Година спілкування: Здоровий спосіб життя




Сторінка1/4
Дата конвертації29.04.2016
Розмір0.78 Mb.
  1   2   3   4


Година спілкування: Здоровий спосіб життя

Мета: розширювати поняття учнів про здоровий спосіб життя; розвивати
вміння розрізняти добрі та погані звички і передбачати їх наслідки, щоб бути
здоровим і життєрадісним; виробляти навички правильної поведінки; виховувати принциповість, повагу до себе.


Матеріали: плакати з малюнками, на яких зображено позитивну і негативну поведінки людей. Кружечки білого паперу, на яких діти малюватимуть заборонні знаки. Кольорові олівці.

Учитель. Сьогодні у нас дуже цікава тема: “Здоровий спосіб життя”. Як ви розумієте ці слова - “ здоровий спосіб життя ”? (Відповіді учнів.) Здоровий
спосіб життя людина веде тоді, коли вона не має поганих звичок, які шкодять
її здоров’ю. Що, на вашу думку, шкодить здоров’ю і відноситься до шкідливих
звичок?
(Відповіді учнів.) Правильно, це вживання алкоголю, який веде до
сп’яніння. А в такому стані людина може захворіти, потрапити в аварію, тому
що у неї порушується увага, вона тоді не спроможна аналізувати ситуацію і свої
вчинки, власну поведінку. Тому в стані алкогольного сп’яніння людина може
навіть скоїти злочин, що часто і трапляється в житті. Алкоголь діє на функції головного мозку, людина стає дратівливою, не завжди розуміє, що робить, втрачає
пам’ять, увагу, мислення. Часто людина наступного дня не пам’ятає, що вона
говорила, що робила, де і з ким була. Окрім того алкоголь негативно діє і на всі
життєво важливі людські органи, руйнує їх, завдає шкоди здоров’ю. А особливо піддається страшному руйнуванню дитячий організм, який ще не зміцнів, а
тільки розвивається, і йому потрібне правильне харчування, правильний спосіб
життя. Тому дітям категорично забороняється вживати спиртні напої, навіть
куштувати їх. А чому ж люди їх вживають?
(Відповіді учнів.) Спочатку людина
легко хмеліє і все їй здається веселим і смішним, тому вона вже не зупиняється,
щоб продовжити цей веселий і райдужний стан, але цей стан швидко переходить в інший, далі вона стає агресивною, злою, настрій у неї погіршується. Вона продовжує пити, щоб знову повернути радість, а радість уже не повертається, тільки росте агресія. А вийти з такого стану людина сама іноді не спроможна. Тому в кінці людина так п’яніє, що не може підвестися, її тіло відмовляється
слухатися, вона втрачає рівновагу й розум. Діти, ви колись бачили п’яну людину, яка не може йти, а падає і падає?
(Відповіді учнів.)

Вам подобаються такі люди? (Відповіді учнів.) Ні, а тому ніколи не тягніться до чарки, бо кожного хто почне пити, спіткає така ж доля. І не думайте, що ви будете кращим, ніж той, хто лежить у калюжі. Він також колись був дитиною, юнаком і думав, що з ним такого лиха не трапиться, але ж ось - трапилося, і тепер він не може бути ? нормальною людиною. А чому це гак? (Відповіді учнів.)

Якщо людина часто вживає алкогольні напої, це приводить організм до хвороби, тобто - до звикання. Організм хворий і вимагає нової порції алкоголю. Це так само непереборно, як вам іноді хочеться їсти, коли ви не їли цілий день. Щоб ви не робили, чим би не займались, а коли ви голодні, то ні про що більше не можете думати, тільки про їжу. І що ви робите в такому випадку? (Відповіді учнів.) Правильно, ви біжите на кухню, щоб попоїсти. А коли людина звикає до алкоголю, то їй постійно хочеться випити горілки чи вина, і вона не може зупинитися, що б не робила, а її тягне до горілки і все. Ось такий стан приводить людину до загибелі. Вона дуже хвора, і з цього стану сама не може вийти, бо хворі в неї не тільки всі органи, але й голова, якою вона вже не спроможна мислити.

Учень. Йде дитина в дивний світ
Радісно і жваво,
фото0797.jpg

їй ще зовсім мало літ

І усе цікаво.

Сите, вдягнене дитя
Вчиться в світі жити.


Перед ним - все майбуття,

Цілий світ відкритий!

Лише вчися, пізнавай,

Бери книжку в руки.

Світ для себе відкривай

І вивчай науки.

Учениця. Та відразу зрозумій,

Що у світі гарне.

Відрізняти змалку вмій
Добре і погане.


А щоб усмішка цвіла
На твоєму личку,


Не роби нікому зла

І май гарні звички.

Ще здоровим в світ іди -
Це важливо дуже!
карта учень.png

Без хвороб і без біди
Обійдися, друже!


Хто здоровеньким росте -
Дух здоровий мас.


Памтайте всі про те,

Хай усякий з нас,

Що горілка і тютюн
(Які дехто любить)


Не сприя цьому ніяк -
Лиш здоров’я губить!


Учитель. А тепер поговоримо про паління, яке також дуже шкідливе для
людського організму. Діти, а хто з вас знає, чому воно таке шкідливе?
(Відповіді учнів.) Паління - це дуже шкідлива звичка, з якою важко боротися. Так, як і
залежність від алкоголю, звичку палити цигарки самому просто неможливо побороти. Паління шкідливе для здоров’я тому, що у такий спосіб людина набуває багато хвороб, які важко вилікувати або й зовсім неможливо. Це - рак легенів, який найпоширеніший серед “ любителів паління ”; це недостатній ріст і розвиток у людей, які в дитинстві взяли до рук цигарку; це хвороби центральної нервової системи, які не дають людині повністю розкрити свої здібності та обдарування. А для молодої людини, яка йде в життя, дуже важливо розкрити свої таланти, вибрати дорогу в житті серед тисячі доріг, які відкриваються перед нею після закінчення школи. Людині, яка почала з дитячих років палити, дуже важко мислити, вона не може зосередити свою увагу на чомусь одному, швидко втомлюється, у неї низька працездатність, вона частіше від інших хворіє, страждає хронічними хворобами. Хвора людина ніколи не має хорошого настрою, її все тривожить, дратує втомлює. Вона рідко буває життєрадісною, веселою, адже щасливою може бути здорова людина лише?
(Відповіді учнів.) Часто наслідки хвороби можна помітити подивившись на людину. Недаремно народна мудрість каже: “ Подивись на вид і не питай про здоров’я”.

Берегти своє здоров’я потрібно змалку, бо якщо його втратиш, то ніколи
нічого назад не повернеш. Прислів’я навчає: “ Бережи одяг, доки новий, а
здоров’я - доки молодий ”. І це дуже правильно народ підмітив, адже втрачене
здоров’я неможливо повернути. Особливо, коли дитина втрачає його у віці, коли її організм росте і розвивається. А цигарки, до яких притягує дітей, як магнітом, роблять свою чорну справу. Вони калічать дитячий організм поступово, але незворотньо. І така дитина росте неповноцінною людиною, хворобливою, ч
безліччю проблем. Той, хто почав палити змалку, хотів відчути себе дорослим,
згодом ростом не вийшов, здоров’ячко слабеньке, а там, дивись, і хвороби одна
за одною чіпляються... Та й вік у курців короткий... Отож, і кинув палити, а
здоров’я вже нема, бо його не повернеш. А щоб такого не сталося, то й
починати палити не треба. Дивіться на тих людей, які ведуть здоровий спосіб життя
беріть з них приклад, а не
з тих, хто нажин поганих звичок, а тепер бідкається,
що немає здоров’я. Л звідки ж йому взятися, коли змалку людина себе поступово знищувала і знищувала? Мало того... Цигарковий дим згубно впливає не тільки на тих, хто палить, але й негативно діє на здоров’я тих, хто перебуває поруч і вдихає цей дим. їхні легені також страждають. Л погляньте на тих, хто Гіде у цей світ без поганих звичок! Вони веселі і щасливі, успішні, мають гарні професії. Вони самодостатні і щасливі. Хай усі навколо них вживають алкоголь, палять, а ці люди - ні. Л навіщо? Вони знають, що може їх чекати завтра, і цього не роблять, бо мають власну гідність, свої принципи, від яких не відступаються, бо мають силу волі. От і ви будьте сильними. Хоч це і нелегко, але виробляйте в своєму характері отой невидимий, але твердий стержень, який ніхто не зламає, І будьте сильними, незламними, майте завжди свою думку, відстоюйте своє Я! І не підпадайте під негативний вплив тих хлопчиків та дівчаток, які хочуть вами Верховодити, керувати. Вони не завжди бувають хорошими друзями, а частіше Навпаки. Якщо важко вам протистояти їхньому натискові, то краще не дружіть з ними, відмовтеся від них, бо “з ким поведешся, від того й наберешся”. Та й хто вони такі, щоб керувати вами? Будьте гордими і чесними перед самими з собою. Перед вами - весь світ! І від того, як ви себе поведете в ньому, таким буде і ваше життя в майбутньому.


Учень. В житті нелегко кожному буває,

Так нас матуся і татусь наш вчить.

Та тільки той, хто труднощі здолає,

Успішно і щасливо зможе жить.

Учениця. Нелегко перед натиском дворовим
Відмовитись цигарку запалить.


Але відмовишся - із настроєм чудовим
Ти будеш потім жити кожну мить.


Учень. Бо слово має бути непорушне,

Сказав, як відрубав, і назавжди!

І хай мотають головами скрушно,

А ти із гордістю у серденьку іди.

Учениця. І не зважай, що будуть прозивати,

У тебе принцип є-це головне!

Ти маєш силу волі виробляти,

А інше все - пусте, воно мине.

Учень. В житті усе старайся подолати,

Перебороти іноді й себе.

І друзів справжніх вчися вибирати,

І буде сонце й небо голубе!

Учениця. І буде успіх, щастя і удача

Бо тільки так у світі треба жить!

Хто гордий, принциповий, той не плаче,

А сам виборює це щастя кожну мить.

Учитель. А зараз поговоримо ще про одну з найбільших бід – це наркоманія. Страшне лихо, яке захоплює дитину з першого разу і вже не відпускає ніколи. І дуже рідко кому вдається вирватися з її страшних ланцюгів, таких буває один на тисячу. Наркотичний дурман захоплює не тільки тіло, але й душу. Дитина втрачає здоровий глузд, під дією наркотичного дурману, вона готова на найбезглуздіші вчинки, бо не розуміє, що з нею коїться, часто готова йти «у вогонь і в воду», де й втрачає здоров’я, а дуже часто і саме життя. Наркотики негативно впливають на роботу головного мозку. Спочатку дитині здається що вона потрапляє в рай чи в країну задоволень, де все перед нею казкове незвичайне. Вона ніби під дією чарів. Раптом з’являється дивна сміливість відважність, вона легко воює з натовпом привидів чи загадкових створінь Іноді від певного виду наркотиків вона перебуває в стані ейфорії, збудження веселощів. Але все це омана, у цьому стані дитина не спроможна реагувати на зовнішні подразники, вона не бачить реальної картини життя, тому може потрапити під машину, може забратися на дах висотного будинку і звідти стрибнути, може впасти у воду і втопиться, може ув’язатися в бійку з людьми, адже вона нічого реального не помічає навколо себе, тому що перебуває під впливом тих картин, які пропливають у її збудженому, хворобливому мозку. Погляд у неї затуманений, вона дивиться і нічого не бачить, рухи уповільнені і непевні бо в цей час перебуває в тому екзотичному видінні, яке викликають наркотики. Це дуже страшний стан, після якого наступає ще страшніше пробудження Організм відразу звикає до такого стану і вимагає поповнення новою дозою, а якщо цього не зробити, то тіло людини зводить судома, її долає страшний біль, весь організм корчиться, від жахливого болю страждає кожна клітинка тіла щоб позбутися цього болю, людина знову змушена вводити порцію наркотик і так щоразу більшу і більшу, бо попередня вже не допомагає. Виникає непереборна наркотична залежність, яку не в змозі подолати навіть найсильніша людина у світі. Тож незабаром приходить такий час, коли нова доза вбиває саму людину і вона вмирає. Смерть забирає наркоманів зовсім молодими, вона не чекає, доки дитина підросте і почне якось боротися проти страшного зла, часто наркомани доживають лише до 14-25 років, а довше ці люди і не живуть. Мало того, що вони вже не можуть обходитися без наркотиків більше кількох годин, то більшість з них через нестерильні шприци заражають себе ще й іншими не менш небезпечними хворобами, які сьогодні не лікуються в світі. Все це наближає до трагічного фіналу. То скажіть, діти, знаючи все про наркотики, варто випробовувати їх на собі? (Відповіді учнів.) Чи, може, краще відмовитись від цього
страшного випробовування, яке закінчується так плачевно? Адже нам сьогодні
розповідають всю правду про це лихо, щоб застерегти від неприємностей, від біди та зберегти ваше здоров’я і саме життя.

Людина приходить у світ для добра. Вона повинна викопати на землі свою


місію, зробити якусь корисну добру справу, адже це її покликання. А замість того, деякі люди ось так гублять своє власне життя, а також життя своїх рідних і близьких. Ви, діти, ростете, мужнієте, пізнаєте світ, йдете в життя. А воно таке прекрасне, світ такий цікавий, красивий і захоплюючий, у ньому так багато непізнаного, то ж вам відкривати у ньому все нове, долати неприступні вершини, йти до нових горизонтів. А тому ви повинні рости здоровими, сміливими і мужніми. Вам треба будувати нове життя, захищати свою країну, свою родину, трудитись, щоб добре і забезпечено жити в майбутньому. Тільки здорова фізично, морально стійка людина може сьогодні бути успішною і щасливою.

Учень. Хіба для лиха треба так багато?

Десь оступився раз - і вже пропав.

Але ж життя прекрасне, наче свято,

То нащо ти наркотик в руки взяв?

Учениця. Нас вчитель і рідня застерігає,

Обходь це лихо аж за сто доріг.

Ти знаєш, що в житті тоді чекає -
Хвороба й смерть приходять на поріг.


Учень. А ти прийшов у світ - добро творити!

Тому учися мудрості простій.

У цьому світі так чудово жити!

Тому учись, трудися й просто — мрій!

Учениця. І будь завжди здоровим в світі цьому,

Хай поруч йдуть в життінавчання й гра.

Не пропади у вирії людському...

Людина в світ приходить для добра.

Учитель. А зараз, діти, візьміть кружечки, які лежать у вас на партах. Вони
біленькі, а нам треба з них зробити заборонні знаки, які б вказували на те, що
забороняється дітям вживати, щоб не стати калікою, а вирости здоровими. Ось на плакаті зображені автомобільні заборонні знаки. Давайте пригадаємо, про що вони нам говорять? Що вони забороняють? (Відповіді учнів.) Зараз кожен з нас подумає, як передати у знаках заборону алкогольних напоїв, паління цигарок, вживання наркотиків? (Відповіді учнів.) А тепер приступимо до роботи. Ми цих кружечках намалюйте заборонні знаки так, щоб люди, глянувши на них, зрозуміли, що паління, вживання алкоголю, вживання наркотиків - заборонено! (Діти малюють таки. Після закінчення вчитель вивішує знаки на дошці, і всі роздивляються та визначають переможця.)

Учитель. Щоб завжди здоровим бути,

Треба суть саму збагнути,

Що людина з юних літ
Для добра приходить в світ!


  1. Різна є горілка й вина -

Але це не для дитини!

Спершу віку досягни...

В рот й тоді не все тягни.

  1. Сильніший хто - цигарка чи людина?

Повинна зараз визначить дитина

Та певні висновки зробити -

В житті ніколи не курити!

  1. Щоб завжди світлий розум мати,

Наркотиків не слід вживати.

Страшна у цих розвагах суть -

Вони хворобу й смерть несуть!

  1. Життя таке, як свято й казка,

Живіть за правилами, будь ласка.

Вас вчать батьки і вчителі,

Як треба жити на землі.

Живіть і світові радійте,

Та зла собі не заподійте.

Здоровими ідіть у світ

І хоч би років сто живіть!



ІНТЕРАКТИВНА ГРА «ЯК НЕ ЗАХВОРІТИ НА ГРИП» 3 клас

Мета: поглибити знання школярів про причини виникнення грипу,
його розвиток та шляхи поширення вірусу; формувати вміння приймати рішення щодо збереження і зміцнення власного здоров’я в екстремальних ситуаціях; виховувати свідоме ставлення до власного здоров’я.


Обладнання: умовний мікрофон; два іграшкових телефони; аркуші; зашифровані прислів’я.

Хід заходу



  1. Хвилинка психологічного настрою

Якщо хочеш здоровим бути,ворона ручка.jpg

Правило запам’ятай:

Сам про своє здоров’я дбай, —

На лікарів цю турботу не перекладай.

Лікарі лікують хворих,

Здоров’я вони не творять.

Людина повинна сама
Дисциплінована бути і вольова.


  1. Оголошення теми і мети заходу

  • З приходом зими, зниженням температури повітря люди частіше хворіють на грип. Наше завдання — з’ясувати, чому виникає грип, якими є шляхи його поширення і що можна зробити, щоб не захворіти.

    1. Вправа «Мікрофон»

    • За умовами цієї вправи говорить той, хто тримає мікрофон, решта слухають, не перебивають.

    • Напевно, вам доводилося хворіти на грип. Як ви вважаєте, чому ви хворіли?

Діти висловлюються по черзі і передають мікрофон одне одному.

    1. Міні-лекція

    • Навколо нас у зовнішньому середовищі знаходиться велика кількість
      невидимих для ока живих істот. їх можна побачити лише за допомогою спеціальних приладів — мікроскопів, які у тисячі та мільйони разів збільшують
      зображення. Збудника грипу вчені та лікарі побачили під дуже сильним мікроскопом і назвали його
      вірусом.


Сьогодні відомо, що грип може передаватися від людини до людини повітряно-крапельним шляхом під час кашлю, чхання, розмови. На грип хворіють у всьому світі, навіть у тропіках, до того ж захворюваність там не залежить від пори року. У нашій місцевості основна маса захворювань на грип припадає на період з листопада до березня.

Найнебезпечніший вірус грипу типу А та А(H1N1). зазвичай він має сферичну форму і виступи на поверхні. Потрапивши до клітини людини, вірус починає розмножуватися так стрімко, що за якихось десять годин утворюється від 100 000 до мільйона нових «копій» вірусу, які руйнують клітину зсередини.

У цього віруса є одна небезпечна особливість — він дуже швидко змінюється. Так як вірус грипу розмножується значно швидше, ніж вірус ВІЛ, багато його «копій» дуже відрізняються від «оригіналу». Деякі «копії» відрізняються настільки, що наша імунна система не може їх виявити. Ось чому щороку нам доводиться стикатися з різними видами грипу.

Хоча лікарі рекомендують робити щеплення від грипу, проте й це не єдиний та не найкращий вихід.

    1. Читання вірша «Поради лікаря Нехворійка»

    • Послухайте вірш і складіть правила запобігання захворювання на грип.

Чудовий лікар Нехворійко
У місті нашому живе.


Дасть вам пігулку чи настійку —

Здоров’я буде, як нове.

Він повідомив: «Лютий ворог
До міста нашого пробравсь.


Це грип. Можливо, дуже скоро

Він завітає і до нас.

Як нам від грипу вберегтися?
По-перше, ти запам’ятай:
Побережись, не застудися!


На вус, як кажуть, намотай,

Що у застудженому тілі

Грип швидше візьметься за діло.

В теплі ж незатишно йому.
По-друге, руки мий. Чому?
фото0844.jpg

Руками ти за все хапався,
Звичайно, вірусів набрався.


Тепер додому їх приніс.

Вони потраплять в рот і в ніс!

Це лихо треба зупинити!

Хутчіш із милом руки мити!
По-третє, їжте всі часник.


Щоб вірус грипу зовсім зник:
  1   2   3   4


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка