Гендерні стереотипи в суспільстві



Скачати 190.48 Kb.
Дата конвертації14.04.2016
Розмір190.48 Kb.

Урок –тренінг з гендерної грамотності

Тема: Гендерні стереотипи в суспільстві

Мета: сформувати знання про гендерну політику, стереотипи та їх вплив на становище в суспільстві, проблемами, пов’язаними з гендерною рівністю і можливістю їх розв’язання,сприяти зацікавленості учнів у вивченні даного питання; пропагувати важливість даної проблеми і необхідність змін в питаннях гендерної політики; з’ясувати стереотипи, які існують у підлітків стосовно жіночої та чоловічої статі, підвести їх до усвідомлення стереотипності уявлень щодо різних статей; сприяти формуванню навичок партнерського спілкування між дівчатами і хлопцями .

Основні терміни: гендер, гендерна рівність, гендерна рівноправність, дискримінація.

Обладнання: 4 різнокольорових маркери, 4 аркуші А-2, скоч, ножиці, дзеркало, пакет для сміття, ключі від автомобіля, черпак, каструля, повзунки, гаманець, кросворд, жіночий журнал, газета, 2 конверти з різнокольоровими квадратами ( в кожному по 2 кольори для подальшого визначення груп),мультимедійний екран, на ньому епіграфи, вислови про рівноправність жінок і чоловіків, мікрофон,«жіночий сектор», «чоловічий сектор».

Вислови:

Щоб не робили жінки, їм потрібно зробити вдвічі більше ніж чоловікам, щоб їх вважали вполовину такими ж гарними. На щастя , це нескладно.

Шарлота Віттон, колишній мер Оттави.

Сподіваюся, що більше жінок будуть поєднувати родинне життя та кар’єру. Таке упередження, що заважають цьому, є не тільки у чоловіків. На жаль, дуже часто вони йдуть і від нас самих.

Маргарет Тетчер

Гасло заняття на дошці: Жінка і чоловік різні, але повинні бути рівними.

Хід заняття
І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Сьогодні ми з вами зустрічаємось на незвичному занятті— уроці гендерної освіти. Щоб дізнатися, на яку тему ми будемо говорити, мені треба взяти у вас інтерв’ю:

1. Чи зустрічались ви з цим терміном?

2. Чи знайомі вам терміни «рівноправність жінок і чоловіків», «фемінізм»?

3. Скільки в нашому класі зараз хлопчиків? Дівчаток?

4. Хто у ваших сім’ях має більший фінансовий прибуток?

5. Хто у ваших сім’ях відіграє головну роль — тато чи мама?

6. Чи поділяють у ваших сім’ях роботу на суто жіночу та суто чоловічу?

7. Чи існують професії тільки чоловічі або тільки жіночі?

Отже, я отримала дуже різні відповіді наці запитання. Як ви вважаєте, чому були саме ці запитання, а не інші? Якої теми я торкнулася?

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку.

Учитель. Усі люди поділяються на 2 статі: жінки і чоловіки.

Дитина ще з півторарічного віку починає усвідомлювати свою належність до статі. А з 5-6 років переймає манери: дівчатка – жіночі, а хлопчики – чоловічі.

Усвідомлення дитиною статі відбувається на генетичному рівні, підсвідомо. А в суспільстві протягом багатьох років виробились свої стереотипи. Про них ми і будемо говорити на нашому занятті сьогодні.

Тільки – но дитина народилася, а вже починають діяти стереотипи.

Якщо ми бачимо рожеву або червону коляску - то це…, а якщо синю чи коричневу – то це …

Батьки хочуть басити своїх дітей: дівчинку – господинею, а хлопчика – господарем, захисником. На гурток вишивання, шиття, моделей ходять …, а на гурток з гончарства, різьблення, столярства …

Сьогодні ми ознайомимося з проблемою гендерної освіти в суспільстві, з’ясуємо, як вона вирішується на державному рівні,

IV. Реалізація плану дії

1. Поняття гендерної рівності

Відмінності в поведінці жінок і чоловіків, та їхньої ролі в суспільстві, називається - гендер .



Гендерна рівність — рівний правовий статус жінок і чоловіків та рівні можливості для його реалізації, надання особам обох статей можливості брати рівну участь у всіх сферах життєдіяльності суспільства.

Гендерна рівноправність — це рівне ставлення й оцінювання суспільством подібностей та відмінностей між жінкою та чоловіком і розрізнення ролей, які вони відіграють.

2. Законодавче закріплення гендерної рівності

Робота з документами

Законодавче закріплення гендерної рівності:

• Загальна декларація прав людини — 10 грудня 1948 р.: «…Кожній людині надаються рівні права і всі свободи незалежно від статі, раси, кольору шкіри, мови, релігії…»;

• Конвенція ООН щодо ліквідації всіх форм дискримінації щодо жінок 1979 р.;

• Конвенція про ліквідацію насильства щодо жінок;

• Конвенція про громадянські та політичні права;

• Конституція України (ст. 3, 21, 24, 51);

• Декларація про загальні засади державної політики України щодо сім’ї та жінок;

• Конвенція державної сімейної політики в Україні;

• Закон України «Про забезпечення рівних рав і рівних можливостей жінок і чоловіків».



Гендерна гра -привітання «Мій однокласник (моя однокласниця) про мене сказав би (сказала б)…» .

Усі учасники тренінгового заняття сідають у коло, кожен по черзі називає своє ім’я та говорить фразу, яка розпочинається зі слів: «Моя однокласниця про мене сказала б …», «Мій однокласник про мене сказав би…». Наприклад, «Мій однокласник про мене сказав би, що я агресивна», «Моя однокласниця про мене сказала б, що я її принижую». Доцільно запропонувати учням кожну фразу оцінювати оплесками – чим влучніша фраза , тим гучніші оплески. Так кожен учень зможе подивитися на себе очима оточуючих.



3. Психологічні відмінності хлопчиків і дівчаток

Вчитель. Під час обговорення важливих питань на уроці хлопці зазвичай відповідають на запитання вчителя більш упевнено, наполегливо і швидко, не завжди переймаючись при цьому якістю відповіді. Дівчата мають більше терпіння дочекатися черги, щоб висловитися, ретельно продумують формулювання своєї відповіді й добирають відповідні слова.

Для більшості дівчат обговорення — це шлях до встановлення певних взаємин, обмін досвідом, враженнями, оцінками, а для юнаків — засіб відстояти свою незалежність у поглядах і діях, привернути до себе увагу, продемонструвати свою ерудицію.

Дослідження довело, що хлопці, які мають удома комп’ютер, проводять за ним у декілька разів більше часу, ніж дівчата. Хлопці під час занять у класі намагаються будь-що дістатися до комп’ютера, аби продемонструвати свою майстерність у поводженні зі складною технікою, проявити свою «владу» над нею.

Дівчата сприймають комп’ютер не як забаву чи іграшку, а як інструмент, за допомогою якого вони можуть виконати певну роботу.



4.Практична робота - гендерні ігри.

Природа зробила різними чоловіка та жінку, а суспільство наділило їх різними якостями. А чи такі вони вже й різні?



  1. Гра « справжній чоловік», «Справжня жінка».

Об’єднуємося у 2 групи: «дівчата», «хлопці», потім від кожної групи виходить один представник і одержує конверт, у якому знаходяться різнокольорові квадрати, і ще раз у своїх групах проводиться поділ на 2 групи (за кольором).

  1. ша група дівчат – «справжньому чоловікові»;

  2. га група дівчат – «справжній жінці»;

  1. ша група хлопців – «справжньому чоловікові»;

  2. га група хлопців – «справжній жінці»;

Учні мають розподілити риси характеру, притаманні жінкам і чоловікам. (На аркушах паперу учні записують якості.)

Перелік якостей (для двох груп дівчат)

Енергійність , наполегливість, цілеспрямованість , доброта, вміння відстоювати свої інтереси, комунікативність ( вміння спілкуватись), поступливість, зовнішня привабливість, ерудиція, вихованість , скромність, лідерські якості, вміння заробляти гроші, незалежність, гарний смак, сила волі, здатність нести відповідальність.



Перелік якостей (для двох груп хлопців)

1. Байдужість до занять спортом

13. Розвинена інтуїція

2. Байдужість до зовнішності

14. Відсутність лідерських амбіцій

3. Врівноваженість

15. Стриманість

4. Боязкість

16. Непослідовність

5. Досягає успіхів завдяки своїм здібностям

17. Надмірна увага до своєї зовнішності

6. Досягає успіхів через збіг обставин й удачу

18. Прагнення бути лідером

7. Емоційність

19. Сміливість

8. Логіка

20. Сором’язливість

9. Любить спорт

21. Фізична сила

10. Матеріальна залежність

22. Фізична слабкість

11. Матеріальна незалежність

23. Честолюбство

12. Розвинений інтелект

24. Постійна турбота про дітей

Риси жінки 1, 3, 6, 7, 10, 13, 14, 16, 17, 20, 22, 24

Риси чоловіка 2, 4, 5, 8, 9, 11, 12, 15, 18, 19, 21, 23

(Аркуші вивішують на дошці і аналізують, спільні риси обводять маркером.)

Висновок вчителя. Отже, немає значення, хто це — чоловік чи жінка, наведені риси можуть бути притаманні будь-якій людині незалежно від її статі. Ми дійсно різні, але й нас є багато спільного, і в уявленні про справжнього чоловіка та жінку теж.

5. Гендерна дискримінація в Україні та у світі.

Показ відеоролика «Дискримінація жінок в Україні»

( Показ слайдів з коментарями)

Вважається дискримінацією:

• ознака статі при прийнятті на державну службу та службу в органи місцевого самоврядування;

• ознака статі під час висунення кандидатів у народні депутати України;

• пропозиція роботодавцями в оголошеннях вакансій лише для чоловіків чи лише для жінок.



Не вважаються дискримінацією:

• спеціальний захист жінок під час вагітності, пологів і грудного вигодовування дитини;

• обов’язкова строкова військова служба для чоловіків;

• різниця в пенсійному віці для жінок і чоловіків.



Законне й очевидне

Закон Факти

1. У деяких країнах Європи законом передбачено право чоловіків на відпустку у зв’язку з народженням дитини та з метою догляду за нею. Прем’єр-міністри Фінляндії та Великої Британії брали такі відпустки.

2. У разі розірвання шлюбу під час вирішення питання в Україні, з ким залишатимуться неповнолітні діти, закон не надає переваг жінці чи чоловікові

1. В Україні для батька дитини, на відміну від матері, прямо не передбачено право на відпустку у зв’язку з народженням дитини і з метою догляду за нею.

2. Але на практиці в такій ситуації суди завжди стають на бік матері

Приклади порушення гендерної рівності:

• у структурі населення України жінки займають 54 %;

• 80 % безробітних в Україні — жінки;

у приватному бізнесі гендерний баланс більш-менш зберігається постійно: 50,4 % жінок — 49,6 % чоловіків;

• серед державних службовців жінки становлять 68 %, проте на керівних посадах, на

рівні прийняття рішень їх буквально одиниці;

• у Вищому господарському суді України близько 40 % суддів — жінки. В обласних господарських судах жінки-судді складають 60 %.

Зайнятість жінок в Україні:

• в промисловості — 2,1 %;

• у сільському господарстві — 54,3 %;

• у приватному сервісі — 43,6 %;

За рівнем представництва жінок у парламенті Україна серед інших країн світу посідає місце у другій сотні, поступаючись не лише державам з традиційними демократичними устроями, як, наприклад, Швеція, а й Білорусі, В’єтнаму, Нікарагуа, Польщі, Росії, Румунії, Туркменістану, Угорщині тощо.

Інформація для роздумів «Мовою чисел» .

Цю інформацію можна не обговорювати, вона подається для того, щоб підтвердити висновки учнів про гендерну професійну дискримінацію.

На жінок припадає:


  • понад 50% дорослого населення світу;

  • 1/3 зареєстрованої робочої сили, яка відпрацьовує 2/3 усіх робочих годин;

  • 1/3 світового доходу;

  • менше 1% світової власності;

  • 79% зайнятості в Європі на сферу обслуговування;

  • 3/4 у сфері прибирання;

  • 70% від заробітної плати чоловіка в Європі; 74% - для американки; 65% - афро-американки; 57% - латиноамериканки.

  • 2/3 неписьменних у світі;

  • 3/5 бідних у світі;

серед 193 керівників урядів та країн лише 23 жінки.

Вправа «Вирізки з газет» .

Учні мали випереджувальне завдання: дібрати оголошення з газет щодо працевлаштування. Дайте можливість школярам ознайомитися з усіма матеріалами.



Запитання для обговорення

  • Кого запрошують на роботу найбільше?

  • Які якості потрібні для працевлаштування?

  • Які професії є найбільш затребуваними?

  • У кого більше шансів працевлаштуватися – у чоловіків чи у жінок? Чому ?

3. Матеріал для роздумів «Запрошуємо на роботу» .

Учитель пропонує учням проаналізувати такі Інтернет – оголошення про можливості працевлаштування:



Менеджер

Вимоги:

Торговій компанії, яка працює на ринку телекомунікацій, охоронних мереж і систем передавання даних, потрібен МЕНЕДЖЕР з розвитку напрямку ( волоконно - оптичні кабельні системи й устаткування).

Функціональні обов’язки:


  • розвиток товарного напрямку;

  • ведення VIP – клієнтів;

  • проведення презентацій і тренінгів для клієнтів та співробітників;

  • контроль роботи менеджерів;

  • маркетингові заходи (участь у виставках, реклама).

Вимоги:

  • чоловік від 23 до 30 років;

  • вища освіта у сфері телекомунікацій;

  • досвід роботи на аналогічній посаді від 2-х років;

  • знання ринку комунікацій;

  • упевнений користувач ПК.

Особистісні якості:

цілеспрямованість, клієнтоорієнтованість, навички роботи в команді, відповідальність, комунікабельність, ретельність, гнучкість.


Управляюча компанія великого багатопрофільного холдингу запрошує на роботу СЕКРЕТАРЯ керівника

Вимоги:

  1. Досвід роботи на аналогічній посаді та досвід виконання всіх вказаних нижче функцій.

  2. Англійська мова (писемна/усна).

  3. Бездоганна російська мова.

  4. Знання правил ділового етикету і звичка працювати, дотримуючись цих правил.

  5. Презентабельна, доглянута зовнішність.

  6. Вища освіта.

  7. Жінка від 25 років.

Обов’язки:

  1. Ведення вхідної/вихідної документації.

  2. Ведення ділового листування з іноземними компаніями.

  3. Організація ділових зустрічей керівника.

  4. Організація та забезпечення всього процесу візитів контрагентів у компанію та відряджень керівника (візи, квитки, приїзд, від’їзд, поселення учасників зустрічей).

  5. Виконання інших доручень керівника (оперативний пошук і надання інформації, організація комунікацій з партнерами).

Умови праці:

  1. 100% «біла» заробітна плата (1000 у.о.).

  2. Дотримання всіх норм КЗпП.

  3. Гідний статус.

Запитання для обговорення

  • На що ви звернули увагу, читаючи оголошення про працевлаштування?

  • Що вас вразило найбільше?

  • Чи можна говорити про гендерну дискримінацію, прочитавши ці оголошення?

  • Чому?

  • Як ви вважаєте, чи важко змінити стереотипи в суспільстві?

Стереотипи – неправомочні узагальнення, які ми робимо щодо тих, кого ми мало знаємо.

Ґендерні стереотипи - це соціально загальні уявлення про особисті якості та поведінкові моделі чоловіків і жінок, а також про гендерну специфіку соціальних ролей.

Гра «Гендерні стереотипи»

На столі лежать різні предмети: ключі від авто, пакет для сміття, черпак, журнал мод, дзеркало, гаманець. Охочі підходять до столу, беруть різні предмети і якщо вони вважають, що цими предметами частіше користується жінка, то стають у «жіночий сектор», якщо «чоловік» - то стають у «чоловічий» сектор.



Факти свідчать

Швейцарські вчені провели експеримент. В одному з великих супермаркетів встановлено велике дзеркало із вмонтованою відеокамерою, що вела спостереження за відвідувачами. Було зафіксовано, що у дзеркало уважно розглядали себе 428 жінок і…735 чоловіків.

У нашій державі правом декретної відпустки скористалися лише 3% чоловіків. Щороку зростає кількість жінок - автомобілістів. Доведено, що жінка більш обачна на дорозі, хоча на роботу водієм беруть переважно чоловіків. У найдорожчих ресторанах шеф – кухарі – чоловіки, а вдома готує жінка . Із часів Стародавньої Греції професія педагога була виключно чоловічою.

Вважається, що за модою і за собою більше стежать жінки і професії модельєра, візажиста , стиліста суто жіночі, хоча на сьогодні ми бачимо, що чоловіки не без успіху опановують ці професії.

Гра «Жіноча логіка»

Ми часто чуємо саркастичний вислів «жіноча логіка». А чи справді так?

Окремо об’єднуються дівчата та хлопці.

Необхідно підібрати по 3 непов’язані між собою картини. Між ними слід встановити логічний зв'язок.



  • Холодильник, пральна машина, природа;

  • Столові прилади, кросівки, торшер;

  • Флакон парфумів, зубочистки, люстра

  • Чий виступ, на вашу думку , був більш логічним?

Висновок: Ми часто самі породжуємо стереотипи або використовуємо ті, які формувались протягом століть. Сучасне життя дуже мінливе, тож,можливо, варто формувати нове мислення.

Гра «Міф чи правда».

Окремо об’єднуються дівчата та хлопці.

На дошці записані слова «міф», «правда». Кожна група отримує однаковий перелік тверджень. Перша група має вибрати твердження «міф», друга – твердження «правда» і прикріпити їх на дошці під відповідними словами.

Твердження


  • Дівчата більш спостережливі, ніж хлопці ( хлопці краще орієнтуються на місцевості). (М.)

  • Хлопці менше обговорюють один одного. (П.)

  • Дівчата більш слухняні ( тільки в ранньому дитинстві). (М.)

  • Лише дівчата більше уваги приділяють зовнішності. (М.)

  • Дівчатам більше притаманні суперечки. (П.)

  • Хлопці краще знають математику (М.)

  • Хлопці краще знаються на комп’ютері. (П.)

  • Дівчата більше активні на уроках. (П.)

  • Дівчата краще вміють висловлювати свої думки (М.)

  • Фемінізм – це рух за рівність у суспільстві обох статей. (П.)

  • Дівчата краще схильні до творчої роботи ( вони краще пишуть твори) (П.)

  • Дівчата більше товариські (М.)

  • Хлопці більше піддаються впливу (М.)

Висновок. Майже кожний вислів може бути як міфом, так і правдою.

Це залежить від колективу, обставин, сприйняття певних тверджень. Людина не повинна бути залежною від стереотипів, вона має чітко розуміти ситуацію, мати особисту думку з того чи іншого питання, у разі необхідності аргументовано вести дискусію.

Дійсно , чоловіки і жінки різні, але вони повинні мати однакові права, однакові можливості для самореалізації.

Як відомо, 1945 року ООН прийняла «Загальну декларацію прав людини», яка стала основою для розробки відповідних законів у багатьох державах світу .У цьому документі було заявлено про рівність статей. Конституція України також гарантує рівні права всім громадянам, незалежно від статі.



V. Етап рефлексії

«Відкритий мікрофон»

1. Що ви дізналися про гендерну рівність?

2. Чи потрібна в суспільстві гендерна освіта?

3. Чи можете ви навести приклади дискримінації жінок із власного досвіду?

4. Які б ви запропонували заходи для поширення знань про гендер?

5. Як ви ставитесь до участі жінок у політичному житті країни?

6.Як ви вважаєте, чи потрібно збільшувати представництво жінок в органах місцевого самоврядування?

7. Чи має для вас значення стать кандидата на голову сільської ради?



VІ. Підсумки заняття

Учитель. Історичний розвиток суспільства змінив статус жінки та чоловіка. І сьогодні більше уваги приділяється гендерному питанню. Але, нажаль, ця важлива проблема не має законодавчо оформлених в суспільстві впливів на порушників гендерної рівності ( наприклад – реклама про умови працевлаштування).

На занятті ви дізналися про гендерну рівність, про дискримінацію жінок у світі.

Наявність гендерної рівноправності в країнах забезпечує наявність ознак правової держави, справжньої демократії.

VІІ. Домашнє завдання

Знайти в періодичній пресі, оголошеннях факти порушення гендерної рівності.


Заключна частина заняття.

Гендерні стереотипи.

  • Спорт важливіший для хлопців, ніж для дівчат.

  • Чоловік повинен заробляти більше, ніж жінка.

  • Кухня – не місце для чоловіка.

  • Жінка за кермом – вбивця.

  • Політика – лише для чоловіків.

  • Вишивання – справа жіноча.

  • Футбол – не дівчача гра.

Гендерні ролі чоловіків і жінок залежать не від того, що ви народилися дівчиною чи хлопцем, а від того, в який час і в якій країні ви народилися. Ми не вибираємо, в який час народитися. Проте ми можемо вибрати свою поведінку, яка в будь-який час має базуватися на повазі до прав людини, до рівності людей, до захисту людей від ґендерної дискримінації та насильства. У нашій державі, де проголошено рівність усіх громадян і громадянок, попри всі офіційні запевнення стосовно рівності статей, жінки перебувають у безумовно нерівному становищі. Страшним наслідком ґендерної дискримінації стало ґендерне насильство над жінками. Простором, у якому відбуваються акти насильства над жінками, є сім'я, громада та держава.

Сім'я є головним місцем ґендерного насильства. Вона готує своїх членів до життя в суспільстві, закладає ґендерні стереотипи, ґендерний розподіл праці.

Які результати моніторингового дослідження проблеми домашнього насильства? Які види домашнього насильства та які наслідки для жінки, дітей, суспільства і самого кривдника в результаті домашнього насильства?

ВИСТУП

Домашнє насильство є найтяжчим видом саме ґендерного насильства. Витоки насильства в сім’ї закладені у звичаях суспільства, в системі норм і правил, які передбачають для чоловіків і жінок різну визначену поведінку: активну та агресивну для чоловіків і покірну та поступливу для жінок. Значною мірою така поведінка є наслідком традиційного виховання, при якому агресивна поведінка чоловіків розглядається як єдиний та прийнятний спосіб залагодження існуючих проблем. Хлопчиків вчать будь-що наполягати на своєму і для досягнення мети виявляти агресію проти тих, хто стоїть на заваді; тоді як дівчаток вчать терпіти й пристосовуватися, обмежуючи власні бажання та інтереси. Результатом ґендерного впливу сім'ї на оточення є сьогоднішня сумна картина насильства над жінками в нашій країні, та, власне, й взагалі насильства в світі.

*Більше 50% населення України потерпають від насильства в сім’ї впродовж свого життя, причому 30% зазнають насильства у дитячому віці.
*Жінки потерпають більше від домашнього  насильства
, ніж від пограбувань, зґвалтування,та в автомобільних катастрофах, разом узятих.
*68% жінок
в Україні зазнають знущання у сім'ї.
*За останні три роки  кількість вбивств, вчинених на підставі домашнього насильства,  зросла  майже втричі.
*У 2009 році зафіксовано 2780 випадків насильства по відношенню до дітей у сім’ї, 2258 дітей знаходяться під соціальним супроводом, їм надається допомога як жертвам насильства.
*Майже 100% матерів, які зазнали насильства, народили дітей хворими (переважно з неврозами, заїканням, енурезом, церебральним паралічем, порушеннями психіки).
*Від 30% до 60% осіб, що вчиняють насильство по відношенню до своїх партнерів, схильні до проявів жорстокості по відношенню до дітей у родині.
*30-40%
викликів, що надходять до міліції, стосуються домашнього насильства.
 *65 684 особи, взятих на профілактичний облік в 2009 році,  схильні  до  вчинення насильства в сім'ї.

*50% усіх бездомних жінок та дітей пішли жити на вулицю, рятуючись від насильства в сім'ї.

*Діти скривджених матерів у 6 раз частіше намагаються накласти на себе руки, 50% їх схильні до зловживань наркотиками та алкоголем.

*Щороку 10-ти тисяч батьків позбавляють батьківських прав, діти залишаються сиротами - а це є психологічне насильство. Скількох діток матері викидають на смітник, продають іншим людям, віддають в рабство.

*В 2010 році не пішли в школу 3500 дітей через відсутність одягу, взуття, шкільного приладдя – а це економічне насильство. Насильство по відношенню до дитини – злочин. Дитина, яка виховується в насильстві – це 89% майбутній кривдник.

Насильство над жінками в сім’ї має форми фізичного, сексуального, економічного та психологічного приниження.

Хоча насильству з боку агресивних чоловіків піддаються переважно саме жінки, й саме вони найбільше від нього страждають, ця проблема не може розглядатися лише як суто жіноча. Людина, що принижує й катує свою дружину, ображає в її особі усіх жінок і суспільство в цілому. Це не «приватна справа» домашнього кривдника, а проблема, що потребує загальної уваги й конкретної державної політики. У разі вчинення наруги шкода наноситься всьому суспільству, тому громадськість і держава зобов'язані припинити узвичаєну практику катування жінок у родинах і вжити радикальні заходи для зміни поведінки чоловіків, які чинять це насильство. Це дуже важливо, бо навіть у випадку розлучення з однією дружиною, чоловік-кривдник продовжує жорстоко поводитися з іншою. Від домашнього насильства страждає й сам насильник через брак любові та підтримки від своїх близьких. Часто дружина чи діти, які захищають матір, переходять межі самооборони.

Крім того, домашнє насильство, як правило, здійснюється і над дітьми. В результаті дитина зазнає тяжких травм, що має згубні наслідки для її подальшого фізичного та психічного здоров'я. Найбільша шкода завдається хлопчикам, бо вони найчастіше беруть приклад із своїх батьків і в майбутньому в своїх родинах поводяться так само жорстоко. Для суспільства це небезпечно ще й тим, що діти, які спостерігали за насильством у сім'ї, переносять цей негативний досвід у власне життя. Така сім'я виховує для суспільства агресора, який вважає, що людину можна принижувати, а на слабшого потрібно піднімати руку. Внаслідок цього зростає підліткова злочинність, від якої вже страждає все суспільство.



Наслідки домашнього насильства для жінки:

30% самогубств і 60% вбивств жінок пов'язані з насильством у сім'ї.

35% жінок, що потрапили в лікарню «швидкої допомоги», перебувають там з причин отримання нових тілесних ушкоджень, пов’язаних із знущаннями в сім’ї.

25-40% жінок, які потерпають від насильства в сім’ї, було побито під час їхньої вагітності.



Наслідки домашнього насильства для дітей:

Діти скривджених матерів у 6 раз частіше намагаються накласти на себе руки, 50% їх схильні до зловживань наркотиками та алкоголем.

Майже 100% матерів, які зазнали насильства, народили дітей хворими (переважно з неврозами, заїканням, енурезом, церебральним паралічем, з порушеннями психіки).

Більшість дітей вулиці є жертвами домашнього насильства: психологічного, фізичного та сексуального. Саме через це діти втікають на вулицю.

Іноді діти бувають втягнутими в домашнє насильство, коли намагаються захистити своїх матерів від знущання. Такі підлітки можуть тяжко поранити чи вбити домашнього кривдника. Значна кількість цих дітей потрапляє у виховно-трудові колонії для неповнолітніх.

У 55% випадках, коли чоловіки б’ють своїх партнерок, вони також ображають своїх дітей. Крім того, побита мати зазнає таких моральних і фізичних страждань, що не може належним чином піклуватися про дітей.

Жінки-жертви домашнього насильства можуть виявляти відчуженість або й ворожість у ставленні до власних дітей, іноді вважаючи їх винними в агресії чоловіка.

Наслідки домашнього насильства для суспільства:

Найважливішими соціальними наслідками насильства над жінками в сім'ї є проблеми виховання, пов'язані з так званим явищем «соціальної естафети», коли діти, які спостерігали за насильством в сім'ї, переносять цей негативний досвід у власне життя.

Ґендерне насильство над жінками в родинах значною мірою виснажує економіку України, а також негативно впливає на населення. Головним фактором зменшення чисельності населення є падіння народжуваності, а народжуваність найбільше залежить від кількості шлюбів та розлучень. Між тим статистика свідчить, що 95% справ про розлучення викликані брутальною словесною образою та побиттям жінок.

В Україні зросла кількість вбивств, вчинених на ґрунті домашнього насильства.

30-40% викликів міліції на день пов'язані з побутовим насильством.

Половина всіх бездомних жінок і більшість бездомних дітей пішли жити на вулицю, рятуючись від насильства в сім'ї.

Багато хто з опитаних жінок в Україні вказали на домашнє насильство як причину, чому так багато українських жінок готові поїхати з країни в пошуках роботи.

Безкарність штовхає насильника, домашнього хулігана на вбивство. Саме серед родичів відбувається близько 40% усіх зареєстрованих вбивств, причому на одне вбивство чоловіка дружиною припадає сім вбивств дружин їхніми чоловіками. Фахівці підкреслюють, що жінки переважно вдаються до вбивства для самооборони або доведені до скрути безпробудним пияцтвом чоловіка, побиттям, знущаннями над дітьми.

Наслідки насильства для домашнього кривдника:

Жінка або сусіди викликають міліцію, і правопорушника ізолюють та доправляють у відділення міліції. За тяжке побиття чи вбивство дружини такого чоловіка буде засуджено.

Жінки та діти не люблять домашнього кривдника. Жінки намагаються з ним розлучитися, діти не підтримують такого батька в старості.

Намагаючись захистити матір від нападу батька-насильника, підлітки можуть його вбити чи покалічити.



В Україні зросла кількість самосудів – розправ жінок над своїми сімейними тиранами. Так, жінка вбила свого чоловіка, після того як багато років терпіла насильство. Вона сказала, що життя у в'язниці для неї краще, ніж життя з таким чоловіком.

Наше заняття закінчується. Бажаю всім вам мати здорові, щасливі, сім'ї, в яких буде панувати мир, злагода, добробут і рівноправ’я. До нових зустрічей!




База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка