Формування ключових компетентностей в учнів з використанням нетрадиційних форм навчання на уроках хімії шляхом використання інформаційно-комунікаційних технологій



Скачати 22.99 Kb.
Дата конвертації10.09.2017
Розмір22.99 Kb.
Формування ключових компетентностей в учнів з використанням нетрадиційних форм навчання на уроках хімії шляхом використання інформаційно-комунікаційних технологій

Капелько І.І.,

учитель хімії Білківської ЗОШ І-ІІІ ст.

Компетентнісно спрямована освіта передбачає реалізацію особистісного потенціалу учня. Відомо, що свідомо-позитивне ставлення учнів до навчання виникає тоді, коли воно задовольняє їх пізнавальні потреби, завдяки чому знання набувають для них певного сенсу як необхідна і важлива умова підготовки до майбутнього самостійного життя. Тому навчання потрібно зробити таким, щоб учні отримували задоволення від виконання навчальних завдань, бачили їх реальне використання в житті.

Процес навчання та виховання я спрямовую на формування компетентностей особистості шляхом використання різних видів діяльності учнів, а саме – шляхом використання нетрадиційних форм навчання та інформаційно-комунікативних технологій.

Нетрадиційні форми навчання найбільше розвивають і формують творчі здібності школярів, їх здатність до самостійної роботи, закладають навички роботи з різними джерелами інформації, привчають до групової роботи, збуджують інтерес до поглибленого вивчення хімії.

Ми з вами живемо в ХХІ ст.. – і це вік інформаційно-комунікаційних технологій. Існування людини в інформаційному просторі вимагає її компетентності у використанні інформаційного ресурсу. Сучасні інформаційні технології сприяють розвитку інтелектуальних і творчих здібностей учнів, підвищують ефективність засвоєння навчального матеріалу. Сучасні інформаційно-комунікаційні технології відіграють значну роль у формуванні ціннісних орієнтацій школярів.

Процес організації навчання школярів з використанням інформаційно-комунікаційних технологій дозволяє:



  • зробити цей процес цікавим, з одного боку, за рахунок новизни і незвичності такої форми роботи для учнів, а з іншого, зробити його захоплюючим і яскравим, різноманітним за формою за рахунок використання мультимедійних можливостей сучасних комп’ютерів;

  • ефективно вирішувати проблему наочності навчання, розширити можливості візуалізації навчального матеріалу, роблячи його більш зрозумілим і доступним для учнів вільно здійснювати пошук необхідного школярам навчального матеріалу;

  • індивідуалізувати процес навчання за рахунок наявності різнорівневих завдань;

  • самостійно працювати з навчальним матеріалом, використовуючи зручні способи сприйняття інформації, що викликає в учнів позитивні емоції та формує позитивні навчальні мотиви;

  • здійснювати самостійну навчально-дослідну діяльність (моделювання, проекти, презентації, публікації тощо), розвиваючи тим самим у школярів творчу активність.

Застосування нетрадиційних форм навчання у поєднанні з інформаційно-комунікативними технологіями веде до активації пізнавальної діяльності учнів, розвитку їх мислення, формуванню активної позиції особистості в сучасному інформатизованому суспільстві, забезпечує розвиток творчих здібностей учнів і бажання до вивчення хімії.

Пропоную вашій увазі інтерактивні вправи «Хімічний лабіринт», «Розшифруй тему уроку», «Назви хімічний елемент»


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка