Інтерактивних уроків в початковій школі урок з основ здоров`я 2 клас Тема : вибір друзів. Уміння товаришувати І спілкуватися. Друг найбільший скарб



Скачати 337.72 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір337.72 Kb.




ФРАГМЕНТИ ІНТЕРАКТИВНИХ УРОКІВ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ

Урок з основ здоров`я 2 клас

Тема : ВИБІР ДРУЗІВ. УМІННЯ ТОВАРИШУВАТИ І СПІЛКУВАТИСЯ . ДРУГ - НАЙБІЛЬШИЙ СКАРБ .

Мета: Розкрити значення дружби в житті кожної людини . Розвивати уміння дітей спілкуватися й підтримувати товариські стосунки; усне мовлення, навички будувати власні висловлювання. Виховувати тактовне ставлення до людей, почуття товариськості, бажання бути справжнім другом.
Технології: «Мікрофон», гронування , криголам, стратегія « Емпатія» , групова робота.
Мета використання технологій: навчати учнів дискутувати, чітко обґрунтовувати певну позицію з обговорюваної проблеми; надати можливість усім по черзі висловити свою думку
Гронування « Друг».



ДРУГ


Криголам « Друг»

Діти зла й підступна Баба Яга , як тільки побачить, що друзям дуже весело, цікаво ,радісно ,починає чаклувати й ставить між ними здоровенну гору з льоду , щоб їх розлучити .

А щоб здолати чари , ми виконаємо завдання , яке називається криголам «Друг».

Д – добрий , дорогий ,…

Р – радісний , розумний , …

У – уважний , урівноважений , усміхнений , ….

Г – гарний, головний в житті ,….

Молодці! Ви здолали чари злої чаклунки .

Тест «Чи вмієте ви ділитися ?» (групова робота)

Учитель роздає малюнки дерева без листя. Учні беруть олівці різних кольорів і малюють листочки . Хто більше намалює листочків, поки звучить музика .

( Якщо однакова кількість різнокольорових листочків (однаково представлені кольори ) – то ви вмієте ділитися).

Стратегія «Мікрофон»


  • Що означає дружити? (До друга треба уважно ставитися, не сваритися, ділитися з ним усім, намагатися зробити для нього щось хороше).

  • Хто хоче розказати про свого друга чи подругу? (висловлювання дітей)

  • "Уявімо себе на місці іншого"

Стратегія « Емпатія» ( стати на місце іншого) .

Уявіть, що ви дитина, про яку забули товариші …

Розкажи, що ти відчуваєш при цьому ?...

Вправа « Трям ».

Друзі - 5

Товариші - ?

Однокласники - 12

Яку цифру поставимо біля слова товариші ?

Чому ви так думаєте ?


Гра « Добре – погано» ( вибрати потрібне)

І – варіант

У нас можна

Вітатися Штовхатися

Звертатися на ім`я Лаятися

Дружити Сердитися

ІІ – варіант

У нас не можна

Усміхатися один одному Ображатися

Допомагати Брати чужі речі

Казати лише правду Обманювати



Математика 4 клас

Тема:Обчислення площі прямокутника

Мета: . Ознайомити учнів із правилом обчислення площі прямокутника.

Розвивати вміння учнів розв'язувати задачі на знаходження площі,

розвивати навички усних обчислень та логічне мислення дітей , вчити учнів дискутувати,розв`язувати винахідницькі задачі, виховувати почуття дружби, колективізму, відповідальності за доручену справу.

Технології: «Гронування» ,«Незакінчені речення», «Мікрофон», «ТРВЗ»

Мета використання технології: розвивати логічне мислення, формувати в учнів уміння працювати в групі,

Метод «Гронування» Стратегія «Мікрофон»)

Які асоціації в вас виникають , коли ви чуєте слово площа ?



Технологія «ТРВЗ» ( групова робота )

Розв'язування задачі.

На малюнку зображено дитячий майданчик, по кутах якого росте чотири дуби. Як збільшити вдвічі розмір майданчика, щоб зберегти його квадратну форму і не знищити дубів?



  • Гра «Продовжіть речення» ( ст.∙ «Мікрофон»)

  • На уроці я навчився..

  • Мені сподобалося...

Хотів би ще навчитися...
Українська мова . Розвиток зв`язного мовлення у 4 класі

Тема. Складання тексту – опису «Золота осінь»

Мета: Навчати учнів красномовно висловлюватися, розвивати мовні навички, уміння влучно добирати слова, порівняння, ознаки предметів, зв'язно й послідовно викладати думки; формувати вміння писати твори-описи; розвивати уявлення, увагу, спостережливість, логічне мислення; виховувати любов до природи, живопису.

Технологія: Ділова гра «Добре - погано» , Сенкан ,«Мікрофон», групова робота.

Мета застосування технології: учити дітей працювати в малих групах, висловлюватися лаконічно, чітко формулювати свої думки, розвивати творче мислення , уяву .

-Мовний марафон « Іменник»( Технологія «Мікрофон»)

— Що ви можете розповісти про цю частину мови? (Діти розповідають.)



  • Слова, що відповідають на питання хто ? що ? і є назвами предметів, називаються іменниками.

  • Іменники, що є назвами істот (людей і тварин), відповідають на питання хто ?

  • Іменники, що є назвами неістот, відповідають на питання що?

  • Власні іменники пишуться з великої букви.

  • Загальні іменники пишуться з малої букви. ,

  • Іменники бувають чоловічого, жіночого й середнього роду.

  • Іменники, до яких можна підставити слова мій, він, — чоловічого роду.

  • Іменники, до яких можна, підставити слова моя, вона, — жіночого роду.

  • Іменники, до яких можна підставити слава моє, воно, — середнього роду.

  • Іменник мають два числа: однину й множину.

  • Іменники, що означають один предмет, знаходяться в однині.

  • Іменники, що означають два й більше предметів, знаходяться в множині.

  • Іменник у реченні може бути підметом і другорядним членом речення.

  • Іменники, які відповідають на питання хто? або що? в реченні, — підмети.

• Іменники, які відповідають на інші питання, — другорядні члени речення.

Гра «Допоможіть Незнайкові» (групова робота).

- Діти, Незнайко написав речення, але припустився помилки. Допоможіть йому виправити помилки в деяких словах.

А сьогодні всі дерева вкрилися інейом. Могутній дуб застиг у мовчанні, вражений цією незвичайною тишою. Ще недавно палав осінньою пожежою ліс. Пропливали ключом у синьому небі журавлі. Осінь сипала на землю дощом. Ліс спить чарівним сном.

« Торбинка компліментів» ( збираємо всі компліменти разом)

Сенкан «Осінь» (групова робота)

Ділова гра «Добре - погано»

1 варіант – добре,що прийшла осінь



  1. варіант – погано, що прийшла осінь .

Читання. 4 клас

Тема. І. БОНДАРЧУК « На новій землі ».

Мета уроку: вчити учнів аналізувати моральний вибір дійових осіб, простежувати за їх поведінкою; розвивати уміння читати текст в особах і ділити його на частини; уявляти картини, що відповідають змісту, описувати їх; знаходити образні слова і вислови; виховувати повагу до людей праці, зневагу до ледарства і пожадливості.

Технологія: «Акваріум».

Мета застосування технології: учити дітей працювати в малих групах, аргументувати та доводити свої міркування, висловлюватися лаконічно, чітко формулювати свої думки, відстоювати певні погляди та робити висновки з прочитаного.

Інтерактивна частина уроку (20—25 хв). Технологія «Акваріум».

Учні класу об'єднуються в групи по 5—6 осіб і ознайомлюються з метою технології.

Одна з груп сідає в центрі класу й утворює своє маленьке коло («Акваріум»). Учні цієї групи обговорюють отримане на картці завдання протягом 3—4 хв.

Інші учні класу слухають, не втручаючись, спостерігають, як відбувається дискусія, пригадують правила роботи в малих групах, обмірковують завдання, що обговорюється в «Акваріумі».

Через 3—4 хв група з «Акваріума» сідає на свої місця в класі, а всі інші обговорюють її роботу.


  • Чи всі погоджуються з думкою групи?

  • Чи правильно була доведена думка?

  • Що в доведенні було найдоцільнішим?

Місце в «Акваріумі» займає інша група й обговорює наступне питання.

По черзі через «Акваріум» проходять усі групи, і їхня діяльність обговорюється всім класом.



Пам'ятка роботи в групі (повинна лежати на столі)

  1. Прочитайте завдання вголос.

  2. Обговоріть його в групі.

  3. Через 3 хв підбийте підсумки обговорення.

Картки із завданнями для груп

Картка 1. Про які часи йдеться в оповіданні?

Картка 2. Які труднощі виникли під час далекої подорожі?

Картка 3. Як сприймали переїзд діти, мати, батько? Доведіть свою думку.

Картка 4. «Моє щастя — то моя праця». Так чи ні? Доведіть.


Математика2 клас

Тема:. Множення і ділення на 10 і на 100. Розв'язування і порівняння взаємопов`язаних задач

Мета: ознайомити учнів із прийомами множення і ділення на 10 і 100; узагальнити вміння учнів розв'язувати задачі на зведення до одиниці, розвивати навички усних обчислень та логічне мислення дітей , вчити учнів дискутувати,розв`язувати винахідницькі задачі, виховувати почуття дружби, колективізму, відповідальності за доручену справу.

Технології: «Карусель», «Незакінчені речення», «Мікрофон», «Пошуки людського скарбу», «ТРВЗ»

Мета використання технології: формувати в учнів уміння працювати в групі, розвивати навички спілкування, осмислювати вивчений матеріал, розвивати логічне мислення .
Використання технології «Незакінчені речення», «Мікрофон».

• Щоб збільшити число на кілька одиниць, потрібно...;

∙ зменшити число на кілька одиниць...;


  • збільшити у кілька разів...;

  • числа при додаванні називаються...;

  • числа при відніманні називаються...;

  • 40 збільшити на 5; на 50;

  • 50 зменшити на 20; на 2;

  • перший доданок 12, другий — 8,знайти суму;

  • знайти різницю чисел 27 і 1; 100 та 4; 48 і 18.

.Стратегія «Пошуки людського скарбу»

Об `єднати дітей в групи по 4 чоловіки .

Знайти 2 скарби:(2 способи розв`язування)

Задача на припущення

На подвір`ї бігали поросята і курчата . Всього було 9 голів і 24 ноги .Скільки було поросят і курчат ?.(Відповідь: 6 курчат, 3 поросят)

Поросят - ? шт.

9 голів, 24 ноги

Курчат - ? шт.
Технологія «ТРВЗ»

Винахідницька (життєва) задача

Ви дуже голодні .На столі лежить запашна , смачна хлібина .Але біля стола стоїть голоднющий вовк і чекає коли ви підійдете до стола . Ваші дії .(учні зачитують свої розв`язки)


«ЧАРІВНІ КВАДРАТИ» (Технологія«Карусель»)

26




18






32

.




22







32




26

18






28







24










22

27

20

Спробуй числа дописати,

«Чарівні» зроби квадрати:

У рядках, стовпцях, навскіс

— Будуть суми рівні скрізь.'





Розвиток зв'язного мовлення. 4 клас

Тема. Складання тексту-опису «Мій домашній улюбленець».

Мета: розвивати вміння добирати доцільні прикметники для опису тварини, збагачувати словник дітей лексемами із переносним значенням; розвивати увагу, спостережливість, уяву; удосконалювати орфографічні навички, способи мовленнєвої діяльності; виховувати любов до тварин, почуття відповідальності за них.

Технології: «Карусель», «Обери позицію».

Мета застосування технологій: одночасно залучити всіх учнів до активної роботи з різними партнерами зі спілкування для обговорення дискусійного питання з діаметрально протилежних позицій у випадку, коли єдиного способу розв'язання проблеми не існує; розвивати вміння аргументувати власну позицію; вчити вислуховувати інших; учити прогнозувати наслідки індивідуальних позицій і рішень для суспільства, окремих людей.

Інтерактивна частина уроку (10—15 хв).

Постановка питання для обговорення: «Чи варто заборонити утримання домашніх тварин у містах».

Вправа «Очікування».

Повторення правил роботи в парах, групах.

Технологія «Карусель».

Учні утворюють два кола: ті, хто у внутрішньому колі4 стоять спиною до центру, а ті, хто у зовнішньому, — обличчям до нього, утворюючи «карусель».

Кожен учень внутрішнього кола висуває по одному аргументу «за» впровадження даного закону, а учень-напарник із зовнішнього кола представляє один аргумент «проти». Далі за сигналом учні зовнішнього кола роблять крок вправо, а учні внутрішнього кола стоять на місці. Таким чином, постійно утворюючи нові пари, діти мають змогу ознайомитися з різними позиціями, поглядами на дану проблему.

Технологія «Обери позицію».

Після обговорення цього проекту вчитель пропонує визначити власну позицію і проголосувати : «за», «проти» або «не визначився».



Вироблення в групах спільних аргументів на захист своєї позиції.

Після викладення різних точок зору можлива зміна своєї думки і перехід до іншої групи.

Коли учні сядуть на свої робочі місця, учитель пропонує перелічити найпереконливіші докази своєї і протилежної сторони у вигляді вправи «Продовж речення»:

«На мою думку, найпереконливішими доказами «за» впровадження цього проекту були (...), а «проти» — (...).



Слово вчителя.

— Кожен із вас обрав свою позицію, свою точку зору. У будь-якому разі, перш ніж принести додому цуценя чи кошеня, прошу зважити всі «за» і «проти», які ви почули сьогодні, тому що, за словами А. Екзюпері,

«ми відповідаємо за тих, кого приручили».

Українська мова . 2 клас

Тем:Ненаголошені голосні звуки [е], [и] . Перевірка ненаголошеного голосного за допомогою наголосу. Робота над словниковими словами.
Мета: вчити перевіряти написання ненаголошених голосних за допомогою зміни слова й добору спільнокореневих слів, відпрацьовувати правильну вимову слів з ненаголошеними голосними е, и; закріплювати вміння визначати наголошений склад у слові, знання про корінь слова;збагачувати словниковий запас учнів,розвивати навички зв'язного мовлення; виховувати уважність, спостережливість.

Технології: «Міні-проект»

Мета застосування технології: учити дітей працювати в групах, створювати міні-проекти і захищати їх, аргументувати та доводити свої міркування, висловлюватися лаконічно, чітко формулювати свої думки.
.Словникова робота (Міні-проект)

1 ГРУПА Заєць (слайд «Фото зайця» )

1.Заєць – походить від праслов`янського слова «заієсь» що означає стрибати .

Пряме значення :

1) Невеликий полохливий звірок, гризун; має довгі задні ноги і довгі вуха. Переносне значення :

2) Пасажир або глядач без квитка.
Синоніми. Заєць, вухань, куцохвостик, сіренький, русак, біляк.
2. Прислів'я, приказки.

1. За двома зайцями поженешся — жодного не впіймаєш.

2. Заєць від куща, а жаба від зайця тікає.

3. У зайця стільки стежок, як у клубку ниток.

4. І по заячому сліду іноді знаходять вовка.

5. Зловив зайця за хвіст.

6. Видно зайця по вухах
3. Прикмети

1. Листопадовий день — що заячий хвіст.

2. На Новий рік прибавилося дня на заячий скік.

3. Якщо весною довго не линяють зайці, холодна погода триватиме.


4.Загадки.

1. Від страху тремтить, швидко біжить.

2. Я вухатий ваш дружок, в мене сірий кожушок,

куций хвостик, довгі вуса, я усіх-усіх боюся.

3. Біжить він по долині в сіренькій кожушині.

4. Боюсь я вовка і лисиці, боюсь мисливської рушниці,

тому від страху перед ними я сплю з відкритими очима.
5. Коли так кажуть?

1. Вбити двох зайців — одночасно виконати дві справи.

2. Погнався за двома зайцями — взявся за дві роботи, але жодної не виконав.

3. Проїхався зайцем — не оплатив проїзду.

4. Заяча душа — про боягуза, нерішучу людину.
2 ГРУПА Олень ( Слайд « Фото оленя» )

1.Загадка. Хто на собі ліс носить?

2. Парнокопитний ссавець з рогами.

Довжина тулуба 2 метри 20 сантиметрів. Маса 220 кілограм.

Тривалість життя 15 років .

3.Знайти спільнокореневі слова

1. Ось гляньте: з оленятком олень у зоопарку нашім є.

4.Граматична арифметика

Бол – б + ень = (олень)


3 ГРУПА Ведмідь ( Слайд «Фото ведмедя» )

1.Ребус .

2. Слово ведмідь означає – той що знає (відає ) де мед .

  1. Великий хижий ссавець з масивним тілом, довгою шерстю і короткими товстими ногами.

Білий ведмідь має тіло довжиною 3 метри і важить 800 кг , а бурий ведмідь має тулуб довжиною 2 метри і важить 500 кг. Живе ведмідь 15-20 років .

  1. переносне значення. Про сильну, але неповоротку людину.



Синоніми. Ведмідь, бурмило.
Коли так кажуть?

1) Дивитися ведмедем — бути злим, насупленим.

2) Ведмежа послуга — невміла послуга, від якої немає користі.

3) Ведмежий куток — віддалене, маловідоме, глухе місце.

4) Ведмідь на вухо наступив — відсутність музичного слуху.


3.Прислів'я, приказки.

1. Лютий ведмедю в барлозі бік пригріває.

2. Не діли шкіру невбитого ведмедя.

3. У ведмедя десять пісень і всі про мед.

4. Два ведмеді в однім барлозі не живуть.

5. До меду тягли ведмедя за вухо, а від меду за хвіст.


4. Загадки.

1. Влітку бродить без дороги поміж сосен і беріз.

Взимку він хропе в барлозі, від морозу сховав ніс.

2. Влітку наїдається, а взимку висипляється.

3. Хоч у нього й шуба є, та як холод настає,

він не їсть тоді, не п'є і не ходить, не гуляє,

а у лігво спать лягає.

5.Коли так кажуть?

1) Дивитися ведмедем — бути злим, насупленим.

2) Ведмежа послуга — невміла послуга, від якої немає користі.

3) Ведмежий куток — віддалене, маловідоме, глухе місце.

4) Ведмідь на вухо наступив — відсутність музичного слуху.




  1. група Дятел ( Слайд «Фото дятла» )

1. РЕБУС

2. Дятел

Лісовий птах, з довгим (до 6 сантиметрів) і гострим дзьобом; їжу добуває з щілин кори дерев. Коли в дятла висовується язик , то він стає в 4 рази більшим від дзьоба .Дятла називають лісовим хірургом. Цілий день він провадить медичний огляд своєї ділянки. Від дятликового гострого дзьоба не сховається жодна комаха.


3. Загадки.

1. Вірно людям я служу, їм дерева стережу, дзьоб міцний і гострий маю, шкідників ним добуваю.

2. Цілий день працюю в гаї, діловито дзьобом б'ю.

Я не цвяхи забиваю, шкідників я дістаю.


4.Приказка.

Хто би дятла й знав, коли б не довгий ніс.

5. СКОРОМОВКА.

У дуплі у дятла дім.

Дятленятам добре в нім.
.Порівняти слова, знайти спільну ознаку.

ведмідь, заєць, верблюд, олень (назви тварин)



Урок з позакласного читання в 4 класі

Тема : Кожна байка чогось навчає, від чогось застерігає. Відомості про байку. Езоп перший байкар світу Байка «Двоє приятелів і ведмідь».

Мета: Актуалізувати й розширити знання дітей про байку як жанр. Підвести учнів до глибшого розуміння жанрових особливостей байки, значення термінів "байка", "мораль", "алегорія". Ознайомити учнів з історією виникнення байки. Показати роль байки у вихованні високих моральних якостей. Вчити узагальнювати морально-етичний досвід, відображений у байках. Виховувати вміння оцінювати людські вади і чесноти. Удосконалювати уміння структурувати текст, виділяти головну думку (мораль), читати в особах. Збагачувати мовлення прислів'ями.

Технологія: Інтерактивна вправа «Навчаючи-вчусь.»,стратегія «Емпатія»

Мета застосування технології: учити дітей працювати в малих групах, висловлюватися лаконічно, чітко формулювати свої думки, розвивати творче мислення , уяву .
1.Ознайомлення з життєвим і творчим шляхом Езопа ( Групова робота. Інтерактивна вправа «Навчаючи-вчусь.» )

Клас ділю на 5 груп. Діти розходяться по групах відповідно до своїх номерів ,а потім повертаються в групу навчаючи інших по своєму запитанню.


Нагадую правила роботи в групах.

  1. Перед початком роботи оберіть лідера.

  2. Уважно слухайте та читайте завдання.

  3. Говоріть почергово, не перебивайте один одного.

  4. Дотримуйтесь правила піднятої руки.

  5. Працюйте так, щоб не заважати іншим.

На виконання завдання групам дається 2 хвилини.

1 група

За легендами, основоположником байки вважають Езопа, який жив, у VI ст. до н. е. Езоп був рабом і не міг говорити вільно, відверто, тому звертався до алегоричної форми, до форми байки. У той час байка існувала як вид усної творчості. Згодом близько II ст. до н. е.) байки Езопа були записані, їх використовували як навчальний посібник у риторичних школах.

- Езоп жив у Стародавній Греції, приблизно в VIIVI ст. до н.е.

За переказами, він не був греком, а чужинцем, рабом відомого рабовласника Ксанфа, який вважав себе вченим-філософом, а насправді був обмеженою людиною.
2 група

Яким постає Езоп у переказах?

Від народження він був горбатим і потворним. У нього було велике черево, а на спині горб. Зовсім, здавалось, негарний на вигляд, цей раб був надзвичайно розумним. Про його мудрість ходили легенди.
3 група

Якось господар Езопа зажадав від нього принести з базару найдорожчу річ. Раб приніс йому язик і так пояснив свій вибір: "Язик - могутня зброя, завдяки йому можна проповідувати любов, справедливість, здійснювати добрі вчинки, дарувати надію, цінувати та поважати людей, тому язик — найдорожча річ".

Коли іншого разу господар зажадав найдешевшу річ, то раб знову приніс язик і пояснив свій вибір так: "Язик може чинити зло, вбивати та зраджувати, завдавати болю, приводити до розчарування. Тому це найдешевша річ.
4 група

Пізніше Езоп здобув волю, став радником царя Крези. Зазнавши принижень, він як ніхто розумів інших принижених, повчав людей своїми байками. Зажив серед сучасників великої слави. Проте трагічно закінчилось його життя. Езопа було несправедливо звинувачено у крадіжці золотого кубка із храму Аполлона, засуджено і вбито. Він був скинутий з високої скелі у безодню.
5 група

Авторству Езопа приписують 426 прозових байок. Вони вирізняються надзвичайною простотою будови і лаконічністю. Він розповідав людям короткі байки, які навчали їх розрізняти добро і зло, замислюватися над своїми вчинками і словами. Ще за життя його назвали мудрецем. За зразком Езопових байок пізніше в різні епохи складали свої твори письменники різних народів


Езопівська мова-тепер цей вислів уживають для позначення мови, сповненої натяків, замовчувань, алегорій.

2.Перевірка засвоєного матеріалу

Хто такий Езоп ?Скільки байок він написав ?

— Як називають повчальний висновок байки?

Чого навчали людей Езопові байки?



3. Стратегія «Емпатія» Розвиток творчої уяви .

Діти уявляють себе свідками події:

1) хлопчики - хлопчиком,який залишився на землі

2) дівчатка - ведмедем (деревом ).



4. Робота в парах.

— Прочитайте в особах розмову, яка відбулася між приятелями



5Гронування ( Товариш )

І варіант

Які риси характеру засуджуються?

(Самовпевненість, страх, нещирість, заздрощі.)
ІІ варіант

А які схвалюються? (Розсудливість, швидка реакція.)




Товариш


6. Стратегія «Мікрофон» Розповідь про свого товариша .
7.Переказ байки.Емпатія .

(дівчатка-від імені ведмедя, хлопчики-від імені залишеного хлопчика).




8. Гра «Добре» - «Погано» ( у формі дискусії )
Я вважаю...

На мою думку...

Я з вами частково згоден....

Я поважаю вашу думку,але...

Я звами не згоден...

Це не має значення...

9. Вправи «Трям»

Ведмідь - ?

Друзі - 5

Товариші -8
Ведмідь - 3, 6

Друзі - ?

Товариші -0
10.Абетковий суп

(Діти витягають по 1 букві і складають речення по темі нашого уроку)

— Хто такий Езоп? Що ви запам'ятали про першого байкаря?

Які прислів'я про дружбу ви знаєте?

Які з них співзвучні з мораллю байки?


11) Завдання: «Продовж прислів'я» (вчитель читає прислів'я, але не до кінця).

Вчитель. Не май 100 рублів, а май 100...

Діти. Друзів.

Вчитель. З ким поведешся, від того й...



2-а дитина. Наберешся.

Вчитель. Яку дружбу заведеш, таке й життя...

3-я дитина. Поведеш.

Вчитель. Лихий доброго...

4-а дитина. Псує.

Вчитель. Друзі пізнаються в...

5-а дитина. Біді.
Читання. 4 клас

Тема. Марк Твен «Чудовий маляр » (уривок з роману «Пригоди Тома Сойєра»)

Мета: вчити учнів групувати дійових осіб, давати їм характеристику; збагачувати словник новими словами; формувати оцінні судження.

Технології: «Метод ПРЕС», «Мікрофон».

Мета використання технологій: навчати учнів дискутувати, чітко обґрунтовувати певну позицію з обговорюваної проблеми; надати можливість усім по черзі висловити свою думку.

Інтерактивна частина уроку (10 хв). Технологія «Метод ПРЕС»

Технологія застосовується на етапі усвідомлення змісту твору і його моральної ідеї.



  • Діти, ми з вами прочитали оповідання Марка Твена «Чудовий маляр »
    Назвіть дійових осіб твору.

  • Які стосунки були між Томом Сойєром і Беном Роджерсом ?
    Чи були вони друзями.?

  • Чи були вони друзями.? (Учитель бере символічний мікрофон і по черзі підходить до кожного учня.)

  • А тепер подивіться на дошку.

  • (На дошці написане твердження:Великий закон , який керує вчинками людей –коли хлопчикові або дорослому забагнеться чогось, треба , щоб цього нелегко було досягти .)

  • Ваше завдання — висловитись з цього приводу, використовуючи ключові слова.

Ключові слова записані на картках:

  • позиція (я вважаю, що...);

  • обґрунтування (оскільки...);

  • приклад (наприклад...);

  • висновок (таким чином...).

Після того, як усі бажаючі висловляться, підбивається підсумок.

Цей метод спонукає учнів до вироблення й формулювання аргументів, висловлювання власних думок з дискусійного питання у виразній і стислій формі, формує вміння переконувати інших.



Природознавство. 4 клас

Тема. Екологічний брейн-ринг на тему : «Охорона природи на Землі»

Мета: узагальнити та розширити знання дітей про те, що обов'язком кожної людини є охорона природи; продовжувати роботу над художнім словом, збагаченням словника учнів; розвивати естетичне сприйняття чудового світу природи, уяву, пам'ять; виховувати в дітей бажання берегти все живе. виховувати творчий потенціал дітей, здатність долати стереотипи мислення; розвивати артистичні здібності, вміння спілкуватися в команді й знаходити спільні рішення.

Технологія: «Сенкан «Природа», «ТРВЗ», «Розгадай ситуацію»,«Двачотири всі разом», «Мікрофон»).

Мета використання технології: розвивати навички спілкування в парі та групі, уміння переконувати та вести дискусію ,вчити висловлюватися лаконічно, чітко формулювати свої думки, розвивати творче мислення , уяву .

.

ТРВЗ(теорія розв`язування винахідницьких задач)



1)— Ви забули виключити кран. Як вода, яка тече декілька хвилин або годин , впливає на забруднення атмосфери? (Відповіді дітей.)

— Ви збираєтесь вранці до школи. Умиваєтесь і навіть, можливо, не замислюєтесь, чому з крана тече вода. Вона до нашого крану надійшла з ріки по трубах. Що ж .її примусило рухатись по них, долаючи шлях, підніматися вгору на найвищі поверхи? Воду в трубах перекачують насоси. Звичайно, вони зовсім не схожі на той насос, яким ви звикли користуватися, накачуючи велосипедні шини. У цьому водяному насосі колесо, швидко обертаючись, перекачує воду. І це колесо обертається завдяки електричному двигуну. Електричний струм приводить до дії електродвигун. Електроенергію виробляють на електростанціях.

Прослідкуємо за цим за допомогою схеми:

кран => насос => електродвигун => електроенергія =>паливо => забруднення атмосфери.


2)Хлопчик поїхав у село до бабусі і там зруйнував гніздо сови .Через рік бабусина корова почала давати менше молока. Як це пов`язано ?

«Розгадай ситуацію»



Ситуація 1.

Діти збирають у лісі ягоди і кладуть у кошики. По одній ягідці збирати дуже довго, і діти швидко втомлюються. Сергійко пропонує наламати гілок із ягодами. Всі залюбки погоджуються. Швидко наповнивши кошики, задоволені діти ідуть додому.



Ситуація 2.

Діти підходять до озера. Яка краса! На березі ростуть квіти, зеленіє травичка. Але що це? На

траві — сміття. Діти вирішують, що його необхідно прибрати. Двоє хлопчиків збирають сміття і кидають у воду. Тепер берег чистий.

Ситуація 3

. Увечері, зібравшись вирушати додому, після відпочинку на природі, вся компанія склала сміття в целофанову торбинку. Поблизу не було ніякого контейнера на сміття. Микола, своєрідний лідер, запропонував кинути сміття в рівчак



Ситуація 4

Ви гуляєте з друзями і бачите, що якісь люди викидають із вантажівки діжки в озеро. Що ви зробите?


Технологія «Двачотири всі разом».

Застосовується на етапі вивчення нового матеріалу. Спочатку повторюємо правила роботи в групі. Після цього вчитель пропонує учням скласти правила поведінки в лісі.

Кожен складає одне правило. Потім учні об'єднуються в пари і складають два правила. Далі — у малі групи по четверо і складають три правила. Після цього об'єднуються у великі групи по восьмеро і складають п'ять правил.

Доповідачі з кожної групи виходять до дошки і зачитують складені правила.



«Сенкан «Природа»,

Продовжіть міркування.(Стратегія «Мікрофон»)
Ліси треба охороняти, тому що ...

Природу треба охороняти, тому що...

Воду треба охороняти, тому що ....


На уроці найбільшим відкриттям для мене було...

Мені цікаво було дізнатися про...

Після уроку я обов'язково прочитаю додаткову літературу про...

Українська мова 2 клас

Тема. Повторення вивченого про прикметник як частину мови. Роль прикметників у мовленні.

Мета: повторити вивчені раніше відомості про прикметник, учити спостерігати за роллю прикметників у мовленні; розвивати мовлення, спостережливість, інтерес до навчання; виховувати любов до мови.

Технологія: «Ажурна пилка» («Мозаїка»), інтерактивна гра «Хто більше?»,«Мозковий штурм», гра «Абетковий суп» ,гра «Добре – погано» ,Сенкан «Прикметник».

Мета використання технології: формувати в учнів уміння працювати в групі, розвивати навички спілкування, осмислювати вивчений матеріал.

Інтерактивна частина уроку (25 хв). Технологія «Ажурна пилка».

Учні одержують різнокольорові фішки у вигляді різних чотирикутників.

Учні об'єднуються за кольором фігур у «домашні» групи, одержують картки і виконують завдання (до 10 хв).

Група «Зелені».

1. Що таке прикметник?

2. Серед поданих слів підкреслити прикметники: солодощі, красивий, малий, працювати, вода, яскрава. Група «Червоні».

1. Як змінюються прикметники?

2. Визначити рід прикметників: аптечна, найкраще, гарячий,надійна, економне, охайний.

Група «Сині».


  1. Як змінюються прикметники за числами?

  2. З прикметників в однині утворити прикметники в множині: добра — ..., ясний — ..., живе — .... чиста — ..., мила — ... .

Група «Жовті».

  1. Які закінчення мають прикметники ч. р., ж. р., с. р. у називному відмінку однини?

  2. Визначити рід прикметників: домашній, середнє, смілива, міське, яскравий.

Учні об'єднуються за формою фішок — геометричних фігур в «експертні» групи, у яких кожний доносить до інших повторений матеріал (до 10 хв).

Учні повертаються «додому» — об'єднуються в «домашні» групи і виконують завдання: скласти будиночок «Прикметник».



Інтерактивна гра «Хто більше?»

Зоровий диктант для вдосконалення оперативної пам`яті (Ейдетика)

Лісова стежка подоляночка

Запашні квіти кіт- коточок

Учнівська сім`я чепурненький

Зелений гай прийшла весна

Золотий колос.

Прочитайте і запам`ятайте ці слова. Хто зможе їх всі назвати ?

Спробуємо скласти казку з цими словами ( для кращого запам`ятовування) .

Ми йдемо лісовою стежкою. Кругом запашні квіти .Наша учнівська сім`я потрапляє в зелений гай .А там золотий колос несе Подоляночка і кіт-коточок .Такий чепурненький, бо прийшла весна .

Давайте тепер назвемо ці слова.

«Мозковий штурм» «Гра в сніжки»(кожна сніжка це прикметник)

До нас на урок завітала Зима зі своїми синочками .Назвіть їх .

Які в неї синочки ?..................................

Закидаємо прикметниками кожен місяць.

1 ряд штурмує Грудень.

2 ряд штурмує Січень.

3 ряд штурмує Лютий.



Мозковий штурм «Прикметник»

Назвати все , що ви знаєте про прикметник.

Гра «Абетковий суп»

Виходять 2 учні і витягають по 1 літері .

Назвати найбільше прикметників, які починаються цією літерою ( по черзі)

Гра «Добре – погано»

І-варіант –добре , ІІ – варіант -погано Тема: «Прийшла весна»

Сенкан «Прикметник» (робота в парах)

Прикметник

Гарний, мелодійний.

Прикрашає, доповнює, збагачує.

Прикметник робить мовлення багатим

Важливий

Підбиття підсумків. Рефлексія.




База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка