Конспект уроку у 6 класі на тему: Хорова музика. Підготувала: вчитель музичного мистецтва Долинської зш №1



Скачати 64.11 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір64.11 Kb.
Відділ освіти Долинської райдержадміністрації

Методичний кабінет відділу освіти райдержадміністрації

Долинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1

Конспект уроку

у 6 класі на тему:

Хорова музика.

Підготувала:

вчитель музичного мистецтва

Долинської ЗШ №1

Корбут Л.В.

м. Долинська

2014 рік.

6 клас Урок 9

Тема ІІ. ЖАНРИ ХОРОВОЇ МУЗИКИ

Тема. Хорова музика.

Мета. Ознайомити з особливостями хорової музики та поняттям «хорова музика», історією її розвитку та характерними ознаками,ознайомити учнів з поняттям розподілу голосів у хорі, пригадати різновиди хорових колективів, пригадати знайомі

хорові жанри, ознайомити з творчістю дитячого колективу — хору хлопчиків «Libera» (Лондон). Розвивати вміння учнів уважно слухати хорову музику та знаходити на слух характерні ознаки хорової музики, знаходити взаємозв’язок між текстом та характерними засобами музичної виразності твору, розвивати вміння висловлювати

власні музичні враження від прослуханого твору. Виховувати інтерес до слухання класичної хорової музики та виконання дитячих пісень українських композиторів.

Тип уроку: урок введення в тему.

Обладнання: музичний інструмент, відео проектор, картки для творчих завдань.

Основні поняття для засвоєння: характерні ознаки жанрів хорової музики, історія розвитку хорової музики, поняття «хорова музика».

Твори, що вивчаються на уроці:

• «Свят» («Sanctus») на основі канону Й. Пахельбеля, «Завжди з тобою» (Always With You) у виконанні хору хлопчиків «Libera» (Лондон).

• «Тихо над річкою» (слова С. Черкасенка, музика П. Батюка).

План уроку


  1. Вхід до класу під звучання хорового твору у виконанні хору «Libera» (Лондон).

  2. Організаційний момент.

  3. Мотивація до навчання. Повідомлення теми уроку.

  4. Новий матеріал для засвоєння. Бесіда з учнями про історію розвитку хорової музики.

  5. Музичне сприймання.

  6. Вокально – хорова робота.

  7. Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія.

  8. Домашнє завдання.

  9. Вихід з класу під хоровий твір у виконанні хору «Libera».


Хід уроку

1. Вхід до класу під звучання хорового твору у виконанні хору «Libera» (Лондон).

2. Організаційний момент.

Добрий день вам, добрий день 
В світі музики, фантазії, пісень.
Добрим будь, щирим будь 
І з мистецтвом в дивну путь!


3. Мотивація до навчання. Повідомлення теми уроку. Слайд 1.

Діти, ви зайшли до класу під звучання музики, до якого жанру музики вона відноситься? (Відповіді дітей)



Слайд 2.

Так , це вокальна музика. Сьогодні ми перегортаємо нову сторінку вокального мистецтва, і тема нашого уроку: «Хорова музика». Слайд 3.



4. Новий матеріал для засвоєння. Бесіда з учнями про історію розвитку хорової музики.

Ми часто чуємо вислів: співати хором — це справжнє мистецтво. Коли ж розпочалася історія хорового виконання? Слайд 4. У Стародавній Греції музика звучала в театральних виставах, декламація змінювалася співом хору. Голоси співаків розрізняли за висотою звучання — регістрами:netoide — високі, mesoide — середні, iroide — низькі. Слайд 5.

За часів Раннього Середньовіччя в кожній церкві були хори півчих. Слайд 6. Відомо, що до епохи Відродження професійне хорове виконавство було пов’язане тільки з церквою.

У ранній хоровій церковній музиці був поширений «знаменний розспів» (замість нот вокальні хорові твори записували знаками — «знаменами» або «крюками»). Слайд 7.

У XIV—XV ст. почав активно розвиватися багатоголосний спів. Слайд8.Мелодію, яку виконували співаки, назвали хоровою партією. Для цієї епохи характерні три-чотириголосні хори, а пізніше — шести - восьмиголосні. Із XVII-XVIII ст. з’явився усталений розподіл голосів у хорі на чотири основні партії. Слайд9.

Відтоді хор стає невід’ємним учасником опери. З’являються також світські капели, що пов’язано з розвитком жанрів ораторії, кантати,хорових концертів тощо.



Музичний словничок Слайд10.

Хорова музика музичні твори, призначені для хорового виконання.

Хоровий спів буває одноголосний та багатоголосний, з музичним супроводом або без нього (а капела). Це наймасовіший вид музичного мистецтва.


Як ви вважаєте, а чи популярна церковна хорова музика сьогодні? Чи можна її почути у концертних залах?

(Відповіді дітей)

Сьогодні ми послухаємо сучасні хорові композиції хору «Libera» Слайд11.

«Libera» — це хор хлопчиків з англіканської парафії в південному Лондоні (церкви святого Філіпа). Назва хору походить від назви однієї з пісень, що перекладається з латини як «вільний». З 1988 р. колектив, склад якого періодично змінюється, випустив серію альбомів з аранжуваннями церковних класичних творів, а також власних композицій керівника колективу. Хормейстер співочої групи — Роберт Прайзман. Хор налічує близько сорока хлопчиків у віці від семи до шістнадцяти років. Музика «Libera» має своє особливе звучання. Хор часто поєднує елементи григоріанського розспіву, музику композиторів-класиків(таких як Дебюссі, Бетховен, Пахельбель) і стиль «нью ейдж». У своїх композиціях «Libera» використовує цілий ряд музичних інструментів та електронний супровід.

5. Музичне сприймання. Послухайте сучасну хорову композицію. «Свят» («Sanctus») на основі канону Й. Пахельбеля, у виконанні хору хлопчиків «Libera» (Лондон).

Прослухавши музичний твір проаналізуйте його за планом: Слайд12.

1. Розкажіть про свої враження від музики.

2. До якого жанру належать цей твір? Охарактеризуйте тембри голосів виконавців.

3. Визначте характер мелодії творів та опишіть засоби музичної виразності: лад, темп, динаміку, гармонію.

4. Розкажіть про музичний супровід твору.

Творче завдання. (Додаток 1)

У вас на партах лежать картки, слухаючи «Завжди з тобою» (Always With You) у виконанні хору хлопчиків «Libera» підберіть те зображення яке на вашу думку відповідає характеру музики. Якщо такого немає, у вільному квадратику зобразите свій варіант. Розфарбуйте обраний малюнок у кольори які відповідають на вашу думку характеру музики. Слайд13.

Після виконання завдання учні прикріплюють на дошку свої роботи і пояснюють чому саме вибрали те чи інше зображення і чому обрали такі кольори.



6.Вокально – хорова робота.

Сьогодні ми слухали музику яку виконували не дорослі, а діти. Ви однолітки цих талановитих дітей а ваш клас - маленький хор. Тож сіли всі рівно і розучимо українську народну пісню «Тихо над Річкою». Слайд14.



  • Розспівування. (Поспівка. Вправи для розвитку музичного слуху та голосу.)

  • Знайомство з піснею та її змістом,

  • розучування мелодії першого куплету та приспіву

  • виконання першого куплету, приспіву під акомпанемент інструмента.

Гра «Диригент»

Проспівайте хором перший куплет пісні «Тихо над річкою». Один із вас буде диригентом та рухами показуватиме темп і характер вашого співу.

Розгляньте ілюстрації. Яка з них повніше розкриває зміст пісні?Обґрунтуйте свою думку. Слайд15.

(Демонстрація пейзажних ілюстрацій із зображення різних явищ природи, в тому числі і зображення вечора на річці).

7. Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія. Оцінювання учнів. Слайд16.

• Про яку сторінку музичного мистецтва сьогодні йшлося на уроці? З якою музикою ми ознайомилися?

• Що вам найбільше запам’яталося з історії розвитку хорового мистецтва?

• На які партії розподілятися голоси в хорі у XVII—XVIII століттях?

• Назвіть жанри хорової музики.



8. Домашнє завдання. Слайд17.

Слухаючи музику по радіо, телевізору, комп'ютеру, прислухайтеся, чи звучать хорові твори. В яких передачах, фільмах їх можна почути.

Запишіть хорові твори, які вам найбільше сподобалися, для своєї фонотеки. Заспівайте батькам свою улюблену пісню. Дізнайтесь, чи сподобалось їм виконання? Слайд18.

9. Вихід з класу під хоровий твір у виконанні хору «Libera».





База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка