Державний навчальний заклад «лисянський професійний аграрний ліцей»



Сторінка1/3
Дата конвертації26.04.2016
Розмір0.69 Mb.
  1   2   3

ДЕРЖАВНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

«ЛИСЯНСЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ АГРАРНИЙ ЛІЦЕЙ» 


 
трактор мтз-82.1

 

Методичний посібник

«Курс лекцій по двигунам тракторів та автомобілів»


 

 

http://www.aic-crimea.narod.ru/study/storoj/agro/mehaniz2/lekcii.files/image003.jpg

 

  

Укладачі: Марусіч Олесандр Іванович, викладач спецдисциплін;

Іващенко Анатолій Іванович ,майстер виробничого навчання.


 

Лисянка-2014
Анотація
Мета даної розробки – надати методичну допомогу майстрам виробничого навчання при проведенні лабораторно-практичних робіт.

Ефективність лабораторно-практичних робіт значною мірою залежить від того, наскільки раціонально організована самостійна робота учнів.

Використання рацiональної агротехнiки та прогресивних технологiчних процесiв на вcix етапах вирощування i переробки сiльськогосподарської продукції - один iз напрямiв виходу з кризи в агропромисловому комплексi. Тому технiчне переоснащення аграрного сектора економiки повинне забезпечувати виконання сучасних вимог до технологiй сiльськогосподарського виробництва.

Розрахований на викладачів, майстрів виробничого навчання та учнів аграрних ПТНЗ. Може бути використаний при вивченні предметів «Сільськогосподарські машини», «Тракори», а також для курсової підготовки з професії «Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва категорії «В1».



Зміст

 

 



1.    Передмова

2.    Лекція № 1. Вступ.

3.    Лекція № 2. Загальний пристрій і параметри двигуна.

4.     Лекція № 3. Робочі цикли двигуна.

5.    Лекція № 4. Кривошипно-шатунний механізм.

6. Список літератури.



Передмова

 

Надзвичайно складні завдання стоять перед сучасними спеціалістами, щодо відродження і підняття сільськогосподарського виробництва на такий рівень, який забезпечив би країну необхідними продуктами харчування і сировиною для промисловості.



На сьогоднi Україна без власного виробництва сучасної високопродуктивної, економiчно обгрунтованої сiльськогосподарської технiки, харчової та переробної промисловостi не може успiшно конкурувати на cсвітовому ринку сiльськогосподарської продукції i продуктiв харчування.

Використання рацiональної агротехнiки та прогресивних технологiчних процесiв на вcix етапах вирощування iпереробки сiльськогосподарської продукції - один iз напрямiв виходу з кризи в агропромисловому комплексi. Тому технiчне переоснащення аграрного сектора економiки повинне забезпечувати виконання сучасних вимог до технологiй сiльськогосподарського виробництва. Насамперед це дотримання оптимальних строків та якiсного виконаннятехнологiчних операцiй, досягнення високої продуктивності aгpeгaтів та зменшення питомих енергетичних витратна виконання сiльськогосподарських робiт за рахунок розширення використання ресурсоощадних технологiй виробництва, збалансованих технологiчних комплексiв машин, альтернативних джерел енергії та зниження технологiчного навантаження на довкiлля, створення комфортних умов для роботи механiзаторiв.

Трактори є основними енергетичними засобами виконання технологiчних операцiй у рiзних галузях виробництва. Вони широко використовуються у сiльському господарствi, зокрема, у землеробствi i тваринництвi. Сьогоднi, коли державнi, колективнi i фермерськi господарства мають piзноманітну вiтчизняну i зарубiжну сiльськогосподарську техніку, подальше зростання виробництва продукції, змiцнення економiки України залежать вiд рiвня квалiфiкації механiзаторських кaдpiв

Досконале знання конструкції трактора і автомобіля, його вузлів, кваліфіковане та своєчасне виконання регулювальних робіт і технічного обслуговування,  вміле виявлення та усування несправностей в процесі експлуатації дозволить виконати ці завдання.

У методичному посібнику викладено будову, роботу механізмів і систем двигунів на прикладі сучасних моделей тракторів та автомобілів.

 

Лекція 1.

 

 Вступ



 

 1.1. Значення автомобільного транспорту  в народному господарстві.

Автомобільним транспортом перевозять  близько 80 % вантажів і 90% пасажирів. Автомобільний транспорт представляє найважливішу галузь  матеріального виробництва.

Переваги автомобільного транспорту перед іншими видами транспорту полягають в швидкості доставки вантажу і пасажирів без перевантаження, тобто    "від дверей до дверей", низької собівартості перевезень  на короткі відстані, можливість доставки вантажів і пасажирів в будь-який пункт призначення, навіть  в умовах бездоріжжя.

Значний розвиток автомобільного транспорту, зростання інтенсивності руху висуває ряд проблем, в числі яких - забезпечення безпеки дорожнього руху, забруднення навколишнього середовища, раціональне використовування енергетичних ресурсів, будівництво і ремонт автомобільних доріг, організація обслуговування автотранспортних засобів.

 

1.2. Історія розвитку автомобілебудування (короткі відомості).

У 1769 р. французький військовий інженер Н. Ж. Кюньо створює триколісний віз з двоциліндровим паровим двигуном.

У 1879 році американець Д. Сенден одержав патент на механічний віз з двигуном, яка в ті роки не була побудована.

У 1882 році російські інженери Путілов і Хлобов створили "Моторну прольотку" з двигуном внутрішнього згорання.

У 1885 році зібрав триколісний механічний екіпаж з бензиновим двигуном німецький конструктор Бенц, який зробив на своєму екіпажі пробні поїздки в 1886 році.

Також, в 1886 році побудував свій автомобіль німецький конструктор Даймлер.

1886 рік вважається роком створення автомобіля.

Слово автомобіль походить від грецького слова "автос" - сам і латинського "мобіліс" - рухомий.

У 1888 році Бенц будує вже чотириколісний автомобіль.

На ранньому етапі розвитку автомобільної промисловості перше місце по випуску автомобілів належало Франції.

Але в кінці I десятиліть XX століття лідерство в світовому автомобілебудуванні захопили США. Конвейєрну збірку автомобілів вперше налагодила "форд мотор компані" в 1908 році.

На території країн колишнього СРСР найбільшу кількість автомобілів випускав Російсько-балтійський вагонний завод в Ризі. З 1909 по 1915 р. завод випустив близько 800 автомобілів.

Але роком зародження автомобілебудування в СНД вважається 1924 рік. Вантажні автомобілі АМО Ф-15 випустив завод АМО (нині АМО ЗіЛ - Акціонерне московське суспільство Завод імені Ліхачева).

На Україні Львівський автобусний завод почав випуск автобусів ЛАЗ-695 в 1958 р. Кременчуцький автомобільний завод (КрАЗ) з 1959 р. випускав автомобілі КрАЗ-219 і інші. У 1960 році Запорізький автомобільний завод почав випуск перших вітчизняних малолітражних автомобілів ЗАЗ-965  "Запорожець".

 

1.3.Загальний устрій автомобіля.

 

Автомобіль складається з наступних основних частин:



кузови 2 (мал.1.3, в),  двигуна (мал.1.3,б) і шасі.

Шасі складається  з:



трансмісії (мал.1.3,г), ходової частини (мал.1.3, же) і механізмів управління (мал.1.3,е  і   мал.1.3, же).

Трансмісія – сукупність агрегатів і механізмів автомобіля, передаючих момент двигуна, що крутить , провідним колесам і змінюючих момент, що крутить, по величині і напряму. Вона включає зчеплення, коробку передач, карданну передачу, головну передачу, диференціал, напівосі і ін.

Ходова частина – візок автомобіля, що складається  з несучої системи (рами, кузова з несучою  підставою, несучого кузова), мостів, коліс і підвіски.

Механізми управління включають рульове управління і гальмівне управління.

 

1.4.Класифікація автомобілів.

 

Автомобілі бувають: транспортні  і спеціальні – що мають устаткування нетранспортного характеру.



 

Транспортні автомобілі бувають: пасажирські (легкові і автобуси) і вантажні, останні можуть бути загального призначення (бортові) і спеціалізовані (вантажів, що по вигляду перевозяться, – самоскиди, цистерни,

фургони і ін.).



 

http://www.aic-crimea.narod.ru/study/storoj/agro/mehaniz2/lekcii.files/image005.jpg

 

 Мал. 1.3



Основні частини вантажного автомобіля:

а – загальний вигляд; б – двигун; в – кузов; г – трансмісія; д – гальмівна система; е – рульове управління; ж – ходова частина; 1 – кабіна; 2 – вантажна платформа; 3 – зчеплення; 4 – коробка передач; 5 – карданна передача; 6 – задній міст.


1.5.Позначення автомобілів

 

Система позначення  рухомого складу в  СНД як правило здійснюється  по ОН 25270-66.



Перша цифра в позначенні  позначає  клас. Для легкових автомобілів він встановлюється по робочому об'єму двигуна, для автобусів по довжині, для вантажних автомобілів, причепів і напівпричепів – по повній масі.

Друга цифра позначає вид транспортного засобу : «1» – легковий автомобіль; «2» – автобус; «3» – вантажний автомобіль з

бортовою платформою; «4» – сідельний тягач; «5» – самоскид; «6» – цистерна; «7» – фургон; «8» - резерв; «9» – спеціальний автомобіль.

 

 



Третя і четверта цифри – указують порядковий номер моделі.

П'ята (додаткова) цифра – модифікація.

Шоста цифра – виконання (наприклад: 6 – експортне, 7 – тропічне і т.д.).

Індекси всіх причепів мають першу цифру «8», напівпричепи – «9». Другі цифри аналогічні прийнятим для автомобілів. Третя і четверта цифри указують номер моделі, відповідний повній масі.

Наприклад:  КамАЗ – 53212 з причепом С3АП-8352.

5 – клас автомобіля  (повна маса до 20 т);

3 – бортовий;

21 – модель; 2 – модифікація;

8 – причіп;

3 – бортовий;

52 – номер моделі (повна маса до 16 т).

Зарубіжні автомобілі позначають: іменами, наприклад : американські автомобілі «Шевроле – капріс – класикстейшн вегон». Тут : «Шевроле» – назва (марка) фірми; «капріс – класик» - назва моделі; «стейшн вегон» – тип кузова (універсал).

Аналогічно у американських компаній «форд», «Воксхолл», японські «Тойота», «Ніссан» і ін. Вдалі назви зберігаються і успадковуються новими автомобілями, наприклад «Опель – кадет» - випускався в довоєнній Німеччині і ін. Для відмінності їх варіантів додають цифри, що позначають закруглений робочий об'єм двигуна в літрах і см3: «1,3», «1600».

Західноєвропейські автомобілі позначають назвою (маркою) фірми повністю або в скороченні, і цифрою.

Наприклад: СААБ- 900, Волво – 343, БМВ – 525, Мерседес – Бенц – 230, Порше – 944, Рено –18.

У Мерседесів цифрами зашифрований робочий об'єм двигуна.

У БМВ – перша цифра позначає сімейство автомобілів одного класу (3 – компактні, 7 – представницькі, 6 – спортивне купе і т.д.).

У  Україні деякі заводи розробили стандарт підприємства по привласненню номерів моделей.

Наприклад: КрАЗ – 613ОС4 

цифра 6 – клас, визначуваний повною масою АТС (6 – для машин повною масою понад 20т);

цифра 1 – рівень розробки;

цифра 30 – зменшена на порядок потужність двигуна (300 к.с.);

буква. З – самоскид;

цифра 4 – число провідних коліс – 4 (колісна формула 6 х 4).

І в той же час на Україні нові моделі позначають по ОН 25270-66:

КрАЗ – 65032, ( 65034), ЛАЗ – 52078, ЛАЗ –52528.

 

 

1.6.Загальна будова трактора



 

Трактор - складна самохiдна машина, призначена для перемiщення та приводу в дiю робочих opгaнів мобiльних машин i знарядь, перевезення вантажiв на причепах, приводу стацiонарних машин вiд вала вiдбору потужностi або приводного шкiва. Трактор складається iз взаємозв'язаних механiзмiв, якi за призначенням подiляються на Taкi групи (або агрегати): двигун, силова передача, ходов а частина, органи керування, робоче, допомiжне i електричне обладнання (рис. 1.6).

Двигун - це енергетичний пристрiй, енергiя якого використовується для привода трактора та виконання корисноїроботи. На сучасних тракторах енергетичним пристроєм є поршневий двигунвнутрiшнього згоряння (ДВЗ). ДВЗ перетворює теплову енергiю. палив а, що згоряє в його цилiндрах, у механiчну роботу - обертальний рух колiнчастого вала.          '

Силова передача (трансмiсiя) - призначена для передачi обертального руху та крутного моменту вiд двигуна до ходово! частинита змiни їх за величиною та напрямом.

Складається силова передача з муфти зчеплення, промiжного з'єднання, або карданно передачi, коробки передач,головної передачi, диференцiала (колicнi трактори) або планетарного механiзмучи муфт керування (гусеничнi трактори), а також кiнцевої передачi.



Ходова частина - пiдтримує остов, перетворює обертальний рух колic або зiрочок у поступальний рух трактора та пом' якшує удари вiд нерiвностей поля чи дороги.

У колicних тpaктopiв ходова частина складається з рами, заднiх ведучих й переднiх напрямних колic та елементiв, що з'єднують колеса з остовом. У гусеничних Tpaктopiв ходова частина складаєтьсяз рами, опорних котків i пiдтримуючих роликiв, ведучих зiрочок, натяжних колiс i гусениць.



Органи керування - призначенi для керування трактором, встановленими на ньому агрегатами та робочим обладнанням.

До opгaнів керування належать: рульове колесо або важелi муфт поворотiв чи планетарного механiзму, педалi й важелi гальм, важелi переключення передач й дiапазонiв, педалi муфт зчеплення, важелi розподільників гідравлічнихсистем та інші



Робоче обладнання трактора призначене для використання потужностi його двигуна, а також приведення в дiю механiзмiвнавicних, напiвнавicних, причiпних i стацiонарних машин, для приєднання машин, причепiв i напiвпричепiв, для накачування шин.

До робочого обладання належать: гiдравлiчна система з механiзмом навiшування, виносними цилiндрами iдонавантажувачем ведучих колic, причiпний пристрiй, гiдрофiкований гак, вали вiдбору потужностi (ВВП), шкiв та компресор.

 

 








http://www.aic-crimea.narod.ru/study/storoj/agro/mehaniz2/lekcii.files/image006.jpg

 

 

 



 

 

 



                                                                                  

Допомiжне обладнання забезпечує трактористу комфортнi умови роботи. До нього вiдноситься кабiна з пристроями опалення i вентиляції, м'яким сидiнням, приладами освiтлення i сигналiзації, змивачами скла, склоочисника, контрольними приладами, кондицiонер тощо.

Електричне обладнання призначене для пуску двигуна, oсвітлення i сигналiзації.



1.7. Класифікація і типаж тракторів

Для забезпеченuя ефективного використаuня тpaктopiв на сiльськогосподарських роботах у рiзних грунтово-клiматичuих зонах та галузях господарства потрiбно, щоб їx конструкції були рiзномаuiтними. Промисловicть випускає трактори рiзних типiв i конструкцiй.

Трактори класифiкують за такими осuовuими ознаками: призuаченням, типом ходової частини та остова, номшальним тяговим зусиллям.

За призначенням сiльськогосподарськi трактори подiляють ца унiверсально-просапнi, орно-просапнi, спецiалiзованi та трактори загального призначення (рис. 1.7).



Трактори загального призначення застосовуються для енергоємних сiльськогосподарських робiт: оранки середнiх i важких грунтів, сiвби, культивації, дискування, боронування, збирання врожаю та виконання транспортних, землерийних, будiвельних, шляхових i навантажувальних робiт. Цi трактор и мають тягове зусиллявiд 20 до 60 кН, робочу швидкicть 5...15 км/год; потужнicть двигуна 60...220 кВт; малий дорожний просвiт (клiренс) 250...350 мм; шиpокі шини або гусеницi вiд 390 до 530 мм.

Унiверсально-просапнi трактори застосовуються для посiву та догляду за просапними культурами; збирання технiчних, зернових культур, картоплi, овочiв; оранки легких i середнiх грунтів; суцiльної культивації i боронування; виконання землерийних, транспортних i навантажувальних робiт тощо.

Xapaктерні особливостi унiверсально-просапних тракторів:

- тягове зусилля 2, 6, 9, 14 i 20 кН; збiльшено вiдстань до 600...800 мм мiж поверхнею грунту i найнижче розташованими деталями мiж колесами або гусеницями (клiренс);

- невеликий paдiyc повороту (3...4 м); змiнна колiя; мiнiмально можлива ширина колiс або гусениць; робоча швидкicть до 15 км/год; транспортна швидкicть 25...35 км/год;

- потужнiсть двигуна вiд 14 до 74 кВт.

Орно-просапнi трактори використовуються для виконання всього комплексу обробiтку грунту (оранки, культивацiї, сiвби, збирання урожаю), а також для посiву, догляду i збирання просапних культур та виконання транспортних робiт.










Спецiалiзованi трактори будуються на основі конструкцiй існуючих тракторів для роботи в специфiчних умовах (болотиста або гірська мicцевicть), а також для виконання спецiальних робiт.

Конструктивнi особливостi спецiалiзованих тракторів: у болотних - широкi гусеницi для зменшення тиску на поверхню грунту; у гiрських - горизонтальне положення остова при роботi поперек схилу; у бавовницьких - триколicна ходов а частина зi збiльшеним клiренсом та змінною колією ведучих коліс.

    За типом ходової частини розрiзняють гусеничні, колiснi i колiсно-гусенuчнi трактори.

Гусеничнi трактори мають малий питомий тиск (0,035...0,050 МПа) на грунт, порiвняно невеликi витрати на буксування, пiдвищене зчеплення ходової частини з грунтом та полiпшену прохiднicть.

Колiснi трактори вiдрiзняються порiвняно невеликими витратами потужностi на самопересування, пiдвищеними швидкостями при виконаннi транспортних робiт, меншою металомicткicтю, але мають пiдвищене буксування.

Колiсно-гусеничнi трактори мають спрощений гусеничний рушiй, кожний з яких складається з ведучого колеса, опорного котка та полегшеної гусеницi.

За типом остова розрiзняють: рамні, напiврамнi та безрамні трактори.



У рамних тракторів остовом є рама, до якої крiпляться вci частини i механiзми. Рамний остов вiдрiзняється пiдвищеною жорсткicтю взаємного положення механiзмiв та вузлiв, що особливо важливо для забезпечення спiввicностi валiв силової передачi.

 http://www.aic-crimea.narod.ru/study/storoj/agro/mehaniz2/lekcii.files/image008.gif

Остов напiврамних тракторів складається з корпусу трансмісії, до якого крiпляться двi поздовжнi балки, зв'язанi в переднiй частинi поперечною балкою.

Остов безрамних тракторів складається iз корпусiв окремих механiзмiв.

Головною класифiкацiйною ознакою трактора є номiнальне тягове зусилля. Це найбiльше тягове зусилля, яке забезпечує трактор на cтepні середньої щiльностi та нормальної вологостi грунту при допустимому буксуваннi. Для колicних тракторів 4К2 допустиме буксування не повинне перевищувати 16%, колicних тракторів 4К4 - 14%, гусеничних 3%.

Типаж тракторiв - це технолоriчно й економiчно обгpунтована сукупнicть їх моделей. Видiляють класи, в кожному з яких є базова модель або її модифiкацiя. Складається типаж з певного числа базових моделей та достатньої кiлькостi модифiкацiй для забезпечення ефективної роботи тракторів у специфiчних умовах сiльськогоспо-дарського виробництва. Типаж тракторів наведено у табл. 1.7

 

Таблиця 1.7 – Типаж сільськогосподарських тракторів



(за їх класом та тяговим зусиллям)

Клас тяги трактора, тс

Номінальне тягове зусилля, кН

Трактори

02

0,6


 

0,9


1,4

 

 



2,0

 

3,0



 

 

4,0



5,0

6,0


2

6

 



9

14

 



 

20

 



30

 

 



40

50

60



Т-012, ХТ3-1410, ХТ3-1210, ХТ3-1611, МТЗ -08БС, МТ3-112ТС

ХТ3-2511, ХТ3-2512, ХТ3-3510, ХТ3-3521, МТЗ -310, МТ3-320А, СШ-2540, Т-25ФМ, Т-16МГ

ХТ3-3130, ХТ3-5020, ХТ3-6020, ХТ3-6021,ЛТЗ -55, Т-40М, Т-28Х4М

ЮМ3-6АКЛ, ЮМ3-650, ЮМ3-8070, ЮМ3-8271, ЮМ3-8274, ЮМ3-8280, МТ3-8060, МТ3-100, МТ3-570, МТ3-590, МТ3-800, МТ3-900, ЛТ3-60АБ

ХТ3-100, Т-70СМ, Т-70В, Т-90С, МТ3-1021, МТ3-1221, МТ3-1222, ЛТ3-95, ЛТ3-155

ХТ3-150К-О3, ХТ3-150К-О9, ХТ3-150К-12, МТ3-1523, ХТ3-151К, ХТ3-17021, ХТ3-17022, ХТ3-17221, ХТ3-17321, ХТ3-17421, ХТ3-121, ХТ3-16131, ХТ3-16331, ХТ3-150-03, Т-150-05-09, ХТ3-153Б, ХТ3-150-07, ХТ3-150-08, Т-156А, Т-156Б, ХТ3-156М, Т-150Д, ХТ3-150Д-03, Т-150Д-05-09, ДТ-75Д, ДТ-75Н, ДТ-75МЛ, ДТ-175М, ДТ-175С

ХТ3-180р, ХТ3-181, ХТ3-201, ХТ3-18040, ХТ3-21042

ХТ3-220, К-700А, К-701, К-701М, К-734, К-744

 Т-130, Т-170М


 

Розглянемо моделi i модифiкацii сiльськогосподарських тракторів рiзних класiв тяги.



Малогабаритнi трактори i мотоблоки класу тяги 0,2 тс (Т-О12, ХТ3-1410, ХТ3-1210, ХТ3-16Н, МТ3-08БС, МТ3-112ТС) призначенi для роботи на дрiбноконтурних, садових, парникових та селекцiйних господарствах. їх агрегатують iз спецiальними плугами, культиваторами, жатками, окучниками та знаряддям, спецiально виготовленим для них..

Трактори малої потужностi i самохідні шасі  класу тяги 0,6 тс (ХТ3-2511, ХТ3-2512, ХТ3-3510, ХТ3-3521, МТ3-310, МТ3-320А, Сill-2540, Т-25ФМ, Т-16МГ) призначенi для виконання малоенергомicтких робiт у тваринництвi, садiвництвi, овочiвництвi, передпосiвного обробiтку гррунту, посiву, догляду за посiвами, транспортних робiт та приводу в дiю стацiонарних машин.

Самохідні шасі - це рiзновиднicть трактора, на paмi якого змонтована платформа для перевезення вантажу або навiшування робочих оргнів сiльськогосподарських машин i знарядь.

Трактори класу тяги 0,9 тс (ХТ3-3130, ХТ3-5020, ХТ3-6020, ХТ3-6021, ЛТ3-55, Т -40М, Т-28Х4М) використовують на сiльськогосподарських роботах: передпосiвний обробiток грунту, посiв, xiмзахист рослин i caдiв, мiжрядний обробiток i збирання просапних, технiчних, овочевих культур, оранка легких грунтів на малiй площi; транспортних перевезеннях i для приводу стацiонарних машин.

Трактори класу тяги 1,4 тс (ЮМ3-6АКЛ, ЮМ3-650, ЮМЗ - 8070, ЮМ3-8271, ЮМ3-8274, ЮМ3-8280, МТ3-8082, МТ3-100, МТ3-570, МТ3-590, МТ3-800, МТ3-900, ЛТ3-60АБ) широко i ефективно використовуються для обробiтку iзбирання технiчних i овочевих культур. В агрегатні з сiльськогосподарськими машинами i знаряддями вони служать для виконання широкого спектру робiт в рослинництвi i тваринництвi: оранка, культивацiя, передпосiвний обробiток, внесення сипучих i рiдких добрив, транспортнi перевезення та привод у дiю через ВВП начiпних i стацiонарних машин.

Уci базовi моделi та їх модифiкації в тягових класах 0,6; 0,9 i 1,4 вiдносяться до унiверсально-просапних тракторів.



Трактори класу тяги 2 тс (ХТ3-100, Т-70СМ, Т-70В, Т-90С, МТ3-1021, МТ3-1221, МТ3-1222, ЛТ3-95, ЛТ3-155) використовують для виконання Bcix операцiй основного обробiтку грунту, вирощування просапних культур особливо для механiзації робiт на бурякових плантацiях, у садах i виноградниках.

Трактори класу тяги 3 тс - колicнi сiльськогосподарськi трактори загального призначення серії 150 (ХТ3-150К-03, ХТ3-150К-09, ХТ3-150К-12, МТ3-1523); серії 170 (ХТ3-151К, ХТ3-17021, ХТ3-17221, ХТ3-17321, ХТ3-17421); орно-просапнi трактори серії 160 (ХТ3-121, ХТ3-16131, 16331); гусеничнi трактори загального призначення серії 150 (ХТ3-150-03, Т-150-05-09); серії 180 (ХТ3-153Б, ХТ3-150-07, ХТ3-150-08); унiверсальнi трактор и класичної компоновки серії 210 (ХТ3-18040, ХТ3-21042); спецiалiзованi колicнi трактори серії 156 (фронтальнi навантажувачiТ-156А, Т-156Б, ХТ3-156М), гусеничнi з бульдозерним обладнанням (Т-150Д, ХТ3 - 150Д-03, Т-150Д-05-09). Kpiм тракторів виробництва Харківського тракторного заводу до цього класу вiдносяться трактори виробництва Волгоградського (Росiя) i Павлодарського (Казахстан) тракторних заводiв (ДТ-75 Д, ДТ-75 Н, ДТ-75 мл, ДТ-175 м, ДТ-175 С).

Трактори класу тяги 4 тс (ХТ3-180Р, ХТ3-181, ХТ3-201, ХТ3-18040, ХТ3-21042 i гусеничний трактор Т-4А Алтайського тракторного заводу (м.Рубцовськ, Росiя) призначенi для виконання енергомicтких робiт загального призначення на полях велико! площi. Для цiєї мети розроблено трактор Т -402 для степових зон.

Трактори класу тяги 5 тс (гусеничний трактор ХТ3-220 i колicнi трактори К-700А, К-701, К-701М, К-734, К-744) виготовляють на Кіровському заводi м. С.-Петербургу (Росiя) для виконання оранки, культивацii, лущення cтepнi, посiву на великих площах i длятранспортування вантажiв. Розроблено гусеничний трактор Т - 250 цього тягового класу.

Трактори класу тяги 6 тс (гусеничнi трактори Т-130, Т-170М) виготовляють на Челябiнському тракторному заводi (Росiя). Трактори цього класу використовують на полях великої площi при виконанні енергомicтких сiльськогосподарських i мелiоративнихробiт.

 

 



Лекція 2.

  1   2   3


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка