Досвід підготовки майбутніх слюсарів з ремонту автомобілів у дптнз «вінницьке вище професійне училище сфери послуг» Беліченко Олег Юрійович, викладач спецдисциплін з професії «Слюсар з ремонту автомобілів»



Скачати 60.94 Kb.
Дата конвертації26.04.2016
Розмір60.94 Kb.
ДОСВІД ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ СЛЮСАРІВ З РЕМОНТУ АВТОМОБІЛІВ У ДПТНЗ «ВІННИЦЬКЕ ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ СФЕРИ ПОСЛУГ»

Беліченко Олег Юрійович, викладач спецдисциплін

з професії «Слюсар з ремонту автомобілів»,

ДПТНЗ «Вінницьке вище професійне училище сфери послуг»

Відповідно до Державної національні програми «Освіта» (Україна XXI століття), Закону України «Про освіту», Закону України «Про професійно-технічну освіту» визначальною складовою формування освіти є оновлення її змісту. Наразі вимоги, що ставляться до системи професійно-технічної освіти, потребують впровадження новітніх методів та технологій навчання, які б дозволили організувати навчально-виробничий процес згідно вимог економіки зокрема та суспільства у цілому. Інноваційна діяльність у роботі професійно-технічного навчального закладу  вимога часу, спрямована на оволодіння знаннями, вміннями та навичками, які найбільш повно враховують вікові особливості, інтереси, нахили, здібності кожного учня.

Основним завданням кожного педагога професійно-технічного навчального закладу є підготовка висококваліфікованих робітників, які зможуть вміло реагувати на потреби сучасного ринку праці. Цьому сприяє впровадження інноваційних технологій у навчальний процес, що, в свою чергу, призводить до створення конкурентоспроможного виробничо-обслуговуючого середовища, оволодіння навиками роботи у сучасному інформаційному середовищі, підготовки конкурентоспроможних випускників, адаптованих до сучасних вимог виробництва.

Однією з професій, за якими проводиться набір у ДПТНЗ «Вінницьке вище професійне училище сфери послуг», є професія «Слюсар з ремонту автомобілів». Так як розвиток автосервісу в Україні є одним з найбільш пріоритетних напрямів економіки, то і попит на дану професію у ДПТНЗ «Вінницьке вище професійне училище сфери послуг» збільшується з кожними роком. Ліцензійний обсяг набору за професією «Слюсар з ремонту автомобілів» у Вінницькому вищому професійному училищі сфери послуг складає 90 чоловік, проте кількість бажаючих навчатися за даною професією зростає щороку, тому вступ відбувається на конкурсній основі з врахування середнього балу свідоцтва та атестата про освіту, а також за результатами співбесіди.

Підготовка майбутніх слюсарів з ремонту автомобілів передбачає 3 цикли професійної підготовки: загальнопрофесійну, професійно-теоретичну та професійно-практичну. Теоретичні знання учні отримують на уроках спецтехнології, які проводяться у кабінеті, обладнаному відповідно до сучасних вимог. Практичні навики  з ремонту автомобілів учні набувають на уроках виробничого навчання у майстернях училища та на станціях технічного обслуговування м. Вінниці та Вінницької області.

Враховуючи той факт, що основним завданням майбутнього слюсаря з ремонту автомобілів є ремонт та технічне обслуговування автомобіля, основою матеріально-технічної бази даної професії є діючі моделі вузлів та агрегатів автомобілів. Адже для того, щоб якісно виконувати операції, передбачені кваліфікаційною характеристикою слюсаря з ремонту автомобілів, необхідно досконало знати усі процеси, які відбуваються у системах та механізмах двигуна, вузлах та агрегатах автомобіля. У виробничих майстернях слюсарів з ремонту автомобілів у ДПТНЗ «Вінницьке вище професійне училище сфери послуг» є діючі макети двигунів, які можна завести і виконати їхнє регулювання. Представлені макети дають можливість отримати навички технічного обслуговування, ремонту та діагностики автомобілів.

Важливою умовою якісної підготовки майбутніх слюсарів з ремонту автомобілів є комплексно-методичне забезпечення професії. Методична комісія механічного профілю Вінницького вищого професійного училища сфери послуг постійно працює над його удосконаленням. На сьогоднішній день комплексно-методичне забезпечення професії «Слюсар» з ремонту автомобілів», окрім традиційних матеріалів, нараховує велику кількість мультимедійних засобів навчання. Викладачами та майстрами виробничого навчання розроблено презентаційні та відеоматеріали, тестові завдання, опорні конспекти відповідно до всіх тем програми. Створено 3D-моделі вузлів та агрегатів, які дозволяють зрозуміти суть процесів, що відбуваються в автомобілі, з’ясувати закономірності цих процесів. Систематизовано відеоматеріали за наступними темами:


  • «Загальна будова автомобіля»;

  • «Загальна будова двигуна»;

  • «Типи та види двигунів»;

  • «Робочий процес двигуна»;

  • «Кривошипно-шатунний механізм»;

  • «Газорозподільний механізм»;

  • «Система охолодження»;

  • «Система мащення»;

  • «Система живлення карбюраторного двигуна»;

  • «Система живлення інжекторного двигуна»;

  • «Система живлення дизельного двигуна»;

  • «Система живлення газобалонного обладнання»;

  • «Електрообладнання»;

  • «Акумуляторна батарея»;

  • «Генератор»;

  • «Стартер»;

  • «Система запалення»;

  • «Система освітлення та світлової сигналізації»;

  • «Зчеплення»;

  • «Коробка переміни передач»;

  • «Задній ведучий міст»;

  • «Передній ведучий міст»;

  • «Передня підвіска»;

  • «Задня підвіска»;

  • «Колеса та шини»;

  • «Гальмівна система»;

  • «Кузов автомобіля».

На уроках виробничого навчання учні працюють за технологічними картками, які розроблені на усі теми відповідно до Державного стандарту. Матеріали технологічних карток вміщують загальний малюнок вузла, його деталювання, послідовність розбирання та збирання.

Специфіка роботи сучасного слюсаря з ремонту автомобілів потребує переходу від традиційних способів технічного обслуговування та ремонту автомобіля до його діагностики за допомогою комплексного діагностичного обладнання.

У нашому навчальному закладі розпочато активну роботу з вивчення та впровадження комп’ютерної діагностики автомобіля у навчально-виробничий процес. А саме:


  • Відповідно до програми збільшено кількість годин (на 10 %) у курсі спеціальної технології для учнів з професії «Слюсар з ремонту автомобілів» на вивчення теми «Призначення та види діагностичного обладнання».

  • Створено кабінет, у якому проводиться детальне ознайомлення та вивчення автомобільного діагностичного обладнання:

- тестерів;

- мультиметрів;

- стробоскопів;

- зарядних пристроїв для акумуляторних батарей;

- осцилографів;

- імітаторів сигналів автомобільних датчиків;

- цифрового USB осцилографу з можливостями мотортестера.


  • Кабінети та майстерні з професії «Слюсар з ремонту автомобілів» оснащено мультимедійними матеріалами з комп’ютерної діагностики автомобіля.

Розширення матеріально-технічної бази професії «Слюсар з ремонту автомобілів» у ДПТНЗ «Вінницьке вище професійне училище сфери послуг» відбувається завдяки тісній співпраці із соціальними партнерами. Так зокрема на підставі Угоди про співпрацю між Вінницьким вищим професійним училищем сфери послуг і Учбово-виробничим комбінатом «АвтоСвіт» для виробничої майстерні придбано діагностичне обладнання для автомобіля.

Впровадження сучасних технологій навчання при підготовці майбутніх кваліфікованих робітників з професії «Слюсар з ремонту автомобілів» у ДПТНЗ «Вінницьке вище професійне училище сфери послуг» забезпечує:



  • високий рівень підготовки майбутніх слюсарів з ремонту автомобілів;

  • підвищення рівня обізнаності учнів з питань технічного обслуговування, ремонту та діагностики автомобілів;

  • формування на належному рівні навиків роботи з діагностичним обладнанням при технічному обслуговуванні та ремонті автомобіля.

Після закінчення Вінницького вищого професійного училища сфери послуг учні з професії «Слюсар з ремонту автомобілів» користуються великим попитом на вітчизняному та зарубіжному ринку праці. Завдяки постійному розширенню технічного кругозору, удосконаленню професійної майстерності вони мають можливість працевлаштування на провідних підприємствах автосервісу.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка