Конспект статті. Прочитати статтю «Художня галерея епох»



Скачати 37.18 Kb.
Дата конвертації01.05.2016
Розмір37.18 Kb.
8-Б. Світова література. Тема 4

Тема4. Злет людського духу в літературі доби Відродження



  1. Прочитати статтю «Доба європейського Відродження» на стор.250-253 підручника, скласти конспект статті.

Прочитати статтю «Художня галерея епох». Письмово відповісти на запитання:

--Як називалася епоха,що передувала Відродженню? Яку країну називають колискою Відродження? У яких країнах Відродження розповсюдилося згодом?

--Які наукові та географічні відкриття сприяли становленню нової культурної епохи? Як у ті часи змінилося ставлення до знань,книги?

--У чому особливість світогляду Відродження? Що таке гуманізм? Хто такі гуманісти?

--Чим був зумовлений посилений інтерес до античності у нові часи? Чи пов’язана назва епохи з античною культурою? Як саме? Хто вперше застосував термін «відродження» стосовно нової культурної епохи?

--Назвіть етапи Відродження. Кого з представників літературного Ренесансу ви знаєте? Що об’єднувало твори усіх трьох періодів Відродження?

--Встановіть відповідність між іменами художників та назвами їхніх творів

Сандро Боттічеллі «Сікстинська Мадонна»

Рафаель Санті «Афіна Паллада приборкує кентавра»

Леонардо да Вінчі «Мойсей»

Мікеланджело Буонарроті «Дама з горностаєм»

--Складіть письмовий роздум на тему «Мої враження від мистецьких шедеврів Відродження»

2.Франческо Петрарка «Книга пісень»

Прочитати статті «Франческо Петрарка», «Сонет» на стор.257-264, скласти конспект.

Прочитати із «Книги пісень» сонети 61, 132, 162, 267, 321. Один із сонетів Петрарки вивчити напам’ять.

Письмово відповісти на запитання:

--Коли і в якій країні народився Петрарка? Чому його родина переїжджала з містечка в містечко?

--Яку освіту отримав Петрарка? Чи справдив він сподівання свого батька? Як поет уславив свою матір?

--Яка книга принесла письменникові світову славу?

--Назвіть міста, в яких поет побував протягом життя.

--Назвіть головні ознаки класичного (італійського) сонета.

--Яку роль відіграли сонети Петрарки у розвитку жанру?

--Назвіть головну думку та провідний настрій кожного з сонетів – 61, 132, 162, 267, 321.

--Яку подію в своєму житті благословляє Петрарка у 61 сонеті?

--Знайдіть у 132 сонеті антитезу. З якою метою її вжито?

--Чи дає автор відповідь на поставлені на початку першої строфи 132 сонета запитання? З якою метою він використовує питальні речення? Чому запитань так багато? Які з них можна назвати риторичними?

--Яким постає образ Лаури у 162 сонеті?

--Які художні засоби використано у перекладі 267 сонета для створення образу коханої?

--З якою метою в 321 сонеті використовується анафора?

--Що стало приводом для створення «Канцоньєре»?

--Як Петрарка характеризує Лауру в трактаті «Про презирство до світу»? Чи розуміє поетові почуття Августин?

--У чому полягає своєрідність збірки «Книга пісень» («Канцоньєре»)?

3.Джованні Боккаччо «Декамерон».

Прочитати статті «Джованні Бокаччо», «Новела» на стор.272-279, скласти конспект.

Письмово відповісти на запитання:

--Яку роль відіграв король Роберт Анжуйський у становленні Боккаччо як письменника?

--Якій жінці присвятив Боккаччо ряд своїх творів?

--Розкажіть про співпрацю Боккаччо і Петрарки. Схарактеризуйте значення їхніх творчих взаємин у літературному процесі.

--У чому полягає своєрідність новел Боккаччо?

--Що запозичив Боккаччо із «Новеліно» і в чому полягає його новаторство?

Причитайте оповідку першу з «Дня першого», оповідку дев’яту з «Дня п’ятого» («Декамерон»).

Письмово відповісти на запитання:

--Хто такий сер Чаппеллетто? Якими справами він займався? Якими рисами наділяє його автор?

--Як сер Чаппеллетто опинився у братів-флорентинців? З якого приводу непокоїлися брати, коли Чаппеллетто занедужав?

--Про які гріхи запитує чернець сера Чаппеллетто?

--Чому Чаппеллетто вдається обдурити ченця?

--Як ставиться до Чаппеллетто оповідач? Доведіть свою думку прикладами з тексту.

--Які людські вади викриває письменник в цьому образі?

--Як ви розумієте закінчення новели-оповідки першої «Дня першого»? З кого сміється автор?

--Що вирізняло Федеріго з-поміж інших молодих людей( оповідка 9 «Дня п’ятого»)? Яким чином він намагався привернути увагу красуні Джованни? Чим закінчилися його намагання?

--Чому сокіл став найкоштовнішою річчю Федеріго? Що символізував птах?

--З якої причини Джованна прийшла на гостину до Федеріго? Як господар зустрів кохану жінку?

--Чому Джованна зрештою прийняла рішення стати дружиною Федеріго?

--Чи відповідає поведінка Федеріго кодексу честі лицаря? Як характеризує Федеріго автор?

--Доведіть, що прочитані твори – новели.

--Визначте головну думку двох творів.

--Де і коли був написаний «Декамерон»? Що означає назва книги у перекладі з грецької? Яку другу назву отримала збірка?

--З якою метою написано «Декамерон»?

--Яку художню функцію виконують інтродукції до розділів? Чим особлива інтродукція до першого дня? Який настрій переважає в ній? Для чого Боккаччо вміщує докладний опис епідемії?

--Чим особлива тематика збірки «Декамерон»? Що у книзі стало головним об’єктом авторської уваги?

--Які гуманістичні цінності утверджує Боккаччо в «Декамероні»?

--Чому «Декамерон» став однією з найвизначніших літературних пам’яток доби Відродження?

4.Урок позакласного читання.

Прочитати твір Рабле «Гаргантюа і Пантагрюель».



Сонети напам’ять розповісти до 10.02.2015. Робочі зошити принести не пізніше 17.02.2015.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка