Конкурс для всіх бажаючих і талановитих «Творчий хімік казкар»



Скачати 166.56 Kb.
Дата конвертації01.05.2016
Розмір166.56 Kb.
Тиждень хімії та біології

План роботи на тиждень з 19. 01.2012 по 23. 01.2012

П-к: Заочна хімічно-біологічна вікторина гра (розгадай завдання отримай хорошу оцінку з предмета).

В-к: Виставка – конкурс творчих робіт, повідомлень учнів з предметів хімії та біології. (Завітай до кабінету хімії та біології).

С-да: Конкурс для всіх бажаючих і талановитих « Творчий хімік – казкар ». (Придумай або переклади казку на хімічний лад або напиши вірш чи пісню і отримай хорошу оцінку.)

Ч-р: Розважально – інтелектуальна гра « Юні хіміки – винахідники » для учнів 5-7 класів.

П-ця: Хіміко-біологічний брейн-ринг для учнів 8-11 класів «Хімія – завжди з нами, хімія – навколо нас, хімія – внутрішній світ всього живого!»

Увага !!! Приймай активну участь – отримуй хороші оцінки по предметах цього тематичного тижня : по хімії та біології . Великої удачі та великих успіхів! .



Тиждень хімії
І. Ми вітаємо присутніх

Сьогодні в цьому залі

Немає тут байдужих

Всі хімію вивчають


ІІ. Наука ця чудесна

Сполуки всі вивчає,

Що з чого побудоване

Вона про все це знає


І. Хімія – слово прекрасне

Навіть чудесне: хімія

Співати навіть хочеться

Щось душевне – хімія


ІІ. Хімія – немає на світі

Найкращої науки – хімія

Життя без тебе що багаття без вогню
І. Ми хіміки! А хімія – це безсонні ночі
ІІ. Це про хімію постійні розмови
І. Це хімічні лабораторії
ІІ. Це батьки, які кажуть, а наша дитина – хімік
І. І це щастя. І це життя!
ІІ. Але ви можете запитати «Чому ж не всі стають хіміками?
І. Та це тому, що хімія – це безсонні ночі ( береться руками за голову)
ІІ. Це пос –тій – ні розмови про хімію
І. Це хімічні лабораторії ( говорить зажимаючи ніс)
ІІ. Це батьки, які кажуть: «А наша дитина (тьху) хімік»
І. І все таки ми – хіміки ( гордо)
ІІ. І це постійні розмови про хімію
І. І це хімічні лабораторії
ІІ. І це батьки , які кажуть з гордістю: «А наша дитина ( б’ючи себе в груди) – хімік»
І. Нам суджено пролить все то, что льется

Просыпать то, чего нельзя пролить

Наш кабинет химическим зовется

Мы рождены, чтоб химию любить


ІІ, Все выше и выше и выше

Летит рыжий бром к небесам

И кто этим бромом подышит

Тот рыжим становится сам




СЦЕНАРІЙ СВЯТА ГРИ «Юний хімік» для учнів 7-8 класів


  1. Ведучі ( вірші + слова про хімію + вірші про рижий бром)

  2. Сценка «Бром і хром»

ІІІ. А зараз на сцену за свої робочі місця запрошуються гравці 2-х команд
І команда ІІ команда
Запрошуються почесні гості журі:
І конкурс «Загадковий» Відгадай загадку і отримай 1 бал ( за 1 вірну відгадку на 1 загадку)

1. Чотири біжать, двоє стирчать

Двоє бачать – дорогу значать

Сімсот поганяє. Хто відгадає? ( кінь)


2. В темнім лісі проживає

Довгий хвіст звичайно має

Їй на місці не сидиться (лисиця)
3. Біжить чимчик по долині у м’якенькій кожушині ( заєць)
4. Хвіст курдюком, ніс круглячком, ще й два ряди ґудзиків (свиня)
5. Чорномазий, білодзьобий

Він за плугом важко ходить,

Черв’ячків, жучків знаходить –

Сторож вільний, друг полів –

Перший вісник теплих днів ( грак)
6. Горить палає, а втоми не знає (піч)
7. Жувати не жую, а все пожираю.

Все життя лише їм, а сам з голоду помираю (вогонь)


8. Сімсот поросят на кілочку висять (квасоля)
9. Є крила, а не літа ( риба)
10. Без рук, без ніг, без черева – залізе на дерево (хміль)
11. Ні дверей, ні віконця, а в хатинці повно сонця (настільна лампа)
12. Під лопухом лежить яйце з хвостом ( огірок)
Дякую командам. Журі все фіксує а зараз «Склади і вгадай»
Ваша задача із літер які у вас є скласти назви хімічних елементів. Двом командам видається заготовки 3-х зашифрованих ХЕ, вони повинні їх скласти всі так, щоб не залишались лишні букви у кожному рядку та отримали 3 ХЕ назви. Кожна вірна назва 1бал
І ІІ

Н А М Й Г І А Р Й Н І Т

І Л А Н І Ю Й М Е У Р Й Р М І К

Т Е Н Р Н Г І О Й Ь Ц А Л К І


(Відповідь: магній, алюміній, кальцій, нітроген)
Конкурс ІІІ «Хімічний»

У запропонованих речовинах визнач В (ХЕ)

1 бал – 1 формула
І ІІ

2е і 3е позначки карточок 1е і 4е

ZnO. CuO. Al2O3 SO3. CaO. CO2. Na2O

NO2.CaO. FeO. Cu2O SO2. BaO. K2O


Дякую командам. А зараз є час для журі підбити підсумок, а ми трішки похімічимо. Хімічна пауза.

Проводять захоплюючі досліди:



  1. Одержання молока у 6 пробірках, але пити його не можна.

  2. Одержується вино, яке пити не слід і в житті зловживати не потрібно

  3. Одержується шипучка.

  4. Одержується вулканчик діючий

  5. Одержиться ліс

  6. Палаюча, але не горюча серветка

  7. Фіолетовий дим одержання

Сподобалось? Тож щоб змогти такі дива робити потрібно чудову науку-хімію добре вчити. Чи будете вчити дітки 5-6 класів. А зараз слово журі. Журі підводить перші підсумки.


Конкурс ІУ. Прочитай зашифровані слова. Командам пропонуються однакові головоломки. Визначивши чи це речовина чи суміш чи ХЕ прочитайте прізвища 2-х відомих людей, можливо навіть всі присутні в залі їх добре знаєте. Тож командам удачі. Тому що ви отримаєте за цей конкурс 3 б.

Визначник

Компоненти

Речовина

Суміш

ХЕ

бронза

А

Б

Л

Аурум

М

О

Р

Кисень

А

Ш

М

Лимонний сік

О

Т

Х

Вуглекислий газ

И

У

Н

Бром

К

О

К

Сульфур

С

П

Л

Питна сода

И

О

Р

Молоко

Р

Ч

В

Магній

К

М

К

повітря

В

О

А

Конкурс У. «Склади формули хімічних сполук»

Командам показують однакова заготовка. Командам потрібно використовуючи правило перехресту та В (ХЕ) скласти вірно формули речовин-біпарних. Кожна формула 1б. Ca. S O O2 C Al Mg O3 N Fe2
Відповідь: CaO SO2 CO CO2 Al2O3 MgO NO NO2 Fe2O3 SO3

10 формул Відповідь так


Конкурс У. «Останній – завершаючий»

Команди повинні будуть скласти із запропонованих фраз або сліз висловлювання видатних вчених про величаву, загадкову науку хімію. За вірність і швидкість команда отримає 3 б.


І вислів. Широко простягає хімія руки свої у справи людські

М.В.Ломоносов


ІІ вислів Ми впевнені що хімія не зупиниться у своєму подальшому розвитку.

О.М.Бутнеров

Дякую командам «Індикатор» та «Алхімік». А зараз поки журі підсумовує результати. Невеличка пауза. Гра «Я вгадаю задумане число». Гра із залом потрібно 5 добровольців, які вміють множити і добре знають табличку множення.

Задумайте число про себе від 1 до 110, тепер всі помножте його на 5, далі знову результат х на 2. Далі скажіть або напишіть свої відповіді (результати), що отримались мені. Я визначу ваші задумані числа.

Відповідь.

А зараз слово журі.

Вітаємо команду………. Бажаємо всім успіхів у вивченні цікавої, загадкової, але й важкої науки хімії. До наступних зустрічей.
СЦЕНАРІЙ СВЯТА ГРИ «БРЕЙН-РИНГ» для учнів 9-11 класів
І ведучий Добрий день! Леді і джентльмени, пані і панове, дами і господа, мадам і мадмаузель,. Ви завітали до інтелектуального казіно. Сьогодні зараз ми розпочинаємо інтелектуальну і розважальну гру «Брейн-ринг» Що? Де? Коли? Яка має назву «Хімія та життя»
ІІ ведучий Гості, хлопці та дівчата!

У нас сьогодні розуму свято

У нас сьогодні інтелекту свято!

Разом будемо відпочивати

Разом з друзями будем грати

В гру високо-інтелектуальну

В гру чудову навчально-ерудовану

В гру розумних і кмітливих


І ведучий Свято розуму! Свято інтелекту!

Усі до нас, до нас усі на гру:

Брейн-ринг

Ми уже розпочинаємо

Усі заходьте неодмінно ви!!!

На вас чекає повторне диво


ІІ ведучий Сьогодні в грі «Брейн-ринг» беруть участь 2 команди. «Індикатор» і «Алхіміки»

Запрошуємо свої місця за робочим столиком зайняти учасників команди


І команда ІІ команда

Запрошуємо також зайняти почесні місця комісію по рахунку нашої гри в к складі:



  • Халашенко С.Ю

  • Балан А.М.

  • Білецька О.В.

Мені в проведенні гри буде допомагати мій асистент Галузінська Лідія. Тож почнемо.

Зараз розігрується право першим розпочати гру. Хто першим з команд і вірно дасть відповідь на питання та з команд до свого рахунку додасть 2 б. і право відповідати на питання подальшої гри. Команда, що здогадалась відповідь – піднімає руку. Увага питання: Про що чи про кого говориться у такому уривку вірша Б.Горького?

Хтось придбає їх,

Гарних як наш світ

Все на них написано:

Кольори і цвіт.

А моя матусенька –

Майстер їх

Писаочк манюсінький

В неї як гачок.

То велике свято

Нам їх принесло!

Не одними квітами

Дорогі вони

З цибулиння фарбами

Всі вони увібрані

І ось такими дарами

Стіл весь в це велике свято наповняємо.

А прийде неділенька,

В кошик між ковбас,

Покладем як «зіроньки» їх в перший ряд.

І довкола церков Стануть матері,

Заясніють в ясності

Всі вони як квіточки

Гаївки-співаночки

Злинуть до небес

І будуть вітаннячка

Вже Христос воскрес

(Писанка)

Так, команда _________ виборола першою розпочати гру та та додала до свого активу 2 б.

Отже, правила подальшої гри, асистент буде вибирати конверт з відповідними питаннями. Я буду задавати ці питання, а команда по черзі будуть відповідати на них. Якщо команда дала не вірну відповідь, тоді інша команда має шанс заробити бали. Ціна питань буде оговорена поетапно із питанням, а рахункова комісія все буде фіксувати. То ж почнемо, асистенте, прошу виконати свою роботу, дістати конверт з №___ та питаннями.

Що ж розпочнемо. Удачі командам.

Конверт № 5. «Хімія» Це бліц- це означає, що командам прийдеться дати відповідь на 3 питання ( кожна вірна відповідь на питання принесе команді 1 б

а) У воді не тоне, та у вогні не горить? (лід)

Б) Що видно, коли нічого не видно (туман)

В) При нагріванні – «возгоняюсь»

У воді я слабко розчиняюсь

Швидко ранку припікаю

Та мікроби убиваю


Молодці! Дякую. Асистент, будьте ласкаві знов виконати свою роботу вибрати конверт.
Конверт № 7 В гостях у нас українська література. Ціна питання – 3 б. Увага, питання: «Про яку рослину ( а точніше про кущ йдеться мова у наступній легенді?

Легенда:


То було давним-давно. В одному селі жила дуже красива дівчина. Її любили люди за добре серце. Якось ідучи в ліс вона викопала тоненьке стебельце, посадила його край дороги. Із стебельця виріс великий кущ. А потім зацвів білим цвітом, а коли осипався цвіт, заблищали на кущі як намистинки ягоди, а в кожній ягідці – зернятко, як маленьке сердечко. Прийшла одного разу дівчинка, а кущ їй каже: «На згадку про твоє добре серце, щоб тебе не забували люди, подаруй мені своє ім’я»

Підказка: Коли вороги напали на село, дівчина, щоб врятувати односельчан, завела ворогів у дрімучий ліс, де загинула сама. А там, де розбризкалася дівоча кров, виросли кущі з ніжними білими квіточками та чудовими ягодами. ( калина)

Асистент прошу наступний конверт

Конверт № 1. «Хімія» - знову у нас у гостях. Ціна питання 3 б.

Хто першим і вірно розгадає зашифровані прізвища 2х відомих людей, той принесе команді бали.

Однакові головоломки видаються командам.



Клас/Речовина

Оксид

Сіль

Кислота

Основа

Алкан

Естер

Альдегід

Вуглевод

С5Н12

А

Б

М

Н

Б

П

О

Р

СН3–СОО-С2Н5

Е

Т

С

О

К

Р

Ф

Е

(ВаОН)3РО4

Ж

А

Д

Ш

А

К

О

С

NH4OH

Е

Я

З

Т

И

Н

Б

А

C5H11-COH

Ю

П

А

Т

Р

Л

И

Л

С12Н22О11

Д

Е

В

О

Е

Ш

Ї

К

NH4 Cl

У

Л

Б

Є

В

Х

М

И

СН3СООН

А

О

И

Р

С

Т

В

М

С7H16

Х

А

Н

П

Ч

Н

З

В

Cr2O3

К

М

И

Є

Щ

И

Г

Ж

Mg(HSO3)2

Й

О

Ц

Й

А

Н

Ш

Й

Дякую командам. Асистент знов допоможіть нам з вибором питання.

Конверт № 6. «Біологія» Бліц. Максимально – 3 б ( по 1 балу за 1 відповідь)


  1. Що за книга: без букв, без сторінок, а багато чого навчає? (природа)

  2. Тварина, яка добре лазить по деревах у лісі, по скелях, але полює на землі? ( підказка: у кожному домі ця тварина м’якенька, пухнаста ( лісовий кіт)

  3. Дельфін, який мешкає лише у Чорному морі? ( афаліна)

Дякую командам. Асистент який наступний конверт?

Конверт № 10. «Математика» у нас в гостях.

П’ять хлопчиків пішли до лісу

Коли їм на зустріч – троє дівчаток

Дуже радісно і весело було у лісі

Скільки дітей прийшло в ліс?

( 5 хлопчиків)


Асистент, який наступний конверт

Конверт № 3. «Астрономія» у нас в гостях. Бліц-питання – 3 бали



  1. Планета «вранішньої зорі» ( Венера)

  2. Найближча до Землі зірка? ( Сонце)

  3. «Блакитна планета. Це…? (Земля0

Дякуємо. Асистент, який наступний конверт

Конверт № 9. Хім. Пауза «Дослідницький». Показуються досліди



  1. Утворення лісу

  2. Утворення молока і вина ( у 2 пробірках)

  3. Діючий вулканчик

  4. Горюча і незгораюча тканина

  5. «Фіолетовий дим»

Так, добре трішки відпочили й зразу в бій.

Асистент, який наступний конверт

Конверт № 2. «Хімічний « Ціна 3 бали

Командам потрібно із букв скласти відповідні назви символів ХЕ їх 3 шт на карточці.


І ІІ

1) Й А П Д А І Л 1) А И Л Н Т А П

2) Л Й Т І У 2) Р Й К І Ю

3) О Л Й У П Н У І Т 3) Н У П Й Т І Е Н


Конверт № 8. «Математика» за вірну відповідь 3 бали

Налетіли горобці

Посідали на стовпці

Сім, сімнадцять, без двох двадцять,

Семеро, троє й малих двоє.

Скільки всього горобців посідали на стовпці? ( 54 горобці)

Асистент , наступний конверт

Конверт № 4 Хімія. 2 бали Задача команд скласти вислів про хімію вченого чи філософа чи науковця із запропонованих 11 слів.

І вислів. Широко простягає хімія руки свої у справи людські. М.В.Ломоносов

ІІ вислів. Ми впевнені що хімія не зупиниться у своєму подальшому розвитку.

О.М.Бутлеров
Дякую командам. Молодці!

Асистент наступний конверт

Конверт № 12. Чорний ящик 5 балів

Увага, питання. Чим користувалися з давніх давен ще наші прапрапредки. Цим користуємося зараз і ми, кожний із вас, бо це дуже потрібна річ для людини. Цим користуються і малі і великі й діти і дорослі, і старі й молоді, хлопчики й дівчатка, чоловіки і жінки. Цим користуються кожного дня найчастіше вранці та ввечері, а рідше в обід і на протязі всього дня. Лише деякі люди цим не користуються, адже ця річ їм майже зовсім не потрібна ( тому що вони чимось відрізняються від інших людей). Що це за предмет? (гребінець)

Дякую. Асистент наступний конверт

Конверт № 14 Хімічний 1 бал

Увага, питання: «За який ХЕ у вигляді простої речовини то платять дорожче ніж за золото, а то платять за те, щоб позбутися від неї ( простої речовини)? Що це за речовина? ( алмаз)

Асистент наступний конверт

Конверт № 13 Загадки з біології. Бліц. 3 бали


  1. Мене бють, товчуть, ріжуть, перевертають, я все терплю і всім добром плачу. ( грунт)

  2. Дихає, росте, а ходити не може ( рослина)

  3. Прилетіли гості, сіли на погості, без сокири без лопати поробили собі хати (комахи)

  4. Зубів немає, а кусає (кропива)

Асистент, який наступний конверт

Конверт № 11 Ціна 3 бали

Розгадай криптограму про життя і здоров’я ( шифр алфавітний + букви зашифровані цифрами)


6 19 2 21 7 10 6 19 21 19 3 « 33 6 19 20 19 17 19 9 7 20 21 19 9 11 23 11
27 12 15 1 3 7 9 11 23 23 33
Асистент, який наступний конверт

Конверт № 16. Математика. Бліц 3 бали

Логічні ряди


  1. 3 5 4 Погляньте на 4-й ряд горизонталі. Увага питання.

  2. 5 7 6 Скільки чисел записано в ньому? ( 4)

  1. 3 4 6 Скільки цифр записано в ньому? ( 2)

  2. 6 2 6 З цих цифр вам потрібно скласти найбільше і найменше восьмицифрове число. Удачі. ( найменше ( 22222226) найбільше ( 66 666 662)

Дякую. Асистент, який є ще в нас конверт

Конверт № 15. Хімія і біологія. Бліц питання 3 бали

1. Чисте, запашне, медове

От лише не кольорове

Усю землю одягло,

А прозоріше за скло ( повітря)


2. Без рук, без ніг Під вікном гуркоче До хати хоче ( вечір)

3. Який хімічний елемент входить до складу кількох мільйонів сполук? ( карбон)

Отже, давайте підведемо підсумок нашого брейн-рингу, які ж результати отримали команди на це питання знають відповідь наша поважна рахункова комісія. Вам слово наша комісія

Слово розрахункової комісії



Вітаємо переможців нашої гри, бажаємо успіхів іншій команді в наступній грі. До зустрічі.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка