Конкурс екологічного плакату, газети Вчитель образотворчого мистецтва, учні 3



Скачати 327.87 Kb.
Дата конвертації30.04.2016
Розмір327.87 Kb.
ВІДДІЛ ОСВІТИ

КРАСНОГРАДСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

ДОБРЕНСЬКИЙ НВК (ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ – ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД)

Чаруючий світ природи (екологічний тиждень)

http://cs4554.vkontakte.ru/u554418/-6/x_a6447180.jpg

Красноград

2013

План екологічного тижня




з/п


Зміст заходів

Відповідальний

Примітка

1

Вступ. Відкриття екологічного тижня

Вчитель біології,

Учні 9 -10 кл







2

Конкурс екологічного плакату, газети

Вчитель образотворчого мистецтва, учні




3

Конкурс ерудитів «Екологічні проблеми»

Вчитель біології, 10 -11 класи




4

Екологічний лекторій «Пробудження природи»

Учні 8 – 11 класів




5

Екологічний КВК

8 – 11 класи




6

Екологічний ранок «Природа - наша мати, треба її оберігати»

1 – 6 класи





7

Міс Екологія

6 – 11 класи





ВСТУП

Оберігати природу… Оберігати оточуюче середовище… Ці слова сьогодні ми чуємо щодня. За академічними сухими визначеннями «біосфера», «екологічна система», «моніторинг» відкриваються не тільки проблеми, зв’язані з нашим благополуччям, але й моральні проблеми.

Любов до природи не може бути тільки споглядальною. Вона невідривно зв’язана з бережливим відношенням до неї, з особистою відповідальністю за її збереження. Любов до природи – це і любов до Батьківщини, до свого народу. Це наше світосприйняття, наша свідомість, увесь образ життя.

Берегти і примножувати багатства рідної землі – борг кожного. Від усіх нас і в цілому від кожного особисто залежить, чи буде дзвеніти пісня солов’я, чи дихатимуть прохолодою прозорі струмки, чи плаватиме риба в чистій воді рік і озер, чи буде над нами синь неозорого неба. Земля – дім для всього людства.

Екологічна освіта і виховання покликані сприяти розвитку у молоді правильних поглядів на взаємовідносини людини з природою, навчити бачити наслідки кожного свого кроку і дії на оточуюче середовище. Виробляти екологічне мислення, які є важливою складовою частиною світогляду.

Охорона навколишнього середовища – найактуальніша проблема сьогодення. Через ефективну екологічну освіту, яка у третьому тисячолітті стала складовою гармонійного розвитку особистості, лежить шлях до екологічної культури. Людству треба змінити своє ставлення до природи, свій стиль життя і діяльності. Саме тому в роботі загальноосвітніх шкіл питання природоохоронного й екологічного виховання повинні займати центральне місце. Метою екологічної та природоохоронної роботи є:



  • Поглиблення наукових знань з біології та екології,що забезпечують відповідальне ставлення школярів до навколишнього середовища і життя;

  • Розширення уявлення про взаємозв’язок організмів з довкіллям;

  • Пропаганда екологічного та природоохоронного виховання як усвідомлення ідеї гармонійної взаємодії суспільства і природи, людини та довкілля;

  • Формування особистості з екологічним мисленням.



Відкриття екологічного тижня

Мета: ознайомити учнів з природним минулим рідного краю; висвітлити питання про причини зміни первісної природи, екологічні проблеми, що виникли у зв’язку з цим, та шляхи їх вирішення; навчити учнів любити та охороняти природу рідного краю.

(Звучить набат, входить Фея)



Фея

Повелеваю небом и землей,

Животный мир мне хорошо знаком.

Мне подчиняются цветы и воды…

Вы догадались, кто я? Да? Природа!..

Добрий день, діти! Сьогодні ми відкриваємо тиждень екології, і разом з лісовими героями ми розкажемо вам про природу нашого краю.

( Виходять три учні у костюмах лісових героїв – гриба –лісовика, сови та вовка)

Гриб - лісовик. Добридень усім! Ви вже тут? Що зі мною було!

Фея. Та ти заспокойся розповідай.

Гриб – лісовик. Ви не повірите, я прожив уже довго років та зі мною такого ще не ставалося. Тільки ви змахнули чарівною паличкою, я опинився на березі річки Берег. Та це тепер її так називають, а раніше ніхто не знав про неї. Тут, у Добренці , було неосяжне море тропічного лісу. Я з великими труднощами пробирався через хащі лісів та зарості полину і ковили. Та де це вмить поділося я не встиг навіть зрозуміти, як опинився тут.

Сова. Я живу ще довше і можу тобі з чіткістю сказати, що ти потрапив у лісостепову зону часів татаро – монгольського нашестя. Тоді люди тікали хто куди зміг і оселялися за берегами річок. Тож і наша річка Берег стала схованкою від татарської навали.

Вовк. Так, так. Я теж пам’ятаю , мені мій прадід переповідав, що в ті часи і їм не було спокою. Тільки зграя облюбувала собі місце біля річки, протоптала доріжку до води, як з’явилися люди і почали будувати собі житла.

Одного разу жінки прали білизну біля річки, як звідки не візьмись налетіла зграя степняків ( так називали татар), вони хапали у полон жінок, дітей , вбивали чоловіків, грабували. Одна дівчина стрибнула в берег річки і сховалась там. Вона закрила очі і шипотіла: « Річечко збережи, захисти!» І ніби береги стали вищими в річки, а вітер піднявся такий,що все навкруги ревло і клекотіло. Степняків розкидало по полю і за жбурляло їх гілками дерев, що росли по березі річки. Відтоді люди стали називати річку « Берег» і з любов’ю і пошаною відносились до неї, дякуючи за те, що спасла їм життя.



Гриб – лісовик. Стривайте, стривайте! Я щось не розумію. Невже таким був наш край у минулому? А чому все так змінилося? Ні степів, ні лісів таких немає та й річка стала мілкою і подекуди забруднена.

Фея. Час зробив наші рідні місця таким, а допомогли цим змінам люди. Усе було не так уже й погано, але людина одночасно негативно впливала на природу.

Сова. Як саме?

Вовк. Промислові підприємства скидають відпрацьовані води у річки, а у нашу річку це викиди сільськогосподарського підприємства.

Фея. Проведені аналізи ґрунту засвідчили, що в ньому міститься велика кількість нітратів, пестицидів та інших шкідливих речовин.

Сова. Знищення рослин, тварин… Адже багато видів зникли назавжди. Багато які перебувають на межі зникнення.( Показує рослини Харківської області занесені до Червоної книги).

( Звучить музика. Фея виходить на центр зали)



Фея. (читає вірш С. Острового)

Как это страшно – умиранье рода,

Всех поголовно, всех до одного,

Когда опустошенная природа

Уже не в силах сделать ничего.
И поползет проказа запустенья,

И пересохнут ниточки воды.

И птицы вымрут. И падут растенья.

И зверь не обойдет своей беды.


И сколько тут корысти не ищи ты,

Какой ты отговоркой не владей,

Земля защиты требует. Защиты.

Она спасенья просит у людей.



Гриб - лісовик. Так треба ж щось робити! Не сидіти склавши руки!

Сова. Тож сьогодні ми і розпочнем цю роботу по збереженню і охороні рідного краю. А допоможуть нам у цьому наші маленькі друзі – учні .

( звертається до учнів школи) То я впевнена,що ви любите природу і не залишитесь байдужими до екологічних проблем рідного краю.



Вовк. Ми пропонуємо вам робити хатки й годівниці для птахів, допомагати, чим можете, дикій природі. Закривати щільніше кран, щоб не витік океан, саджати дерева і квіти, щоб легше було дихати планеті.

Фея.

Чтоб могли леса цвести,

И сады, и реки,

Все живое береги

Ты на свете этом.
Ты природу полюби,

Каждую травинку,

С птицами давай дружи,

Береги былинку!

Тож хай завжди наш квітне край, ми збережемо його для нащадків.
Конкурс ерудитів

«ЕКОЛОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ»

Мета: за допомогою ігрових методів здійснювати екологічну освіту і екологічне виховання учнів. Залучити учнів до активної природоохоронної роботи.

Обладнання: плакати, мікрофони, призи переможцям.

Підготовка до конкурсу.

1. Напередодні проводиться конкурс екологічного плакату.

2. Членам команд пропонується придумати назву команди, емблему, гасло.

3. Зал обладнаний екологічними плакатами та гаслами «Людина і природа – то одне єдине», «Хто ж пожаліє людину, як не природа? Хто ж пожаліє природу, як не людина» та ін..

Хід конкурсу



Ведучий 1. Кожного ранку ми відкриваємо двері нашого дому в новий день. Наші двері розділяють наш світ навпіл. Один – це тепло рідного дому, інший – це світ зовнішній. Він величезний. Ім’я йому – біосфера, тобто оболонка Землі, населена живими організмами. Усі вони органічно пов’язані та взаємодіють, утворюючи цілісну динамічну систему.

Ведучий 2. Ви полюбляєте ігри, витівки, загадки? Але немає нічого цікавішого за екологічну казку…( Представлення команд, емблем – 3 бали)

Ведучий 3. Причини проблем, з якими ми стикаємось сьогодні витікають з рішень, прийнятих колись нашими попередниками. Фабрики, заводи, шляхи, міста будувалися для короткотермінових цілей, і мало хто думав тоді про наслідки цієї діяльності через 10,30, 50, 100 років.

Завдання1. За допомогою прикметників описати реальне середовище нашого існування.(І команда)

За допомогою прикметників описати ідеальне середовище нашого існування. (ІІ команда)



Ведучий 1. Є привід поговорити про екологічні проблеми. «Ми не зможемо вирішити проблеми сучасності, якщо будемо продовжувати думати так само, як колись, коли створювали їх» А. Ейнштейн

Ведучий 2.З одного боку всім хочеться жити в чистому оточуючому середовищі, а з іншого – власними діями порушують, забруднюють його. Китайська мудрість говорить «Якщо ти не одержуєш бажаного, то зміни свої дії».

Ведучий 3. Пропонуємо назвати основні екологічні глобальні проблеми

( Кожна команда по черзі називають глобальні екологічні проблеми – правильна відповідь 1 бал)



  • Парниковий ефект;

  • Озонові дірки;

  • Кислотні дощі;

  • Демографічні проблеми.

( Пропонується командам обґрунтувати свої відповіді - за правильну змістовну відповідь – 5 балів)

Ведучий 1. На сьогодні в Україні теж чимало проблем. Шановні ерудити пропонуємо вам назвати екологічні проблеми, які існують в Україні та озвучити свої думки.( назва проблеми – 1бал, обґрунтування – 3 бали)

Варіанти екологічних проблем:

  • Засолення ґрунтів, зниження їх родючості;

  • Ерозія орних ґрунтів;

  • Наслідки Чорнобильської катастрофи;

  • Забруднення водойм(озер, річок, Чорного та Азовського моря);

  • Забруднення мегаполісів автомобільним транспортом;

  • Вирубування лісів;

  • Створення несанкціонованих смітників.

Ведучий 2. Названі всі проблеми, але вирішення їх ще й не починалося, тому наша задача помірними силами покращити становище навколишнього середовища. Ваша задача навести приклади виходу із цих ситуацій.

Варіанти вирішення екологічних проблем в цілому та зокрема своєї місцевості:

  • Насадження зелених рослин обабіч ерозійних зон;

  • Піклуватися про зменшення техногенних катастроф;

  • Очищення русел малих річок, що є притоками басейнів водних систем України;

  • Обладнання місцевості для смітників та збільшення заводів по переробці сміття, для виготовлення вторинної сировини;

  • Створювати об’їзні шляхи для важкого транспорту;

  • Заборонити несанкціоноване вирубування лісонасаджень.

Ведучий 3. Ми обговорили ряд екологічних проблем глобальних і місцевих. Тепер ми пропонуємо вам дати відповіді на питання вікторини. За кожну правильну відповідь ви одержите – 1 бал.

Вікторина «Бліц - турнір»

1. Що є причиною парникового ефекту? (Спалювання пального: вугілля та бензину, накопичення вуглекислого газу)

2. Наскільки підвищиться середня температура повітря до 2015 року?

( Близько 1,20С)

3. До яких наслідків може призвести підвищення температури? ( Потепління клімату, танення льодовиків, підвищення рівня Світового океану)

4. В якій півкулі Землі техногенне надходження сірки в земну атмосферу є найвищим? ( У північній півкулі – 174 млн т на рік)

5. Яке значення рН спричинює припинення життєдіяльності більшості живих організмів? ( Нижче 5)

6. Як називають ліси нашої планети? ( Легенями Землі)

7. Який протокол щодо скорочення виробництва фреонів у світі на 50% набув чинності? ( Монреальський протокол)

8. Які речовини називають руйнівниками озонового шару?

( Фторхлорвуглеводні)

Підсумок конкурсу, визначення переможців, нагородження. Ведучі разом.

Зупинімось – останній є шанс,

Оглянімось – благаємо вас.

Все задумано мудро в природі –

Жити треба у мирі та згоді.

Річка хай куди хоче тече,

Пташеняті підставим плече.

Як зрубаємо дерево – вмить

Поспішаймо, хоч два посадить.

Як розоримо світ оцей вщент,

Вирок нам без війни буде – смерть.

Зупинімось – останній є шанс,

Ця планета не тільки для нас.

Екологічний лекторій

«Пробудження природи»

Мета: розширити світогляд учнів; дати поняття про зміни,що проходять в рослинному і тваринному царстві весною(восени, взимку); з допомогою поезії, музики, живопису розвивати естетичний смак; вчити учнів любити природу і з повагою відноситися до неї.

Обладнання: репродукції картин А.К.Саврасова «Грачи прилетели», А.І. Куінджі «Ранняя весна», І.І. Левітана «Март», малюнки дітей, таблиці з написами «Орнітологи», «Зоологи», «Ботаніки», «Філологи».

Хід заняття

(Звучить музика П. І. Чайковського «Пори роки».)



Ведучий

Еще в полях белеет снег,

А воды уж весной шумят –

Бегут и будят сонный брег,

Бегут, и блещут, и гласят…
Они гласят во все концы:

«Весна идет, весна идет!

Мы молодой весны гонцы,

Она нас выслала вперед!»


Весна идет, весна идет!

И тихих теплых майских дней

Румяный, светлый хоровод

Толпится весело за ней.

Ось і настали весінні дні. Заплакали довгі прозорі бурульки, а на берегах річок і повернутих до сонця боків ярів показалась земля. Та і голосні крики граків вже не раз долітали з дороги. Сьогодні ми присвячуємо своє засідання темі пробудження природи. Наші «спеціалісти» розкажуть про зміни в природному середовищі. Оскільки весна, нове життя, спів птахів, дзвін струмків оспівані поетами і художниками, то перше слово ми надаємо філологам.

1- й учень

Ясне сонечко усміхається,

Зима лютая вже жахається,

Зима лютая з хуртовинами,

За горами вже , за долинами

Зеленіють гаї вітами.

Прикрашають луки квітами,

Красну весноньку довгожданную,

Любу гостоньку всім бажанню.

2 – й учень

А знаєте як називають березень у народі? Крапельник , а ще паровик. З бурульок вода капає, сонечко на галявині пригріває, і від землі пар іде.



3 – й учень

А ще в березні відзначають день Стрітення. Старі люди говорили, якщо півень нап’ється води з калюжі, то жди ще стужі. Ясна і тиха погода в цей день віщує добрий урожай із поля і роїння бджіл.

Ведучий. А тепер слово орнітологам.

1 –й учень

Не дивлячись на погоду до нас уже прилетіли перші птахи. Серед них шпаки, граки, жайворонки, тобто зерноїдні. Трішки пізніше прилітають дрозди і зяблики. А снігурі, навпаки, відлітають від нас в північні краї.



Ведучий. Що ж заставляє птахів летіти додому?

2 –й учень

В організмі зимуючих на півдні птахів починає працювати «біологічний годинник», що сигналізує про готовність до розмноження. І дуже часто птахи, не знаючи, яка погода чекає їх на батьківщині, повертаючись, гинуть, так як тут ще холодно і голодно.

( Звучить пісня «Скворцы» групи «Любэ»)

3 –й учень

Ми закликаємо вас виготовляти годівниці, шпаківні, синичники, щоб птахи могли пережити важкі весняні дні.(Показує шпаківню)



Ведучий. Оберігаючи птахів, ви охороняєте частину природи, без якої життя людини неможливе. Слово нашим зоологам.

1 –й учень

Для звірів це теж особливий час. У більшості із них у березні закінчується період розмноження і настає час виношування молодняку. Проходить період линьки.



2 –й учень

На початку весни з’являються дітки у зайців і кабанів. Зайченята вже дивляться і одягнути по літньому у сірі шубки. Але до літа вони доростають не всі, бо годують їх різні зайчихи і не завжди натрапляють вони на малят, які ховаються десь під кущами. Також, якщо зайчата народилися у полі, то часто гинуть від працюючих там тракторів.



Ведучий. Березень для всякого звіра – великого чи малого – місяць лютого голоду, їжі дуже мало, лише де – не – де на проталинах з’явилися зелені росточки. Слово – ботанікам.

1 – й учень

Крутими верховинами,

Барвистими долинами,

Лугами, сінокосами,

Гаями стоголосими,

Степами, перелогами,

Широкими дорогами,

Барвінками уквітчана,

Піснями закосичена,

Гучна,ясна, красна

Іде весна!

2 – й учень

Першими квітами весни вважають підсніжники. Як тільки зійде сніг, вони тут як тут – ці білосніжні ніжні квіти, які страждають від своєї краси. Вони занесені в Червону книгу України.



Ведучий. Підсніжникам загрожує повне зникнення через бездумне використання їх для весінніх букетів. Рослини виривають із землі з цибулинами. Тому і проводиться операція «Першоцвіт», яка покликана зупинити варварське відношення до перших весняних квітів.

3 – й учень

На глинистих схилах та заплавах водойм жовтіють квітки мати – й – мачуха. А назва їх пішла із – за своїх листків. Одна сторона у них темна і холодна – мачуха, а друга – світла, м’яка, тепла – мама.



4 –й учень

У дерев’янистих рослин розпочинається сокорух. В цю пору «плачуть» білокурі красуні берези.

(Звучить пісня «Березовий сік»)

Наше завдання – зберегти цю красу від висушування дерева. Треба розповідати населенню як правильно брати сік, як потім зберегти стовбур дерева від надмірного соковиділення.



Ведучий. Як бачимо, весна енергійно крокує по планеті. Відшуміла масниця, наближається День птахів. І зараз ми дізнаємось, чи є серед вас знавці птахів. Я читаю питання, а ви повинні дати відповідь, знайшовши його на великій карті. (Гра по типу лото)
Питання:

  1. Цей птах кричить так, ніби чути крик бика.

  2. Цей великий птах ніколи не співає, дуже мовчазний.

  3. Нічний хижак сміється, як людина.

  4. Пісня якої відомої пташки привернула увагу Н.А.Римського – Корсакова для складання мелодії речитативу в пісні «Снігуронька»?

  5. На його пір’ї богиня Гера розмістила всі сто очей Аргуса.

  6. Вважається, що коли загине останній із цих пернатих «службовців» Тауера, загине і Англія.

  7. Цей птах підстерігає рибу у воді, мишу у норі і жабу на болоті.

  8. Саме цей птах став символом добра і щастя.

  9. Без всіляких на те підстав її звинувачували в крадіжці молока у мілких рогатих тварин.

  10. Це єдиний птах, який відкладає яйця і виводить своїх пташенят взимку.

  11. Ці зерноїдні птахи в деяких країнах, наприклад в Китаї, знищили, вважаючи їх шкідливими. А жителі американського міста Бостона, навпаки, навіть поставили пам’ятник цій пташці за те,що вона спасла їх від нашестя метеликів – шкідників.

  12. Своїм «злісним» виглядом цей птах з давніх часів звернув на себе увагу. Його вважали слугою диявола , якому він приносив в ад душі грішників. Та це і гарний птах, дуже корисний: він знищує падаль, не даючи розповсюджуватися хворобам.

  13. Ні одній пташці поети не присвятили стільки віршів, як цій. Її спів є самим найкращим, і ніхто не міг достатньо добре його описати. Перший, хто це зробив – давньогрецький драматург Аристофан. Безліч легенд складено про красу співу цього птаха.



http://img-fotki.yandex.ru/get/22/adubovskiy.c/0_bf2e_45d7c9e2_xl

http://s46.radikal.ru/i114/1105/17/045cb0296de2.jpg

http://pernatidruzi.org.ua/pictures/bilyl_leleka_pislja_opysu.jpg




http://redbook-ua.org/media/images/main/a-474.png

http://www.polissia.com/images/gluhar.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fa/garrulus_glandarius_b_luc_viatour.jpg/800px-garrulus_glandarius_b_luc_viatour.jpg

http://www.floranimal.ru/gallery/big/3773.jpg

http://pti.kiev.ua/uploads/posts/2010-04/1271787385_gorob.jpg




http://cs5538.userapi.com/u21255262/-14/x_8a9f2ccd.jpg

http://img-fotki.yandex.ru/get/3502/radmila2255.31/0_2a5a8_a8eace30_l

http://www.bizslovo.org/content/images/stories/torop2/sova03.jpg

http://mfasiskind.files.wordpress.com/2011/01/common_nightingale1.jpg


Відповіді: 1. Перепел. 2. Осоїд. 3. Грач.4. Лелека.5. Сойка.6. Вівсянка.7. глухар.8. Неясить. 9.Тетерев. 10. Шишкар .11.Горобець. 12. Ворона. 13. Соловей.

Ведучий. Шановні друзі, хочу звернути вашу увагу на репродукції картин видатних художників та маленьких художників нашої школи. У цих картинах відображена краса природи – це говорить про те, що ці художники дуже люблять природу і бережуть її. Закликаю вас усіх відноситися до оточуючого середовища, як до своєї домівки.

Йтиму садом,

Полем, а чи лугом.

Буду я


Природі вірним другом.

Не столочу навіть і трави.

Я скажу їй: «Зеленій, живи!».

Екологічний КВК
Мета: поглибити знання учнів з екології, розвивати логічне мислення, вміння синтезувати знання з різних предметів, лаконічно відповідати на питання,відстоювати свою позицію; розвивати пізнавальну активність, формувати навички спільних рішень; виховувати почуття колективізму, бережливе ставлення до довкілля, відповідальність за майбутнє Землі.

Обладнання: музичний центр, плакати з висловами

Вислови на плакатах


  • Природа щедра до нас. Відплати їй своєю добротою, увагою, чемним поводженням, і вона стане ще щедрішою.

  • Не захоплюйся своєю могутністю, людино,

Не жартуй з нею, бо ти – і причина, ти – і наслідок.

Девіз заходу

Я зірвав квітку – квітка зів’яла у мене в руках.

Я спіймав метелика – метелик загинув у мене в руках.

І тоді я зрозумів, що до краси можна доторкнутися тільки серцем.

Зміст заходу

1. Конкурс «Привітання»: максимальний бал – 4

2. Конкурс «Розминка»: команди обмінюються складеними чайнвордами, розгадують їх – кожна правильна відповідь 1бал.

3. Конкурс капітанів «Гонка за лідером»: капітани команд витягують картки з питаннями, на кожне питання 30 с і правильна відповідь оцінюється – 3 бали, у разі відповіді за суперника зараховується додатковий бал.

4. Літературно – музична пауза: виконання віршів, пісень про природу, тварин, птахів, рослин. За кожен відповідний номер команда одержує один додатковий бал.

5. Конкурс «Доповни екологічну пам’ятку » - вправа виконується на швидкість і правильність, за кожне правильне доповнення – 1бал.

1) Кожен зелений листок, кожна травинка виділяє в повітря…..(кисень).

2) Найкраща квітка та, що квітує там,де …(зросла). Не губи її!

3) Гриби, отруйні для людини, для лісових мешканців - …(ліки і харч). Не знищуй неїстівні гриби!

4) (Не галасуй)… у лісі весняному. Ти злякаєш пташку – вона злетить з гнізда.

5) Найсмачніша і найкорисніша вода - … (джерельна). Охороняй джерело!

6) Щоб згубити молоде дерево, потрібні хвилини, а ….(Виростити – роки). Не ламай дерев!

7) Найстрашніше для лісу і його мешканців не голод, а…(вогонь). Прослідкуй, щоб жодної іскри у лісі не було!

8) Природа щедра до нас. Відплати їй своєю добротою і вона стане ще …(Щедрішою).

6. Конкурс «Незакінчене речення»; максимальна оцінка – 2 бали.



  • Думаю, екологічні проблеми виникли тому,що …

  • Вважаю, що глобальні екологічні проблеми…

  • Щоб уникнути екологічного колапсу слід…

  • У рідному краї – ми господарі, але рідний край ….

7. Конкурс «Домашнє завдання»: члени команди готували плакати екологічного характеру, вірші, казки, легенди. Максимальний бал – 10 балів.
ДОДАТКИ

Додаток А

Привітання команд

Команд 1. «Юні екологи»

Всіх присутніх щиро ми вітаємо

І екологічний шлем привіт

Ну, а суддів просто ми прохаємо –

Ви нас дуже строго не судіть

Ми, юні екологи вміємо

Любити природу, як слід.


Команда 2. «Бумеранг»

Хоч екологію вчимо ще мало,

Ця наука нас причарувала.

Будемо старанно грати,

Щоб усі завдання розв’язати .

Ми групу створили не даремно,

І виграємо у суперника напевно.

Додаток Б


Чайнворд «Екологія»

1. Яку сполуку викидають у повітря автомобілі, теплоелектростанції, металургійні заводи в складі якого є відомий хімічний елемент? (СО, чадний газ, СО2, вуглекислий газ, вуглець)

2. Щоб радіонукліди не засвоювались організмом, потрібно вживати продукти, які містять… (пектин).

3.Місто, у якому сталася найбільша техногенна екологічна катастрофа (Чорнобиль).

4. рослина, відвар насіння якої має радіозахисну дію. (Льон)

5.Угрупування популяцій організмів, які зв’язані між собою різноманітними взаємозв’язками та населяють ділянку біосфери з однорідними умовами існування.(Біоценоз)

6. Наука про взаємозв’язок організмів між собою, іншими організмами та навколишнім середовищем. (Екологія)

7. Якою страшною трагедією відзначився 1946 рік на планеті. (Скинули атомні бомби над Хіросімою )

8. Рослина, насіння якої належить до групи радіозахисних продуктів. (Соняшник)
Додаток В

Гонка за лідером


  1. Назвіть безкрилого птаха (Ківі).

  2. Назвіть мешканця арктичних пустель (Білий ведмідь).

  3. Скільки камер має серце риб? (Дві).

  4. Назвіть найбільшу тварину на Землі(Синій кит).

  5. Назвіть родича тюленя (Морж).

  6. Назвіть ссавця, який відкладає яйця.(Качкодзьоб, єхидна)

  7. Як називається безнога ящірка? (Веретінниця)

  8. Назвіть предка слона (Мамонт).

  9. Яка риба охороняє свою ікру? (К олючка)

  10. Назвіть ссавця, що вміє літати (Кажан).

  11. Яка тварина родини кошачих найшвидше бігає(Гепард).

  12. Назвіть викопного птаха (Археоптерикс)

  13. Пух яких птахів вважається дуже цінним? (Гагари)

  14. Яка тварина є національним лихом Австралії? (Кролики)

  15. На який фактор природи реагують птахи, відлітаючи в теплі краї? (На довжину світлового дня)

  16. Назвіть батьківщину бізонів (Північна Америка).

  17. Який вид сови занесений до Червоної книги? (Біла сова)

  18. Назвіть комаху наших місць, що охороняється.( Жук – олень )

  19. В яких тварин є бічна лінія? (У риб)

  20. Назвіть тварину, що дає нам натуральний шовк.(Шовкопряд)



Екологічний ранок «Природа наша мати – треба її оберігати»

Мета: виховувати любов до рідної природи, рідної сторони, показати учням, що вижити сьогодні – значить:

  • Не загубити себе своєю діяльності;

  • Не отруїти водойми;

  • Не закопати самих себе сміттям.

Обладнання: обладнана сцена під галявину лісу; аудіо записи голосів птахів, звуки тварин, фонограма пісень. В центрі висить плакат, де зображені руки, що тримають глобус(символ Землі).

Ведучий 1.

День весняний так пахне квітами,

Білий цвіт все навкруг полонив.

Де не глянь: всюди барви казкові,

Так багато в природі є див.

Ведучий 2.

Природо рідна, всі ми твої діти,

Про тебе дбати мусимо весь час,

Щоб все жило, щоб все цвіло довкола

Й не соромно було тобі за нас.

Ведучий1.

Природо! Ти – наш другий дім,

Колиско мила, берегине славна.

Щоб нам у ньому затишно було,

Зусиль прикласти треба нам немало.

Ведучий 2.

Калину посади ти під вікном своїм,

До неї птахи будуть прилітати.

Повір, мій друже, з вдячністю вони

Для тебе будуть весело співати.

Ведучий 1.

Ми вас кличемо у світ дивовижної природи,

Де не буде горя й бід,

Де джерельні чисті води, де ростуть рясні сади,

Спів птахів лунає дзвінко.

Ми ж потрапимо туди,

Якщо будемо довкілля берегти!!!

Ведучий 2.

Вітаю тебе, матінко – природо!

Я схиляюсь перед твоєю мудрістю і красою!

Життя – це найчарівніше диво,

А Земля – це той дім, де ми живемо!

Не руйнуймо люди це диво!

(звучить вальс Є. Доги з кінофільму «Мій ласкавий і ніжний звір». Виходить дівчина – природа в символічному костюмі. Музика стихає.

Природа.

Жила спокійно я у своїм царстві,

Усе навколо так цвіло, манило.

Раділа сонцю, щебетанню птахів,

І кожен день давав все нові сили.

Була веселою я у житті своєму

І з кожним днем добрішою ставала

Я щедро дарувала всім дарунки,

Всю свою душу людям віддавала.

Та десь щось загуло, загуркотіло,

І хтось порушив мирне існування

Заметушились птахи, звірі, квіти:

Чи доживемо ми ще до світання?

Живуть вони, але життя згасає

Благаю люди,нас ви захистіть.

Бо ми всі гинем, чуєте, ми гинем!

Чому? За що? Хоч ви мені скажіть.

(вибігає, плаче)

Вибігають учні.

1- й учень

Ми веселі та завзяті,

Йдем природу захищати.

Допоможемо усім:

І великим, і малим.

2 – й учень

Я лелеку буду захищати,

Що в’є гніздо біля моєї хати.

Нехай ніхто ніколи у житті

В них не посміє більш ніхто стріляти.

Ці птахи милі спокій бережуть,

Дарують мир і злагоду в родині.

Не смійте, люди, їх полохати ніколи,

Щоб не накликати журби.

3 –й учень

На території нашого села знаходиться декілька лелечих гнізд. Тож бережімо їх, люди! А також ми, юні друзі природи дізналися, що наша територія села є орнітологічним заказником. Тут оселяються сірі журавлі, чаплі та інші мешканці природи. Тож подбаймо про них, щоб ніхто зміг порушити спокою.



4 –й учень

Ще слово я за лебедів скажу,

Вони цінують вірність і кохання.

Нехай у парі проживуть життя,

Щоб браконьєр не вбив їх на світанні.

Ці птахи ніжні, наче білий цвіт,

Милують око щирою красою.

Нехай живуть, не знаючи журби,

Людей дивуючи всіх вірністю й любов’ю.

(На сцені з’являється Браконьєр)



Браконьєр

От, недаром вийшов з дому,

Думав: де це здобич взяти?

А тут скільки лебедяток!

Зараз стрільну раз чи два,

Таке щастя, і так швидко –

Тут і лебеді, й лебідки.

(Витягає рушницю і хоче стріляти)



Вибігає Фауна і просить, благає браконьєра,щоб не стріляв.

Не вбивайте, не чіпайте,

Я благаю вас, благаю.

З кожним днем моє царство

Гине й просто вимирає.

Браконьєр

Звідки ти, красуне мила?

Чому так заголосила?

Фауна

Я – Фауна, донька Природи,

Тварин і птахів захищаю,

Коли їм весело – сміюся,

А в горі сльози проливаю.

Дарунок цей матуся дала,

Щоб їх усіх я захищала.

Але не зможу захистити,

Коли всі будуть так чинити.

Браконьєр

То що, тобі цих птахів шкода?

Яка ж тобі від них вигода?

Фауна

Усі ці мешканці – то діти,

Тож як мені без них радіти?

Браконьєр

Коли ти так, красуне, просиш,

Не можу я відмовить, ні.

Нехай ростуть ці дивні птахи

І тішать нас всіх на Землі!

(Обоє виходять)



Ведучий 1. Та не тільки проблеми у Фауни. Наша планета прекрасна, але і Флора плаче теж. Село наше мальовниче і річечка в ньому тече, вона заросла, забруднилась людьми, а води свої вона аж до Дніпра несе. Та й рослинний світ волає про допомогу. Зустрічайте цю чарівну фею.

Флора

Природа – матінка мені

В дарунок дала світ рослинний,

Який люблю я й бережу

Як найціннішу із святинь.

Радію я, коли гаразд,

А коли десь образили рослину, я плачу,

Вас закликаю: не чиніть біди.

Нехай у царстві Флори сонце сяє

І буйний цвіт квітує назавжди.

(виходить)

Ведучий 2.

Рослини – обереги нашого життя, захисники спокою, душевна розрада в час розпачу та смутку. Вони прикрашають наше життя, наповнюють його рожевими мріями, дивними відчуттями. А уявіть, що було б з нами, коли б усе це зникло.



Учень-1.

Уявіть світ без квітів, хіба він живий?

Ні, він мертвий, подумайте люди!

А який він без квіткового килиму луг –

Тихо, холодно, мертво усюди.

Ведучий 1.

Джерельце також просить допомоги

І річка, що міліє на ходу.

Природо, я в боргу перед тобою,

Тому ніколи я тебе не підведу.

Ведучий 2.

Щоб гідно на планеті жити,

Її природу треба нам любити.

Нехай земля квітує всюди,

Природу збережімо, люди!

Ведучий 1.

Будем жити з тобою у згоді,

Моя рідна красуне – природо!

Ми живем на планеті, яку звуть Україна,

І природу треба нам берегти.

Пам’ятати про неї кожен час, кожну днину

І гордитися тим, що живемо в ній ми.

Ведучий 2.

Задумайтесь над тим, що ми вам говорили,

І щоб ви в житті із совістю дружили.

Конкурсно – розважальна програма:

«Міс Екологія»

Вед.1У людини повинно бути майбутнє світле, радісне. Природа – це середовище в якому ми живемо. Ми її повинні берегти.
Вед.2 – Людська цивілізація вступила в таку форму розвитку, коли її доля вирішується не науково -технічним прогресом, а глибиною екологічних знань та вмінням діяти відповідно до цих знань. Завданням нашого конкурсу є – визначити творчий потенціал кожної учасниці.
Вед.1 – І так, ми розпочинаємо. Я хочу представити наше шановне журі. (предст. журі).

Вед.2 – А тепер час запросити наших учасниць, а журі зосередитись, на ваш суд перший конкурс «Доля природи – наша доля»

(Звучить музика, учасниці – дефілюють і представляють себе, вишиковуються на сцені).
Вед.1 – Шановне журі, оцінки, будь – ласка оцінки для уч.№1,2,3,4…
Вед 2. Цікаво було б дізнатись як вболівають наші дівчата за долю природи. До вашої уваги – конкурс «Я і природа»

(учасниці представляють вірш, пісню, танець).
Вед.1 – Так, мені дуже подобається, а ось зараз ми запитаємо у нашого шановного журі. Їх оцінки нам продемонструють наскільки переконали їх учасниці у небайдужому ставленні до рідної природи.
Вед.2 – Просимо показати оцінки уч.№1

Уч.2,3,4,5,6,7,8,9,10


Вед.1 – Ну що ж настала пора дізнатись наскільки обізнані дівчата з питань екології, наскільки добре знають природу. Конкурс на кращий екологічний інтелект. Учасниці отримують завдання.

А поки вони готуються (5 хв.). Номер худ. Самодіяльності.

Запитання кожній учасниці, якщо хтось не відповідає, то питання переходить до іншого учасника.

Запитання

1. З якого дерева роблять сірники? (З осики.)

2. Яке дерево весною цвіте найпершим? {Вільха.)

3. Який птах «важить» 40 пудів? {Сорокопуд.)

4. Із зерен якої рослини виготовляють пшоно? {Із проса.)

5. Куди впадає річка Дунай? (У Чорне море.)

6. Яка річка повзає? (Уж.)

7. Скільки ніг у тритона? (Чотири.)

8. Як назвати одним словом усіх тварин? (Фауна.)

9. Хто є родоначальником свійської свині? (Дикий кабан.)

10. Скільки років живе чорна ворона? (Близько 300років.)

11. Що станеться з бджолою, коли вона когось ужалить? (Загине.)

12. Скільки зубів в акули? (7 500.)

13. Що є органом зору? (Око.)

14. Які польові рослини можуть у їжі замінити м'ясо? (Соя, бобові.)

15. Хто був нареченим Мухи Цокотухи? (Комар.)

16. Як пересувається по землі горобець? (Стрибає.)

17. Яке листя у калини — просте чи складне? (Просте.)

18. Скільки крил у мухи? (2.)

19. Як зветься висушена трава? (Сіно.)

20. Який колір квіток у льону? (Синій.)

21. З якого дерева роблять хороші лижі? (З берези.)

22. Яке дерево цвіте останнім? (Липа.)

23. Який птах має в назві 40 літер А? (Сорока.)

24. Із зерен якої рослини виготовляють манну крупу? (З пшениці.)

25. Куди впадає річка Рось? (У Дніпро.)

26. Яке місто Криму плаває? (Судак.)

27. Скільки ніг у павука? (8.)

28. Як одним словом назвати усі рослини? (Флора.)

29. Хто є прародичем собаки? (Вовк.)

30. Скільки років живуть свійські гуси? (До 100 років.)

31. Що станеться з осою, коли вона вжалить? (Буде жити далі.)

32. Скільки зубів у людини? (32.)

33. Які лісові рослини можуть замінити м'ясо? (Гриби.)

34. Назвіть першого нареченого Дюймовочки. (Кріт.)

35. Як пересувається по землі жаба? (Стрибає.)

36. Яке листя в акації — просте чи складне? (Складне.)

37. Що є органом слуху? (Вухо.)

38. Скільки крил у павука? (Жодного.)

39. Чим дихають у воді риби? (Зябрами.)

40. Який колір мають квітки огірка? (Жовтий)

Вед.1 – Ти помітила, що серед конкурсанток виділяються лідери. Але просимо не перейматися, адже попереду ще конкурси і ситуація може змінитись. То ж приготуйтеся до конкурсу «Знавці Червоної книги»

Виберіть, будь – ласка рослини, або тварини Червоної книги і дайте їм назву, оцінка буде вищою, якщо ви розповісте що про них,що знаєте.



Вед. 2 –просимо журі оцінити учасницю №1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

Вед 1 А тепер конкурс,

Учасницям потрібно «Запропонувати знаки охорони природи» і доки учасниці малюють плакати ми з вами трішечки розважимось. Послухайте пісню…….

Запрошуємо учасницю №1 для захисту своїх охоронних знаків.

(далі учасниці2,3,4.5,6,7,8,9,10)

( Кожна учасниця демонструє свої знаки охорони природи і пояснюють їх.)

Вед.2 – Ну, що ж, наші учасниці можуть зайняти свої місця і відпочивати, поки журі буде підбивати підсумки і визначить переможниць.

Конкурс для кмітливих болільників.

«ЦІКАВІ ЗАПИТАННЯ»


  1. Ніхто не лякає, а вся тремтить.

  2. Коли температура тіла птаха нижче – взимку чи влітку?

  3. Пташенята якого птаха шиплять у гнізді?

  4. Чому ластівки перед дощем низько літають?

  5. Як визначити по мурашнику сторони горизонту?

  6. Назвати найбільшу ягоду.

  7. Коли сорока летить уперед хвостом?

  8. У назві якого птаха 40 букв «а»?

Вед.1 А зараз ми надаємо слово журі для оголошення підсумків нашого конкурсу.

(Журі оголошує результати )



Вед.2 шановне журі зараз відповідальний момент, Вам необхідно оцінити костюми учасниць. ( учасниці в танці показують свої наряди)

Вед. 1 Просимо підсумувати результати сьогоднішніх змагань.

Вед. 1 читає вірш

Звернення у ІІІ тисячоліття

Люди майбутнього!

Будьте дбайливі,

Ви маєте досвід тисячоліть!

Природа і людина – єдине ціле,

Їх нерозумно ділить,

Вчіть і досліджуйте рідну природу, і для нащадків своїх збережіть,


Вед. 2

Не зупинить шлях історії людства

На жоден крок, на жодну мить.

Ми екологію – природну науку –

Хочемо вам залишить,

Щоб на планеті Земля ніколи

Не пролунало: «Допоможіть!»
Підсумок журі, нагородження переможниць.

Варіанти стрічок: - «Міс Екологія», «Віце міс Екологія», «Міс глядацьких симпатій»



Список використаної літератури:



  1. Букин А.П. В дружбе с людьми и природой.- М.: Просвещение, 1991.

  2. Виховні заходи з екології. – Шкільний світ, 2012

  3. Джигерей В. С., Сторожук В. М., Яцюк Р. А. Основи екології та охорона навколишнього природного середовища (Екологія та охорона природи). Навчальний посібник. — Вид. 2-ге, доп. — Львів, Афіша, 2000

  4. Календарні та народознавчі свята. Старша школа.- Х.: Ранок. – 176 с.

  5. Микола Клименко, Алла Прищепа, Наталія Вознюк. Моніторинг довкілля : Підручник - К. : Академвидав, 2006.

  6. http://www.osvitaua.com


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка