  2. Як називався станово-представницький орган Московської держави? (Земський собор)

  3. Хто очолив англійську громадянську війну, під час правління Карла І? (Олівер Кромвель)

  4. Хто очолював опричників Івана Грозного? (Малюта Скуратов)

  5. Коли було створено механічну прядку «Дженні»? (1765 р.)

  6. Кого називали король-сонце? ( Людовик ХІV)

  7. В якому році створено Прусське королівство? (1701 р.)

  8. Який титул мав китайський імператор? («Син Неба»)

  9. Як називається в ісламі священна війна для торжества доброї справи? (Джихад)

  10. Коли запрацювала перша фабрика в Англії? (1771 р.)

  11. Як називалась турецька гвардія? (Яничари)

  12. Як називається спалення єретиків на вогнищі? (Аутодафе)

  13. Проти чого виступали луддити? (проти використання машин в виробництві)

  14. В якому році Йоган Гутенберг винайшов книгодрукування? (1455 р.)

  15. Назвіть дати трьох розділів Польщі? (1772 р., 1793 р., 1795 р.)

  16. Як називається політика держави направлена на підтримку власного виробника та розвитку власної економіки? (Протекціонізм)

  17. Коли відбулося «Стоянні на р. Угрі»? ( 1480 р.)

  18. Коли було прийнято «Білль про права» в Англії? (1679 р.)

Учитель: у нас є переможець. Сьогодні «Найрозумнішим» учнем 8 класу стає ______________. Сподіваюсь, що вам сподобалась наша гра і ви пригадали багато цікавих сторінок з історії.

КВК

Інтегрований захід з всесвітньої історії та всесвітньої літератури

«Доба Відродження»

(для учнів 8-9 класів)

Мета: закріпити та узагальнити знання учнів по темі «Відродження», показати зв'язок предметів на прикладі даної теми;сприяти формуванню історичного мислення на основі розвитку їх пізнавальної активності і творчих здібностей; виховувати повагу до культурної спадщини народів.

Спочатку учні створюють команди по 6 чоловік в кожній. Вони готують назву команди та девіз.

Ведучий: сьогодні у нас з вами незвичайна зустріч. Ми сьогодні пригадаємо, що ви вчили на уроках всесвітньої історії та літератури. Давайте зануримось в атмосферу епохи Відродження. А допоможе нам сьогодні наше вельмишановне журі. Це __________

І конкурс: команди повинні представитися. Оцінюється оригінальність назви команди та девіз. Максимальна оцінка – 5 балів

Ведучий: ви знаєте, що під час епохи Відродження було написано багато чудових витворів мистецтва. А чи пам’ятаєте ви їх авторів? Зараз подивимось.



ІІ конкурс: «Хто автор?»: спочатку на слайді з’являється зображення декількох картин і учасники повинні написати автора на аркушах А4. Потім з’являється правильна відповідь. Кожна правильна відповідь – 1 бал.

Наприклад:


Або


Всього 8 питань.

Ведучий : а зараз наше журі скаже оцінки за два попередніх конкурси. Отже слово вам панове.

Ведучий: під час епохи відродження народилося не лише багато художників а й багато діячів літератури. Прийшла пора послухати сонети Шекспіра та Петрарки. ( учні заздалегідь отримали завдання вивчити по сонету Петрарки та Шекспіра)



ІІІ конкурс: «Літературний ринг»

Виступи учнів оцінюють журі - 5 балів максимально за сонет.



ІV конкурс «Збери ім’я»

Ведучий: а зараз ми подивимось як швидко ви зберете з наданих літер імена представників Північного та Південного Відродження.

На екрані з’являються букви з яких команди збирають імена. Через 5 хвилин на іншому слайді з’являються правильні відповіді. За кожне вгадане ім’я – 1 бал.



Ведучий: прийшов час членам нашого журі оголосити підсумки двох попередніх конкурсів.

Ведучий: залишився лише один конкурс – найцікавіший.

ІV конкурс «Театральна феєрія». Учням необхідно інсценувати частини п’єси чи роману автора, що писав в часи Відродження.

Максимальна оцінка – 10 балів.



Ведучий: ось і завершилась наша гра. Сподіваюсь, що ви дізналися багато цікавого для вас. Отже переможцями стає команда ________.



База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка