Довідка про результати комплексних перевірок загальноосвітньої школи-інтернату І-ІІІ ступенів ім. М.І. Жужоми, загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 На виконання плану роботи



Сторінка1/7
Дата конвертації26.04.2016
Розмір1.02 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7
Довідка

про результати комплексних перевірок

загальноосвітньої школи-інтернату І-ІІІ ступенів ім. М.І.Жужоми, загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2
На виконання плану роботи відділу освіти Глухівської міської ради на 2014-2015 навчальний рік, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 30 березня 2011 року № 311 «Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від впровадження господарської діяльності з надання освітніх послуг у системі загальної середньої і професійно-технічної освіти та визначається періодичність здійснення заходів державного нагляду (контролю)», наказу Державної інспекції навчальних закладів України від 4 липня 2012 року № 27-а «Про затвердження Типових програм комплексних перевірок дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних та професійно-технічних закладів», наказу Міністерства освіти і науки України від 17.06.2013 року № 770 «Про координацію заходів щодо здійснення державного нагляду (контролю) за діяльністю навчальних закладів», з метою забезпечення державного контролю за діяльністю загальноосвітнього навчального закладу в міжатестаційний період здійснено комплексну перевірку Глухівської загальноосвітньої школи-інтернату І-ІІІ ступенів ім. М.І.Жужоми Сумської обласної ради у період з 17 по 28 листопада 2014 року, Глухівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 Глухівської міської ради Сумської області у період з 08 по 19 грудня 2014 року. Наказами відділу освіти Глухівської міської ради від 03.11.2014 року № 402-ОД та від 25.11.2014 року № 437-ОД затверджено склад експертної групи з проведення комплексної перевірки загальноосвітньої школи-інтернату І-ІІІ ступенів ім. М.І.Жужоми та загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2, а також Робочі програми комплексних перевірок.

Під час комплексної перевірки діяльність навчальних закладів перевірялась за 9-ма розділами: загальна характеристика загальноосвітнього навчального закладу; формування учнівського контингенту; дотримання вимог державних стандартів, організація навчально-виховної, навчально-методичної і наукової роботи; якість підготовки учнів; ефективність використання педагогічного потенціалу; забезпечення розвитку та ефективність використання матеріально-технічної та навчально-методичної бази; соціальний захист учасників навчально-виховного процесу; управління навчальним закладом. Крім того членами експертної групи проведені контрольні роботи у випускних класах загальноосвітніх шкіл кожного ступеню (4-х, 9-х, 11-х) з двох предметів інваріантної частини навчального плану - української мови, математики.


Розділ І. Загальна характеристика загальноосвітнього навчального закладу
Школа-інтернат

На момент перевірки у навчальному закладі в наявності рішення Сумської обласної ради від 26.11.1965 року № 800 про створення навчального закладу (засновник Сумська обласна рада). Наказом управління освіти і науки Сумської облдержадміністрації від 17.05.2005 року навчальному закладу наданий статус Глухівської спеціалізованої школи-інтернату І-ІІІ ступенів ім. Жужоми. З 1 вересня 2013 року функціонує як Глухівська загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ступенів ім. М.І. Жужоми (підстава: наказ управління майном Сумської облдержадміністрації від 04.09.2013 року № 444). Адреса: вул. Жужоми, 8, м. Глухів, Сумська область, 41400, мова навчання – українська; напрями навчання - філологічний, біотехнологічний, природничо-математичний, форма власності – комунальна. Керівництво навчальним закладом здійснюють: директор – Кострова Любов Олександрівна; заступник директора з навчально-виховної роботи – Кутняк Ірина Михайлівна; заступник директора з виховної роботи – Солдаткіна Тетяна Петрівна. Всі вони мають вищу педагогічну освіту, значний педагогічний та управлінський досвід роботи. Школа має 2 основні будівлі - навчальний та спальний корпуси. Кожен з корпусів має 3 поверхи, фундамент залізобетонний, стіни та перегородки – цегляні, підлога - дерев’яна, покрита лінолеумом, покрівля даху – шиферна. Навчальні кабінети, класні кімнати ізольовані від приміщень, які є джерелом шуму й запахів (шкільна їдальня це окреме приміщення з теплим переходом від навчального корпусу).



Виявлені порушення:

  1. На момент перевірки у загальноосвітній школі-інтернаті І-ІІІ ступенів ім. М.І.Жужоми відсутні затверджені відповідно до чинного законодавства Правила внутрішнього трудового розпорядку.


ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2

На момент перевірки у навчальному закладі в наявності рішення Глухівської міської ради від 30.08.2004 року про перейменування навчально-виховного комплексу: загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів № 2-ліцею в Глухівську загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів № 2 Глухівської міської ради Сумської області. З 1 вересня 2004 року навчальний заклад функціонує як загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів. Адреса: вул. Інститутська, 41, м. Глухів, Сумська область, 41400, рік атестації – 2008, рівень освітньої діяльності – достатній, профіль навчання – філологічний, біотехнологічний, форма власності – комунальна. Директор школи – Рябуха Алла Петрівна, освіта вища, спеціаліст вищої категорії, педагогічний стаж 14 років. Заступник директора з навчально-виховної роботи – Сбитна Інна Ігорівна, заступник директора з виховної роботи – Рубан Лариса Іванівна, мають вищу педагогічну освіту, значний управлінський досвід роботи. Школа має одну основну споруду - навчальний корпус. Навчальний корпус має 3 поверхи, фундамент, стіни, перегородки – цегляні, підлога в коридорах 1, 2, 3 поверхів дерев’яна, лінолеумом покрита підлога 2 поверху, покрівля даху – шиферна. Будівля, відповідно проектній документації 1967 року, розрахована на 600 учнів. Станом на 18.12.2014 року учнівський контингент 489 учнів, що становить 82% від проектної потужності навчального хакладу. Навчальні кабінети, класні кімнати ізольовані від приміщень, які є джерелом шуму.


Розділ ІІ. Формування учнівського контингенту
Школа-інтернат

У період з 2005 по 2013 рік зарахування учнів до навчального закладу (тип – спеціалізована школа-інтернат) здійснювалось відповідно до Інструкції про порядок конкурсного приймання дітей (учнів, вихованців) до гімназій, ліцеїв, колегіумів, спеціалізованих шкіл (шкіл-інтернатів), затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 19 червня 2003 року № 398, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 04 липня 2003 року за № 547/7868. З 1 вересня 2014 року (тип – загальноосвітня школа-інтернат) зарахування учнів до навчального закладу здійснюється згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про загальну середню освіту». У школі 17 класів, 400 учнів, середня наповнюваність класів - 23,5.

У навчальному закладі в наявності статистичний звіт форми «ЗНЗ-1». Згідно вищезазначеного звіту у школі-інтернаті наступна кількість учнів у розрізі класів:


Класи

Кількість учнів

Наповнюваність

1 клас - 1

31

31,0

2 клас - 1

35

35,0

3 клас - 2

44

22,0

4 клас - 1

28

28,0

Разом 1-4 класів - 5

138

27,6

5 клас – 2

53

26,5

6 клас – 2

41

20,5

7 клас - 2

47

23,5

8 клас – 2

38

19,0

9 клас – 2

37

18,5

Разом 5-9 класів - 10

216

21,6

10 клас – 1

26

26,0

11 клас -

20

20,0

Разом 10-11 класів - 2

46

23,0

Всього 1-11 класів - 17

400

23,5

На момент перевірки завантаженість закладу ставить 80%. У школі-інтернаті навчально-виховний процес організований в одну зміну. У зв’язку з тим, що загальноосвітня школа-інтернат це заклад з цілодобовим перебуванням дітей, 390 учнів із загальної чисельності контингенту відвідують групи самопідготовки (у закладі 16 груп, їх середня наповнюваність 24,4). Класи-комплекти у навчальному закладі – відсутні. Наповнюваність класів у школі-інтернаті в переважній більшості не перевищує 30 учнів, крім контингенту учнів 1, 2 класів, де налічується 31 та 35 учнів відповідно.

За останні чотири роки відсоток учнів, які вибули з навчального закладу, не перевищує 3%, що відповідає високому рівню навчальної діяльності. Адміністрацією навчального закладу, класними керівниками ведеться певна робота щодо збереження стабільності учнівського контингенту; дотримуються вимоги щодо переведення, відрахування, випуску учнів; діє система контролю за станом відвідування учнями навчальних занять та відповідного інформування відділу освіти.

Вивчення питання стану роботи з обліку та охоплення загальною середньою освітою дітей шкільного віку, які мешкають на закріпленій за навчальним закладом території обслуговування у загальноосвітній школі-інтернаті І-ІІІ ступенів ім. М.І.Жужоми не вимагалось у зв’язку з відсутністю мікрорайону.



Виявлені порушення:

  1. Адміністрацією навчального закладу порушена частина перша статті 14 Закону України «Про загальну середню освіту» щодо наповнюваності класів, що не повинна перевищувати 30 учнів. Перевищена наповнюваність 1, 2 класів (1 клас – 31 учень, 2 клас – 35 учнів).

ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2

У період з 2010 по 2014 рік зарахування учнів до навчального закладу (тип – загальноосвітня школа) здійснюється згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про загальну середню освіту». Порядок зарахування учнів на навчання прописаний у Статуті навчального закладу (п.2.5). У школі 20 класів, 501 учень, середня наповнюваність класів – 25,1. У школі навчально-виховний процес організований в одну зміну. Для учнів 1-4 класів відкрито 2 групи продовженого дня, в них 60 учнів, середня наповнюваність груп становить 30,0.

У навчальному закладі в наявності статистичний звіт форми «ЗНЗ-1». Згідно вищезазначеного звіту у школі наступна кількість учнів у розрізі класів:


Класи

Кількість учнів

Наповнюваність

1 клас – 2

61

30,5

2 клас – 2

50

25,0

3 клас – 2

65

32,5

4 клас – 2

41

20,5

Разом 1-4 класів – 8

217

27,1

5 клас – 2

49

24,5

6 клас – 2

40

20,0

7 клас – 2

47

23,5

8 клас – 2

48

24,0

9 клас – 2

57

28,5

Разом 5-9 класів - 10

241

24,1

10 клас – 1

25

25,0

11 клас – 1

18

18,0

Разом 10-11 класів - 2

43

21,5

Всього 1-11 класів – 20

501

25,1

Перевіркою встановлено, що у навчальному закладі ведеться систематична організаційна робота по виконанню Постанови Кабінету Міністрів України від 12.04.2000 року № 646 «Про затвердження Інструкції з обліку дітей і підлітків шкільного віку». На момент перевірки в школі наявні списки дітей віком від 6 до 18 років та дітей, яким до 1 вересня виповнюється 5 років, що постійно проживають у мікрорайоні навчального закладу. Списки зберігаються в контрольному стані, аркуші прошиті, але не пронумеровані. Класи-комплекти у навчальному закладі – відсутні. Наповнюваність класів у школі в переважній більшості не перевищує 30 учнів, крім контингенту учнів 1-х, 3-х класів, де налічується 31, 30 та 32, 33 учнів відповідно.

За останні чотири роки відсоток учнів, які вибули з навчального закладу, не перевищує 1%, що відповідає високому рівню навчальної діяльності.

Адміністрацією навчального закладу порушені терміни видання наказів, які затверджують рішення педагогічних рад про випуск учнів 11-х класів: у 2012 році із запізненням на 10 днів, у 2013, 2014 році майже на місяць. Вибуття учня зі школи та відрахування його з числа учнівського контингенту здійснюється на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють, із зазначенням причини вибуття, а також довідки, що підтверджує факт зарахування дитини до іншого навчального закладу для здобуття повної загальної середньої освіти. При наявності вищезазначених документів батькам на руки видається особова справа учня, в алфавітній книзі робиться відмітка про його вибуття на підставі наказу про відрахування. Проведено вибіркову перевірку таких довідок. Не виявлено довідки про подальше навчання учениці 10 класу загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 Муковоз Вікторії, яка відрахована зі школи у зв’язку з подальшим навчанням у Глухівському агротехнічному інституті ім. С.А.Ковпака Сумського НАУ у 2013 році, а довідка про підтвердження навчання учня 5б класу Вовка Володимира з Іващенківського НВК без штампу навчального закладу, гербова печатка навчально-виховного комплексу змазана.



Виявлені порушення:

  1. Адміністрацією навчального закладу порушена частина перша статті 14 Закону України «Про загальну середню освіту» щодо наповнюваності класів, що не повинна перевищувати 30 учнів. Перевищена наповнюваність 1-х, 3-х класів (1а клас – 31 учень, 1б – 30 учнів, 3а клас – 32 учня, 3б – 33 учня).

  2. Списки дітей віком від 6 до 18 років та дітей, яким до 1 вересня виповнюється 5 років не приведені у відповідність до вимог Інструкції з ведення ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІІ ступенів.

  3. Виявлені поодинокі випадки порушення вимог статті 27 Положення про загальноосвітній навчальний заклад у частині переходу учня до іншого начального закладу для здобуття повної загальної середньої освіти.


Розділ ІІІ-ІУ. Дотримання вимог державних стандартів освіти.

Організація навчально-виховної, навчально-методичної і наукової роботи
Школа-інтернат

Робочі навчальні плани школи-інтернату (за останні 5 років) складені на основі Типових навчальних планів (відповідно до статусу навчального закладу), у період з 2010-2011 та по 2012-2013 навчальний рік як для спеціалізованої школи-інтернату І-ІІІ ступенів, а з 2013-2014 та по 2014-2015 навчальний рік як для загальноосвітньої школи-інтернату. Робочі навчальні плані загальноосвітньої школи-інтернату зорієнтовані на роботу початкової, основної та старшої школи за 5-денним навчальним тижнем. Робочі навчальні плани оформлені відповідно до вимог Пояснювальних записок Типових навчальних планів І, ІІ та ІІІ ступенів. Робочі навчальні плани школи-інтернату погоджені на засіданні Ради школи та засіданні педагогічної ради, а також затверджені управлінням освіти і науки Сумської облдержадміністрації, про що свідчать відповідні грифи, підписи, печатки на титульних сторінках Робочих навчальних планів за період останніх 5 років. Робочими навчальними планами, через інваріантну та варіативну складові, встановлено погодинне та змістовне співвідношення між навчальними предметами. Інваріантна складова, що сформована на державному рівні містить всі навчальні дисципліни, передбачені Державним стандартом. Кількість навчальних годин, відведених на вивчення кожного предмета в Робочих навчальних планах співпадають з Робочими навчальними планами школи-інтернату. Варіативна складова сформована навчальним закладом з урахуванням запитів учнів та їх батьків. До змісту варіативної складової Робочих навчальних планів включені спеціальні курси, курси за вибором, факультативи, години на підсилення предметів, що включені для організації допрофільної підготовки, профільного навчання, а також відповідно до індивідуальних освітніх запитів і потреб учнів та їх батьків або осіб, що їх замінюють. Сумарне гранично допустиме навантаження на учнів Робочих навчальних планів не перевищує навчальне навантаження, що зазначено в Типових навчальних планах для загальноосвітніх навчальних закладів у розрізі кожного класу та ступеню.

За рахунок варіативної складової визначалась наступна кількість навчальних дисциплін:


Навчальний рік

Кількість годин варіативної складової

Із них:

Кількість навчальних дисциплін

Школа

І ступеня

Школа

ІІ ступеня

Школа

ІІІ ступеня




2010-2011

85

14

56

15

17

2011-2012

76

17

40

19

17

2012-2013

68

16

38

14

14

2013-2014

69,5

14

38,5

17

17

2014-2015

60,5

10

30,5

20

18

У навчальному закладі наявні необхідні ресурси для викладання предметів варіативної складової: обладнання навчальних кабінетів, якісний склад педагогічних працівників, забезпеченість закладу навчальною, методичною літературою, відповідними програмами з курсів за вибором, факультативів тощо.

Навчальний рік у загальноосвітній школі-інтернаті розпочинається у День знань - 01 вересня і закінчується не пізніше 01 липня наступного року. Його структура відповідає встановленим Міністерством освіти і науки вимогам. Тривалість уроків у закладі становить: у перших класах – 35 хвилин, у других-четвертих – 40 хвилин, у п’ятих-одинадцятих – 45 хвилин. Тривалість канікул у навчальному закладі протягом навчального року становить 30 календарних днів. Тривалість перерв між уроками встановлена з урахуванням потреб в організації активного відпочинку і харчування учнів: між уроками 10-15 хвилин, велика перерва (після другого уроку) – 20 хвилин. Режим роботи навчального закладу погоджений з управлінням освіти і науки Сумської облдержадміністрації.

У загальноосвітній школі-інтернаті організована групова та фронтальна (з усім класом) форми навчання. Індивідуальна та екстернатна форми навчання у закладі не організовуються.

Кількість видів контрольних робіт вчителі виконують згідно програм та листів Міністерства освіти і науки.

Класні журнали заповнюються без порушень, відповідно до Інструкції з ведення класного журналу учнів 5-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів (наказ МОН від 03.06.2008р. № 496).

На момент перевірки у закладі в наявності наказ по школі «Про організацію науково-методичної роботи в закладі у 2014-2015 навчальному році», яким затверджений склад Ради методичного кабінету, призначені керівники методичних об’єднань, зокрема вчителі української мови і літератури; іноземної мови і світової літератури, вчителів точних наук, природничих дисциплін і основ здоров’я, вчителів фізичної культури; суспільно-гуманітарних дисциплін; вчителів початкових класів, класних керівників; вихователів. У наявності плани методичних об’єднань, протоколи, матеріали засідань методичних об’єднань. Всі матеріали систематизовано і зберігаються в окремих папках.

У закладі оформлений шкільний методичний кабінет (завідуюча кабінетом Кабанова Н.П.). Кабінет оформлений згідно з Положенням про шкільний методичний кабінет. У кабінеті зберігається навчально-методична література, є авторські програми курсів за вибором (вчитель Терещенко І.І.), які мають гриф МОН України. Шиловою Н.В., учителем біології, розроблені зошити для контрольних та самостійних робіт, які теж мають гриф МОН.

На момент перевірки у навчальному закладі наявні:

- річний план роботи ЗНЗ;

- план виховної роботи ЗНЗ ;

- плани роботи класних керівників та класоводів.

Перевіривши стан роботи щодо охоплення учнів позашкільною освітою (позаурочною роботою), слід зазначити те, що у навчальному закладі 400 учнів охоплені позашкільною освітою, що становить 100%.

У навчальному закладі створено банк даних учнів, які стоять на обліку у відділенні кримінальної міліції, на внутрішньому обліку, в службі у справах дітей, а також деструктивних, малозабезпечених, неповних, багатодітних сімей тощо. Станом на 01.12.2014 року у школі-інтернаті відсутні учні, які скоїли правопорушення та перебувають на обліку в кримінальній міліції.


В школі працює Рада профілактики правопорушень, до складу якої входять вчителі, учні, адміністрація школи, представники батьківської громадськості та правоохоронних органів. На засідання запрошуються як учні, так і їхні батьки. Шкільним психологом та соціальним педагогом постійно проводиться вивчення соціального стану учнів, особлива увага приділяється роботі з сім’ями, що опинилися у складних життєвих обставинах, соціально незахищеним категоріям учнів, учням схильним до правопорушень, дітям-сиротам. З ними систематично проводиться індивідуальна робота з метою надання необхідної допомоги. Тісно співпрацює школа з працівниками служби у справах дітей, інспекторами кримінальної міліції, працівниками ДАІ та пожежної охорони. Працівниками цих служб проводяться бесіди, індивідуальна робота, практикуються екскурсії.
За результатами навчання учням (випускникам) видається відповідний документ (табель, свідоцтво про базову загальну середню освіту, атестат про повну загальну середню освіту). Учням перевідних класів видається табель з результатами про закінчення певного класу. Випускникам 9-х класів – свідоцтво, яке дає право на вступ до школи ІІІ ступеня, професійно-технічного навчального закладу, вищого навчального закладу І-ІІ рівня акредитації. Випускникам 11-х класів видається атестат про повну загальну середню освіту, що дає право на вступ до професійно-технічних та вищих навчальних закладів усіх типів і форм власності.
Порядок замовлення, оформлення та видачі документів про загальну середню освіту державного зразка у навчальному закладі не порушений. У наявності Книга обліку і видачі свідоцтв про базову загальну середню освіту, Книга обліку і видачі атестатів про повну загальну середню освіту, які відповідним чином оформлюються. Бали навчальних досягнень учнів 9-х класів співпадають у Книзі обліку і видачі свідоцтв співпадають з балами у додатках до документу про освіту, середній бал свідоцтв та атестатів обрахований правильно. Стан ведення документації щодо обліку і видачі документів – задовільний.
Відповідно до Положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися під час навчально-виховного процесу в школі-інтернаті ведеться журнал реєстрації нещасних випадків та здійснюється облік випадків дитячого травматизму, складаються акти за формою Н-Н, один примірник якого надається у відділ освіти. За останні 5 років показники наступні:


Рік

Учнівський контингент

Зареєстровано травм

Із них під час навчально-виховного процесу

Відсоток (%)

2010

452

3

3

0,7

2011

451

4

3

0,7

2012

433

26

8

1,8

2013

410

17

4

1,0

2014

400

11

7

1,8

Всього:

2146

61

25

1,2
  1   2   3   4   5   6   7


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка