Композиція на тему «Зимова казка»



Скачати 73.22 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір73.22 Kb.
3 клас Тема: Композиція на тему «Зимова казка»

Мета: Продовжити освоєння традиційних та нетрадиційних матеріалів, технік та прийомів роботи; познайомитися з новим поняттям - абстрактна композиція.

Розвивати вміння творчо мислити і вирішувати композиційні завдання в запропонованій темі. Формувати творчі уяву, фантазію, пам’ять, мислення.

Виховувати позитивне ставлення до навчально-пізнавальної та творчої діяльності, комунікативність, толерантність під час співпраці у групі, розвивати естетичну чуйність до краси навколишнього світу.

Методично-дидактичне забезпечення: дитячі роботи з фонду вчителя, музичний центр, компакт-диск з муз. твором П.І. Чайковського «Зимовий ранок»

Техніка та матеріали: папір А3, гуаш, акварель, пастель, трубочки для коктейлів різного діаметру, воскова крейда, пензлі, палітра, ємність для води, ганчірки, кольоровий папір, ножиці, клей ПВА, блиск, бісер, бусинки, макаронні вироби різної конфігурації, пряжа, нитки тощо.

Хід уроку

І. Етап орієнтації

1. Організація класу – перевірка готовності до уроку, вітання

Доброго дня усім присутнім! Творчого та плідного уроку учням!

Нас країна мистецтва сьогодні чекає!

Малюнок та музика нас надихає!



Вправа «Хвилинка настрою»

Оцініть своє самопочуття «тут і тепер» (настрій, фізичний стан тощо) за допомогою «кольоротесту». Для цього слід позначити певний колір, який відображає Ваш стан на початку уроку. У цьому вам допоможе експрес-зошит…



2. Мотивація запланованої діяльності

Мені хочеться розпочати урок такими рядками: - живопис - це музика, яка звучить з полотен, а музика - це почуття виражені звуками. Давайте ми з вами закриємо очі і послухаємо фрагмент музичного твору Петра Ілліча Чайковського «Зимовий ранок» і уявімо собі картину, яку малює музика. (Звучить фрагмент музичного твору П. І. Чайковського «Зимовий ранок» з «Дитячого альбому»)

- Що ви собі уявили? відповіді дітей (сонце апельсинового кольору встає, світанок, бузкові стовбури дерев, чагарників, довгі тіні на снігу і т.д.)

3. Позитивна настанова на роботу

Вона розтрушує сніги,

Наганяє холоди,

Води сковує в льоди.

В дружбі з усіма дітьми.

Встаньте у коло дружби. А чому зима в дружбі з дітьми? (Ігри — ковзани, санчата, лижі, сніжки.)

Гра «Додай слівце» допоможе нам пригадати, яка ж вона, зима!

Зима! Усякий знає —

Вона холодною буває,

Летять, кружляють, як пушинки,

Легкі білесенькі... (Сніжинки.)

От випав сніг. Яка обнова!

Вона тоді усім хороша,

Коли мете легка... (Пороша.)

Вона буває і серйозна:

Суха і вітряна, й... (Морозна.)

А вранці іній — от обнова!

Яка зима у нас...(Казкова.)

По кучугурах сніг... (Біліє.)

І горнуться всі до тепла,

Така зима буває... (Зла.)

Синичка змерзла і голодна,

Бо видалась зима... (Холодна.)

А блисне сонечко згори —

Ото краса для... (Дітвори.)



То яка ж зима? (Сніжна, біла, чудова, казкова, холодна, ясна, зла.)

Об’єднання у групи: Ось і вам зима принесла подарунок – сніжинки різного кольору, які допоможуть вам об’єднатися у групи для подальшої роботи…. Займіть місця

4. Визначення досвіду та зв'язок його з проблемою уроку

У яких техніках ви вже працювали раніше? Можете мені перерахувати їх?

Відповіді дітей: монотипія, ниткографія, колаж, видування плям, робота гуашшю, аквареллю, восковою крейдою.

Правильно. Скільки матеріалів, стільки способів роботи. Матеріал визначає техніку. Аквареллю треба працювати ... (обережно, вона не любить, щоб її перекривали по кілька разів, втрачається звучність кольору). А гуаш ... (любить пастозне щільне нанесення, щоб папір не просвічувався крізь шар фарби).

Молодці! Я пропоную вам сьогодні попрацювати різними матеріалами та техніками. Можна використовувати також нетрадиційні матеріали (блискітки, бусинки, нитки тощо) і використати сьогодні способи і прийоми роботи цими матеріалами.
ІІ. Етап визначення мети – усвідомлення учнями значущості діяльності у майбутньому

Мета уроку - створення композиції на тему «Зимова казка» з використанням різних матеріалів і технік.

- Як ви думаєте для чого нам потрібно вміти малювати, розвивати свої почуття, емоції?

Де нам можуть стати в нагоді отримані на цьому уроці знання.

Відповіді дітей: - Правильно, щоб вважати себе високорозвиненими, культурними людьми потрібно знати і розуміти мистецтво, отримувати задоволення, вміти радіти від прослуховування класичної музики, перегляду творів художників

ІІІ. Етап проектування – складання та обговорення плану роботи

Завдання, які будемо вирішувати на уроці: познайомимося з поняттям абстрактна композиція, розширимо уявлення про можливості традиційних і нетрадиційних матеріалів, вирішимо композиційні завдання відчуємо радість та захоплення від сприйняття музики і барвистої багатої палітри, від роботи в різних техніках.



ІV. Етап організації виконання плану діяльності (вибір учнями завдань та способів їх виконання)

Заочна подорож до музею «Зимова казка» Робота з презентацією РР.

Поети, художники, музиканти, фотохудожники оспівують у своїх творах чарівність зими та зимової природи. Подивіться на фото та репродукції картин.

Ось картина відомого російського художника Івана Івановича Шишкіна «На Півночі дикій». Які кольори використав митець для зображення снігу — теплі чи холодні? (Холодні.)

Які відтінки холодних кольорів ми помічаємо? (Синього, зеленого, блакитного, світло-фіолетового.) Зверніть увагу на небо. Яке воно? (Яскраве, синьо-голубе, з білими, ледь помітними хмаринками.)


А ось ця — художника Миколи Петровича Кримова «Зимовий вечір».

Проаналізуйте картину за планом…



  1. Що зображено (тема)

  2. Які почуття викликає картина?

  3. Точка зору художника.

  4. Лінія горизонту (висока, середня, низька; відкрита, закрита)

  5. Що зображено на передньому плані?

  6. Опис планів картини

  7. Кольорова гама

  8. Чи досяг мети художник?

  1. На цьому полотні зображена невелике село взимку.

  2. 2.1. Дивлячись на картину, у мене виникає відчуття спокою і тепла, незважаючи на те, що автор зобразив зиму.

2.2. А, якщо б я потрапив у картину, то мабуть змерз би, бо здається там досить холодно!

  1. Я вважаю, що картина була написана художником з протилежного від села берега річки. У цей момент він знаходився на висоті.

  2. Лінія горизонту середня, закрита

  3. Думаю, що на передньому плані пейзажу художник зобразив замерзлу річку. На березі росте чагарник. Кілька маленьких пташок розсілися у кромки льоду і на кущі.

  4. 6.1. На задньому плані Кримов зобразив зимове село. Будівлі потонули в дрімучих заметах. Їдуть два воза з сіном. Перед будівлями по вузькій стежці йдуть місцеві жителі.

    1. У вікнах одного з будиночків видно відблиски сонця. Зліва видніється купол дзвіниці.

    2. Темнотою виділяється на тлі світлого, зеленувато-жовтого неба ліс.

    3. Я хочу додати, що перед будиночками розстеляється величезний сніговий простір.

  5. На мою думку, весь сніг сприймається ніжно-блакитним, хоч художник використав для його зображення різні відтінки від темно-синіх тіней до чистого білого снігу на дахах будинків.

  6. Я думаю, художник милується зимовими сутінками. Він хотів показати, як же прекрасна наша природа! Мені його полотно дуже подобається і викликає найтепліші почуття.

Переглянувши та проаналізувавши твори, скажіть, що саме на них зображено? (Зимовий пейзаж.)

Термін "пейзаж" (фр. - місцевість) означає зображення якоїсь місцевості. Пейзажний жанр дуже різноманітний. Є пейзажі, що точно передають ті чи інші куточки природи, міста, а є такі, які створила фантазія художника. Для абстрактного пейзажу характерні відмова від зображення реальних об'єктів, від форми (одні лінії, крапки, плями, площини тощо). Художники зображують абстракцію для передачі певного настрою, стану, почуттів, що викликані переживаннями природи.

Фізхвилинка «У зимовому лісі»

Композитори також передають свій емоційний стан, тільки звуками. Часом виникають відповідні музично-мистецькі асоціації: дивишся на картину, а чуєш музику. Слухаючи музику, уявляєш картину.

Давайте ще раз прослухаємо твір композитора П.І. Чайковського та подивимось презентацію зимових фото пейзажів, репродукцій.

Подумайте…


- Що ви побачили, представили, що намалювала вам музика?

- Як змінювалося настрій музики, її характер?

- Як ви бачите її за кольором, композиційно?

Відповіді дітей… Молодці!



Постановка практичного завдання: Створіть, вільно обравши матеріал і техніку, творчу композицію на тему «Зимова казка».

В основі цього завдання лежать ваші спостереження за природою та почуття. Особливу увагу потрібно звернути на композицію: розміщення зображення на аркуші, відношення розмірів, форм, кольору, угруповання і поєднання об'єктів. Різні стани зимової природи можуть навіяти, викликати поетичні почуття, образи. Саме ваші ставлення, враження постарайтеся передати у роботі.

Дотримуйтеся певної композиційної послідовності:

1. Продумайте композицію.

2. Якщо у вас пейзаж, то намітьте лінію горизонту, продумайте передній план і задній план зображення, величину предметів, елементів.

3. Намалюйте малюнок тонкими лініями.

4. Уточніть малюнок, приберіть зайві лінії. Пам’ятайте, що олівець – ваш товариш і давити його не потрібно.
5. Виконати малюнок обраною технікою.

Вашу роботу будуть супроводжувати музичні твори відомих композиторів та зимові фото пейзажі.



Виконання практичного завдання учнями

V. Контрольно-оцінювальний етап

1. Самоконтроль, самоаналіз:

1. Зробіть аналіз своєї роботи. Які почуття та якими засобами ви передавали?

2. У кожного є лист оцінки своєї діяльності на уроці, поставте собі бали.

2. Цінування – позитивне ставлення до успіхів. Візьміться за руки у групі та по колу зробіть комплімент за співпрацю.

VІ. Заключний етап. Усвідомлення ситуації досягнення мети.

Вправа «Мікрофон»: Сьогодні на уроці я……….. працював у команді, створили композиції, передали свої емоції, почуття від прослуховування музики, використовували змішану техніку, працювали з холодною гамою.

Оцініть своє самопочуття (настрій, фізичний стан тощо) після уроку. Для цього слід відмітити певний колір.


Червоний — активне прагнення до діяльності.

Жовтий — позитивний емоційний стан.

Зелений — спокійний стан.

Синій — прагнення до визнання.

Коричневий — напруга.

Чорний — стан хвилювання.

Білий — важко щось відповісти


Відчуття успіху: Молодці! Хочеться відзначити, що сьогодні ви вийшли на продуктивний, творчий рівень - створили неповторні роботи.

Про зиму ми можемо прочитати у віршах, оповіданнях, казках, бо не лише художників приваблює ця пора року, а й поетів та прозаїків. Зверніть увагу, що в нас у класі є виставка художніх творів про зиму, познайомитись з ними ви зможете у шкільній бібліотеці.



Рефлексія: Поплескайте в долоні, хто вважає, що впорався із сьогоднішнім завданням, хто вважає, що йому не вистачило часу, нехай погладить себе по голові і скаже: «не сумуй дружок, наступного разу неодмінно встигну». Усім спасибі! Урок закінчено.

Прибирання робочого місця




База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка