Конспект уроку з географії для учнів 8 класу спеціальної школи



Скачати 44.76 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір44.76 Kb.
КОНСПЕКТ УРОКУ З ГЕОГРАФІЇ

для учнів 8 класу спеціальної школи

Вчитель-дефектолог,

Директор Михайлівської спеціальної

загальноосвітньої школи-інтернату

Черкаської обласної ради

Могилей Василь Степанович

Тема. Світовий океан

Мета. Навчальна: формувати в учнів систему знань про Світовий океан, поглибити знання дітей про особливості фізико-географічного положення та господарського значення океанів, прищеплювати любов до пошукової роботи.



Корекційна: розвивати пам’ять, спостережливість, уміння аналізувати, порівнювати та робити висновки; удосконалювати навички роботи з додатковою

літературою.



Виховна: виховувати любов до предмета, сприяти формуванню дбайливого ставлення до природи.

Обладнання: карта півкуль, глобус, контурні карти, картки для індивідуальної роботи, підручник.

Форма проведення уроку: урок-подорож.
Хід уроку
І. Організаційний момент. Емоційна підготовка дітей до уроку

Сядьте, діти, всі рівненько,

Усміхніться веселенько.

Настрій в подорож візьмемо,

Й мандрувати розпочнемо.
ІІ. Хвилинка спостережень


  • Яким є сьогодні стан неба?

  • Якою є температура повітря?

  • Чи був вітер? Яким був його напрямок?

  • Які природні явища ви спостерігали?

  • Що змінилося в житті тварин і рослин?

ІІІ. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання

1. Фронтальне опитування. Вправа «Мікрофон»


  • Як називаються великі ділянки суші, що оточені з усіх сторін водою?

  • У якій півкулі знаходиться материк на якому ми проживаємо?

  • Який найменший материк Землі?

  • Що нового ви дізналися про цей материк?

  • Який материк омивається всіма океанами?

2. Індивідуальна робота з картками. Тестування

1) Скільки материків на Землі?

А 7

Б 4


В 6

2) Який материк найбільший?

А Північна Америка

Б Євразія

В Австралія

3) Який материк найтепліший?

А Антарктида

Б Австралія

В Африка

4) Який материк є батьківщиною картоплі?

А Південна Америка

Б Африка


В Євразія

5) У якій півкулі знаходиться материк Австралія?

А У південній

Б У західній

В У північній
ІV. Мотивація навчальної діяльності


  • Діти, уважно подивіться на карту, глобус. Який колір переважає?

  • Що це означає?

  • Понад 2/3 поверхні Землі покрито водною оболонкою – Світовим океаном.

Тому, сьогодні на уроці ми будемо подорожувати просторами Світового океану.

V. Вивчення нового матеріалу. Повідомлення теми та мети уроку

- Розпочинаємо нашу подорож до світу океанів. Світовий океан – це колиска життя на Землі, місце де знаходяться різноманітні ресурси і незвичайний тваринний та рослинний світ.
1. Робота з картою півкуль.

- Погляньте на карту півкуль. Світовий океан розділений материками на частини, які називаються океанами. На нашій планеті є 4 океани: Тихий, Атлантичний, Індійський та Північний Льодовитий океан.



Є дуже цікава наука – океанологія. Ця наука вивчає різні явища та процеси, що відбуваються у Світовому океані. Фахівці, які вивчають фізичні, хімічні та біологічні процеси, що протікають в морях та океанах, називаються океанологами.

Сьогодні до нас на урок завітали чотири таких фахівців. Які поведуть наш кораблик спочатку до найбільшого океану, який назвали Тихим, потім мандруватимемо просторами неповторного Атлантичного океану, насолоджуватимемося теплотою води Індійського океану та познайомимося з суворими умовами Північного Льодовитого океану.


2. Рубрика « Для допитливих». Повідомлення океанологів (підготовлені учні):

І океанолог. Тихий океан

ІІ океанолог. Атлантичний океан

ІІІ океанолог. Індійський океан

ІV океанолог. Північний Льодовитий океан

Учитель. Молодці, діти, сьогодні ви добре підготували повідомлення про Світовий океан.

  • Що нового і цікавого ми дізналися під час цієї подорожі?(відповіді дітей)

  • Чому ми повинні охороняти Світовий океан?


4. Презентація слайдів «Світовий океан»
5.Фізкультхвилинка

Зорова зарядка.


6.Самостійна робота з підручником.

Опрацювання статті «Світовий океан»


7. Відповіді на запитання

- Яку користь приносить людям океан?

- Що таке біологічні ресурси?

- Що таке мінеральні ресурси?


VІ. Узагальнення та систематизація знань

  1. Робота з діаграмами

Співвідношення площі суходолу та Світового океану



Розподіл вод Світового океану





  1. Практична робота з контурною картою

  • Позначити на карті півкуль частини Світового океану і написати їх назви.



VІІ. Рефлексія

Гра «Так чи ні?»

  • Світовий океан поділяється на 3 океани. Так чи ні?

  • Найменший – Північний Льодовитий океан. Так чи ні?

  • Вода в океанах прісна. Так чи ні?

  • Тихий океан має найрізноманітніший рослинний і тваринний світ. Так чи ні?

  • Океани – природні водойми. Так чи ні?

VІІ. Підведення підсумків. Оцінювання учнів



  • Що допомогло нам зробити кругосвітню подорож? (Карта півкуль)

  • Що таке Світовий океан?

  • Скільки океанів є на Землі? Покажіть їх на карті.

  • Який океан найбільший?

  • Який океан найтепліший?

VІІІ. Пояснення домашнього завдання







База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка