Конспект уроку української мови для 5 класу Тема. Урок розвитку зв'язного мовлення. Лист. Адреса Мета: пояснити учням особливості складання тексту листа, формувати вміння складати такий текст



Скачати 47.29 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір47.29 Kb.
Конспект уроку української мови для 5 класу

Тема. Урок розвитку зв'язного мовлення. Лист. Адреса

Мета: пояснити учням особливості складання тексту листа, формувати вміння складати такий текст відповідно до усталених традицій, звернувши увагу на вживання звертань, вставних слів та етикетних форм; розвивати культуру усного та писемного мовлення, уточнювати й збагачувати словниковий запас учнів; виховувати шанобливе ставлення до оточуючих

Хід уроку

Пишіть листи і надсилайте вчасно,

Коли їх ждуть далекі адресати,

Коли є час, коли немає часу

І коли навіть ні про що писати.

Ліна Костенко

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчання школярів

Вступне слово вчителя.

Досить часто доводиться чути, що листи – застарілий спосіб спілкування. Кажуть, у часи телефонів, факсу, інтернету писати листи – непотрібна затрата часу. Якщо мова йде про передачу інформації – так безперечно. Але ми говоримо про спілкування.

Отримання листа – це подія. З нього ми дізнаємося про рідних і близьких людей. Це тиха, задушевна розмова з ними. Але треба вміти писати такий лист, щоб він став подією в житті того, кому ви його адресуєте.

ІІІ. Актуалізація знань учнів

1.Відгадування кросворду «Пошта» (під час відгадування учні користуються тлумачним словничком, що лежить на парті).

Тлумачний словник

Адреса – місце проживання особи або розташування установи і напис на конверті, телеграмі.

Адресант – той, хто адресує, надсилає лист.

Інтернет – всесвітня асоціація комп'ютерних мереж.

Кореспонденція – листи, поштово-телеграфні відправлення; листування між окремими особами чи установами.

Лист це текст, написаний у формі звертання до певної особи, метою якого є повідомлення про щось адресата.

Листування – один із видів письмового спілкування.

Телеграф – система зв'язку, що забезпечує передавання та приймання на відстані повідомлень.

Факс – передавальний апарат з пристроєм, що друкує.

Кросворд


По горизонталі:

  1. Той, хто одержує лист (адресат);

  2. Текст, написаний у формі звертання до певної особи, метою якого є повідомлення про щось адресата (лист);

  3. Той, хто адресує, надсилає лист (адресант).

По вертикалі:

  1. Місце проживання особи, напис на конверті (адреса);

  2. Людина, яка працює на пошті та приносить нам газети, листи (листоноша).

ІV. Засвоєння нового матеріалу

  1. Основне призначення листів – повідомити про щось адресата. Оформлення листів залежить від того, кому вони адресуються: родичам, державним установам. Тому розрізняють листи приватні (особисті) й офіційні (службові). Розглянемо спершу офіційні листи.

  • Як ви вважаєте, яким стилем вони пишуться?

  • А що характерне для офіційно-ділового стилю?

  1. Гра «Ділове листування»

Сьогодні до нас на урок прийшов листоноша та приніс листи. Уявіть собі, що всі ми є співробітниками дитячого журналу «Пізнайко». До нашої редакції листоноша приніс листи (учитель зачитує)

Лист 1

Дорога редакціє, недавно на сторінках Вашого журналу було надруковано пізнавальний матеріал на тему «Пошта». Велике прохання до Вас продовжити розпочату бесіду й уточнити: чи є правильним вислови: «зверніться у любе почтове відділення», «подай правильний адрес», «я не получаю газет уже дві неділі». Щиро вдячні Вам.

10.12.2012 Читачі

Лист 2

Шановна редакціє, з великою зацікавленістю прочитала останній номер Вашого журналу, присвячений листуванню. Дуже просимо у наступних випусках журналу продовжити знайомство читачів із цією темою і надрукувати правильний переклад таких словосполучень та речень: «подписка на газеты», «мы переписываемся», «почтовый ящик».

10.12.2012 З повагою до Вас читачі

Шановні колеги, нашу роботу побудуємо так: поділимось на 2 групи.

І варіант – виправляє помилки у 1 листі,

ІІ варіант – перекладає словосполучення із 2 листа.



  1. З'ясуємо тепер, які бувають особисті листи. Адресатами і адресантами в них виступають рідні, друзі.

  • А яким стилем ми із вами спілкуємося між собою? (розмовним)

  • Отже, приватні листи пишуться розмовним стилем.

  • Як писати лист?(розглянути пам'ятку за підручником)

Листоноша приносить лист із загадковим підписом «Пан Час»(учитель читає)

Лист від Пана Часу

Любі діти! Я пам'ятаю вас іще маленькими, трохи розгубленими, але завжди веселими й допитливими першокласниками. З якою гордістю ви вперше йшли до школи! Як сяяли ваші оченята, коли ви слухали свою першу вчительку.

Але я, Час, ніколи не маю спокою, завжди рухаюсь уперед… І ось ви вже досвідчені п'ятикласники. Ви підросли. Зараз у вас нові предмети, нові вчителі.

І знову я відлічу роки. Незчуєтесь, як станете випускниками. Чого досягнете ви до тих пір? Чому навчитесь?Пофантазуйте і напишіть собі лист у той далекий і, разом з тим, близький 2020 рік, коли ви будете випускниками. Нагадайте собі, старшокласникам, які зараз ваші справи, що цікавого відбулося нещодавно, до чого ви прагнете.

А я збережу цей лист до випускного і потім нагадаю про ваш 5-А клас. Бажаю вам успіхів!

10.12.2012 Пан Час

- Давайте колективно складемо відповідь Панові Часу.

- Ким ви хочете стати у майбутньому?

- Пригадайте найцікавішу цьогорічну подію, назвіть нові предмети, вчителів (відповідаючи на ці питання, учні створюють лист)

Лист-відповідь

Дорогі випускники 2020 року!

Пишемо до вас і сподіваємося, що вам буде приємно пригадати нас.

Ви вже дорослі, готові піти в самостійне життя. Зараз ми, п'ятикласники, мріємо стати:________________________________________________________


Вам, напевно, трохи жаль розлучатися, адже ваш клас так само дружний, як і 7 років тому. А у нас зараз стільки всього цікавого. З'явилися нові предмети:
________________________________________________________________________________________________________________________________________

Нові вчителі: ________________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________

Ми не можемо чекати від вас листа, це неможливо, але просимо згадайте все те найкраще, що було з вами в 5 класі.

З повагою до вас 5-А клас 2012 року.

10.12.2012

4. Робота над оформленням конвертів (зразок на дошці, у кожного учня візитна картка з адресою)

В Україні існують правила написання адреси, які діють у всьому світі: спочатку вказуємо ім'я і прізвище адресанта, потім вулицю, номер будинку і квартири, населений пункт, державу, де він живе. У такому ж порядку записують дані адресата (учні підписують приготовлені конверти).

V. Підсумок уроку



1. Оцінювання роботи на уроці

2.Пояснення домашнього завдання: написати листа товаришу, якому вже підписали конверт.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка