Конспект заняття для дітей середньої групи. Освітні лінії розвитку Особистість дитини



Скачати 148.5 Kb.
Дата конвертації14.09.2017
Розмір148.5 Kb.
"Вогонь - друг!

Вогонь - ворог!"

Конспект заняття для дітей середньої групи.

Освітні лінії розвитку

Особистість дитини.

Продовжувати ознайомлювати дітей з правилами протипожежної безпеки. Закріпити знання дітей про вогонь ,з чого він загоряється, що вогонь буває добрим та буває злим.



Дитина в соціумі.

Формувати поняття про те, що «добрий вогонь людям допомагає, а злий – все знищує.» Закріпити знання дітей про пожежну службу,її номер телефону 101.Дати поняття про те ,що на даний номер слід дзвонити лише в екстреному випадку,що це номер не для гри.



Гра дитини.

Під час гри звернути увагу на правильне називання прізвище та адреси. Розвивати увагу,пам’ять,ініціативність,здатність приймати самостійні рішення відповідно до ситуації.



Мовлення дитини.

Учити дітей вживати в мовленні поширені речення різного типу, вправляти у побудові словосполучень.



Дитина у світі культури.

Розвивати образне мислення, творчу уяву. Створити у дітей емоційно – позитивний настрій.



Хід заняття.

Ведуча. Десь у полі,біля лісу хатка з дерева стоїть.

Біля хатки,зовсім поруч ,там струмок собі біжить.

Хто в цій хатці - не знаєм, але хочетесь дізнатись.

Тож дивіться всі уважно...

Казка буде починатись.

Бігла Мишка - Шкряботушка через поле навманя,

Той побачила хатинку...

Мишка (вибігає). Буде хатка ця моя,буду в ній я господарювати.

Тут я буду,коли схочу,друзів любих зустрічати.



Півник(входить). Що це за теремок? Хто - хто в теремку живе?

Мишка. Я Мишка – Шкряботушка. А ти хто?

Півник. Я - Півник - молодець. Золотий я гребінець!

Мишка. Заходь, Півнику, будем разом жити!

Ведуча. Живуть вони разом,горя не знають,як раптом чують ,хтось стукає...(Стук у двері).

Зайчик. Хто - хто в теремку живе?

Мишка. Я Мишка - Шкряботушка.

Півник. Я Півник - молодець. Золотий я гребінець! А ти хто?

Зайчик. Я Зайчик - Побігайчик!

Заєць має двоє вух. Як одним він рухає

Другим вітерець слухає,що за полем дмухає.

А коли настане ніч,спатоньки вкладається.

Одне вухо стеле вниз,другим накривається.

(Йде Їжак)

Їжак. Я Їжак - Їжачок,сила в мене колючок.

Пустіть мене з вами жити . Буду терем сторожити.

Краще нас Їжаків нема в світі сторожів.

Звірята. Заходь.

(Йде Лисичка.)

Лисичка. Я – Лисичка, я – сестричка,

Не сиджу без діла,

Я гусяток пасла,

Полювать ходила.



Мишка. Ой, чекайте, зараз, зараз вам відкрию двері,

Запрошую до себе в гості на смачну вечерю.



Ведуча. Стали жить усі у хатці,день живуть та два живуть,

А на третій хтось у хвіртку господарочці скребе.



Жабка. Я – Жабка – Скрекотушка, пустіть і мене,хочу з вами жити.

Мишка. Ой, Жабко,заходь, будем разом жити

Нам з тобою,дорогенька,нема що ділити.



Жабка. Дуже дякую!Тобі стану я в пригоді,

Буду піч тобі топити.

Це я вмію, що тут вміти,

Чиркнув сірником – горить.

Головне тут знати,от що :як вогонь той загасить.

Їжак. Знаю,кумонько,читав,що для нас вогонь:

Він буває другом милим,а буває ворогом.



Звучить «Пісня про вогонь».

(Залітає сорока).

Сорока. Ой,лишенько у нас в лісі біда! Біда! Біда!

Вовченята взяли сірники!



Їжак. А ти хто?

Сорока. Я – Сорока – білобока , дальноока!

Крила величезні маю, над землею я літаю.

Кращої ніж я в лісі я не знаю!

Мишка. А чому ти так голосно кричала?

Сорока. Вовченята – пустунці взяли сірники! Ось вони!

(Забігають вовченята).

Вовченята. Йдемо ми,аж гульк – хтось загубив сірники!

Розкласти багаття – то нам залюбки!

Усяке сміття ми докупи звалили

Взяли сірники та його підпалили.

Вогонь був чудовий,як квітка спочатку.

Стрибнув він на кущ,що ріс біля нього

І схоже вогонь став на вовчика злого.

Він ріс,і ріс,і сердито кусався

Від злих цих укусів весь ліс загорявся.

Та добре ,що вчасно тут дощ нагодився.

Він плеснув в долоні та з неба полився.

Злякався вогонь, від води засичав,

Слабкий став, маленький і зовсім пропав.



Ведуча. Вовченята – пустунці, не можна гратися з сірниками,

Тому ,що вогонь може знищити увесь ліс,вашу домівку.



Запитання для дітей.

1.А чи можна гратися з сірниками?

2. А коли щось загорілося,як загасити полум’я?

Дидактична гра«101»

Ведуча. До нас прийшли комашки, які врятувалися від вогню. Вони нагадають нам правила протипожежної безпеки.

1. Для розваги і для гри сірників ти не бери,

Бо з вогнем погані жарти,погані жарти!

Жартувати з ним не варто.

2. Не розпалюй сам багаття,ані в лісі, ані в хаті.

Легко вогник запалить, та не просто загасить.

3. З групки жару не беріть – жар в собі вогонь таїть!

Хоч малесенька жарина, для пожежі все ж причина!

4. Телевізор, плитку, праску умикати вам не слід!

Пам’ятайте це, будь ласка, бо від цього стільки бід!

5. Пам’ятайте кожен з вас: де бензин ,мастила, газ,

Там вогонь не підпускай – спалахне усе і край!

6. Якщо раптом світло гасне, свічку ми запалюєм .

В цьому випадку вогню ми тільки дуже дякуєм !

7. Якщо мама на роботі, сірників не треба брать.

8. Якщо холоди настали, допоможе нам вогонь,

Він затопить піч у хаті, але ти його не тронь!

9. На вогні готують їжу, він нам світить уночі,

Як на вулиці морози, він працює у печі.

10. Але будь завжди уважним, сірників не треба брать.

А як будеш у лісі – вогню не запалюй.

Ведуча. Дуже дякуємо вам, що ви нагадали нам правила.

Танець звірят з комашками.

Вовченята. Ми більше не будемо гратись!

Не будемо брати сірників!

Вибачте нас!

Танець Вовченят.

Ведуча. Ой,діти,як чудово, що згадали з вами ми,

Що вогонь буває добрим, а буває дуже злим!

Як вогонь червоний, злий, то бери і воду лий!

Заливай, гаси, рятуй, свого добра не даруй!

Як ми вогник цей назвем? Це не вогник, це-вогонь.

Ворог він нам, а не друг, шкоду робить він навкруг!

Добрий вогник-рідний друг, всіх діток збирає в круг!

Хороводи поводіть, його нетреба нам гасить!

Коли добрий вогник є, нас зігріє погодує,

Всю кімнату звеселить, дух тепленький оживить!

Розповідь пожежників про свою працю.

Ведуча. Ми щиро дякуємо вам, пожежники, за вашу розповідь, за вашу нелегку працю.

Давайте подаруємо пожежникам пісню «Про дружбу»

«Щоб не сталося

біди»


Розвага для дітей середньої групи на тему

«Безпека життєдіяльності дошкільників».

Освітні лінії розвитку

Особистість дитини.

Збагачувати уявлення малят про безпечну поведінку, удосконалювати моторні навички. Підвести дітей до усвідомлення недопустимості ігор із сірниками. Навчити дітей можливості уникнення пожежі. Закріпити правила поводження під час пожежі.



Дитина в соціумі.

Виховувати у дітей обережність щодо предметів, які можуть зашкодити здоров’ю, розвивати вміння правильно оцінювати ситуацію,передбачати наслідки своїх дій. Виховувати чуйність до того, хто через необережність може потрапити у біду.



Дитина в природному довкіллі.

Спонукати дітей до засвоєння правил поведінки під час пожежі, закріпити в пам’яті дітей номер телефону (служби порятунку) 101.



Мовлення дитини.

Учити дітей вживати в мовленні поширені речення різного типу, вправляти у побудові словосполучень.



Гра дитини.

Розширити уявлення дітей про особливості спілкування та діяльності під час надзвичайних ситуацій. Створити умови для творчого вирішення завдань під час гри.



Хід розваги.

Ведуча. Добрий день! Вітаємо вас! Настав розваги час

Ви, звірята, не тікайте, нашу казку починайте!



Вовк. У зеленому лісочку, на горбочку, під дубочком,

Збудував ведмедик-татко, гарну й затишну хатку.

В ній жило їх Ведмежатко,

Що звало себе Ведмідь, він не звик ні з ким дружить.



Ведмедик. Хоч я ростом невеликий, я-лихий Ведмідь, я-дикий!

Я маленьких ображаю,я їх б’ю,я їх штовхаю.

Я розбив у Білки скло(Білки вдома не було).

Я образив Зайченятко-не пустив його до хатки.

Я люблю робити шкоду.(помічає телефон)

Ой, а це що?Зараз я його зламаю!



Вовк(вибігає). Зачекай! Телефон ти не ламай!

Щоб не сталося біди його повісили сюди.



Ведмедик. Зі мною статися не може нічого

Адже я сильний не боюся нікого!



Вовк. Телефон не дозволю зламати тобі!

Ведмедя-тата покличу сюди!



Ведмедик. А тато і мама пішли на роботу!

Я вдома один і роблю, що хочу!

Щоб одному не сумувати, треба мені телевізор вмикати!

(Забігає в хату, Вмикає телевізор, телевізор загорівся).



Ведуча. І Ведмедик наш злякався, швидко в шафу заховався.

(Вибігає Білочка).

Білочка. Ой, сусіди, тут пожежа, допомогти Ведмедику треба!

Вовчик, Зайчику, сюди! Ведмежатко не вийшло з хати,

Нам треба його виручати!

(Білочка і Зайчик виводять Ведмежатко з хати).

Ведуча. Що ж тепер нам всім робити?

Всі разом. До пожежників дзвонити!

Ведмедик. Я не знаю,що казати,не вмію номера набрати!

Поможіть мені швиденько, бо сварити буде ненька!



Ведуча(до дітей). Допоможемо,малята?

Який номер нам набрати?



Діти. Набрати номер «101» на телефонному диску.

Ведуча. Що треба далі робити?Черговому ,що говорити?

Діти. Прізвище своє назвати і повідомити адресу.

Ведуча. Правильно ,малята!

(Вбігають пожежники і гасять пожежу).



Ведмедик. Дякую вам ,звірята! Дякую вам, малята! Лишилась цілою хата!

Ведуча. І зрозумів наш Ведмедик багато. Телефонний апарат – не іграшка. За допомогою телефонного апарату дорослі прийдуть на допомогу. А щоб Ведмедик і інші звірята не розгубились ,давайте ще раз пригадаємо правила поведінки при пожежі:

1. Ні в якому разі не ховайтеся у шафу чи під ліжко.

2. Звернутися по допомогу до сусідів чи дорослих людей на вулиці.

3. Набрати «101».

4. Назвати себе.

5. Пояснити,що ти дома сам і повідомити,що сталося.

6. Назвати свою адресу.

«Електроприлади –

наші помічники»

Конспект тематичного заняття в старшій групі.



Освітні лінії розвитку

Особистість дитини.

Дати дітям уявлення про електроприлади, про використання про використання електричного струму в побуті. Вчити їх застосовувати життєвий досвід.



Дитина в соціумі.

Формувати уявлення про можливу небезпеку використання предметів побуту не за призначенням. Ознайомити з небезпекою, яку можуть приховувати електроприлади. Виховувати дбайливе ставлення до власного здоров’я і відповідальність за свої вчинки.



Мовлення дитини.

Вправляти у складанні зв’язної розповіді,відгадуванні загадок. Ввести в словник дітей слова-електричний струм, електроприлади, розетка, електропилка. Активізувати в словнику дітей слова назви електроприборів.



Дитина у світі культури.

Формувати уявлення про те, що для життєдіяльності людині потрібні предмети побуту і вжитку («побутові прилади»). Закріплювати знання про правила користування електроприладами.



Гра дитини.

Розвивати творчі здібності, логічне мислення у дітей під час гри.



Хід заняття.

Вихователь. Сьогодні заняття ми почнемо з відгадування загадок. Відгадка вам підкаже, про що у нас йтиме розмова. Отже, зосередьтеся і уважно слухайте:

1. Скрізь, неначе крокодил, встромить ніс-насос,

А якщо почує пил – всмокче …

илосос)

2. В нашій кухні кілька літ він муркоче, наче кіт,

І ховає справжню зиму за надійними дверима.

(Холодильник).

3. На нього гарний диск поклали – і зразу пісні залунали.

Повільно гарний диск кружляє і всіх навколо звеселяє.

(Програвач).

4. В ящику – вікно, у вікні – кіно.



(Телевізор).

5. Вітя вірші прочитав, я з Сергійком заспівав

Слово в слово,тон у тон повторив

(Магнітофон).

Вихователь. Тепер ви здогадались, про що далі йтиме мова? Так, всі ці предмети називаються «електроприладами». Можливо, ви ще й знаєте, чому вони так

називаються?(Працюють від електричного струму). Їх у вас вдома є багато і називаються вони побутовими електроприладами. Назвіть ті, які ви знаєте. А як називається електроприлад, який меле каву (кавомолка), витискує сік (соковижималка), меле м’ясо (м’ясорубка).

Подумайте і пригадайте, що робить мама, коли хоче нагріти праску. Так, вона вмикає праску в розетку. Всередині розетки проходить електричний струм : це добре чи погано? Коли він добрий і приносить користь? (Світяться лампочки, працюють різні прилади, мотори). А коли приносить шкоду? (Може виникнути пожежа, може вдарити струмом, одриваються проводи).

Тепер підійдемо до столу і побачимо, що у нас тут є.



(За ширмою сидить Незнайко і бідкається, що він такий безталанний: нічого не вміє, нічого не знає. Хотів включити чайник і попити чаю, а включив праску; хотів ввімкнути телевізор і подивитись свій улюблений мультик, а ввімкнув міксер…)

Вихователь. Дітки, допоможемо Незнайкові розплутати проводи.

Гра «Заплутанка».

Вихователь. А зараз, Незнайко, і ви , діти, подивіться уважно, як потрібно вставляти вилку в розетку і витягати її назад. (Вихователь демонструє).

І щоб не трапилось біди, вам всім потрібно запам’ятати декілька правил:

1. Не вмикати самим , без дорослих, ніякі електроприлади.

2. Не пхати сторонні предмети в розетку.

3. Не підходити до обірваного або оголеного проводу і не торкатися його.

(Вихователь демонструє знак ’’ Висока напруга ‘’).

Якщо ви побачили ось такий значок на дверцях, на шафах, то ні в якому випадку не підходьте до них близько. Це означає, що тут проходить висока напруга і може трапитись біда.



(Розгляд ілюстрацій з різними ситуаціями. Бесіда за картинками).

Вихователь. А зараз кожен з вас подумає і вирішить ,що він намалює : побутові електроприлади, які є вдома чи, можливо, якусь ситуацію.

(Діти малюють. Роботи поміщаються на виставку).


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка