ІІ. Підсумки фенологічних спостережень



Скачати 57.42 Kb.
Дата конвертації26.04.2016
Розмір57.42 Kb.
Тема. Сонце-джерело життя на Землі

Мета: формувати в учнів уявлення про Сонце, про значення соняч- ного світла і тепла для рослин, тварин, людини; вчити спостерігати за висотою сонця і встановлювати найпростіші зв'язки між висотою Сонця і кількістю тепла, яке Сонце посилає на землю; сприяти формуванню в учнів потреби до пізнання світу.


ХІД УРОКУ

(Звучить фрагмент аудіо запису з комплекту «ПіснеЗнайка»  і діти співають)
Піснезнайці завдяки 
Ми вчимося залюбки, 
Нам знання даються легко - 
Нами тішаться батьки

А коли так - новий урок почнемо... 


І. Організація класу

Ранок. Сонце підіймається,

Нашідіти з гостями вітаються.

-Доброго ранку,-мовим за звичаєм.

Доброго ранку кожному зичимо!

Доброго дня Вам, люди бажаємо!

Вечором добрим стрічних вітаємо.

І посміхаються у відповідь люди-

Добрі слова ж бо для кожного любі.

-Правда, діти, приємно, коли нас оточують добрі люди, веселі, приємні посмішки?

Я бачу, що у Вас сьогодні гарний настрій, хоч за вікном холодно і похмуро.

ІІ. Підсумки фенологічних спостережень

1.Бесіда

-Діти, а яка зараз пора року? (Зима)

-Який місяць почався? (грудень)

2. Поетична хвилинка

Перші дні зими, мов дивне свято,

Свято чистоти і новизни,

Падає повільно сніг лапатий

На покрівлі, вулиці, тини.

Дуб кремезний ще не скинув листя,

Ось воно, кружляючи, летить,

Білу скатертину золотистим

Візерунком покрива на мить.

Осінь розпрощалася з землею,

Відгорів багряний той вінок,

Тихо-тихо, лиш сніжинки-феї

Нескінченний свій ведуть танок.

Учень. А я теж знаю вірш про грудень.

Всі річки тепер в обнові —

Біле скло над бережком.

Ходить грудень по діброві,

Застеляє світ сніжком.

Вишні в інею розквітли,

В білих шубках всі дубки.

Позирають ночі світлі

В розмальовані шибки.

Є вже саночки новенькі,

Є хороші ковзани.

А мороз веселий дзенька,

Налітає з далини.

Вчитель. А що ви можете ще про грудень розповісти?

1-й учень. Грудень ховає під кригою водойми, розма­льовує шибки щедрим сріблом, одягає у білі мережива ліс, кожну купочку землі перетворює на міцну грудку. То­му й сучасна українська назва цього місяця походить від «мерзлий грудок на шляхах».

2-й учень. У грудні пізно розвиднюється, рано смеркає, дедалі коротшають дні. Тому в давнину цей місяць нази­вали «похмурим». Але наприкінці його день почне ледь помітно довшати, а ніч коротшати. Як кажуть, сонце — на літо, зима на мороз повертає.

3. Вправа «Погода».

Який сьогодні день: ясний, хмарний, похмурий?

Яке небо?

Які опади?

Який вітер?

Яка температура повітря?

Що змінилось порівняно з минулим тижнем?

ІІІ. Повторення вивченого матеріалу


1. Фронтальне опитування

-Діти, згадайте, про що ми говорили на минулому уроці Я і Україна?

-Що таке природа?

-Що належить до живої природи? А до неживої?

-До якої природи належить людина?

2. Гра “Впіймай слово”

-Я називатиму слова. Якщо слова, належать до природи, ви плескаєте в долоні. Якщо ні-мовчите.

Небо, місяць, зорі, каміння, дуб, Сонце, квіти, парта, рослини, троянди, лінійка, ручка.

ІV. Повідомлення теми уроку

Я вам принесла подарунок. А який, дізнаєтесь , коли відгадаєте загадку:

Зранку піднімається,

Радо усміхається,

Теплом зігріває

І промінням обіймає. (Сонце)




  • Мій настрій завдяки Сонечку , схожий на білу пухнасту хмаринку у спокійному блакитному небі, я дарую сонечко вам з таким настроєм.




  • Діти, а який у вас настрій, зобразіть його на початку уроку у першому кружечку …

Тема нашого сьогоднішнього уроку: “СОНЦЕ-це світло, сонце- тепло, сонце-усього життя джерело”



  1. («Асоціативний кущ»)

  • З яким словом асоціюється слово Сонце?

тепло

життя


Сонце - це радість

зоря, планета


світло

  • А що ви знаєте про Сонце?

2. Розповідь учителя

— Коли ви поглянете на вечірнє небо, що ви там побачите?

Багато яскравих зірок горять на ньому. Їх ніхто не запалює. Вони самі там горять. Але є одна зірка, не схожа на інші. Що це за зірка? Нехай вам допоможе загадка: «Гарне, добре, на всіх людей дивиться, а людям на себе дивитися не дозволяє».

Напевно, ви здогадалися, що це Сонце.



Сонце – це зірка, одна з численніших зірок Всесвіту, це величезна розжарена куля.

Учені спостерігають за Сонцем у спеціальні сонячні телескопи.



  • Цікаво, а яка поверхня у Сонця? Чи є на ньому суша й океани?

Учені, які вивчають сонце кажуть, що його поверхня нагадує кашу, що кипить.

Каша кипить. Булькає, фиркає. Тільки це інша каша, газова і дуже гаряча.

І якщо наблизитись до Сонця то миттєво згориш.

Отже, серед великої кількості планет і зірок, найтепліша і найяскравіша зірка – Сонце.

Якщо, ми подивимось з Землі, то ми бачимо, що сонечко сходить і заходить. Ви напевно думаєте, що Сонце крутиться навколо Землі. А насправді Землі крутиться навколо Сонця і навколо своєї осі. Тому відбуваються зміни пір року, і змінюється день на ніч.

. Кожен із вас спостерігав: коли сходить сонце, настає день, при цьому чим вище воно піднімається над поверхнею землі, тим стає тепліше. Серед зір Сонце розташовано до нас найближче, тому ми бачимо його як велику кулю, що своїм світлом затьмарює інші небесні світила. Ось чому зорі ми бачимо лише вночі у вигляді маленьких світлих крапочок. Ці зірки від Землі розташовані так далеко, що світло від них йде роками.

На відміну від Сонця, Земля — холодна тверда куля. Сама світитись вона не може. Її освітлює Сонце. Отже, Земля — не зірка. Земля — планета. Сонце і планети разом складають Сонячну систему, в якій є вісім основних планет. У центрі Сонячної системи знаходиться Сонце. Найближче від усіх до Сонця знаходиться Меркурій, потім — Венера. Третя планета за відстанню від Сонця — наша Земля. Далі йдуть Марс, Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун.

Якщо уявити собі Землю завбільшки в горошину, тоді Сонце, порівняно із Землею, буде таке, як величезний кавун, Юпітер — велике яблуко, Сатурн — звичайне яблуко, Уран і Нептун — дві вишні, Венера і Марс — маленькі горошинки, а Меркурій — зернятко проса.

Сонце посилає на землю світло і тепло. Без нього неможливе було б життя.

Земля — це єдина планета Сонячної системи, на якій ростуть рослини, живуть тварини і люди. На інших планетах поки що живих організмів не виявлено.

Уявіть собі, що сталося б на Землі, коли б погасло Сонце? (Якби Сонце охололо, Земля поринула б у темряву, загинуло б усе живе.)
VІІ. Осмислення учнями знань.
закінчи речення за зразком., з’єднайте стрілочками частини речення .
Сонце – величезна розпечена Землі

Воно в багато разів більше від маленьким

Із Землі Сонце здається нам дуже куля

Це тому , що Сонце знаходиться дуже світло і тепло

Сонячні промені несуть на Землю далеко

Тягнеться до Сонця усе живе

Гра «Хрестики-нулики».

Вранці і ввечері сонце знаходиться низько над землею і дає мало тепла.

Сонце завжди гріє однаково.

Хмари затримують тепло сонячних променів.

Без тепла проростає насіння, квітують рослини, достигають плоди.

У полудень сонце піднімається високо і дає більше тепла.

Сонце потрібно всьому живому.

Напиши відповіді на запитання.

Коли доба коротша — взимку чи улітку?

Якщо небо закрито хмарами, чи є за ними сонце?

Якщо небо закрито хмарами, чи світить воно?

Що дає Землі світло і тепло?

Коли сонце дужче гріє — опівдні, вранці чи ввечері?



Поясни вислів: «Сонце світить, сонце сяє — вся природа воскресає».
VІІІ. Підсумок уроку

  • Діти, давайте повернемось до наших хмаринок, на яких ми відображали наш настрій, і позначимо, яким став настрій до кінця уроку.

  • У кого настрій покращився? У кого, може, погіршився?

  • Що сподобалось Вам на сьогоднішньому уроці?

  • Що найбільше запам’яталось?


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка