Емоційний стан учителя на уроці «Найсильніший той, у кого є сила керувати самим собою»



Скачати 36.48 Kb.
Дата конвертації15.04.2016
Розмір36.48 Kb.
Емоційний стан учителя на уроці
«Найсильніший той, у кого є сила керувати самим собою »

Сенека

Один з найбільш яскравих прикладів професій, пов'язаних з перемиканням емоційного стану на позитив, є професія артиста. Яке задоволення ми отримуємо, коли на концерті артисти випромінюють гарний настрій, говорять слова любові і вдячності залу! Але артисти - такі ж люди, як і всі, у них є проблеми і вдома, і на роботі. А тепер уявімо собі артиста, який не зміг впоратися зі своїм негативним емоційним станом і вийшов на сцену. Його емоції «написані» у нього на обличчі, він заспівав кілька пісень без настрою. Реакція глядачів ... як мінімум, не сподобалося, думка про це артисті значно падає.

Робота вчителя в класі подібна з роботою артиста перед залом (в сенсі перемикання емоцій). Якщо вчитель працює з гарним настроєм, він транслює його дітям, це активізує їхню діяльність; а якщо з поганим - реакція учнів - як мінімум - не сподобалося, думка про вчителя падає.

Для негативного емоційного стану вчителя є багато зовнішніх і внутрішніх причин, як і будь-яка людина, вчитель має право на вираження як позитивних, так і негативних емоцій. Але давайте подивимося на цю проблему з іншого боку.

Два вчителі, які працюють в одній і тій же школі, ведуть уроки в тих же класах, можуть переживати зовсім різне психоемоційний стан в школі і по-різному розповідати про свою роботу. Один відчуває себе в школі спокійно і впевнено, а інший агресивний, збуджений, або, навпаки, пригнічений. Перший на негативну ситуацію реагує так: «Це неприємно, але ми переживемо!». Другий бідкається: «Як несправедлива до мене Доля. Тільки зі мною могло таке статися! »Джерело стану знаходиться в самій людині. Будь-яка подія в житті саме по собі нейтрально. Тільки ми самі, оцінюючи, робимо подія від'ємним чи позитивним.

Я прочитаю ситуації, а ви подумайте, як можна відреагувати на неї, щоб ситуація розвивалася негативно і позитивно:

1). Продзвенів дзвінок. Ви починаєте урок. Але тут з'являється захеканий учень, він озирнувся і шмигнув у клас. Через хвилину в двері стукають ще двоє учнів, які запізнилися ... (Обговорення)



Фахівці рекомендують реагувати так:

- Доступ в клас вільний. З боку вчителя ніяких зауважень, ніяких докорів: сідай і працюй. У Журналі робиться позначка про запізнення. Вже після уроку ви зможете спокійно з'ясувати причину запізнення;

- Для категорії «спізнюються навмисно» кращі ліки - вимогливість і строгість, а також доручення, що виховують почуття часу: чергування перед 1 уроком, підготовка наочних посібників до уроку і т. п.

- Діагностика запізнень дозволяє розкрити і поважні причини. Таким дітям потрібна допомога. Наша професійна обов'язок - допомагати родині створювати сприятливі умови для навчання школяра.

2). Ви оголосили в класі, що пора виходити в театр. Діти зраділи, посхоплювалися з місць, кинулися до дверей, де створили «пробку» і почали штовхатися ... (Обговорення)

Прийоми продуктивного розв'язання ситуації:

- «Хлопці, я не порушу ваш« порядок », якщо пройду?»

- «Ви дозволите мені пройти? Мабуть ви забули, що сильним буває той, хто вміє подбати про слабкому »

- «Вважаю, що в театрі ви будете більш інтелігентними»

Ефективність уроку залежить від психологічної самоорганізації вчителя:

1. Позитивне ставлення до дітей взагалі, почуття задоволення від майбутньої роботи з дітьми.

2. Позитивні установки вчителя на активність, взаємодія, впевненість в собі і учнях і пр. Антиподи ці установок, на байдужість, формальне проведення уроку, агресивність, невпевненість у собі, руйнують навчальну діяльність.

3. Психологічна готовність вчителя на роботу з дітьми певного віку. Необхідно не тільки знати вікові особливості учнів, але й відчувати проблеми учня як свої власні (емпатія).

4. Психологічна готовність вчителя спілкуватися з конкретним класом, тому кожен клас має свою «психологічної індивідуальністю».

5. Тактовність вчителя щодо кожного учня (діти швидко розпізнають фальш).



Чому емоції вчителя відіграють таку важливу роль у навчанні дітей?

Т.к в спілкуванні люди сприймають 93% інформації невербальної і тільки 7% вербально;

Т.к. запам'ятовується не сама діяльність, а емоції з нею пов'язані;

Т.к. існують такі феномени, як «підстроювання» під невербальні сигнали, «віддзеркалювання» емоцій.

Регуляцію емоційного стану е варто плутати з блокуванням емоцій, коли вчитель блокує негативні емоції, намагаючись демонструвати нейтральні і позитивні. Це може призвести до збіднення міміки, жестів і інтонацій вчителя і, як наслідок, до стану емоційного вигорання. А учням важко «прочитати» емоції такого вчителя, що підвищує їх тривожність.

Т.ч. потрібно шукати позитив у будь-якій ситуації.



Гра «На щастя, на жаль»

Висловлюємося на тему «Професійне зростання» по черзі. Наприклад:

- На щастя, професійне зростання забезпечує та особистісний ріст

- На жаль, щоб професійно зростати, треба прикладати багато зусиль

- На щастя ...

- ...


Основна думка, яку я хотіла донести в своєму виступі - це те, що вміння регулювати і перемикати на позитив свій емоційний стан є однією з характеристик професіоналізму вчителя, тобто входить в наші обов'язкові вміння.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка