Додатні и від'ємні числа



Скачати 22.52 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір22.52 Kb.

В.Г.Бевз, Г.П.Бевз. Уроки математики в 6 класі Розділ 4. Раціональні числа

Уроки 65-66

Тема: ДОДАТНІ И ВІД'ЄМНІ ЧИСЛА

Мета. Дати учням перші уявлення про від'ємні числа, ввести поняття додатні числа, недодатні числа, пояснити, хто і коли використовує такі числа.

Вимоги до підготовки учнів.

У результаті вивчення теми учні мають навчитися наводити приклади додатних та від'ємних чисел.


Методичні зауваження та поради

У методичній літературі є багато різних означень від'ємних чисел. Зокрема такі.

«Числа із знаком «+» (плюс) називають додатними числами, а числа із знаком «-» (мінус) називають від'ємними числами».

«Число, здобуте у результаті вимірювання величини, відліченої у від'ємному напрямі, називається від'ємним чис­лом і зображається за допомогою арифметичного числа зі зна­ком «-» (мінус)спереду».

Подібних означень не рекомендуємо давати учням.

Перше з них невдале з наукового погляду, бо додатними мо­жуть бути і числа без знака «плюс», до того ж не кожне число із знаком «мінус» від'ємне, наприклад -0 не належить до від'ємних чисел, а -а може бути і додатним.

Друге означення містить поняття «арифметичне число», яко­го не знає сучасна математика і яке не треба вводити в школі. Учням взагалі не треба давати будь-якого означення від'ємного числа. Звичайно, вчитель може сказати, наприклад, що числа із знаком «мінус» називають від'ємними, але видавати це за озна­чення і вивчати його напам'ять не треба. Пояснювати можна так:

- Числа -1, -2, -3, ...читають так: «мінус один», «мінус два», «мінус три»,... їх називають від'ємними числами. Від'ємними бувають і дробові числа. А от числа, з якими ви мали справу досі (крім нуля), щоб відрізнити від від'ємних, будемо назива­ти додатними. Зверніть увагу на правильне написання слів: «додатне», «додатний», «додатна», «додатних».

Перед додатним числом іноді ставлять знак «+», але можна його і не ставити. Число +5 те саме, що й 5. Число +0,3 те саме, що і 0,3. Число 0 не належить ні до додатних, ні до від'ємних чисел. Перед ним можна поставити знак «+» або не ставити ніякого знака. Записи +0, -0 і 0 позначають одне й те саме число.
Робота, з матеріалом підручника

На першому уроці


  • Для роботи в класі: § 25; № 848-850, 856-858, 863, 864.

  • Для роботи вдома: § 25; № 854, 855, 862.

На другому уроці

  • Для роботи в класі: § 25; № 851-853, 859, 860, 865, 866, 868 (а).

  • Для роботи вдома: § 25; № 861, 867, 868 (б).


Вказівки та розв'язання вправ

858. Н. мінус двісті мінус три сьомих

Р. мінус двохсот мінус трьох сьомих

Д. мінус двомстам мінус трьом сьомим

3. мінус двісті мінус три сьомих

О. мінус двохстами мінус трьома сьомими

М. мінус двохстах мінус трьох сьомих

К. мінусе двісті мінусе три сьомих

866. Ні, бо всі числа в таблиці непарні, тому сума будь-яких п'ятьох із них - число непарне.

867. Ні. Бо які б не були вимі­ри а, b, с прямокутного паралеле­піпеда, виражені натуральними числами, площа його поверхні 2(ab + ac + bc) - число парне.

868. б) Задача має два розв'язки (мал. 25).

Особисті нотатки вчителя __________________________________________ _________________________________________________________________ _________________________________________________________________



Книга для вчителя Уроки 65-66




База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка