Картка психічного розвитку дитини



Скачати 106.34 Kb.
Дата конвертації10.09.2017
Розмір106.34 Kb.
Індивідуальна картка психічного розвитку дитини.

(автор –Г.Урунтаєва)
__________________________________________________________________

(П.І.Б.)

Дата народження__________________________________________________

Загальний фізичний розвиток_________________________________________

Стан здоровя______________________________________________________

Склад сім’ї_________________________________________________________

__________________________________________________________________

Тривалість відвідування ДНЗ_________________________________________

Дата































Час































Умови і мета

спостереження
































Особливості особистісного розвитку.




спостереження

висновок

Самосвідомість:

  • Як усвідомлює свої фізичні можливості, вміння, здібності, інтереси, прихильності;

  • Як усвідомлює себе в часі;

  • Чи мріє про майбутнє;

  • Чи усвідомлює свою стать та стать ін. людей;

  • Як ставиться до себе, чим пишається, чи усвідомлює власні переживання (весело, сумно);

  • Які цілі ставить перед собою,чи враховує свої можливості;

  • Наскільки вагома для дитини суспільна думка;

  • Наскільки обєктивно оцінює себе і результати своєї діяльності,за якими критеріями;

  • Чи вміє контролювати свою діяльність, як і в яких ситуаціях;

  • Чи залежить самоконтроль від дорослого, котрий поруч, та колективної організації діяльності, які види самоконтролю використовує(«поопераційний»,результативний, передбачення).







Моральний розвиток.

  • Які моральні форми і якості усвідомлює, які з них вважає важливішими;

  • Які якості оцінює позитивно, які негативно

  • Чи розмовляє з дорослими і однолітками на моральні теми, які етичні проблеми обговорює;

  • Чи зіставляє моральні норми з власною поведінкою, чи дотримується цих норм у власній діяльності і поведінці;

  • Чи оцінює поведінку інших дітей на основі моральних норм і правил;

  • Чи звертається зі скаргами-заявами до дорослого;

  • Чим мотивує дотримання моральних норм

(заради норми,аби бути похваленим,уникнути покарання,домогтися вигоди для себе);

  • У яких ситуаціях не дотримується норм і чому.










Воля і довільність поведінки.

  • Які компоненти вольової дії сформовані

(боротьба мотивів,ухвалення рішення, виконання дії для досягнення цілі, самоконтроль, самооцінювання)

  • Які вольві якості, у яких ситуаціях, видах діяльності виявляються стійкими;

  • Чи здатна до вольового зусилля;

  • Які особливості довільності в практичній і розумовій діяльності(чи може стримувати безпосередні бажання, регулювати поведінку і діяльність, психічні процеси), наскільки імпульсивна поведінка, які причини цієї імпульсивності;

  • Які вольві навички вже сформовані.







Почуття та емоції.

  • Які почуття розвинені, у яких ситуаціях вони виявляються і як впливають на поведінку і взаємини з дорослими та однолітками;

  • Чи усвідомлює свої емоції і почуття, чи називає їх;

  • Як і в яких випадках може регулювати свої емоції і почуття;

  • Наскільки різноманітні переживання;

  • Що викликає найбільш яскраві позитивні і негативні емоції і чому;

  • Чи помітні ознаки емоційного дискомфорту і які;

  • Яка динаміка переживання почуттів і яке їх зовнішнє вираження.







Мотиви і потреби.

  • Які мотиви визначають діяльність дитини;

  • Які з них головні;

  • Як відбувається боротьба мотивів, чи усвідомлює дитина цю боротьбу як конфлікт.







Темперамент.

  • Риси якого темпераменту виявляються і як;

  • Які з них найбільш яскраві;

  • Які риси темпераменту впливають на поведінку, діяльність, взаємини з дорослими та однолітками.







Характер.

  • Які обєкти, ситуації є найбільш значущими для дитини і чому;

  • Які вольові, моральні, інтелектуальні риси сформовані;

  • Які характерні позитивні і негативні навички.







Здібності.

  • До якого виду діяльності дитина здібна і як;

  • Який вид діяльності опановує найбільш успішно;

  • Які ознаки обдарованості найхарактерніші.







Особливості розвитку видів діяльності.

Образотворча діяльність.

  • Якому виду образотворчої діяльності надає перевагу, чипрацює у вільний час, за власною ініціативою;

  • Якими навичками в кожному виді образотворчої діяльності володіє,наскільки вони різноманітні й закріплені;

  • Чи вміє формулювати і втілювати задум, наскільки задуми стійкі і різноманітні,які причини нестійкості задумів, наскільки оригінальні або наслідувальні;

  • Які прояви творчості;

  • Які використовує виразні образотворчі засоби;

  • Які враження відображає в образотворчій діяльності і чому.







Конструювання.

  • Як ставиться до процесу і результату конструювання;

  • Чи діє самостійно за власною ініціативою, з яких матеріалів будує;

  • Чи може формулювати і втілювати задум у процесі конструювання, чи змінює його і чому;

  • Наскільки різноманітні і оригінальні задуми;

  • Наскільки конструювання повязане з грою (чи грається у «будівельника», чибудує під впливом ігрових мотивів);

  • Чи користується кресленням ,схемою у процесі конструювання;

  • Які прояви творчості;

  • Якими технічними навичками володіє, наскільки вони різноманітні і закріплені;

  • Як аналітико-синтетична діяльність впливає на процес конструювання;

  • Який зміст будівель.







Ігрова діяльність.

  • Якими видами ігор цікавиться;

  • Чи грається в режисерські ігри, який їх зміст, сюжет, герой;

  • Як довго грається;

  • Наскільки стійкі ігрові обєднання;

  • Чи сприймає умовну ігрову ситуацію;

  • Чи використовує предмети заиінники;

  • Наскільки сформовані компоненти сюжетно-рольової гри, які їх індивідуальні особливості;

  • Чи залучає до гри дорослих і в яких ситуаціях(для другорядних ролей, організації гри).







Трудова діяльність.

  • Які форми і види праці засвоєні, які з них переважають;

  • Які мотиви праці;

  • Як ставиться до процесу і результату праці;

  • Чи досягає результату;

  • Як праця повязана з грою;

  • Чи вміє планувати, контролювати й оцінювати свою трудову діяльність і працю однолітків;

  • Чи сформована працьовитість і в чому це виявляється;

  • Чи прагне працювати разом з дорослим;

  • Які має уявлення про працю дорослих, як ставиться до їхньої праці.







Спілкування з батьками, вихователями та однолітками.

  • Чи сформована культура спілкування;

  • Які засоби спілкування використовує;

  • Які зміст і мотиви спілкування;

  • Які форми спілкування з дорослими та однолітками;

  • Наскільки вибіркове спілкування та яскраво виражені симпатії і антипатії.







Особливості пізнавального розвитку.

Увага.

  • Яке співвідношення довільної і мимовільної уваги,які подразники викликають мимовільну увагу, в яких ситуаціях спостерігається довільна і мимовільна увага;

  • Наскільки розвинені властивості уваги (переведення, концентрація, стійкість);

  • Які подразники найбільше відволікають увагу;

  • Чи характерна нестала увага й у яких ситуаціях.







Мовлення.

  • Які особливості розвитку словника дитини, граматичного ладу мовлення;

  • Які особливості звуковимови;

  • Наскільки розвинене діалогічне мовлення, з ким частіше розмовляє на які теми, чи вміє вислухати іншого і висловити свою думку;

  • Наскільки розвинене зв’язне мовлення, чи вміє пояснювати, розповідати, наскільки мовлення послідовне, логічне, аргументоване

  • Які допоміжні засоби і як використовує їх у процесі мовного спілкування(міміка, пантоміміка, жести);

  • Наскільки виразне мовлення.







Сприймання.

  • Які особливості сприймання простору, часу;

  • Чи може поставити мету спостереження і підпорядкувати їй свої дії;

  • Чи сформована спостережливість.







Память.

  • Яке співвідношення довільної і мимовільної пам’яті;

  • Чи чтавит за мету запамятати від дорослого, чи робить це самостійно;

  • Чи використовує прийоми запамятовування та відтворення і які;

  • Які події або об’єкти запам’ятовує мимоволі і чому.







Уява.

  • Які особливості відтворювальної та творчої уяви;

  • Наскільки оригінальні виконані малюнки, складені казки, виготовлені вироби;

  • Які прийоми використовує для створення нових образів;

  • Які джерела уявлення(знання, особистий досвід, книжки);

  • Наскільки розвинена емоційна уява;

  • Чи має уявлення довільний або мимовільний характер.







Мислення.

  • Чи правильно узагальнює, на основі яких ознак;

  • Чи вмі встановлювати причинно-наслідкові звязки;

  • Чи вміє міркувати , наскільки міркування аргументовані, обґрунтовані, послідовні, логічні;

  • Чи ставить пізнавальні запитання і кому, який зміст цих запитань, чи прагне самостійно відповісти на свої запи тання;

  • Чи розмовляє з однолітками чи з дорослими на пізнавальні теми, які явища зацікавлюють;

  • Чи експериментує за власною ініціативою і чи часто, що спонукає до експериментування;

  • Як виконує практичні завдання, що виникають під час діяльності;

  • Як співвідноситься наочно-дієве мислення з наочно-образним;

  • Які елементи логічного мислення сформовані.







Рекомендації.

Дата.

Вихователям.

Батькам.





























































































ІНДИВІДУАЛЬНІ КАРТКИ

ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ СТАРШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ.

Пр.. психолог: Витрикуш С.І.

ДНЗ «Сонечко» м.Ланівці


Індивідуальна картка психічного розвитку дитини.

______________________________________________

(П.І.Б.)

Дата народження__________________________________________________

Загальний фізичний розвиток_________________________________________

Стан здоровя_____________________________________________________

Склад сім’ї_________________________________________________________

__________________________________________________________________

Тривалість відвідування ДНЗ_________________________________________


Дата.































Час.































Умови і мета

спостереження



































Особливості особистісного

розвитку.

Спостереження.

Висновок.

Фізіологічна чутливість.

  • Висока чутливість до дискомфорту;

  • Зниження чутливості до дискомфорту.







Обєкт пізнання.

  • Предмети, які безпосередньо оточують,їх властивості та значення;

  • Предмети та явища, які безпосередньо не сприймаються.







Спосіб пізнання.

  • Маніпулювання предметами,їх розбирання,

  • Експериментування, конструювання.







Умови успішності.

  • Різноманітність розвивальної сфери;

  • Розвивальна сфера, та партнерські стосунки з дорослими.







Форма спілкування.

  • Ситуативно0особистісна;

  • Ситуативно-ділова;

  • Позаситуативно-ділова.







Стосунки з однолітками.

  • Малоцікаве;

  • Цікавий, як партнер по сюжетній грі.







Стосунки з дорослими.

  • Джерело захисту,ласки, допомоги;

  • Джерело способів діяльності, партнер у грі та творчості.







Наявність конфліктів.

  • З дорослими - «я сам»;

  • Відсутні.







Емоції.

  • Сильної модальності, різкі переходи;

  • Сильної модальності, різкі переключення;

  • Рівніші, старається контролювати.







Ігрова діяльність.

  • Предметно-маніпулятивна, гра «поруч»;

  • Партнерська з дорослими,індивідуальна з іграшками;

  • Колективна з однолітками, ігрова ситуація.







Мислення.

  • Наочно –дійове;

  • Наочно-образне.







Мовлення.

  • Розуміє слова, говорить словосполученнями;

  • Початок формування звязного мовлення, розуміє прикметники;

  • Активне мовлення.







Довільність пізнавальних процесів.







Рекомендації:

Дата.

Вихователям.

Батькам.





































ІНДИВІДУАЛЬНІ КАРТКИ

ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ МОЛОДШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ.

Пр. психолог: Витрикуш С.І.

ДНЗ «Сонечко» м.Ланівці


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка