Година спілкування «Квіти рідного краю»



Сторінка1/6
Дата конвертації30.04.2016
Розмір1 Mb.
  1   2   3   4   5   6

Міністерство освіти і науки України

Департамент освіти і науки Київської обласної державної адміністрації

Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів

Відділ освіти виконкому Ржищівської міської ради

Міський методичний кабінет

Година спілкування

«Квіти рідного краю»

Роботу підготувала:

вчитель ЗОШ І-ІІ ст.

Білик Л.Д.

Ржищів, 2013 р.
Година спілкування «Квіти рідного краю»
Для молодших школярів.

Мета : ознайомити учнів із квітковим багатством України, його значенням для людей. Розповісти легенди про квіти, квіти – обереги українського віночка. Сприяти вихованню любові до природи і до землі, на якій народилися і живемо. Розвивати у дітей почуття прекрасного, спроможність бачити красу в звичайному .
Наочне оформлення: плакат з кросвордом, ілюстрації квітів, зображення українського віночка, «чарівна» квітка, номер класної газети «Побач красу в звичайному», картки для гри «Шифрувальник».
Музичне оформлення: «Вальс квітів» П.І. Чайковського.
Технічні засоби: магнітофон, ваза для квітів, дзвіночки (2 шт.)


Вчитель :


  • Як багато нас тут друзів

Синьооких, карооких,

Білобрисих і чорнявих,

І товстеньких, і худеньких.

Треба всім нам привітатись



  • Добрий день!

Любі дітки, добрий день,

Зичу радості, пісень.

Вам же, гості, ми бажаєм

Настрою на цілий день!

Доброго дня всім вам. Я рада бачити вас у нашому затишному класі. Тут тепло і сонячно, бо зібралася вся наша класна родина. А зустріч ми розпочнемо , як завжди, з хороших, добрих слів, які зігріють душу, піднімуть настрій на весь день.

А які слова для людини можуть бути приємними?

(хороша звістка, побажання компліменти)

Відповіді дітей


  • Отже, приготуйтеся говорити одне – одному хороші , приємні слова з посмішкою на обличчі передаючи цю чарівну квітку.

Компліменти :

  1. В тебе така гарна посмішка.

  2. Ти такий ввічливий хлопчик.

  3. В тебе дуже красива зачіска.

  4. В тебе приємний голос.

  5. Ти надійний товариш.

  6. З тобою приємно спілкуватися.

  7. В тебе добрі очі.

  8. Ти дуже старанний у навчанні.

  9. В тебе є почуття гумору.

  10. Ти хороша подруга.

  11. В тебе очі, наче зірочки.

  12. В тебе розкішне волосся.

  13. В тебе дуже добре серце.

  14. В тебе ніжний, лагідний голос.

(Діти беруться за руки, утворюють коло і разом промовляють слова)

Ми всі хороші друзі,

Нам весело у гурті,

Ми всі – прекрасні діти,

Хороші, золоті.
Вчитель :


  • Про що буде йти мова на ранковій зустрічі ви дізнаєтесь, коли розгадаєте кросворд. Будьте увіжні.



2

6

1



4

3



5



  1. На просторах поля золотого

Сині зірочки тремтять.

Мов шматочки неба голубого,

Виграють, виблискують, горять.

(Волошки)




  1. На тонких бринять стеблинках

Між травинок і пеньочків

Сині – сині, звуться дзвінко,

Лісові квітки…

(Дзвіночки)




  1. Нанизались на стеблинки

Білосніжні намистинки.

Гарна й запашна трава,

Це красуня лісова.

(Конвалія)



  1. У садочку квітонька,

Як та красна – дівонька,

Чарівна, пахуча,

Та дуже колюча.

(Троянда)



  1. Закохана в себе рослина

(Нарцис)
Вчитель :

  • А чому про нарцис так говорять?

(Історія про нарцис)

Нарцис

Розказують, було таке колись.

Жив у селі юнак один, Наркіс.

Був той юнак вродливий, худорлявий,

Високий, кароокий і білявий.

Дівчата по нім сохли

Та Наркіс

На жодну з тих дівчат

І не дививсь.

Проте щодня дививсь в озерну воду,

По довгу милувавсь на власну вроду.

Одна з дівчат Наркіса прокляла

Вона, напевно, відьмою була.

Бо те прокляття мало дивну силу:

На квітку юнака перетворило…

Є вишукана квіточка - нарцис.

Голівку опустила, як Наркіс,

Неначе теж у воду задивилась

Давно вже ця легенда народилась …

  • Ось така історія про цю квітку. Тож яка тема нашої години спілкуваня? (Квіти)

  • А які квіти з’являються навесні першими? (Проліски, підсніжники, мати – й – мачуха, ряст).

  • А як пробуджуються від сну квіти, ми зараз з вами побачимо.

(Виступи дітей)

  1. Весна у наш край прилетіла –

Чарівна, радісна, ясна.

І кожна пташечка зраділа,

Бо принесла тепло вона.


  1. Розквітли проліски блакитні,

Фіалки ніжні зацвіли.

І хмарки білі і тендітні

У синім небі поплевли.


  1. Годі, квіточки, вам спати,

Час давно вже вам вставати!

Гляньте, сонечко сміється,

В небі жайворонок в’ється.

В’ється, радісно співає.

Він весну нам сповіщає!


  1. А весна та – чарівниця,

Щиро нам несе гостинці,

Пташка, рибка, звір на волі,

Божа бджілка, квітка в полі.

Всі з весною оживають,

Весна красну прославляють.
(Діти кружляють навколо квіточок і дзенькають дзвіночками)

Пролісок :


  • Ой , матусю! Кучугура тане!

Вже весна! Скоріше проростаймо!

(Під повільну музику проростають квіти)

Пролісок :

  • Я – перша квіточка весни,

Я – пролісковий цвіт.

Я пережив зимові сни

І знову родився на світ.
Зелені рученьки мої

Листочками зовуть.

Я мою очі голубі.

Живу я здавна тут.


Підсніжник :

  • Тільки сонячне проміння

Весняним теплом дихне,

Лине з – під снігу дзвоніння,

Ніжно – миле й чарівне.
Я – підсніжничок маленький,

Посланець землиці – неньки.

Сніжно – білий несу цвіт

І дарую всім привіт.



Пісня «Віночок» (виконують квіти)

  1. Ми плетем, ми плетем, ми плетем віночок.

І волошка, й чорнобривець йдіть до нас в таночок.


  1. Ми плетем, ми плетем, ми плетем віночок.

І ромашка, і нагідка йдіть до нас в таночок.


  1. Ми плетем, ми плетем, ми плетем віночок.

Станем в пари, квіточки, і почнем таночок.

(Танець квітів)

Вчитель :

  • Наші дівчатка сплели прекрасний віночок квітів у танці. Але я хочу розказати вам про український віночок. Існує декілька варіантів традиційного українського віночка. Це зумовлено тим, що в різних місцевостях використовували іноді свої квіти, в’язали стрічки іншого кольору.

Наші бабусі кажуть, що будь – яка квітка щось означає. Рута, мальва і півонія – це віра, надія, любов. Безсмертник – здоров’я. барвінок – життя і безсмертя людської душі. Звіт вишні та яблуні – материнська відданість і любов. Любисток і волошка – відданість! Ромашка означає дівочу чистоту. Калина – це символ рідної землі, краси дівочої. Поміж них переплітають вусики хмелю – означає розум. Найпочесніше місце у вінку належить деревію – це квітка нескореності. Всього в українському віночку дванадцять квіточок. Кожна з них – лікар і оберіг від лихого ока. Але названо тринадцять рослин. Це число Христа і апостолів. І стрічок у віночку теж тринадцять. Вони різнокольорові. Кожен колір щось означає. Про це ми з вами будемо говорити на інших зустрічах.


  • А тепер повторимо з вами всі квітки українського віночка.


Квіткові загадки віночка

Починаю я у риму,

А закінчимо усі ми.


  1. Не забудь, будь ласка, друже,

У вінку найперша… (ружа).



  1. Щоб була гармонія –

Друга в нас - … (півонія) .

  1. Третя квітка теж не зайва,

Тетя квітка зветься … (мальва).


  1. А барвінка попередник

У вінку то наш … (безсмертник).


  1. Як перлина між перлинок –

Так між квітами …. (барвінок).


  1. Цвіт квітневмй, цвіт травневий,

Цвіт весняний, цвіт… (вишневий).


  1. Як згадали цвіт вишневий –

Не забудь і … (яблуневий).


  1. Цвіт самої України –

Це , звичайно, цвіт … (калини).


  1. Ось, на небо схожа трошки,

До вінка прийшла … (волошка).


  1. Не останній він за змістом,

Зелененький наш … (любисток).


  1. Плести віночок ми умієм.

Зараз черга … (деревію).


  1. А чого ж в вінку три жмені?

Ну, звичайно, лише … (хмелю).


  • Все, що треба – ви вже знаєте.

Добре всі відпочивайте! Молодці!

Гра «Шифрувальник»

  • Наша з вами зустріч завершується. Що вам найбільше запам’яталося?

  • Що нового дізналися?

  • А що про квіти ви ще хочете дізнатися?

  • Вдома ще подумаєте над моїм запитанням. На аркуші напишете свої запитання та вкинете їх у скриньку «Чомусиків», що знаходиться у нас в школі.

  • Якби квіти могли б говорити, з яким проханням вони б до вас звернулися?


Ви на клумбах, вдома, в школі,

Висівайте нас доволі,

Доглядайте, поливайте,

Без потреби не зривайте.

Якби ви нас не топтали,

Ми б красу вам дарували.

  • Квіти прикрашають наше життя, тож нехай на Землі їх буде більше. І нехай будуть серед них квіти , вирощені вами.




  • І завершити зустріч я хочу такими словами:

Любимо ми сонце тепле, золоте.

Дерево крислате, що в гаю росте.

Кущики калини калини і рясну вербу,

І грибочки, й квіти, білочку прудку.

Любимо ми небо, чисте, голубе,

Любимо ми річечку, що кудись пливе.

Любимо ми пташечку, що в гнізді сидить,

Весело співає, пташенят ростить.

Любимо природу – матір над усе!

Тож давайте будемо берегти все це!

Веселі старти «Козацькі забави»

Для молодших школярів



Людмила Білик

Мета: сприяти підвищенню психомоторних функцій організму: тренувати увагу, пам'ять; розвивати спритність, плигучість. Виховувати почуття колективізму, взаємодопомоги.

Місце проведення: спортзал.

Наочне оформлення: плакати з лозунгами, плакати вболівальників.

Обладнання: гімнастичні лави(2 шт.), мати (2 шт.), обручі (2 шт.), стільці (2 шт.), мішки (2 шт.), скакалки (2 шт.), м’ячі (2 шт.), повітряні кульки, кеглі.

Хід змагань

Ведуча:

  • Сьогодні ми зібралися разом, щоб переконатися а здібностях наших учнів. Виявити серед них найспритніших, найплигучіших, найуважніших. Ці якості найкраще виявляються в спортивних змаганнях. Сьогодні змагаються дві команди. Ця команда – «Чемпіон», та команда «Олімп».

Командири команд:

  • Для боротьби ми не збирали

Ані рушниць, ані гармат.

Здоров’я повен міх набрали

Вистачить його для всіх команд.

Ведучий:


  • Але перед тим як змагатися, я хоча представити журі.

  • Визначати переможців

Буде в нас журі поважне,

Воно буде, знаєм точно,

Об’єктивне і уважне.

Конкурси оцінює невеличка команда

І поки молодий у неї вік.

Наталія Володимирівна буде в нас за отамана ,

Наталя Віталіївна – їй помічник.

Ведуча:


  • А зараз! Приготуймось! На старт! Нас перемога чекає! І битва в нас буде зовсім не легка.

  • Отже, нелегкий і веселий бій.

  • Прошу команди зайняти вихідні положення.

І конкурс «Комбінована естафета»

  1. Проповзти по лаві.

  2. Зробити один перекид вперед.

  3. Оббігти обруч і повернутися до команди.

Ведуча:

- Прошу журі підвести підсумок після першого конкурсу.



Ведучий:

Спорт – помічник,

Спорт – здоров’я,

Спорт – гра.

Всюди друзів знаходить

З ним – ми всі,

Як одна сім’я.

Нам без друга – спорту,

Не прожити ні дня.

ІІ конкурс «Знайди своє взуття»


  • Запам’ятати взуття гравця, який сидить поруч.

  • Кожен повинен знайти взуття з лівої ноги і віддати капітану команди.

  • Капітани кладуть взуття в обручі і повертаються на свої місця.

  • По команді «увага» капітани підходять до лінії спорту.

  • По команді «руш» стрибають на правій нозі до обруча і шукають своє взуття, одягають і зашнуровують.

  • Потім відшнуровують взуття наступного учасника, беруть в праву руку і стрибають до лінії старту на лівій нозі.

  • На лінії старту передається взуття.

  • Наступний учасник, отримавши своє взуття, робить теж саме. Сівши на стілець, він одягає своє взуття. Якщо ж йому принесли чуже взуття, він повинен покласти його в обруч і відшукати своє, одягнути і знайти взуття наступного гравця.

  • Перемагає команда, яка швидше і правильно впорається з цим завданням.

Ведучий:

  • І знову слово надається журі. (Підсумок та загальний рахунок)

Ведуча:

  • Скотилось сонце спати за діброву,

На небі вечір висіяв зірки,

А конкурс цей веселий і чудовий.

Вже кличе нас до себе залюбки.

То як же тут на місці устояти,

Не можна, навіть якби хотів.

Стрибай в мішок

І будемо рушати на славну Січ,

До любих козаків.



ІІІ конкурс «В гостях у козаків»

  1. Стрибки в мішках до кінця поля (до обручів).

  2. Зняти мішок і покласти в обруч, бігти без мішка до лінії старту.

  3. Наступний гравець навпаки – спочатку біжить до мішка, залазить в нього і стрибає до лінії старту.

Ведуча:

  • Просимо журі підвести підсумки та оголосити загальний результат.

Ведучий:

  • А у залі конкурси, аж кипить.

  • Діти всі змагаються, зал дрижить.

  • І скакалка з кеглею, і мішок,

М’яч іде із обручем у танок.

IV «Конкурс капітанів».

Кількість стрибків через скакалку за 1 хв.



Ведучий:

  • Журі, вам слово.

Ведуча:

  • Хочеш бути красивим – грайся!

  • Хочеш бути щасливим – грайся!

  • Хочеш бути здоровим – грайся!

Такою грою буде наш наступний конкурс.

V конкурс «Влучний стрілок»

  • Гравці (по одному з команди )обох команди кидають м’яч у баскетбольний кошик одночасно.

  • Кидають м’яч до тих пір , доки він влучить у кошик , тільки тоді передають м’яч наступному гравцеві своєї команди.

Ведуча:

  • Знову слово надаємо журі.

Ведучий:

  • Ой, ці конкури, серце рветься на куски,

Цінувались конкурси всі віки.

IV конкурс «Пінгвіни»

М’яч тримається ногами вище колін, потрібно пройти між кеглями , обійти обруч, повернутися до команди, передати м’яч наступному учаснику.



Ведучий:

  • Ось закінчуються старти,

Ця весела наша гра,

Переможців визначати

Наступає вже пора.

Ведуча:


  • Поки журі підведе підсумки, я пропоную вам відпочити і подивитися номер художньої самодіяльності у виконані капітанів команд.

(танець)

Ведучий:

  • Слово надається журі. Вручення дипломів.

Ведуча:

  • Сьогодні це свято привело учнів 3 класу в великий світлий зал на спортивний фестиваль.

Б’ються їй серця, тріпочуть

Вже й спочить, напевне, хочуть

І прийшов ваш гарний час.

Адже так вже хвилювались

Однокласники за всіх вас.

З перемогою вітаєм

Всіх вас! Дружно ми усі.

Й перемоги ще бажаєм

В спорті, навчанні й труді.

Скільки б ми тут не змагались

Та закінчувати час.

Кращі побажання ви прийміть

Від усіх нас.

Подорож «Моя Україна – єдина і вільна,

я з нею пов’язую долю свою»

Для молодших школярів



Людмила Білик

Мета: розширити і закріпити знання про Україну – рідну Батьківщину. Ознайомити дітей з історичним минулим України. Формувати уявлення про географічне положення країни, мудрість народу. Розширити та уточнити знання про Державні символи України. Виховувати у дітей усвідомлення себе як невід’ємної частини українського народу.
  1   2   3   4   5   6


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка