Формування характеру Деві у незвичайних обставинах



Скачати 63.23 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір63.23 Kb.
15.03.2013 7 клас Жиронкіна Т. І.
Тема: Формування характеру Деві у незвичайних обставинах.

Необхідність боротьби до «останнього дюйма».


Мета: - навчити учнів формулювати основну думку твору;

  • поглиблювати навички аналізу художнього тексту і вміння характеризувати

героїв на основі вчинків та думки інших героїв;

  • розвивати вміння висловлювати власні судження, переказувати текст,

виразно читати його;

  • виховувати культуру мовлення, силу характеру, прагнення духовної єдності

поколінь, розуміння необхідності боротьби до «останнього дюйма».
Нещастя буває пробним каменем характерів.

О. де Бальзак

Хід уроку



І. Підготовка до сприйняття навчального матеріалу

1. Слово вчителя

Життя – це боротьба. Людина завжди має долати якість труднощі, щоб дійти до поставленої мети. Як відомо, за всіх часів перемагають сильні духом, цілеспрямовані особистості, котрі не бояться жодних перешкод.

В оповідання Дж. Олдріджа «Останній дюйм» є такі слова: «У житті не раз настають вирішальні хвилини і залишаються вирішальні дюйми». Важливо знайти сили їх здолати, зробити правильний вибір шляху.

Перед такою ж проблемою стоять і герої оповідання. Дж. Олдріджа «Останній дюйм», зокрема, Деві.

Як поведе себе Деві у вирішальні хвилини?

Чи вдасться йому подолати «останній дюйм»? Ось про це ми і будемо говорити сьогодні на уроці
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку


  1. Учні записують тему, з’ясовують мету.

  2. Записують епіграф.

  • Як ви розумієте слова О.де Бальзака? (Нещастя – це випробування. Нерідко

воно виявляє справжню суть людини).
ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Який сенс вкладає Дж.Олдрідж в назву оповідання?

«Сніговий ком»

  • Дюйм

  • У якому значення Дж. Олдрідж вживає словосполучення «останній дюйм»?

  • Пряме значення – це …

(Це відстань між землею і літаком, подолання якої є важливим моментом під

час посадки літака)



  • Переносне значення – це …

(Це відстань, яка розділяє людей, перешкода на шляху до взаєморозуміння)

ІV. Засвоєння нових знань.

  1. Слово вчителя

Дюйм! Це багато чи мало? 2,5 см. – це невеликий відрізок, та іноді він буває

настільки непростий, що перетворюється в шлях довжиною в життя. І долаючи кожний дюйм свого життя ми мусимо робити свій вибір.



  1. Проблемне питання

Який вибір зробив Деві в незвичайних обставинах?

Як змінився його характер?



  1. Рольова гра «Розповідь літературного героя».

  • Розкажіть історію Деві від його імені

  1. Бесіда

  • Яким був Деві на початку оповідання?

(Сумний, зляканий хлопчик, який боявся свого батька)

  • Що хвилює хлопчика?

(Чи знайде їх хто-небудь у разі аварії)

  • Що ви можете сказати про характер стосунків батька та сина?

(Вони чужі люди, батько не знає сина, не розуміє його страху, не вміє

розмовляти з ним, хлопчик дратує Бена. Деві ж боїться батька і плаче.)



  • Що переживає Деві, побачивши пораненого батька?

  1. Гронування

сумний

слухняний

самотній

Деві неприкаяний

мовчазний

зляканий



  1. Продовження бесіди

  • Чи можна сподіватися, що в екстремальній ситуації хлопчик з такою

характеристикою буде відчайдушно боротися з труднощами?

  1. Робота з фотографіями

  • Що робить Деві для порятунку батька і власного життя?

  1. Виразне читання уривка (від слів «Залишившись сам…» до слів «…він почав стежити за морем.»)

  • Що змінилося в світогляді Деві?

(Деві навчився бачити головне. Він зрозумів, що те, що відбувається з

батьком, важливіше від його дрібних образ. Роздуми Деві про смерть батьків як невідворотність свідчать про те, що він подорослішав.)



  1. «Мікрофон»

  • Яка роль батька у тому, що хлопчик зміг зібратися і не впасти у відчай?

(Критична ситуація змусила батька шукати шляхи зближення, він

підбадьорює сина, поводиться з ним, як з рівним, вибачається перед ним. У його мові з’являються слова «синку», «молодець».)



  • Як ви розумієте слова Бена: «У житті можна зробити все, що завгодно, якщо

не надірвешся. Не надривайся!»

(Слід стерпіти все. Головне – не впадати у відчай).



  • Чи виконав Деві настанову батька?

  1. Проблемне запитання

  • Який вибір зробив Деві в незвичайних обставинах? Як змінився його

характер?

(Вибір Деві – діяти, не впадати у відчай, боротися до останнього дюйма. Саме

завдяки цьому вибору він отримав перевагу над власним страхом, над вітром, над собою.)


  • Які нові риси Деві відкриває в ньому батько, а разом з ним і ми?

(Виявилося, що хлопчик був розумним, усе запам’ятовував, точно виконував

вказівки, зміг мобілізуватися, мужньо зносив труднощі)




  1. Гронування

мужній

уважний


розумний

Деві відповідальний

турботливий

сильний духом


Висновок. Як бачимо, чисто людські якості перемогли все інше (страх, невміння) і підняли Деві до героїзму.


  1. Бесіда

  • Як слова О.де Бальзака (епіграф) стосуються Деві?

  • Яка проблема у творі є головною?

  • Чого навчила і яку допомогу надала батькові і сину екстремальна ситуація?

(Екстремальна ситуація навчила їх бачити головне, цінувати одне одного.

Спільне нещастя зробило їх ближчими. Бен перестав кричати і дратуватися, Деві перестав боятися батька і плакати.

Роздратування батька змінилося на гордість за сина. Нерозуміння батька,

страх перед ним у Деві змінюється на співчуття до батька та піклування про нього).



  • Чому Бен боявся зустрічі з сином?

(Він не був впевнений в тому, що хлопчик побачив по-справжньому рідну і

люблячу людину. Бен розумів, що від їхньої зустрічі саме зараз, у звичайних обставинах залежить, чи зможуть вони забути все погане і стати по-справжньому близькими людьми.)


V. Узагальнення і систематизація знань.

1. «Мікрофон»

- Як на вашу думку, чи зможуть батько й син подолати «останній дюйм», який розділяє всіх і все? Чи зміняться їхні взаємини?

(Думку підтвердити словами з тексту).

2. Скласти можливий діалог між батьком і сином.


  1. Визначити головну думку твору.

(Необхідність боротися до «останнього дюйма», а також подолання «останнього

дюйма», що розділяє людей.)



  1. «Моя позиція»

  • Чи є проблема батьків і дітей актуальною сьогодні?

  • Як ви думаєте, для того, щоб батьки порозумілися, необхідна тільки

екстремальна ситуація чи може це статися і за інших обставин?

  1. Узагальнююче слово вчителя.

Звичайно, порозуміння батьків і дітей в екстремальній ситуації не найкращий

варіант. Слід взагалі не допускати конфліктних моментів чи напруження в стосунках між людьми. Долаючи кожний дюйм свого життєвого шляху необхідно бути уважними, терплячими одне до одного. Даруючи любов і радість іншим, ми будемо щасливі і самі.

Бажаю вам, щоб «останній дюйм» у вашому житті – чи то в навчанні, чи в

стосунках з друзями, чи в родині, був завжди успішно подоланий. Будьте готові до подолання труднощів, а долаючи їх, кожного разу ставайте сильнішими та мудрішими.



  1. Продовжте речення

  • Сьогодні я зрозумів…


VІ. Домашнє завдання.

Спираючись на текст та власний досвід, напишіть поради для Деві та Бена, які допоможуть їм змінити родинні стосунки.



Індивідуальне завдання.

Проведіть опитування дорослих людей з проблеми: «Що треба робити, щоб між батьками і дітьми ніколи не виростала прірва непорозуміння?»


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка