Інтелектуальні ігри



Скачати 85.87 Kb.
Дата конвертації15.04.2016
Розмір85.87 Kb.
Інтелектуальні ігри

“Людина грає тільки тоді, коли вона

у повному розумінні слова людина,

і вона буває по-справжньому людиною

лише тоді, коли грає”.

(Шиллер)


Інтелектуальна гра – ефективний інструмент формування розумових і пізнавальних здібностей учнів в умовах комплексу гуманітарно-естетичного профілю.

Дослідження вчених переконливо показують, що інтелектуальні можливості людей, яких звичайно називають талановитими, не аномалія, а норма. Задача вчителя – розкрити мислення дитини, підвищити коефіцієнт його корисної дії, нарешті, допомогти використовувати ті найбагатші можливості, що дала йому природа і про існування яких багато хто часом і не підозрює.

Тепер уже ніхто не заперечує, що починати роботу з удосконалювання пізнавальних здібностей ніколи не пізно і ніколи не рано. Саме на це і розрахована система роботи, яка сприяє формуванню гнучкості, краси і нестандартності мислення, які необхідні для успішного вирішення навчальних і життєвих проблем.

Що таке гра? Існує декілька класифікацій, наприклад англійський етнограф Едуард Бернстт Тайлор, який в книзі “Первобытная культура” зазначив: “...Многие из них (игр) суть не что иное, как подражание серьезным занятиям в жизни”.

Гра - вид діяльності, який імітує реальне життя, має чіткі правила і лімітований час для проведення.

Гра - поняття дуже широке, нас цікавить тільки невелика її частина - ігри інтелектуальні.

Інтелектуальна гра - це гра, в якій успіх приходить за рахунок перш за все мислення людини, її розуму.

Всі інтелектуальні ігри складають два великі блоки - вікторини і стратегії.

Вікторини розділяються на дві групи - тестові і профільні (сюжетні).

Тестові вікторини є найпростішою формою інтелектуальних ігор. Учасники відповідають на запитання і отримують оцінку. Запитання - оцінка, запитання - оцінка…Тест. Найвідоміші приклади: “Перший мільйон” “Що? Де? Коли?”, ”Брейн-ринг”.

Сюжетні вікторини — більш цікаве, з точки зору атрибутів заняття. Організатори об’являють будь-який ігровий сюжет, наприклад, подорож. Чи ярмарок. Прикладом такої гри може бути “Інтелектуальний ярмарок”.

Особливо треба підкреслити роль сучасних інформаційних технологій на розвиток інтелектуально розвинутої, ерудованої особистості. Саме тому комп'ютер, відеопроектор займають не останнє місце в реалізації даної системи роботи.


Гра “Інтелектуальний ярмарок”

Мета: Поглибити знання учнів з математики, фізики, біології, хімії, інформатики та географії; вміння застосовувати ці знання в нестандартних ситуаціях; виховувати інтерес до наук; розвивати допитливість, любов до знань.

Обладнання: картки з завданнями, відеопроектор, комп’ютер.

Хід гри:

I. Підготовчий етап.

Формуються дві команди з представників 10-11 класів таким чином, щоб в кожній команді було по одному учню з класу. Команди обирають капітана, назву, девіз.



II. Організаційний етап.

(звучать позивні гри, на сцену виходять двоє ведучих)

I ведучий: Доброго дня шановні вчителі та гімназисти!

II ведучий: Ми щиро раді вас вітати в цьому прекрасному залі на нашому інтелектуальному ярмарку! До речі, а чому саме на ярмарку?

I ведучий: Я так розумію, що ти погодився з “інтелектуальним”?

II ведучий: Звичайно. Кожного року організатори готують безліч інтелектуальних завдань, а учасники досить успішно їх виконують.

I ведучий: Дійсно, це так. І мені дуже приємно це чути. А ярмарок тому, що буде багато конкурсів, розваг, пропозицій і, звичайно, гроші.

II ведучий: Це вже цікаво! І які?

I ведучий: Звичайно, гривні.

II ведучий: Просто супер!

ІІІ. Представлення команд та журі.

I ведучий: Я думаю, що ми вже повинні запросити на ярмарок наші команди. Вони вже готові прийти до нас.

II ведучий: Так. Зустрічайте, команда “Мінімум”. Літвінов Олександр 11-б клас, Іващук Софія 11-в клас, Максименко Лариса 11-а клас, Аношкін Артем 10-б клас, Ценцура Олена 10-а клас та Лісіцин Глеб 10-в клас.

I ведучий: Вітаємо команду “Схід”. Бухай Інна 11-б клас, Грицаєнко Ярослав 11-в клас, Бєлков Олександр 11-а клас, Паскаль Яна 10-б клас, Павлов Антон 10-А клас та Киянченко Людмила з 10-в класу.

І ведучий: З командами ми познайомилися. Давайте ще раз їх привітаємо.

ІІ ведучий: І побажаємо успіху! А нараховувати вам чесно зароблені грошики буде наша шановна рахункова комісія.

І ведучий: В рахунковій комісії сьогодні представлені: Супрун В. Є. – заступник директора з навчально-виховної роботи та Кривенко А. В. – заступник директора з науково-методичної роботи.

ІІ ведучий: А реєструвати зароблені гривні буде головний банкір нашого ярмарку – Ковальов С.Г. – вчитель фізики та інформатики.

ІV. Конкурсна програма.

І конкурс “Реклама”

І ведучий: За для ближчого знайомства, пропонуємо командам прорекламувати свою назву і девіз. (максимальний бал – 10)

(команди по черзі презентують свою назву та девіз).

ІІ конкурс “Мозаїка”

І ведучий: Наступний конкурс “Мозаїка”. Командам пропонуються фрагменти трьох відомих законів. Вам потрібно за 2 хвилини відтворити їх первинний вигляд. (Максимальний бал – 10)

(команди отримують від асистентів конверти з завданням).

Закон Кеплера. За однакові проміжки часу під час руху планети замітають однакові площі.

ІІ закон Менделя. При схрещуванні гібридів першого покоління відбувається розщеплення ознак у відношенні 3:1.

Теорема Птоломея. Якщо чотирикутник АВСD вписаний в коло, то виконується така рівність АС*СD=AB*CD+BC*AD.



ІІ ведучий: А поки команди складають свої мозаїки, на сцені чарівні дівчата з 10-а класу.

(танець 10-а класу).

І ведучий: Дякуємо представникам 10-а класу. Команди склали мозаїку?

(представники команд по черзі формулюють закони, які вони склали. Потім на екран проектується правильна відповідь).

ІІ ведучий: Дякуємо командам. (Прислухається). А що за шум у нас за кулісами?

І ведучий: А це веселі скоморохи завітали на наш ярмарок.

ІІ ведучий: Зустрічайте!

(танець скоморохів, виконують хлопці 7-8 класів).

ІІ ведучий: Які молодці! Як весело! Ось тепер у нас справжній ярмарок!

І ведучий: Так, дійсно! Дякуємо хлопцям, розважили. А наші команди відпочили перед самим інтелектуальним конкурсом?

ІІ ведучий: Я думаю, що так.

ІІІ конкурс “Витрачання грошей”.

І ведучий: В цьому конкурсі ви самі обираєте тему питання та його вартість. Якщо правильно відповісте на запитання, то заробите гроші, якщо не правильно – рахункова комісія відрахує цю суму з вас.
Таблиця 1 (проектується з комп’ютера на великий екран).


Предмет

Кількість гривень

Математика

5

10

15

Фізика

5

10

15

Інформатика

5

10

15

Біологія

5

10

15

Хімія

5

10

15

Географія

5

10

15


Математика.

На 5 грн. Скільки цілих чисел знаходиться між числами -π та π? ( -3; -2; -1; 0; 1; 2; 3 – всього 7).

На 10 грн. Яке число при піднесенні до квадрата збільшується на 500%. А. 5. Б. 6. В. 7. Г. 8. Д. 10.

На 15 грн. Скільки існує різних кубів з трьома синіми і трьома білими гранями. А. 1. Б. 5. В. 3. Г. 4. Д. 5.





Фізика

На 5 грн. Чому в птахів кістки мають трубчасту будову? (Тому, що така будова, не зменшуючи міцності кісток на згин, стиск чи розтяг, зменшує вагу кісток).

На 10 грн. Чому овочі і фрукти швидше висихають у розрідженому повітрі, тобто у вакуум-апаратах? (тому що знижений тиск прискорює процес випаровування).

На 15 грн. Чому електризація тертям дає більший ефект, ніж електризація через дотик? (тому що під час тертя відбувається багаторазове дотикання виступів, які є на поверхні обох тіл).

Інформатика.

На 5 грн. Що означає слово “логін”? (ім’я користувача)

На 10 грн. З чого складається апаратна частина комп’ютера за схемою Джона Фон Неймана? (внутрішня пам'ять, центральний процесор і пристрої введення і виведення інформації).

На 15 грн. Скільки байт у мегабайті? ( 1 Мбайт =1024*1024(байт)=210 *210=220 (байт))

Біологія.

На 5 грн. Аристотель назвав його “світовим шлунком”. Сучасні спеціалісти “великим трудівником”. Хто він? (дощовий черв’як).

На 10 грн. У давньому Римі ця рослина була обов’язковою складовою раціону легіонерів, оскільки, за глибоким переконанням, вона надавала воїнам сили і мужності. Слов’яни вважали її незамінним засобом від укусів отруйних змій, тому вони називали цю рослину “зміїною травою”. Що це за рослина? (часник).

На 15 грн. Яку тварину центральноафриканські племена називають “щелепами вітру”? (сарану).
Хімія.

На 5 грн. У 1800 році Карлейл пропустив через воду електричний струм і визначив, що за таких умов вода… (розкладається на кисень і водень).

На 10 грн. Нестача якого хімічного елементу в організмі людини призводить до порушення роботи щитовидної залози? (йоду).

На 15 грн. Процес нагрівання каучуку дістав назву “вулканізація” – від імені грецького бога вогню – Вулкана. А вулканізований каучук стали називати… (гума).

Географія.

На 5 грн. Цей океан було відкрито європейцями під час великих відкриттів. Перші мореплавці дали йому назву абсолютно протилежну його лихій вдачі. Назвіть цей океан. (Тихий океан).

На 10 грн. Ця африканська країна, що має французьке звучання та американське коріння, була заснована вихідцями з США. Прибувши на нову землю, вчорашні раби дали своїй державі назву “Вільна”. Що це за держава? (Ліберія).

На 15 грн. Назвіть 5 найдовших річок України. (Дніпро, Дністер, Південний Буг, Сіверський Донець, Прут).

І ведучий: Закінчився найбільший конкурс нашого ярмарку. Команди можуть трохи відпочити.

ІІ ведучий: На сцені Євпраксія Сароян!

IV конкурс “Ярмаркові розваги”.

І ведучий: Сьогодні до нас на ярмарок завітав відомий маг, чаклун, алхімік.

ІІ ведучий: Уважно спостерігайте за його діями.

( демонструється дослід, команди повинні прокоментувати).

І ведучий: Дякуємо командам. А ми, на жаль, наблизились до останнього конкурсу. Вокального.

V конкурс “Вокальний”

ІІ ведучий: Співати в нашій гімназії вміють всі. Отже, ми вам пропонуємо по черзі мелодію, ви повинні її відгадати і проспівати.

І ведучий: Готові? Почали!

(звучать по 1 мелодії для кожної команди).

ІІ ведучий: Наша подорож ярмарком скінчилася і нам залишилося тільки взнати в кого залишилося більше грошенят.

І ведучий: А на сцені запальний ірландський танець!

(ірландський танець виконують юнаки 11-а класу).

V. Результати гри. Нагородження переможців та учасників гри.

І ведучий: А зараз слово журі.

ІІ ведучий: Слово для оголошення результатів гри та нагородження переможців надається заступнику директора з науково-методичної роботи Кривенку А.В.




База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка