Екскурсія в казкове місто



Скачати 87.59 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір87.59 Kb.
Міністерство освіти, науки, молоді і спорту України

Ново українська загальноосвітня школа

IIII ступенів №3

ПЛАН-КОНСПЕКТ

ПОЗАКЛАСНОГО

ЧИТАННЯ

Екскурсія в

казкове місто

Підготувала

вчитель

початкових

класів

Кравченко О.О.

ТЕМА: Екскурсія в казкове місто.

МЕТА: НАВЧАЛЬНА: формувати навички правильного, швидкого, виразного читання, удосконалювати уміння самостійно орієнтуватися в колі різноманітної літератури, усвідомлювати фактичний зміст прочитаних казок, їх ідейну направленість, характеристику героїв; виділяти жанрові особливості казок.

РОЗВИВАЛЬНА: продовжувати розвивати зв’язне мовлення учнів(переказ)

уточнити уявлення дітей про коло літератури для позакласного читання, розвивати уміння класифікувати вивчений матеріал, робити висновки, виконувати творчі завдання на розвиток уяви.



ВИХОВНА: виховувати спостережливість; виховувати інтерес до читання, уміння орієнтуватися в колі дитячого читання; розширювати читацький кругозір, читацьку активність і самостійність учнів.

ОБЛАДНАННЯ: виставка книг, запрошення від мера, розфарбована карта казкового міста, комплект карток, на яких репліки з казок, співставна таблиця з назвами казок, телеграми, плакати з назвами.

ХІД ЗАНЯТТЯ

1. ВСТУПНА ЧАСТИНА.

Діти, ми отримали запрошення від мера казкового міста. Чи готові ви опинитися на екскурсії у місті, в якому живуть казки? Давайте заплющимо очі і скажемо чарівні слова “ Сім-сім відчинись “.



2. ОСНОВНА ЧАСТИНА.

1 Книжкова ярмарка біля воріт міста.

Купуйте! Купуйте! Модний детектив популярного автора Шарля Перро. Молода легковажна героїня пішла в густий – густий ліс, в якому зустрічає незнайомця у сірому.

Що саме чекало дівчину далі, ви дізнаєтесь, коли прочитаєте книгу французького письменника “ Червона Шапочка “. Купуйте! Купуйте! Романтична мелодрама, в якій розкривається життя ніжної і крихітної дівчинки. Вона потрапляє в жахливі лапи сліпого крота, старої жаби… Хочете дізнатись кінець цієї історії, купуйте книгу чудового казкаря Г. К. Андерсена “ Дюймовочка ”.

2 Зустрічі на вулицях міста.

А зараз давайте прислухаємось до розмов на вулицях цього міста. Цікаво, чи знайдемо ми тут знайомих героїв з казок?



  • Можете мене привітати. Я вийшла заміж за принца. Пам’ятаєте, як я працювала в будинку своєї мачухи? А тапер зовсім нічого не роблю. Навіть сумно… Вирішила влаштувати генеральне прибирання у палаці, але ж як би принц зі мною не розлучився!

  • Я теж, мабуть, незабаром вийду заміж. Ні за що не здогадаєтесь, за кого. За ельфа!

Це вам не старий кріт і не якась там жаба… Він, як і я, полюбляє квіти і сонечко.

Чи знаєте ви цих дівчат? Назвіть їх, скажіть, в якій казці живе кожна з них.



  • Ой, мені порадили звернутися за консультацією до одного розумника з народу. Не дивіться, що він простий вуличний музикант. Він таке виховання зміг дати своєму сину, що всі лише і говорять про це. Такий талановитий учитель може виховати справжню людину з чого завгодно!

Кого хвалили у цій розмові? В якій казці живе цей герой?

Коли ми вийдемо на центральну площу, отримаємо призові білети, які дозволяють прийняти участь в розмові з героями казок. Слухайте уважно, ви можете стати співбесідником героя казки.



  • Чеширський Мурло! Скажіть, будь ласка, куди мені звідси йти? ( - У всякому випадку це залежить від того, куди ти хочеш прийти. ) Назвіть співбесідників і казку, в якій можна почути цю розмову. ( Аліса і Чеширський Кіт. Л. Керролл “ Аліса в країні чудес “)

  • Ах, це ти?! Що ти накоїв? Ти зупинив гру і через це команда втратила гол! ( - Я хотів, щоб було краще. Я думав, буде зручніше, якщо кожен гравець отримає можливість на величезному полі пограти власним м’ячем, не штовхаючись, не бігаючи, як божевільний…) ( Волька і старий Хоттабич. Л. Лагін. “Старий Хоттабич”)

3 Довідкове бюро.

  1. Шукаю дівчинку. Зовсім недавно вона мала такий вигляд:”Волосся кольору моркви були заплетені у дві тугі коси;ніс був схожий на крихітну картоплину, і до того ж був у крапочку. Вона була одягнена в синю сукню, але так як синього матеріалу у неї, мабуть, не вистачило, вона вшила де-не-де червоні шматки тканини. На дуже тонкі і худі ноги вона натягнула довгі панчохи різних кольорів : один – коричневий, а інший – чорний. А величезні чорні черевики, здавалось, ось-ось порвуться.”

В якій казці живе ця дівчинка? ( А. Ліндгрен.” Пеппі – Довга панчоха “)

  1. В якій казці можна знайти цю симпатичну істоту? Ось як мені його описали:”Його голова була зроблена з мішечка, який був набитий соломою, з намальованими на ньому очима і ротом, тож вийшло смішне людське обличчя. Був одягнений в поношений блакитний жупан, де-не-де виглядала солома. На голові був старий потертий капелюх, в якого були зрізані балабони, на ногах – старі блакитні ботфорди.” ( А. Волков “Чарівник Смарагдового міста”, Страшила )

Як ви вважаєте, що необхідно уточнити в цьому описі?

Кому міг знадобитися Страшила і чому?

З. Прийшов час робити щеплення тваринам від різних казкових і не казкових хвороб.

Лікар Айболить просить повідомити всі адреси ( назви казок ), за якими можна знайти лисицю ( вовка, ведмедя, віслюка, їжака ).



Гра Ерудит

Діти, перед вами таблиця. Подивіться уважно, ви повинні правильно співставити назви казок з їх авторами .



  1. А. Пушкін

1. Золотий ключик, або Пригоди Буратіно

  1. Л. Керолл

2. Принцеса на горошині

  1. А. Толстой

3. Аліса в країні чудес

  1. Ш. Перро

4. Червона Шапочка

  1. Г. Х. Андерсен

5. Бременські музиканти

  1. Братья Гримм

6. Казка про рибака і рибку


4 Юридичні послуги.

  1. Деякі герої звернулися з просьбою допомогти їм написати скаргу на порушення прав дитини. В першу чергу, нашої допомоги потребують гидке каченя і кривенька качечка, адже вони не можуть писати. Обговоріть в групах можливий текст цих скарг, потім разом обиремо найбільш повний і точний варіант документу.

  2. Укладачі “Книги рекордів Гіннеса” просять обміркувати, кого з цих трьох героїв казок слід вважати найменшим? Претенденти на включення у “Книгу” – Червона Шапочка, Дюймовочка,Хлопчик-мізинчик. До уваги приймаються лише вірні свідчення, надійні докази. ( Червона Шапочка була звичайною дівчинкою, Хлопчик-на ріст, як мізинець, Дюймовочка – розміром з дюйм, тобто 2,5 см, приблизно , як фаланга великого пальця руки. )

  3. Хто надрукував таку рекламу в газеті? “ Звертайтесь лише до нас. Гарантовано забезпечуємо юридичні послуги. Спеціалізація – справедливий поділ майна. Остання справа старший брат отримав млин, середній брат – віслюка, молодший – кота. Усі залишилися задоволені “.

Чи правду говорить ця реклама?

  1. А ці герої поки що не вирішили звернутися за допомогою до консультантів. Ось Маша і три ведмеді скаржаться один на одного своїм приятелям. Як ви думаєте, на що скаржиться дівчинка? На що – сімейство ведмедів? Кому з героїв ви більше співчуваєте? Чому?

  2. Видавництво дитячої книги.

  1. Конкурс на краще доповнене і виправлене перевидання відомих казок.

Читачі часто цікавляться, що сталося з героями казок після відомої нам кінцівки. Пропоную групам попрацювати над доповненими варіантами казок:

“ Гидке каченя – 2 ”;

“ Пан Коцький – 2 “;

“ Білосніжка і семеро гномів – далі буде “.

( Наприклад, гидке каченя перетворилося в лебедя і раптом зустрів свою маму – качку. Усі звірі зібрались і провчили пихатого кота. )

6 Пошта.

Поштальон Пєчкін дуже зрадів, побачивши нас: адже йому тепер нікуди не треба йти. Усі телеграми, в його сумці відправлені нам. А хто саме їх відіслав його не турбує. Віддав – а ми самі повинні розібратись.



  • Іа , вітаю з днем народження! ( Герой ? Автор? Назва? )

  • Я від бабусі втік, і від дідуся втік! ( Герой? Автор? Назва? )

  • Приходив вовк і з’їв шестеро козенят. Врятуйте моїх братиків! ( Герой? Автор? Назва? )

  • Дякую, ластівко, за порятунок! ( Герой? Автор? Назва? )

  • Усіх запрошую на виставу в наш театр! ( Герой? Автор? Назва? )

  • Несуть мене гуси до Баби-Яги. Боюся! Рятуйте! ( Герой? Автор? Назва? )

  • Приїхати не зможу. Горюю над розбитим яйцем. ( Герой? Автор? Назва? )

  • Залишив рукавичку. Так холодно! ( Герой? Автор? Назва? )

Яким телеграмам ви зраділи? Які герої вже отримали допомогу? А хто чекає допомоги від нас? Давайте подумаємо, як ми можемо допомогти?

7 Фірма Все про всіх.

Запрошуються на роботу…

  • Лікар з досвідом роботи в екстремальних ситуаціях в далеких країнах, звиклий до пересування на незвичайних видах транспорту. Документи подав цей чоловік похилого віку. Вкладене фото. Чи зможе він виконувати таку роботу? ( У нього вийде! Лікар відразу допоміг тим, хто живе на” Занзібарі, в Калахарі та Сахарі, на горі Фернандо-По, по широкій Лімпопо». Добирався пішки, верхи на вовку, на киті, на орлах. )

  • Дівчина для роботи нянькою у будинку директора фірми. Їй доведеться мати справу з не дуже слухняними дітьми та різними тваринами. Документи відправила ось ця молода дівчина. Чи не дуже вона молода для такої роботи? ( Ні. Вона вчила Буратіно правильно поводити себе за столом, писати і рахувати. Її слухали і дзеркальний короп, і стрижі, і метелики; їй вірним був дуже розумний і добре вихований пес Артемон. )

  • Працівники фірми мають певні сумніви щодо, настільки гарним працівником може бути Вовк. Вони чули про нього самі чутки. Що ви знаєте про Вовка, яким він може бути? ( Дурний, грубий, постійно голодний, легко піддається чужому впливу – вірний, успішно служив радником у самого Івана-царевича, не один раз виручав його з біди. )

8. Спеціалізована школа.

1). Перший урок - урок природознавства.

- Які копита зустрілися на шляху в сестри та брата?

- Порадьте зайчику, яка хатинка буде кращою взимку, а яка – влітку: снігова, дерев’яна, кам’яна чи залізна? Чому ви так вважаєте

- Як відомо, Колобок перехитрив Лисицю і продовжує подорожувати по світу. Порадьте Колобку, як йому слід змінити колір, щоб його не було так помітно взимку, влітку, восени і навесні?

- Для чого журавлю дзьоб, шия, довгі ноги? В якій казці вони завадили йому насолодитися їжею?

- Яким чином діду вдалося виростити таку велику ріпку? Чим саме вона корисна?

- Розкажіть про історію казкового колоска. Щоб ви додали?

2). Наступний урок – урок математики.

- Перевіримо домашнє завдання. В якій казці використовуються поняття більше, менше, ще менше? (“ Три ведмеді” ). Доведіть правильність відповіді.

- В казці Ш. Перро “ Попелюшка “ є вираз: повернутися до півночі. Поясніть цей вираз.

- За допомогою геометричних фігур зобразіть казку” Лисиця і журавель “.



3). Урок добрих чарів.

Добрий казкар Андерсен завжди намагався допомогти тим людям, які дійсно цього потребують. Згадайте казки письменника, які можуть підтвердити цю думку.

Зараз у кожного в руках буде чарівна паличка. Нехай кожен обміркує, що гарного він хотів би зробити з допомогою цієї палички. ( Побажання дітей: “ Я хочу, щоб…” Вибір чарів. Висновок: диво починається з гарної думки, ніжного серця, умілих рук людини.


3.Узагальнююча бесіда.

- Яка була тема сьогоднішнього уроку?



- Що вам сподобалося на уроці, а що не сподобалося?

- Що ви дізналися нового, а що вже знали?


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка