Духовно-моральне виховання



Скачати 25.51 Kb.
Дата конвертації11.09.2017
Розмір25.51 Kb.
Духовно-моральне виховання

Спрямоване на прищеплення і розвиток моральних почуттів, міцних переконань і потреби поводити себе згідно з моральними нормами, прийнятими в суспільстві, виховання патріотизму, колективізму, свідомої дисципліни та організованості, громадянської і соціальної відповідальності, непримиренності до аморальних вчинків людей, до порушення норм і правил культурної поведінки.

Це планомірний, цілеспрямований вплив на морально – емоційний розвиток людини через організацію умов, в яких формуються її духовна, емоційна, світоглядна сфери та поведінка відповідно до загальнолюдських та національних морально-етичних цінностей.

Система морального виховання спрямована на формування цілісної моральної особистості, яка включає такі гуманістичні риси, як доброта, чуйність, милосердя, увага, толерантність, совість, чесність, справедливість, людська гідність, повага і любов до людей, правдивість і скромність, сміливість і мужність.

Зміст морального виховання включає принципи, норми, правила моралі та прогресивні традиції, які становлять частину духовного життя народу. Це народні традиції, шанобливе ставлення до батьківщини, суспільства, праці, до людей і самих себе.

Все вищезгадане тісно переплітається з основною виховною темою гімназії «Удосконалення духовно-морального виховання, орієнтація на загальнолюдські моральні цінності». Які разом з сімейними цінностями (моральними основами життя сім’ї), громадянськими цінностями (права і свободи людини, обов’язки перед іншими людьми, ідеї соціальної гармонії, поваги до закону та ін.) та національними цінностями, що включають в себе такі поняття, як патріотизм, почуття національної гідності, історична пам’ять, тощо) складають собою систему моральних цінностей у загальній концепції морального виховання.







Загальнолюдські цінності:

  • доброта,

  • правда,

  • любов,

  • чесність,

  • гідність,

  • краса,

  • мудрість,

  • справедливість та ін


Національні цінності:


  • патріотизм,




  • почуття національної гідності,



  • історична пам’ять тощо.





Громадянські цінності:


  • права і свободи людини,

  • обов'язки перед іншими людьми,

  • ідеї соціальної гармонії,

  • поваги до закону тощо.,


Сімейні цінності:


  • моральні основи життя сім’ї,

  • стосунки поколінь,

  • закони подружньої вірності,

  • піклування про дітей,

  • пам’ять про предків та ін.




Основні компоненти духовної культури особистості




До основних заходів цього спрямування можна додати проведення традиційних благодійних ярмарок солодощів. Вони проводяться двічі на рік: перед Новим роком та святом Великодня. Виручені кошти йдуть на благодійність (акцію «Відкрите серце», присвячену дню інвалідів, на матеріальну допомогу онкохворій учениці 10-А класу Хмельовій Олександрі, допомогу у придбанні шкільного приладдя дітям-сиротам та малозабезпеченим.

Втілюючи у виховний процес всі вищезазначені якості, педагогічний колектив намагається бачити не просто учнів, а насамперед, особистість, чуйну, добру людину.




База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка