Довідка про підсумки обстеження готовності



Скачати 33.44 Kb.
Дата конвертації07.09.2017
Розмір33.44 Kb.
Аналітична довідка про підсумки обстеження готовності

до навчання у школі дітей дошкільного віку


Із 07 по 14 квітня 2014 року було проведено психолого-педагогічне обстеження готовності до навчання в школі дітей дошкільного віку. Метою моніторингу було визначення рівня розвитку основних компонентів шкільної готовності і виявлення рівня психологічної готовності першокласників до шкільного навчання. Обстеження проводилося за методикою «Психологічна готовність до навчання дітей 6-літнього віку», яка включала в себе: методику А.Керна, Я.Йєрасика, методику «Графічний диктант» Д.Ельконіна, методику «Будинок» Гуткіной Н.І. Ці завдання дали можливість виявити рівні готовності до навчання в школі: високий, середній та низький.

Проведене психолого-педагогічне обстеження 12 (100%) дітей дошкільного віку показало наступні результати: 5 (42%) учнів показали високий рівень готовності до навчання у школі, вони швидко орієнтуються у поставлених завданнях, інколи допускаються помилок, які самі ж виправляють; 4 (33%) учня мають середній рівень готовності, тобто допускають помилки, які самостійно не можуть виправити; 3 (25%) учнів виявилися неготовими до навчання у школі, вони не виконують завдання самостійно, а тільки за допомогою дорослого. Двох з них методист відділу освіти Агафонова С.А. рекомендувала направити на ПМПК, проте батьки відмовилися від даної рекомендації.

Варто відмітити, що найскладнішими для досліджуваних (58%) виявилися завдання, які передбачають здібності аналізувати, порівнювати, узагальнювати, усвідомлення закономірностей. Достатньо складними були завдання, які передбачали прояв таких необхідних для учня якостей, як здібність організувати свою увагу, підкорити її виконанню завдання, утримати поставлену мету, вибудувати відповідно до неї свої дії, критично оцінити результат.

З метою профілактики дезадаптації учнів, прогнозування труднощів у навчанні та шляхів їх вирішення, створення ефективної системи психолого-педагогічного супроводу першокласників рекомендую:


1. Директору школи:


    1. довести до відома та опрацювати з педагогічним колективом результати моніторингу готовності першокласників до умов навчання у 2014-2015 навчальному році;

    2. впроваджувати в практику навчально-виховного процесу проведення психолого-педагогічного консиліуму.

2. Вчителю 1 класу:

    1. ознайомитися з результатами досліджень і занести їх в індивідуальні картки учнів;

    2. здійснювати індивідуальний підхід до дітей з урахуванням виявлених особливостей їх підготовки (підвищена увага та поетапний контроль в процесі засвоєння нових знань);

    3. користуватись розвивальними вправами, які розраховані на підвищення рівня володіння дитиною певних умінь;

    4. у роботі з батькам першокласників:

      1. орієнтувати їх на забезпечення оптимального режиму життя дитини, враховуючи при цьому співвідношення рівня вимог та режиму навантажень з реальними можливостями, з особливостями її здоров’я і працездатності (навчання, відпочинок з достатнім перебуванням на свіжому повітрі, регулярне повноцінне харчування, достатній за тривалістю сон;

      2. рекомендувати обладнати робоче місце дитини згідно вимог і потреб ;

      3. велику увагу приділяти вправам, іграм, різноманітним завданням на розвиток дрібної моторики та координації рухів руки, тим самим впливати на загальний інтелектуальний розвиток дитини, покращувати розвиток її мовлення, удосконалювати навички письма;

      4. батькам окремих першокласників проконсультуватись у логопеда, невропатолога.

3. Практичному психологу:

    1. інформувати вихователів дошкільного навчального закладу, учителів і вихователів початкового навчання з результатами психологічних досліджень, надавати рекомендації щодо формування психолого-педагогічної готовності дитини до навчання в школі та стану її адаптації;

    2. надавати індивідуальну консультативну допомогу батькам з питань особливостей психічного розвитку їх дітей;

    3. проводити групові консультування батьків першокласників (батьківські збори тощо) з питань вікових особливостей, готовності до школи, проблем адаптації до школи, спілкування з однокласниками, виховання дітей;

    4. сформувати групу першокласників, у яких виявлено труднощі в процесі адаптації (учнів з низьким рівнем адаптації або дезадаптації) та організувати корекційно-розвивальну роботу;

    5. продовжувати спостереження за першокласниками на предмет особливостей поведінки учнів, особливостей взаємовідносин між однокласниками, стилю взаємовідносин між учителем і дітьми;

    6. провести поглиблене індивідуальне дослідження дітей, які проявили низький рівень адаптації (а саме розвитку пізнавальних процесів, їх соціально-психологічний статус в групі ровесників, особливостей сімейного виховання тощо) з метою визначення причин і характеру дезадаптації.



Практичний психолог ______________(Г.В. Лисиціна)


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка