Конкурсу майстерності педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів "Джерело творчості"



Скачати 304.42 Kb.
Дата конвертації01.05.2016
Розмір304.42 Kb.





Матеріали учасника

Всеукраїнського конкурсу

майстерності педагогічних працівників

позашкільних навчальних закладів

“Джерело творчості”



ЖАБУРОВСЬКА
КАТЕРИНА АНАТОЛІЇВНА

керівник

фольклорного ансамблю

«Віночок»



АНКЕТНІ ДАНІ:

Освіта – базова вища

Навчальний заклад – Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова

Інститут мистецтв

Спеціальність – «музичне мистецтво»

Кваліфікація – Бакалавр музичного мистецтва та вчитель музики

Стаж роботи – 4 роки

Моє педагогічне кредо :



Вірю в талант і творчі сили кожного вихованця

Життєве кредо:



Життя багатогранне, тому і цікаве. Кожен крок вирішує твій наступний день

Науково- методична тема ЦДЮТ:

Ціннісні орієнтири навчально-виховного процесу через забезпечення якості освіти, національно-патріотичного виховання та культури педагогічної праці

Науково-методична тема, над якою я працюю:

Сприяння індивідуальному становленню особистості гуртківця засобами музичного мистецтва в межах фольклорного колективу завдяки використанню інноваційних технологій навчання та виховання

Мета навчально-виховної роботи:

Виховання у дітей патріотизму, поваги до народних традицій, звичаїв та обрядів, духовних цінностей українського народу є одними із головних завдань

Мої принципи в роботі:

В колективі кожна дитина має відчувати себе комфортно, важливо підкреслювати всі старання вихованців, підтримувати і сприяти їх творчому розвитку. В колективі має бути власна, родинна атмосфера де кожен буде рівним

Сценарій програми
«Родинні посиденьки»


Місце: ЦДЮТ, хол 2-го поверху

Учасники: ансамбль української пісні «Горлиця»; хор «Камертон», зразковий художній колектив ансамбль народніх інструментів «Чорнобривці»; фольклорний ансамбль « Віночок»; народний художній колектив джаз- бенд «Крок»; народний художній колектив хореографічний ансамбль «Чисті роси»; декоративно-ужитковий відділ; діти шкіл району №54;№173;№52.

Гостей зустрічають вихованці зразкового художнього колективу ансамблю народних інструментів «Чорнобривці»

Звучать позивні: «Києве мій»

Ведуча: Україна! Край смутку і краси, радості і печалі, розкішний вінок з рути і барвінку, над яким світяться яскраві зорі! Це історія мужнього народу, що віками боровся за волю, за своє щастя, свідками чого є високі могили в степу, обеліски та прекрасна народна пісня і музика. Вас зустрічали музики зразкового художнього колективу ансамблю народний інструментів «Чорнобривці». А зараз « Веселі музики» з хореографічного ансамблю «Чисті роси»

Ведуча: Українська пісня...Хто не був зачарований нею, хто не згадує її, як своє чисте, прозоре дитинство, свою юність, красиву і ніжну. Який митець не був натхнений її мелодіями! Яка мати не співала цих легких, як сон пісень над колискою дорогих дітей своїх?

Виступ фольклорного ансамблю «Віночок»-обрядові пісні; гра

Ведуча: Я вірю, що музика - це голос особливого духу завдання якого збирати мрії світу, і який, проходячи через свідомість людей, здатний залагодити, нехай навіть на короткий час, їх розібрати, або потрясти душі, руйнуючи соціальні незручності.

Виступ зразкового художнього колективу ансамблю народних інструментів «Чорнобривці» - «Відгадай мелодію» та народного художнього колективу джаз- бенд «Крок»( грають сопілки)

-«Ой у полі два дубки»;

-«Несе Галя воду»;

-«Червона рута»

Виступ ансамблю української пісні «Горлиці»

Ведуча: На Україні все співає і небо, і вітер, і колосся, і зорі, але коли співають діти все навкруги замовкає

«Горлиця» - «Ой у лузі калина»

« А мій милий варенички любить»

Ведуча: А пригостить нас вареничками!

А Ви танцювати вмієте?

Ведуча: Вміємо! Виступ народного художнього колективу хореографічного ансамблю «Чисті роси» -хореографічні композиції : «Варенички» та «Козацькому роду нема переводу»

Ведуча: Козацькому роду нема переводу! Глянеш у високе небо України і бачиш у блакитті віхи давно минулі, коли у битвах за Україну писала історію козацька шабля і народжувалась, щоб ніколи не вмерти. Слава Україні!

Виступ хору «Камертон» - «Журавлі»

Ведуча: До слова зарошується господиня нашої оселі, берегиня нашої творчої родини директор пані Галина.

Побажання на прощання.

Керівники: «Хай в Вас і в нас все буде гаразд»

Виконують Жабуровська К, Романченко В., Лук'янова Г.

http://www.podarunkova.com.ua/wp-content/uploads/2015/06/%d0%b2%d1%96%d0%bd%d0%be%d1%87%d0%be%d0%ba-145-%d0%b3%d1%80%d0%bd-%d0%b0.jpg

http://cdut.kiev.ua/photo/img/1/340/img2481_w225_h150.jpg

http://cdut.kiev.ua/photo/img/1/340/img2482_w225_h150.jpg

http://cdut.kiev.ua/photo/img/1/340/img2474_w225_h150.jpg

http://cdut.kiev.ua/photo/img/1/340/img2479_w225_h150.jpg

Характеристика

професійної педагогічної діяльності керівника гуртка
фольклорного колективу «Віночок»
Жабуровської Катерини Анатоліївни

Жабуровська Катерина Анатоліївна керівник гуртка фольклорного колективу «Віночок». ЇЇ науково-методичною темаю є: «Сприяння індивідуальному становленню особистості гуртківця засобами музичного мистецтва в межах фольклорного колективу завдяки використанню інноваційних технологій навчання та виховання». У 2013 році закінчила Комунальний Вищий Навчальний Заклад Київської Обласної Ради «Коледж культури і мистецтв» за спеціальністю «Народна художня творчість» та здобула кваліфікацію: керівник аматорського колективу народних інструментів; організатор культурно-дозвілевої діяльності; викладач бандури.


У 2015 році здобула вищу освіту в НПУ імені М.Драгоманова, відділ «Музика та практична психологія» за спеціалізацією «Музичне мистецтво» з присвоєнням кваліфікації «Бакалавр музичного мистецтва. Вчитель музики»
З 2015 року навчається в Національній Академії Керівних Кадрів Культури і Мистецтв за спеціалізацією «Менеджмент соціо-культурної діяльності» (магістратура).

Катерина Анатоліївна добре володіє методикою викладання предмета, проявляє творчий підхід до організації навчальних занять, вміє визначити мету та конкретні завдання гуртків, вибирає оптимальні засоби їх реалізації. Навчальний матеріал подає доступно і цікаво, вміє підтримувати позитивний настрій на занятті, залучити дітей до спілкування. Практикує різні форми, методи і прийоми навчальної діяльності, зокрема нестандартні та інтерактивні. Цілеспрямовано працює над розвитком вокальних здібностей, формуванням стійкого інтересу до вокально-музичної творчості, потреби у творчій самореалізації та самовдосконаленні. Виховує в дітей інтерес до фольклорного мистецтва.


Говорячи про педагогічний досвід і творчий портрет Катерини Анатоліївни, особливо хочеться підкреслити її доброзичливість, тактовність, чуйність, справедливість і уважне ставлення до гуртківців. Не тільки як педагог, але і як психолог, вона знайома з інтересами вихованців, одночасно будучи вимогливим педагогом.

Забезпечує високу ефективність і якість своєї роботи. Вихованці гуртків є неодноразовими учасниками та призерами районних і обласних конкурсів та фестивалів художньої самодіяльності, бере участь у масових заходах Центру.

Педагог постійно підвищує свій професійний рівень, методичну майстерність, бере участь в районних конкурсах педагогічної творчості.

Катерина Анатоліївна має високий рівень загальної культури, користується авторитетом у дітей, батьків, колег по роботі.



АНОТАЦІЯ

Тема досвіду: «Формування особистості дитини засобами музичного мистецтва»

На сучасному етапі розвитку суспільства постає питання розвитку інтелектуальних і творчих здібностей особистості, розвитку її компетентностей на основі культури і мистецтва українського народу, народних традицій, залучення молодого покоління до надбань духовної культури.

Заняття фольклорного колективу володіють безмежними можливостями для художньо- естетичного виховання дітей і підлітків. Їх зміст відкриває для кожного із вихованців простір для розвитку ініціативності і самостійності, формує соціально - педагогічні умови для розвитку творчих та інтелектуальних здібностей вихованців, зокрема, їхньої художньої уяви. Значення цих занять важко переоцінити, оскільки саме в ранньому віці у дітей закладається основа до високого художньо - естетичного смаку, любові до художньої творчості, бажання займатися мистецькими видами діяльності.

Актуальність досвіду полягає в тому, що процесі роботи над формуванням особистості дитини засобами фольклорного мистецтва можна розв`язати цілу низку важливих на даний час завдань, а саме:



  • органічне залучення вихованців до світу музичного мистецтва, розвиток мотивації музично-естетичної та творчої діяльності;

  • формування музичного(інтонаційного, образного, творчого) мислення дітей, розвиток особистісно-ціннісного ставлення до музичного мистецтва;

  • формування художньої компетентності у різних видах музично-творчої діяльності, оволодіння знаннями, уміннями та навичками у галузі музичного мистецтва;

  • розвиток емоційно-почуттєвої сфери особистості, загально-навчальних, музично-творчих здібностей через участь в у сприйнятті, розумінні та виконанні музики;

  • створення умов для художньо-творчої самореалізації дітей;

  • формування гуманістичних ціннісних орієнтацій елементами літературного, живописного, хореографічного та інших видів мистецтв.

Теоретичним підґрунтям досвіду є:

  • Закон України: «Про позашкільну освіту» від 22.06.2000 р., № 46.

  • Наказ Міністерства освіти та науки України: «Про затвердження Концепції художньо-естетичного виховання учнів загальноосвітніх навчальних закладах та Комплексної програми художньо-естетичного виховання у загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладах» від 25.02.2004 р. № 151/11», інші нормативні документи.

Зовсім нещодавно я почала працювати з фольклорним колективом «Віночок», який об’єднує молодшу та середню вікові групи.
Основною метою роботи з вихованцями є формування творчої компетенції, що забезпечує розвиток виконавської майстерності, вирішення творчих завдань; формування музичних, ритмічних, вокальних та акторських здібностей, музично- естетичного смаку; розуміння і сприйняття високохудожніх творів хорової музики; потреби особистості у творчій самореалізації.

Формуючи у дітей творчі здібності, освітній процес в групах організовую на основі принципів:

- природовідповідності та культуровідповідності;

- синтезу мистецтв і естетизації навчального процесу;

- індивідуального підходу з опорою на життєвий досвід дитини;

-інтеграції знань;

-послідовності, системності та наступності навчання;

-доступності у поєднанні з достатньо високим рівнем складності тощо.

- активності – включення дитини у безперервний процес самотворення;

-створення оптимальних умов для ефективного навчання дітей;

- єдності свідомості та поведінки;

-співробітництва та співтворчості між педагогом і вихованцем;

- оптимального вибору змісту, форм, методів навчання відповідно до інтересів і можливостей вихованців.

У багатьох дітей від народження закладений творчий потенціал, але виявлення, а потім виховання і розвиток творчо обдарованих дітей - процес довготривалий. У кожній дитині я бачу особистість зі своєю індивідуальністю, своїм характером, своїм внутрішнім світом, з різними музичними задатками.

Одним з методів, який я використовую для виявлення дітей з музичними здібностям - це спостереження. Повну характеристику індивідуальної обдарованості я складаю після цілої низки спостережень за вихованцем на заняттях гуртка, під час виконання ним різних видів діяльності: спів, слухання і сприйняття музики, пластичне інтонування, ігри-драматизації, ритмічні вправи тощо. Виходячи з підсумків діагностичної карти розвитку музичних здібностей, намічаю подальший шлях роботи, залежно від того, які з компонентів музичного слуху необхідно розвинути тій чи іншій дитині.

Працюючи в подальшому над музичним розвитком вихованців та створюючи умови для творчої самореалізації їх здібностей, в межах усіх видів музично-естетичної діяльності передбачаю систему завдань, спрямованих на творчий розвиток дітей: складання мелодій і супроводів, ритмічної, вокальної, пластичної імпровізації, зіставлення музичних, літературних та живописних творів, інсценування та театралізація музичного матеріалу відповідно до індивідуальних можливостей дітей.

Одним з найважливіших завдань музичного виховання в фольклорному колективі є навчити дітей правильному співу. Головною умовою формування співацьких навичок є розвиток основних музичних здібностей: відчуття ладу, ритму, музично-слухових уявлень тощо. Виходячи з цього, ставлю перед собою такі завдання:


  1. формувати: стійкий інтерес до співу з музичним супроводом та без нього;

  • навички вокального співу (дикція, звукоутворення, артикуляція, співацьке дихання);

  • перший виконавський досвід вихованця (соло, в ансамблі, у групі);

- уміння передавати у співі музичний образ, використовуючи для цього як співацькі навички, так і засоби музичної виразності: тембр голосу, динамічні відтінки, характер звуку тощо;

2) розвивати: почуття впевненості у своїх вокальних здібностях;

- музичну пам'ять, музичний слух;

- самооцінку пісенно - виконавської діяльності, вміння аналізувати спів інших;

- увагу до всіх нюансів, які допомагають виразному співу (положення голови, корпусу тощо);

- найкращі якості голосу: дзвінкість, легкість, співацький діапазон;

3) сприяти: формуванню музичної та співацької культури;

- накопиченню музично-пісенного репертуару та вмінню його використовувати в повсякденному житті;



4) стимулювати: захопленість співом;

- бажання співати індивідуально, в ансамблі, у хоровому колективі.

На заняттях вокального гуртка я застосовую такі основні методи та прийоми навчання співу:



Метод показу - дозволяє навчати дітей природним шляхом, застосовуючи власний приклад. Показую чітко й точно якість звуку, необхідні штрихи, коли слід брати дихання, логіку розвитку музичної фрази. Постійно пояснюю дітям, на що треба звернути увагу, підкріплюю свій показ музичним записом. У цьому методі використовую прийоми: «Учитель співає - діти слухають», «Діти співають разом з учителем», «Діти співають - учитель слухає», «Пісні-малюнки».

Репродуктивний метод - полягає у відтворенні вихованцями співацького звуку й повторенні способів роботи голосового апарату відповідно до пояснення й показу керівником гуртка. Цей метод я застосовую на початкових етапах роботи над піснею, а також прийоми: «Співаємо разом», «Співаємо рядками».

Евристичний метод навчання співу доцільно використовувати, коли діти мають сформовані вокально-хорові навички та можуть вдаватися до пошуку звучання, яке відповідає емоційно-образному змісту пісні. Цей метод я застосовую на прикінцевих етапах роботи над піснею. Прийоми: «Прикрасимо пісню», «Співаюча квіточка», «Співаємо ланцюжком», «Співаємо соло», «Відтворимо характер куплетів» тощо.

Фонетичний метод - найбільш поширений у вокальній педагогіці, суть його полягає в акцентуванні на мовному досвіді дітей, мовних стереотипах. Фонетичний метод грунтується на активній роботі артикуляційних органів - частини голосового апарату, який підпорядкований свідомості дитини. Цей метод я застосовую постійно на кожному занятті (фонопедичні вправи, розспівки, робота над текстом пісні, робота над виразним співом).

На заняттях гуртка я також використовую прийоми:



Прийом атакування верхнього регістру дитячого голосу - допомагає в роботі з дітьми, які співають нечисто. Дітям пропонується послухати мелодію у верхньому регістрі (наприклад, «кування зозулі»), проспівати в уяві, потім - із закритим ротом. При цьому спів дітей супроводжується показом рукою напрямку мелодії (учитель і вихованець), звільнення нижньої щелепи, гортані (вихованець).

Прийом активізації слухової уваги - заохочення найменших успіхів, що створює позитивний емоційний тонус, підвищує працездатність. Дітям, яким важко вдається опанувати навичками чистого співу, можна запропонувати заспівати разом з учнем, який добре співає, позмагатися у співі з товаришем.

Прийом проспівування звука - допомагає в активізації слухової уваги дітей, проспівуванні звука, музичної фрази про себе. Беззвучна артикуляція активізує голосоутворюючі органи, моделюється правильне звучання.

Прийом «Чую вчителя, чую товариша» - допомагає в роботі з вихованцями, які співають нечисто. Я саджаю таких дітей ближче до себе, а також поруч з тими, які правильно співають. Ці діти чують і спів учителя, і спів інших дітей. Завдяки такому прийому мені легше стежити за їхнім співом і вчасно виправляти помилки.

В процесі роботи над формуванням правильного співу прагну:

- формувати у дітей стійкий інтерес до співу;

- навчити виразному співу;

- розвивати слух і голос вихованців;

- розвивати музичні здібності;

- берегти і зміцнювати психічне здоров'я дітей;

- вдосконалювати духовно- моральне виховання.

Одним з основних етапів роботи на занятті гуртка вважаю роботу над розвитком вокально-хорових навичок, тому велику увагу звертаю на:

- спів природним звуком без напруги;

- чисте інтонування;

- вміння чути і оцінювати правильний і неправильний спів;

- спів в супроводі і без;

- відчуття і дотримання у пісні метроритму;

- емоційне виконання відповідних віку і вокальним можливостям пісень у вокальній групі та індивідуально;

- участь дитини у творчому створенні образу пісні.

Створюючи навколо дітей насичене творче середовище, проводжу систематичну роботу з солістами по постановці голосу і співочого дихання, пластикою, артистичністю, образністю, емоційністю та виразністю виконання творів. Велику увагу приділяю вихованню в дітях вольових якостей, високої моральної позиції, музичного смаку, співочої культури, культури поведінки на сцені, бажання бути справжніми артистами.

Формуючи творчий портрет обдарованої дитини, я прагну створити всі необхідні умови для розвитку таких вихованців: використання сучасних освітніх технологій, складання індивідуального плану роботи, використання інтернет – ресурсів тощо.

Творча атмосфера, яка панує на заняттях, репетиціях, створення ситуації успіху дозволяє дитині по- справжньому передати свої почуття і переживання,

осягнути таємниці вокального мистецтва. Для цього намагаюся проводити заняття жваво і захоплююче. Вокальні твори підбираю такі, при вивченні яких можна впроваджувати творчі види діяльності, а саме: інсценування, виконання у ролях, імпровізування мелодій, супровід і ритмічні рухи, варіювання тощо.

Надаю перевагу нестандартним формам проведення занять, а саме: «Подорож у світ музики», «Музичний ринг», «Відгадай мелодію», заняття- свято «Її величність - солов’їна пісня», конкурс «Музика, що зцілює», «Музичне лото». Це дає змогу розвивати у дітей не тільки потребу у творчому самовираженні, а й особисту участь в музичному житті.

З метою поглиблення музичних знань, розвитку здатності музичного сприйняття навколишньої дійсності, перетворення її з законами музики, розвитку особистісно-ціннісного ставлення до неї, залучаю вихованців до концертних виступів, участі в конкурсах, фестивалях різних рівнів, зустрічах та спілкуванні з професійними виконавцями селища, району.

Важливу роль надаю пошуку репертуару. Репертуар повинен бути підібраний таким чином, щоб він сприяв розвитку і зміцненню дитячого голосу.

Для роботи вибираю не один, а кілька контрастних між собою творів, різних за тематикою. Намагаюсь зберегти автентичність вокального твору та донести зміст.

Народні пісні, як одне з досконалих засобів музичного виховання дітей. Звичайно вибираючи пісні, враховую виховні завдання, вікові, фізіологічні і вокальні можливості дітей.

Вдосконалюючи роботу з розвитку творчої компетентності вихованців, вношу корективи в програми навчання, постійно веду спостереження і фіксую процес розвитку творчості.

Цілеспрямовано працюючи з дітьми на заняттях, прагну не тільки надати їм особистісно орієнтовану музичну освіту, а й розвинути в них здатність до сприймання, розуміння й оцінювання музичного мистецтва, творення художніх образів, потреби в естетично-творчій та художній реалізації.

Моніторинг ефективності творчого процесу на заняттях вокальних гуртків показує якісні зміни, що сприяють розвитку музично-творчої компетентності вихованців, а саме:

- високий рівень знань, умінь та навичок вихованця;

- сформована музична компетентність, індивідуальний стиль пізнавальної діяльності;

- прагнення до поглибленого вивчення профілю гуртка;

-бажання творчо оволодівати новими знаннями та вміннями, цілеспрямованість та системність у музичній діяльності;

-вияв готовності до співпраці та співтворчості з педагогом та дитячим колективом;

-професійна орієнтація особистості;

- постійний самоаналіз та самооцінка власної діяльності;

-подальше прагнення до творчого самовдосконалення та самоосвіти.

Мною створено розробки відкритих занять, сценарії виховних заходів «Вечорниці на Андрія», «Родинні посиденьки». Постійно беру участь у семінарах, методичних об’єднаннях, заняттях школи становлення професійної майстерності керівників гуртків.

Результативність

На гуртках створене сприятливе соціокультурне середовище, яке забезпечує:

- набуття вихованцями досвіду власної творчої діяльності, розвиток вокальних здібностей, музичного мислення, здатності проявляти творчу ініціативу;

- формування стійкого інтересу до вокально-музичної творчості, потреби у творчій самореалізації та самовдосконаленні;

- розвиток творчої уяви, фантазії, креативного мислення, інтересу до вокального мистецтва;

- формування музичного хисту і наполегливості.



Висновок

Музика, зокрема пісня, є національним надбанням кожного народу, у якому сконцентровані його історія, мова, предковічна мудрість, філософія пращурів та духовна краса. Окрім цього, спів — це універсальний засіб розвитку усіх духовних та фізичних можливостей людини. Беручи до уваги те, що дитина, яка відвідує гурток, окрім звичайних занять займається ще й активною мистецькою діяльністю — постійно виступає у складі колективу перед широкою аудиторією, беручи участь у різноманітних концертах, фестивалях і конкурсах — вона матиме гарне, надійне майбутнє, започатковане на кращих традиціях культури і мистецтва. Такій дитині будуть чужі егоїзм, байдужість, зневага до внутрішнього світу і переживань інших людей. Тим вагомішою у справі навчання і виховання дітей стає роль педагога позашкільного навчального закладу, який обов’язково має врахувати вікові та індивідуальні особливості кожного вихованця, щоб найбільш повно розкрити, а потім і реалізувати його таланти та здібності.



http://www.podarunkova.com.ua/wp-content/uploads/2015/06/%d0%b2%d1%96%d0%bd%d0%be%d1%87%d0%be%d0%ba-145-%d0%b3%d1%80%d0%bd-%d0%b0.jpg

План-конспект заняття фольклорного колективу

Тема: Робота над піснею, над динамічними відтінками. Ознайомлення з музичними термінами: «тембр».

Мета: Створення позитивної атмосфери на занятті. Продовження роботи над піснею «У полі калина». Розвивати вокальні здібності, музичний слух, виховувати стійкий інтерес до музичної культури.

Обладнання: шумові інструменти, камертон, баян.

Хід заняття

1.Організаційний момент.

Вихованці заходять під мелодію пісні. Музичне привітання.



2.Акуалізація опорних знань.

Бесіда.

- Діти, яка тільки що прозвучала мелодія?( заспокійлива, мелодійна, приємна).

- Як вона вплинула на ваш настрій? ( зняла втому, підняла настрій).

3. Повідомлення теми та мети заняття.

- Діти, сьогодні на занятті ми з вами продовжимо роботу над піснею «У полі калина», в процесі роботи над якою будемо розвивати вокальні здібності, вчитися співати злагоджено, в унісон, правильно округлювати звуки. Також ознайомимося з музичним терміном, який називається «тембр», дізнаємося, яке значення має тембр для людини. Бажаю вам в роботі гарного настрою.



4.Основна частина.
- Діти, тембр - це індивідуальне забарвлення голосу кожної людини. У спілкуванні з іншими людьми тембр має велике значення. Психологи стверджують, що у спілкуванні людей тембр голосу має не менше значення, ніж зовнішність, манери та ерудиція. Людина з приємним тембром голосу може переконати співрозмовника в своїй правоті, схилити його на свій бік, може швидше добитися кар’єрного росту. І навпаки, людина з неприємним тембром голосу може бути в житті менш успішна.

Тембр має свої ознаки, які можна назвати приємними і неприємними. Я вам буду називати слово, а ви скажете, до якого, приємного чи неприємного, тембру вона відноситься.

Перелік слів: спокійний, невпевнений, мелодійний, гугнявий,безбарвний, теплий, дружній, виразний, природний, верескливий, писклявий, хрипкий, упевнений, напружений, млявий, довірливий, плаксивий, боязкий.

- Молодці, діти! Хочу вам сказати, що тембр голосу можна змінити, якщо постійно виконувати спеціальні вправи. Наприклад, з невпевненого, безбарвного, млявого можна зробити упевнений, виразний, спокійний. Для цього потрібно постійно прислухатися до свого голосу і вчитися вимовляти слова упевнено, виразно, спокійно. В спілкуванні з іншими слід постійно слідкувати за своєю мовою. Старатися дотримуватися відповідного тону залежно від ситуації. Завжди пам’ятайте: не говоріть з людьми таким тоном, якого самі не любите.

Отже, діти, кожен з нас має старанно працювати над тим, щоб виробити приємне забарвлення тембру свого голосу. Так само і під час співу: для того, щоб ваші голоси звучали гарно, злагоджено, в унісон – ви маєте слухати одне одного, правильно округлювати звуки, не кричати, а дотримуватися тих динамічних відтінків, які є у творі. Давайте закріпимо це, продовживши роботу над піснею.



Бесіда.

  • Назвіть пісню, яку ми вивчали на минулому занятті?

  • Коли співають такі пісні?

  • Який характер пісні?

  • В якому ладі написана пісня?

Музичний словник

Отже, тембр - це індивідуальне забарвлення голосу кожної людини.



5. Вокально- хорова робота.

- Послухайте пісню, яку ми вивчали на минулому занятті, у моєму виконанні. (Спів пісні педагогом). Перш, ніж почати співати, давайте пригадаємо правила співу. Потрібно сидіти рівно: спинка пряма, відстань між тулубом та партою - кулачок. Співаємо, слухаючи один одного, плечі не піднімаємо.



Розспівка.

  1. Спів складів у висхідному і низхідному порядку.

  2. Виконання вправ на округле й протяжне звучання голосних, чітку вимову приголосних.

  3. Спів канонів.

Робота над піснею.

1. Робота над чистотою інтонування, дотриманням ансамблю.

2.Робота над динамічними відтінками.

Методи: метод показу, репродуктивний метод, евристичний метод, фонетичний метод.



Прийоми: співаємо разом, прийом атакування верхнього регістру дитячого голосу, прийом активізації слухової уваги.

Музична гра.

- А зараз давайте пограємо в гру «Знайди за допомогою мажору та мінору».



6.Слухання музики.

- Сьогодні ми прослухаємо твір, який називається «Весела. Сумна» Л.Бетховена.

- Діти, давайте визначимо характер твору.

- Скажіть, чому композитор запропонував саме таку послідовність настроїв, повторюючи веселу частину твору? (Композитор хотів підкреслити що краще, в житті більше веселого, ніж сумного)



7. Підсумок заняття

- То що ж таке тембр?

- Яке значення має тембр в житті людини?

- Назвіть приємні і неприємні ознаки тембру.

- Діти, на цьому наше заняття закінчене. Ви були сьогодні активними, емоційними, гарно співали.

http://www.podarunkova.com.ua/wp-content/uploads/2015/06/%d0%b2%d1%96%d0%bd%d0%be%d1%87%d0%be%d0%ba-145-%d0%b3%d1%80%d0%bd-%d0%b0.jpg

«У світі музики і пісні»

(заняття-музичний ринг вокального гуртка)

Мета: Узагальнити знання гуртківців з різножанровості українських народних пісень. Розвивати музичний кругозір, мислення. Виховувати любов до української пісні та музики.

Хід заняття

(Звучить мелодія української пісні)

Педагог: Пісня - це голос душі народу, поетичний вияв його працелюбної і співучої вдачі, образне втілення його історії, моралі, мрій і прагнень. Хто не згадує її, як своє чисте, прозоре дитинство, свою горду юність, своє бажання бути красивим і хоробрим. Який митець не був натхнений її багатими мелодіями, безмежною широтою, красою барв, чарівною силою, що викликають в душі людській найтонші, найглибші асоціації, почуття думки і прагнення до кращого, до вершин людської гідності і людяності, до творчості.

Діти! Сьогодні ми проведемо заняття-гру «У світі музики і пісні» перевірите свої музичні знання, рівень свого інтелекту та кругозору. Гра проходитиме в 3 тури.

Перший тур - «Розминка», другий - вікторина «Жанри українських народних пісень», третій — «Музичний ринг». У грі беруть участь команди:

«Нота» у складі ... та «Ритм» у складі...(представляє учасників команд). Гру учасників оцінюватиме журі у складі (представляє членів журі) За кожну правильну відповідь команди отримуватимуть очко. І тур - «Розминка».



Завдання командам: дати відповіді на поставлені мною запитання швидко, без затримки. За кожну правильну відповідь команда отримує одне очко. Запитання команді «Нота»:

  1. Струнний інструмент (скрипка).

  2. Послідовне розміщення звуків за висотою у висхідному та низхідному порядку (звукоряд).

  3. Швидкість, з якою виконується музичний твір (темп).

  4. Людина, яка пише музику (композитор).

  5. Закінчена музична думка (музична фраза).

  6. Головний найстійкіший звук музичного твору (тоніка).

  7. Скільки нот є в музиці (сім).

  8. Чергування сильних і слабких долей (лад).

  9. Знак, що вказує на підвищення висоти звука (дієз).

10.Уривок музичного твору від одного наголошеного складу до іншого (такт).

Запитання для команди «Ритм».



  1. Інструмент, на якому грали кобзарі (кобза).

  2. П'ять лінійок, на яких пишуться ноти (нотний стан, нотоносець).

  3. Перерва в звучанні музики (пауза).

  1. Головне багатство співака (голос).

  2. Перерва між діями концерту (антракт).

  3. Найінтимніший музичний інструмент (гітара).

  4. Як називається ключ, що скріплює п'ять лінійок нотного стану (скрипковий).

  5. Легендарний майстер скрипок (Антоніо Страдіварі).

  6. Музичний супровід (акомпанемент).

10.Неповний такт на початку пісні (затакт).

- Надаємо слово членам журі.

(Журі оголошує результати першого туру).

Педагог: Українська пісня! Хто не був зачарований нею? Пісня нездоланна і безсмертна, як і той народ, що її народив. Зароджувалась вона у праці й забавах, у календарних обрядах та ритуальних дійствах наших предків. Народні пісні різножанрові. Наступний тур нашої гри так і називається: «Жанри українських народних пісень». Прошу команд уважно прослухати характеристику пісні та її звучання. Ваше завдання: назвати жанр пісні.


  1. Ця пісня має закличний дух, возвеличує єдність народу в боротьбі за волю (історична).

  2. В цих піснях розповідається про повсякденне життя народу (родинно-побутові).

  3. Ця пісня характеризується високим поетичним світосприйняттям, глибиною мелодійного звучання, багатством образів. Що це за пісні? (Колискові).

  4. Ці пісні сольні, переважно ліричні, виконуються здебільшого з інструментальним супроводом. В них глибоко і всебічно розкривається внутрішній світ людини, її інтимні почуття, думки та настрої (романси).

  5. У цих піснях, незалежно від того, хто створює їх, існує віртуозність у слові, бажання веселитися. Вони буквально втягують в настрій, опановують душу (жартівливі).

  6. Ці пісні нерозривно пов'язані з певною порою року, відповідними звичаями і сільськогосподарськими роботами. Різноманітні за змістом і формою, характером і часом, вони відображають свята і будні давнього українського села. Впродовж віків у них втілювались мудрість і досвід народу, його духовне багатство, морально-етичні та естетичні ідеали (календарно-обрядові).

  7. Цими піснями дівчата радісно зустрічали весну. їх співали на вулиці, на вигоні за селом, на пагорбі, іноді навіть вилазили на дерева, запрошуючи весну скоріше повернутися (веснянки).

  8. Як називались пісні, які виконувались під час свята Івана Купала. (Купальські пісні).

  9. Ці пісні були своєрідним апофеозом землеробської праці селянина-трударя, величезним гімном природи й людини (жниварські).

10. Ці пісні приурочені до зимових свят. Вони відзначаються жанровою своєрідністю, урочисто піднесеним тоном, емоційно-романтичним забарвленням (величальні).

Надаємо слово журі.

(Журі підводить підсумки другого туру).

Педагог. Народна музика відігравала і нині відіграє вирішальну роль у виникненні й розвитку професійної музичної творчості та виконавства. За всієї різноманітності жанрів пісенність, яскрава емоційність і ліричність - найхарактерніші риси української народної музики.

Наступний наш тур називається: «Музичний ринг».

Вам будуть запропоновані запитання з трьома варіантами відповідей. Ви вибираєте одну, на вашу думку, правильну. Отже, увага.

Перше запитання.

1. Розмір-це...

а) порядок чергування сильних і слабких долей;

б) уривок між двома тактовими рисками.

2. Басовий ключ-це...

а) ключ, який вказує, що нота «соль» першої октави пишеться на другій лінійці;

б) ключ для запису низьких звуків;

в) ключ «до».

3. Акцент (наголос) — це...

а) група нот;

б) найменший відрізок мелодії;

в) виділення окремого звука або акорду шляхом посилення.

4. Арфа-це...

а) смичковий струнний музичний інструмент;

б) щипковий струнний музичний інструмент;

в) щипково-клавішний музичний інструмент.

5. Язичкові музичні інструменти — це...

а) волинка, орган;

б) акордеон, баян, гармонь;

в) фортепіано, клавесин.

6. Духові дерев'яні музичні інструменти — це..

а) труба, тромбон, валторна;

б) флейта, гобой, кларнет, фагот;

в) горн.

7. Струнні смичкові музичні інструменти - це.

а) скрипка, альт, віолончель, контрабас;

б) балалайка, домра, бандура;

в) мандоліна, гітара, кобза.

8. Ударно-клавішні музичні інструменти — це..

а) клавесин;

б) бандура;

в) фортепіано.

9. Бас-це...

а) високий чоловічий голос;

б) низький чоловічий голос;

в) середній жіночий голос.

10. Ансамбль — це...

а) твір для одного чи двох інструментів;

б) група музикантів або співаків, які виконують разом музичний твір;

в) звуковий обсяг даного твору.

Надаємо слово членам журі.

(Журі оголошує результати трьох турів і називає команду-переможця).

Підсумок заняття



http://www.podarunkova.com.ua/wp-content/uploads/2015/06/%d0%b2%d1%96%d0%bd%d0%be%d1%87%d0%be%d0%ba-145-%d0%b3%d1%80%d0%bd-%d0%b0.jpg


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка