Конспект заняття на тему: "Про воду-водичку в океанах і річках"



Сторінка1/4
Дата конвертації02.05.2016
Розмір0.91 Mb.
  1   2   3   4






Конспект заняття на тему: "Про воду-водичку в океанах і річках" (рекомендовано для дітей старшого дошкільного віку)

Програмовий зміст: вчити розуміти потребу в воді всього живого, кругообіг води; розвивати навички економного витрачання води в домашніх умовах; активізувати; солона вода, прісна вода, очистка води, виховувати бажання до економного витрачання води.

Обладнання: яблуко (велике, червоне), ніж, і плакат скляні банки, склянка, піпетка, тарілка і чашка з залишками їжі, мило, шампунь, брудні пензлі, глобус. 5 маленьких баночок, 5 серветок (ганчірок). Велика миска, тарілочки і мисочки (по 5 шт.), брудна морква, магнітофон.

Хід заняття

Діти, відгадайте загадку:

Я потрібна зеленим лугам,

Я потрібна полям і лісам,

Я потрібна квіткам і кущам,

Якщо я раптово всихаю,

В'яне все навкруги, засиха.

Що це таке? Правильно, це - вода.

- Пригадайте, яку ви знаєте гру про воду? ("Вода не вода").

- Хто може нагадати правила гри?

Якщо діти не згадають, то тоді я пояснюю: я буду називати слова: якщо слово позначає те, що містить в собі воду (райдуга, калюжа), ви будете піднімати обидві руки. Якщо предмет або явище має відношення до води (човник, дельфін), ви піднімаєте одну руку; якщо я назву предмет або явище, яке не має ніякого зв'язка з водою (вітер, камінь) ви руки не піднімаєте. Називаю слова: веселка, пісок, риба, камінь, сніг, дощ, вітep, дельфін, калюжа, хмара, човник, бурулька, лід, глина, струмок, озеро.

Молодці! Ви добре знаєте, що відноситься до води, а що ні, що має зв'язок з водою!

А як ви вважаєте, чи потрібна вода людині?

Для чого вона потрібна людині?

На вашу думку, в організмі людини є вода?

Погляньте на цей малюнок. Організм людини, в основному, складається з води: вона є в крові, в слині. Без їжі людина може прожити тиждень, але без води - 1, 2 дні. Чи знаєте ви, скільки кожній людині щодня треба води. Багато чи мало?

- Так, багато води. Чи багато води на нашій планеті, чи вистачає її усім?

Діти, на якій планеті ми живемо? (Земля)

Показую дітям глобус. Це макет нашої планети Земля.

Як він називається? (Глобус).

Синім кольором на глобусі зображено моря й океани.

Подивіться уважно на глобус і скажіть, чого більше на нашій планеті - води чи суходолу? (води).

- Погляньте сюди. Ось я зніму шторинку: це - суходіл, а все інше - вода.

- Чи багато води на планеті Земля? (багато).

Більшу частину води складають моря і океани. А вода в них солона. Чи всяка вода може задовольнити потреби людини? (Щоб дітям було зрозуміло: підходимо до столика, на якому стоїть 3-літрова банка підсоленої води, півсклянки прісної води, піпетка й тарілочка).

Діти, уявіть собі, що воду морів і океанів нашої планети ми злили в цю банку. Тут солона вода. Тоді прісна вода займе лише півсклянки.

І лише 3 краплини (рахуйте:1. 2. 3. ) це вода річок і озер.

Чи багато у нас прісної води? (Мало).

Води живим істотам треба багато, на планеті її недостатньо. Треба воду економити. Що ви робите, щоб економити воду?

А може не треба її економити, бо вона вся повертається назад до природи?

А в якому вигляді?

Запрошую дітей столика, на якому стоять: 3-літрова банка води; тарілка й чашка з залишками їжі; брудна морква на тарілці, брудна сукня ляльки в ванночці, брудні пензлики, мило, біля кожного предмету стоїть баночка, пісочок й лежить серветка. Посередині стоїть велика миска.

Ставлю по 2 дитини біля кожного "знаряддя праці ", розливаю в баночки воду з великої банки. Пропоную виконати потрібну роботу, діти виконують. Брудну воду з маленьких мисок вcі зливають в велику миску. А я перед цим кожного запитую:

Що ви робили? - злили в миску.

Діти, а ви знаєте звідки вода надходить до наших кранів? Так, вода надходить до нас з природних водоймі, з річок і озер трубами, але перед цим проходять очистку на спеціальних станціях. Потім вона відправляється назад вже по іншим трубам. Діти, пригадайте, яка кристально чиста вода була в банці, а перетворилась на противну мутну воду. З річок і озер до нас прийшла чиста вода, а повертається туди дуже брудною. Тому вода в річках та озерах вже не є чистою. І перед тим як вода надійде знову у водопровід, її треба очистити. Вода без потреби, надходить до каналізації, де перемішується з брудною жижею. Щоб з цієї жижи отримати чисту воду, будуть спеціальні очисні споруди, які не встигають очищати велику кількість брудноті води. Вони працюють на межі. Якщо кран залишився відкритим, то не тільки даремно витрачена чиста вода, але й збільшилась кількість брудної води. Відповідне навантаження на очисні споруди. Поки що водопровідну воду можна пити, але її якість з кожним роком погіршується. З нещільно зачиненого крану витікає дуже багато крапель води за добу: це 5 отаких банок води. Ось про що можуть говорити краплі, коли кран не зачинений:

Джерельце всохло, струмок заслаб,

А ми із крану -

Крап, крап, крап,

Міліють ріки і моря,

Не витрачайте воду

Зря, зря, зря,

Лише мине трохи літ,

Води не стане,

Hі, Hі, Hі.

Звідки надходить вода в дім? Куди повертається вода?

Запам'ятайте, діти, чистої води мало і її треба берегти - не забруднювати. А ще забруднює воду, ми з’ясуємо грі "потрібне - непотрібне".

Я буду загадувати загадки, а ви - відповідати. Хто знайде відповідь, підніме руку. Будьте уважними.

1. Я в річці. Я іржавая. Я порізала ступню маленької дівчинки, коли вона купалася. Хто? (бляшанка).

- Вона повинна бути в чистій воді? (Hі)

2. Я дуже хвора. Meні не вистачає кисню для дихання. Meні більше не подобається плавати у цьому озері.

Хто я? (риба).

Потребує риба чистої води? (так)

3. Я мокра. У мене поганий запах. Мій колір зовсім непривабливий. Щодня завод викидає в мене свої відходи. Це я. (Брудна вода )

- Вона нам не треба.

4. Я в річці. Я склянка, прозора, з дуже гострими краями. Я порізала руку хлопчика, який вчився плавати.

- Хто? (Розбита пляшка)

- Вона повинна бути в чистій воді? - (Hі)

- Я мокра. Я потрібна всім живим істотам. Уcі рослини, тварини, люди умруть без мене.

- Хто я?- (Чиста вода)

Нам потрібна чиста вода. Тому ми не повинні її забруднювати. - Послухайте, як про це розповідається у вірші:

Чи ми з природою єдині,

Чи вірно спрямували крок?

Ми кожну річку і ставок

Від лиха зберегти повинні!

Включаю музику.

Вставайте зі стільчиків. Хай за вікном у нас зима, тріскучий мороз, а ми уявимо, що зараз, в групі у нас весна, а ви лісові струмочки.

На моє слово "Струмочки ", ви утворюєте два струмочки і течете по лісі, не наштовхуєтесь один на одного, тримаючись за руки. На моє слово "Озеро", ви, струмочки, утворюєте одне велике озеро і повторюєте рухи, які я називатиму. Отже будьте уважними.

- Де мої струмочки?

По закінченні музики:

- Чи сподобались, вам гості, наші весняні, веселі, теплі струмочки? А озеро?

- Молодці діти! Ви були дуже уважними, цікаво відповідати на мої питання, розповідали, працювали, зображували лісові струмочки. Я бажаю вам, щоб завжди з вами була чиста вода, а ви її бережіть!

Конспект заняття на тему: «Подорож краплинки»

(рекомендовано для дітей старшого дошкільного віку)
Програмовий зміст: продовжити знайомити дітей з творами Василя Сухомлинського, формувати інтерес до явищ живої і неживої природи. Уточнювати і розширювати знання про стан води, її роль для оточуючого. Вправляти в умінні придумувати означення та однокореневі слова, вирішувати проблемні питання, висловлювати свою думку, вміти відстояти своє судження, граматично правильно будувати речення. Розвивати логічне мислення, творчість. Виховувати любов та бережне ставлення до природи.

Підготовка дітей: протягом року діти знайомились з творчістю В. Сухомлинського на тематику явищ природи: «Барвисте коромисло», «Краплини роси», «Хлопчик і сніжинка», «Перша крига на ставку». З дітьми проводились екскурсії в природу, бесіди, заняття в природі, досліди, спостереження.

Матеріал до заняття: фланелеграф, демонстраційний та роздатковий матеріал, підставки.

Хід заняття:

(Діти сидять перед фланелеграфом, а на ньому в різних кутках розташовані зображення різних пір року)

Вихователь:

Діти, які пори року ви бачите на фланеграфі?

Послухайте цікаву історію:

Одного дня на дворі з хмаринки пішов дощ зі снігом і в повітрі зустрілись Краплинка і Сніжинка.

Якої пори року може таке трапитися? (варіанти відповідей дітей.)

Краплинка подивилась на Сніжинку і подумала: «Вона така красива, ніжна, різбляна, а я така сіра, незграбна».

Сніжинка привітно посміхнулась і сказала:

«Добрий день, сестричко!»

Краплинка здивовано подивилась і не зрозуміла, чому Сніжинка назвала її сестричкою.

Вихователь запитує дітей:

- Чому Сніжинка назвала Краплинку сестричкою? (вислуховує варіанти відповідей дітей і продовжує розповідь).

Засвітило тепле сонечко і Краплинка засяяла в райдузі різними барвами. І вона стала красивою.

- Якими барвами засяяла Краплинка?

Краплинка побігла далі і бачить стоїть пишний, зелений, могутній дуб. Замилувалась вона красою дуба. На дворі світило сонце. Був жаркий, спекотний день. Краплинка бачить, на ялинці сидить пташка і сумно співає.

- Чому пташка така сумна? (відповіді дітей).

- Як Краплинка може їй допомогти?

Напоїла Краплинка пташку, а та їй подякувала і весело заспівала. І ось Краплинка помітила, що стала трішки меншою

- Чому вона поменшала? (відповіді дітей).

Проходячи через ліс, Краплинка вийшла на маленьку галявину, на якій росла Квітка. Вона вирішила підійти і познайомитись. Побачила, що Квіточці дуже погано: пелюстки опустились до землі.

- Чому Квіточка себе так почувала, як ви думаєте? (відповіді дітей).

Напоїла Краплинка Квіточку, умила, освіжила і запропонувала дружити. І з тих пір стали Краплинка і Квіточка кращими друзями на світі.

Побігла Краплинка далі і бачить: стоїть млин з опущеними крилами і не крутиться. А люди чекають борошна і не можуть дочекатися.

- Діти, з яких причин не крутиться млин, як ви гадаєте? (відповіді дітей).

Млин, який стоїть на річці називається водяний і крутиться він завдяки силі води.

- Як ви гадаєте одна краплинка може поповнити воду у річці? (відповіді дітей).

Краплинка згадала про своїх друзів і вирішила покликати їх.

- А кого могла покликати Краплинка? (відповіді дітей).

От Краплинки і взялись за руки і утворили сильний потік, від якого млин закрутився. Зерно почалось молотитись і борошно посипалось у мішки. Краплинка подякувала своїм друзям і попрощалась з ними.

Останні дні літа були жаркими, Краплинка багато працювала і з кожним днем ставала все меншою і меншою.

- Якою роботою займалась Краплинка влітку? Кому ще Краплинка могла допомагати?

Раптом Краплинка почала підніматись вгору.

- Чому таке трапилося? (відповіді дітей). Проведення досліду з випарювання води.

Настала осінь подув холодний вітер, листя почало опадати з дерев, пішов осінній холодний дощ. І знову Краплинка впала на землю.

- На що може перетворитись Краплинка восени? (в туман, мокрий сніг, дощ).

Читання оповідання В.Сухомлинського «Де береться Краплинка?»

Питання до дітей:

- Яке диво могла побачити Оленка? (сніжинка стала краплинкою води)

- То де ж поділась сніжинка?

- А на що може перетворитись Краплинка зимою? (в сніг, лід, бурульку, іній, крупу).

Гра «Який, яка, яке?»

Сніжинка яка?

Краплинка яка?

Гра «Підбери слова» (Діти на слух визначають однокореневі слова і позначають їх фішками).

Вода, водиця, водяний, водолаз, заводь, підводний, водичка, водопад, водограй. Сніг снігурка, сніговик, снігурі, сніжинка, сніжка, підсніжник, засніжений, сніжок.

Вода потрібна всім: і рослинам, і тваринам, і птахам, і комахам, і рибам, і нам, людям. І всім вода потрібна чиста, прозора. Тому ми повинні її берегти, не забруднювати самим і не дозволяти забруднювати іншим.

Твір В. Сухомлинського «Де береться краплинка?»

Бігала Оленка по льоду. Падали сніжинки. Ніби плавали у повітрі. Одна сіла на рукав. Дивиться Оленка на пухнасту сніжинку. Шестикутна зірочка, така красива, блискуча. Ніби казковий майстер вирізьбив її зі сріблястої платівочки. Наблизилась Оленка до сніжинки. Дивиться, милується нею. І бачить диво: сніжинка стала краплиню води.

Конспект заняття на тему «Бувай здорова, як вода»

(рекомендовано для дітей середнього дошкільного віку)

Програмовий зміст:

Формувати елементи наукових знань про основні екологічні фактори в розвитку живої природи та очевидні взаємозв’язки і залежності між ними.

Продовжувати знайомити дітей з різними властивостями води.

Формувати у дітей необхідність берегти і економити воду, прищеплювати найпростіші правила поведінки в навколишньому середовищі.

Ознайомити з поняттям «мінеральна вода», її властивостями.

Задовольняти природну цікавість дітей, інтерес до навколишнього середовища. Збагачувати життєвий досвід малюків.

Виховувати дбайливе ставлення до води, і до природи в цілому.

Розвивати психічні процеси дітей та мовлення.



Обладнання:

Ілюстрації крапельок, пляшка мінеральної води.



Хід заняття:

Діти, мені пригадується моє дитинство! Коли мені було стільки ж років, як вам зараз, я часто гостювала у своєї бабусі. Проводжаючи, бабуся завжди казала мені: “Будь здорова, як вода! ”

- Як ви вважаєте, чи може вода зробити людину здоровою?

- Як вода допомагає здоров’ю людини?

Так. Ми миємось у воді. Чистимо зуби. Вода допомагає прибирати нашу оселю, прати білизну. Вода загартовує нас під час обливання. Без води не приготувати їжі. Отже, без води неможливе життя на Землі!

А тепер знайдемо найкраще ласкаве слово для води. (Діти називають: чистенька, прозора, цілюща, свіженька, солоденька...)

Подивіться, на дошці з’явилась усміхнена крапелька. Чому у неї гарний настрій? А якому слову крапелька зраділа найбільше? Чи могла наша крапелька зрадіти слову «цілюща»?

- А де люди беруть цілющу воду? (у криниці, з джерельця, з чистої річки...)

З давніх-давен люди чисту, прозору, смачну воду вважали живою водою. Ми з вами і казки такі знаємо (“Котигорошко”, “Жива і мертва вода”, “Казка про Івана Богатиря”). В цих казках вода зцілює від хвороб, лікує рани, повертає до життя. Вона є джерелом сили і здоров’я.

Так яку воду можна вважати живою?

- А чи буває вода мертвою? Коли це трапляється? (коли її засмічують, коли в засміченій воді все гине: рослини, слимаки, риби...)

- Чи можна зустріти мертву воду в природі? Де ви таку воду бачили?

Подивіться, який настрій став у кришталевої крапельки. Чим вона засмучена?

А ось з’явилась ще одна крапелька. Така вона незвичайна, вся в пухирчиках. Спробуємо здогадатись звідки ця крапелька взялась! Як ви вважаєте, діти?

Взяти, обережно, пляшку мінеральної сильногазованої води. Звернути увагу, що вода спокійна, не має пухирців.

Я зараз відкрию пляшку, а ви уважненько подивіться і послухайте, що відбудеться.

- Що сталося? Звідки взялися ці пухирці?

Дати можливість дітям посмакувати воду.

Ви відчули, що вода в цій пляшці має незвичайний смак!? Це також вода цілюща, вона лікувальна. Її називають мінеральною. Мінеральна, тому що містить велику кількість різних корисних речовин, солі, мінерали. Вода ця збагачена киснем. Ось чому, коли ми відкрили пляшку з’явилось так багато бульбашок і водичка почала “тікати” з пляшки. Чи чули ми як вода “тікала” з пляшки? Так, водичка шипіла. Отже, і лікувальна водичка має свій голос, який підсилює кисень, коли виштовхує воду з пляшки.

Ми зараз познайомились з газованою мінеральною водою, а вона може бути і негазованою!

- Чи п’єте ви вдома мінеральну воду? Хто у вас лікується такою водою?

Діти, обов’язково розкажіть вдома, що солоною мінеральною водою можна полоскати хворе горло, промивати ранки – вони швидше загоюються, промивати очі.

Яка цікава розмова про воду відбулася сьогодні.

- Скажіть, чому ж воду називають “цілющою”?

Так! Вона робить людину здоровою, сильною, спритною. Вона лікує, зцілює, додає сили, робить життя радісним...

Ось чому моя бабуся мені бажала бути здоровою, як вода.

Ми з вами також повинні не забувати, як нашу цілительницю, лікувальницю слід ретельно оберігати.

- Чи виникло у вас бажання вклонитися воді? За що саме?

- А як ви вважаєте, що значить шанувати воду? Як можна оберігати воду?

Діти, поміркуйте і скажіть, що може кожен з вас порадити своєму другові, своїй родині, щоб зберегти цілющу водичку?

- не можна воду засмічувати;

- не кидай у воду склянки, пакети, банки, сміття;

- не плюй у воду.

Гарні поради надали ви, діти. Якщо не дотримуватись ваших порад, то вода загине, стане мертвою. А жива вода можу бути добрим помічником, захисником, другом.

Ось ця усміхнена крапелька показує, який добрий настрій у мене сьогодні, тому що я побачила, які добрі, чуйні серця у кожного з вас. І я хочу дати вам одну пораду: хай кожен з вас починає виконувати будь-яку пораду з тих, що ми приготували для своїх друзів і рідних.

Обов’язково будьте чистими, як джерельна водичка і здоровими, як вода!



Конспект заняття на тему:

«Космічна сім’я - сонце, зорі і планета Земля»

(рекомендовано для дітей старшого дошкільного віку)

Програмовий зміст:

Креативний розвиток :

- Формувати у дітей діалектичне мислення , тобто бачити різноманітність світу у системі взаємозв’язку у Всесвіті, Сонячній системі .



Пізнавальний розвиток:

- Розвивати власний пізнавальний досвід в узагальнюючому вигляді за допомогою наочних засобів (символів, умовних замінників, моделей ). Розвивати інтерес до наукового пізнання соціальної дійсності, допитливість.



Мовленнєвий розвиток:

- Закріпити в активному словнику назви деяких космічних об’єктів, терміни «космос», «планета», «Земля» та слова споріднені з ними. Сприяти розвитку навичок розповідного мовлення , удосконалювати вміння добирати антоніми.



Фізичний розвиток:

- Закріплювати та удосконалювати навички різних видів ходьби та бігу, вправляти в стрибках на обох ногах з просуванням уперед, у ходьбі крок в крок .

Виховувати у дітей естетичне сприйняття та уміння милуватися сонцем, зоряним небом. Розвивати творчу уяву та фантазію.

Матеріал: пластмасові маленькі м’ячики, листок ватману, готові форми планет з зашифрованими назвами, акварельні фарби, пензлі, вода. Логічна гра «Обери правильну думку», музично-рухливий етюд «Зорі скачуть», рухлива гра «Вийди, вийди сонечко», гра «Ракета».

Для дослідів: ножиці, лінійка, біла крейда, олівець, клейка стрічка, папір чорного кольору, пластилін, дерев’яна шпажка.

Художньо-літературний матеріал: Казка «Живе у космосі дружна сімейка», українська пісенька «Вийди, вийди сонечко», музично-рухливий етюд «Зорі скачуть».

Попередня робота.

Пізнавальні бесіди «Невідомий Всесвіт», «Скільки зірок на небі», «Добовий рух Землі», «Зміна дня і ночі на Землі», «Планета Земля та її супутник Місяць», «Планети Сонячної системи». Читання творів українських та зарубіжних авторів: Н.Забіла «У космос», В.Сухомлинський «Я хочу сказати своє слово», Т.Шевченко «Зоре моя вечірня я», Ю.Гагарін «Що я думав перед стартом», О.Кучерявий «Політ Стрілочки-Допитливочки».



Хід заняття

Роздаю дітям пластмасові м’ячики. Діти йдуть по колу несучі на долоні м’яч і стежачи, щоб він не впав. За сигналом зупиняються.



Запитання до дітей.

  • Діти що у вас в руках? (куля)

  • На що схожа куля? (сонце)

  • Послухайте загадку. Голуба хустинка, жовтий клубок, по хустинці катається, людям посміхається?

  • Правильно, Сонце. А яке воно? (кругле, тепле, жарке)

  • А де знаходиться Сонце? (в космосі, на небі )

  • А навіщо нам потрібне Сонце?

  • Сонце велике чи маленьке?

  • Чому воно здається маленьким?

Проводжу логічну гру « Обери правильну думку».

- Узимку сонце світить сильніше, чи слабкіше чим літом? Чому? (узимку нижче, чим літом)

- Сонце це супутник, чи велика зірка? (велика зірка)

- Сонце має форму овала, чи кулі? (має форму кулі)

- Сонце дарує нам повітря і воду, чи світло і тепло? (світло і тепло)

- У ночі сонце ховається за обрієм, чи за хмарами? (ховається за обрієм)

- Улітку світловий день довший, чи коротший ніж узимку? (довгий улітку)

- А зараз відгадайте наступну загадку. На чорному полі золоті ліхтарики летять? (небо і зорі)

- А коли ми можемо побачити зорі? (уночі)

- Де вони знаходяться?

- Чому здаються такими маленькими?

Музично-рухливий етюд «Зорі скачуть».


  • Згадаємо діти, як мерехтять зорі на небі у морозяний вечір, ніби «танцюють». Зараз і ми станемо маленькими, веселими зірочками та пострибаємо під веселу музику.

(Діти виконують різні стрибки, підстрибування угору, вперед, почергово на одній нозі.)

  • Молодці. Веселі та проворні ваші зірочки. А хочете дізнатися чому зірки, як нам здається, рухаються колом? Зараз ми з вами проведемо дуже цікавий дослід.

Дослід №1

Матеріал: ножиці, лінійка, біла крейда, олівець, клейка стрічка, папір чорного кольору.

Хід експерименту.

Вирізати з паперу коло діаметром 15 см. Навмання намалювати крейдою на чорному колі 10 маленьких крапочок. Проколоти коло в центрі олівцем та залишити його там, прикріпити знизу клейкою стрічкою. Затиснути олівець між долонями, швидко крутити.



Висновок.

На паперовому колі, яке обертається, з’являються світлові кільця. Подібне відбувається на фотопластинах астрономів: світло зірок залишає на фотопластині довгий коловий слід, наче зірки рухаються по колу. Насправді ж, рухається сама Земля, а зірки відносно неї нерухомі. Хоч нам здається, що рухаються зірки, рухається фотопластина разом із Землею, яка в свою чергу, обертається навколо своєї осі. Як це відбувається, можна представити за допомогою досліду.



Дослід №2

Матеріал: шматочок пластиліну, дерев’яна шпажка.

Хід експерименту.

Беремо шматочок пластиліну й катаємо кулю – це планета Земля. Дерев’яною шпажкою проколюємо кулю по центру – це вісь Землі. Насправді вісь Землі невидима, уявлювана. А зараз розкрутимо спицю, утримуючи її за довгий кінець



Висновок.

От так обертається наша планета Земля навколо своєї осі.



  • Діти, але наша планета Земля, обертаючись навколо своєї осі, обертається ще і навколо Сонця. Давайте пригадаємо, як ми називаємо Сонце і всі планети, що обертаються навколо нього. (Сонячна система)

  • Так, молодці. Я думаю, що вам хочеться дізнатися про планети більше. Чи однакові вони, чи різні? Чим вони відрізняються? Чим схожі?

Пропоную вам послухати невеличку казку.

Живе у космосі дружна сімейка – Сонячна система. Маму звуть – Сонце, її дітей планетами. Вони, як маленькі каченята біля качки, кружляють навколо Сонця і всіх воно любить і зігріває. Найшвидшого синочка звуть Меркурій. Найкрасивішу доньку – Венера. Найдрібнішу доньку – Земля. Найбешкетнішого сина – Марс. Найбільшого сина – Юпітер. Силою та спокійним характером відрізняються два брати – Уран і Нептун. Веселуна звати – Сатурн. А найменшого і найсумнішого Плутон. У дітей планет є супутники-друзі. У Землі є друг Місяць. Вони завжди разом. І крутиться Місяць у жовтій сорочці навколо Землі, заглядає їй у вічі. Не можна в Космосі без дружби.



  • Сподобалась бачу вам казочка. Чи запам’ятали ви, які ж були за характером діти у Сонечка? (швидкий, прекрасна, добра, веселий, сумний, сильний)

  • Як добре ви запам’ятали характерні риси планет. А зараз давайте доберемо до цих слів протилежні за значенням слова:

швидкий - повільний

прекрасний – потворний

добрий – злий

гарний – поганий

великий – малий

сумний – веселий

сильний – слабкий


  • Молодці. Давайте пограємо в гру «Вийди, вийди, сонечко.»

  1   2   3   4


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка