Клас Дводольні. Родина Пасльонові



Скачати 52.53 Kb.
Дата конвертації30.04.2016
Розмір52.53 Kb.
Урок на тему

«Клас Дводольні. Родина

Пасльонові»



УРОК №3

Тема: Клас Дводольні. Родина Пасльонові

Мета: ознайомити учнів з характерними особливостями рослин родини

Пасльонові; з різноманітністю рослин цієї родини, їх практичним

значенням,формувати вміння порівнювати об’єкти природи;

виховувати спостережливість,увагу,наполегливість.



Основні поняття та терміни: родина Пасльонові.

Обладнання: таблиця «Родина Пасльонові», муляжі плодів помідорів,

баклажанів, бульби картоплі; гербарії рослин родини

Пасльонові,Червона книга України

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Форма уроку: урок-конференція.


План-конспект уроку
І. Мотивація навчальної діяльності

Не так давно, лиш триста лет назад,

Знать украшала праздничный наряд

цветами нежными, стихи слагали им поеты,

дарили дамам нежные букеты.

С любовью ими клумбы украшали,

Их совершенством красоты считали…

Такие вот предания остались

О чем же речь? Вы догадались?

І це не вигадка, так дійсно було. Довгий шлях зробила картопля від прикраси жіночого вбрання і клумб палаців до всім відомої картоплі, що увійшла до нашого життя як продукт харчування.


ІІ. Вивчення нового матеріалу.

Учитель повідомляє тему і мету уроку.

Рослину цю знають усі. Її у нас називають «другим хлібом». Смачна картопля і розварена, і товчена, і в лушпинні. Вона ніколи не набридає. Ця рослина належить до родини Пасльонових. Сьогодні ми дізнаємося багато цікавого про представників цієї родини. Наш урок відбудеться у формі конференції, на яку ми запросили представників різних галузей: біологів, екологів, агрономів, істориків, медиків, кухарів, народознавців.


  1. Слово надається біологам.

Біологи пропонують розглянути гербарій картоплі, пригадують будову квітки, записують формулу квітки: Ч(5)П(5)Т(5)М1. Учні розглядають гербарій рослин родини Пасльонових, таблицю).

  • Суцвіття китиця, завиток або поодинокі квітки

  • Ягода або коробочка

  • Плід – коробочка

  • Листки –прості

Рослини цієї родини можна поділити на групи:

Дикорослі: паслін чорний, дурман, блекота.

Лікарські:беладона.

Харчові:картопля, баклажан, помідор, перець,фізаліс помідорний. (Демонстрація муляжів.)

Технічні: тютюн – махорка.

Декоративні:петунія гібридна, тютюн пахучий, фізаліс.

  1. Слово надається історикам: розповідають про історію введення в культуру картоплі.

Картопля з давних-давен була найважливішим харчовим продуктом для аборигенів Південної Америки. У XVII ст..картопля потрапила до Росії.Цар Петро І привіз з Голандії мішок бульб і наказав підданим зайнятися вирощуванням цієї незвичайної рослини. Але ще довго в народі картоплю називали чорним яблуком.

3. Слово надається агрономам:

а) розповідають про біологічні основи вирощування картоплі, помідорів, перцю; збирання, зберігання;



Запитання:

  • Який орган рослини картоплі ми вживаємо в їжу?

  • А чи можна їсти ягоди картоплі? Чому ні?

  • Як можна посадити картоплю, коли є тільки 20 бульб дуже цінного

сорту? (Розповідь про те, як садили картоплю під час голодомору – різали на дрібненькі часточки з вічком бульби, які дивом залишилися, їх не з’їли до весни, щоб було що посадити).

  1. Слово надається екологам:

а ) Екологи дають розповідають, як боротися з колорадським жуком, грибковими

хворобами без отрутохімікатів, використовуючи деревний попіл .

Під час садіння картоплі кожну лунку потрібно притрушувати попелом (найкраще березовим).

Картопляні кущі можна обпилювати просіяним попелом. Через день-два гинуть не лише личинки колорадського жука, а й більшість дорослих особин.

Добрий результат дає обприскування картоплі міцним багатоденним настоєм полину;

Розтерті в пил сухі листки махорки та тютюну застосовують для боротьби зі шкідниками сільськогосподарських культур (наприклад,попелицями )


б) екологи звертають увагу на отруйні рослини:блекота чорна, дурман звичайний,беладона звичайна.Вони можуть спричинювати тяжкі, навіть смертельні отруєння;.

в) рідкісні рослини: скополія карніолійська,беладона звичайна, які занесені до Червоної книги України;

5. Слово надається медикам:

а) розповідають про вміст вітамінів у представників родини Пасльонові



Картопля:вітамін В1, В2, В6, В9, РР, D, К, Е

Перець: вітаміни В1, В2, Е, РР, С, каротин;

Помідори:вітаміни В1, В2, В3, В6, С, К, РР, каротин.

Баклажани: вітаміни В1, В2, РР, С;

б) застосування при лікуванні



  • опіків, ран, що погано загоються( «кашка» із сирої картоплі);

  • при простудах застосування інгаляцій;

  • знижує кислотність шлункового соку;

  • дозволяє позбутися печії, нудоти;

  • має добрий терапевтичний ефект при головних болях;

корисний людям з підвищеним кровяним тиском;

в) шкідливий вплив куріння на здоров’я людини.

6. Слово надається кухарям:

Кухарі діляться своїми рецептами приготування страв з картоплі,

помідорів, перцю, баклажанів.

7. Слово надається народознавцям:

а) народні прислів’я і прикмети:

Сади бульбу, як жаба квакне

Сади бульбу, як бук трісне.

Спас-перше осіннє свято, починай бульбу копати.

Поникли квіти картоплі-бути негоді.

б) згадують загадки:



  • Печуть мене, варять мене,

їдять мене, хвалять мене,

а як буде моя ласка,

то буде з мене і паска. (Картопля)


І яєць наносила. (Картопля)

  • Червоне личко, зелена стрічка. (Помідори)

  • За колючою заставою бочечка з отравою.(Дурман)

  • Помідору – брат,

Але носить чорний халат. (Паслін чорний)

  • Ікру похвалиш,

А ухи не звариш. (Баклажан)

б) розповідають легенду про картоплю.

«…Їхали якось мандрівники дорогою, стомилися і шукали, де б його переночувати. Сіли вони в лісі.Нарвали сухого бур’яну і розклали вогонь.Пішов один мандрівник вирвати ще сухого бур’яну. Аж раптом побачив зелень, на якій цвіли маленькі квіточки. Мандрівник вирвав рослину з коренем і побачив унизу бульби.Прийшовши до табору, він кинув бульби в вогонь. Уранці вони скуштували спечені бульби, які виявились дуже смачними. Мандрівники взяли із собою багато таких бульб і роздали людям у місті.» Ось така легенда.

ІІІ. Підсумки уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон»



  • На уроці ми вивчили…

  • Мені найбільше сподобалось…

  • Ці знання мені знадобляться…


ІV. Домашнє завдання.

  1. Вивчити §46 (родина Пасльонові).

  2. Підготувати повідомлення про лікарські рослини родини Розові.




База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка