Даний посібник містить розробки позакласних виховних заходів з математики, проведених в рамках предметного тижня



Сторінка1/4
Дата конвертації01.05.2016
Розмір0.68 Mb.
  1   2   3   4

Даний посібник містить розробки позакласних виховних заходів з математики, проведених в рамках предметного тижня.

Мета проведення предметного тижня:


  • формувати пізнавальний інтерес учнів до вивчення математики;

  • розкрити красу математичних понять;

  • поглибити здобуті на уроках знання , показати способи їх використання на практиці;

  • ознайомити учнів із життям відомих вчених-математиків;

  • виховувати колективізм, відповідальність за виконану справу;

  • сприяти створенню атмосфери взаємоповаги між учнями та вчителями.

Дана збірка стане в пригоді вчителям, які прагнуть навчити учнів математиці, загадковій та неповторній науці.

З 19 по 23 жовтня в нашій школі відбувся предметний тиждень з математики. Вчителями предметниками були проведені цікаві та змістовні позакласні заходи:



  • Математичний іподром в 5 класі ( Антонюк Галина Павлівна);

  • Вікторини « Математичний Олімп» ( Пархомчук Ольга Володимирівна);

  • Подорож до країни чисел в 7-х класах (Антонюк Галина Павлівна);

  • Гра LG-Еврика у 8-Б класі (Білецька Наталія Йосипівна);

  • Математичний КВК « В гостях у казки» серед учнів 8-х класів (Антонюк Галина Павлівна, Білецька Наталія Йосипівна);

  • Гра « Щасливий випадок» в 10-х класах ( Пархомчук Ольга Володимирівна);

  • Конференція « Математика та мистецтво» в 11-х класах (Білецька Наталія Йосипівна);

  • Гра Перший мільйон в 11-х класах (Білецька Наталія Йосипівна);

  • Представлення математичного цирку, підготовлене учнями 9-х класів, за допомогою Кондратюк Галини Михайлівни.

В рамках тижня математики в школі проводився конкурс математичних газет . В конкурсі взяли участь учні 5 – 10 класів . Найактивніше в нього включалися учні 5-тих класів . Всього на конкурс було представлено 18 газет , серед них « Математична скринька » , « Піфагор » , «Математична газета » , «Архімед » . . .

Переможцями конкурсу математичних газет стали : І місце - класні колективи 6-А класу , 8 – Б класу та 8-А класу . ІІ місце - Жерендюк Олена , учениця 5- Б класу , Дулюк Світлана , учениця 5-Б класу , колективи 6 –Б і 7 –Б класів та Гордійчук Ірина учениця 5 – А класу ; а учні Герус Юлія і Герус А . та Микитчук О . - 5 –А класу , та Бондар Ірина і Радковська А . - учениці 5 –Б класу зайняли ІІІ місце .

Перед представленням цирку були підбиті підсумки математичного тижня та визначено переможців, які отримали грамоти. У грі беруть участь чотири учні, які є переможцями відбірних турів. Кожний учасник може скористатися двома підказками: 50 х 50 (відки­даються дві неправильні відповіді із запропонованих) та підказкою глядачів.

Зміст

Математичний іподром в 5 класі 4

Вікторини « Математичний Олімп» 9

Подорож до країни чисел в 7-х класах 11

Гра LG-Еврика у 8класі 16

Математичний КВК « В гостях у казки» 23

Гра « Щасливий випадок» в 10-х класах 31

Конференція « Математика та мистецтво» 35

Гра Перший мільйон в 11-х класах 49

Математичний цирк 55



МАТЕМАТИЧНИЙ ІПОДРОМ

Позакласний захід для учнів 5 класу

Обладнання: портрети математиків, номерки для глядачів та учасни­ків, квитки математичної лотереї, картонні конячки, зірки.

Усім глядачам, які входять до зали, видаються номерки.

ХІД ЗАХОДУ

1-й ведучий. Увага! Увага! Ласкаво просимо на математичний іподром!

2-й ведучий. Ми зібралися тут сьогодні, щоб стати свідками двох найцікавіших заїздів.

1-й ведучий. У першому заїзді беруть участь учні 5 класу.

Жокей № 1 — ... (оголошується прізвище, ім'я учня — учасника)

Жокей № 6...

2-й ведучий. У другому заїзді беруть участь учні 6 класу. (Перелічує учасників.) Привітайте їх! (Учасники виходять на сцену, їм вручають номери, під якими вони будуть змагатися.)

1-й ведучий. Завдання, що стоїть перед жокеями таке: одержавши необ'їжджених коней, перебороти всі бар'єри і прийти першими до фінішу. За успішне взяття кожного бар'єру жокею видається зірка. Хто до кінця гри набере більше зірок, той і стане переможцем перегонів.

2-й ведучий. Під час нашої гри працює тоталізатор. Ви зможете (робити свої ставки, тобто вгадати, хто прийде першим у першому заїзді і (СТО в другому. Ставки приймають досвідчені букмекери.

1-й ведучий. Крім того, кожен з вас зможе взяти участь у математичній лотереї. На щасливому квиточку написане завдання. Якщо ви зможете розв'язати його до кінця гри, то приз ваш.

2-й ведучий. Отже, робіть ставки, добродії! Ні пуху, ні пера!

Помічники записують ставки в заздалегідь підготовлені відомості і розносять квитки-лотереї. У цей час звучить музика.



1-й ведучий. Отже, ставки зроблені, ставки більше не приймаються.

2-й ведучий. Хто ж першим піде зі старту?

Завдання наїзникам. Ви вмієте рахувати до 50? Ось вам зараз це й по­трібно буде зробити. Тільки замість чисел, що діляться на 3 чи закін­чуються на 3, потрібно говорити слова «не зіб'юся». Якщо збився, — то робиш крок назад і в цьому турі вже не береш участі. Той, хто залишиться попереду всіх, і буде переможцем.

(Учасники рахують по черзі: 1, 2, не зіб'юся, 4, 5...)



1 -й ведучий. Отже, зі старту першим пішов жокей під номером... Вершники швидко наближаються до бар'єра № 1.

Перший заїзд

Бар'єр № 1. Щоб узяти його, потрібно швидко й правильно розв'язати

два приклади.

Помічники роздають карточки з завданнями:

2+100:25-4:2; 125-8-4-25:10.

Поки учасники виконують завдання, глядачі вболівають за своїх фаворитів.

Бар'єр № 2. Щоб подолати другий бар'єр, вам потрібно за 2 хвилини написати якнайбільше слів, пов'язаних з математикою, що починаються на букву «П».

Бар'єр № 3. Я зачитую слова. Якщо слово пов'язане з математикою, ви мовчки киваєте головою «так», якщо ні — хитаєте «ні». Хто помилився, робить крок назад.

Слова: трикутник, периметр, ішак, кут, формуляр, вугілля, інтрига, рівняння, градус, резус, дециметр, синус, куля, дифірамб, абак, акцент, формула, інтеграл.



Бар'єр № 4. Зараз я загадаю двозначне число, а ваше завдання відгадати його, ставлячи питання, на які я буду відповідати тільки двома слова­ми: «більше» чи «менше».

Бар'єр № 5. Серед портретів математиків, що розміщені в цій залі, ви повинні вибрати той, про кого я поведу розповідь.

1. Про цього вченого розповідали, що коли він навчався в першому класі, то вчитель, вирішивши перепочити, дав учням таке завдання: знайти суму чисел від Ідо 100. Не минуло й хвилини, як цей хлопчик поклав на стіл учителя виконане завдання. І лише в нього одного воно виявилося виконаним правильно. (Гаус К.Ф.)



2. Ця людина вперше почала вивчати математику за... шпалерами. Стіни дитячої кімнати були обклеєні фрагментами лекцій з математики. (Ковалевська С.В.)



3. Лікарі заборонили йому працювати, але він продовжував писати, в ре­зультаті чого втратив зір. (Ейлер Л.)



Бар'єр № 6. Усім учасникам роздається гра «15», Фішки в усіх в одна­ковому положенні. За одну хвилину потрібно розставити їх у потрібному порядку (від 1 до 15).

1-й ведучий. Отже, переможцем першого заїзду став гравець під номером.... Вітаємо й нагороджуємо переможця.

2 - й ведучий. Запрошуємо на сцену учасників другого заїзду.

Другий заїзд

Бар'єр № 1.

І варіант

1

0

999




100




20




10

14

101

7

16




13

(Підказка для учителя: якщо учень правильно відповість на всі питання, не закресленими мають залишитися клітинки з числами 0; 14; 101.)

ІІ варіант

98

100




7

22




13

16




20

999

0

1

10




(Підказка для учителя: якщо учень правильно відповість на всі питання, не закресленими мають залишитися клітинки з числами >; 98; 22.)

Питання для лото

І. Яке з чисел натурального ряду є найменшим?

ІІ. Згадайте казку про вовка та козенят. Скільки було козенят?

ІІІ. Яке з двоцифрових чисел натурального ряду є найменшим?

IV. Яке число є наступним за найбільшим двоцифровим числом?

V. Яке число передує 1000?

VI. Якщо а =15, то чому дорівнює а + 1?

VII. Якщо а = 21, то чому дорівнює а-1?

VIII. Яка річниця незалежності України святкується у цьому році? (Підказка для учителя: у наведених картках для лото, відпо­віддю на це запитання є число 13, яке треба замінити відповід­но до поточного року.)

Бар'єр № 2. 2+100:25-4:2; 125-8-4-25:10.

Бар'єр № 3. Я загадала тризначне число. Ваше завдання — відгадати його, ставлячи питання, на які я буду відповідати тільки двома словами:«більше» чи «менше».

Бар'єр № 4. Вам дається математичне слово. З його букв треба скласти інші слова, причому якщо вони також будуть пов'язані з математикою, то одне вважається за 3? Хто ж складе більше таких слів?

Бар'єр № 5. Біля берега стояв човен, у якому може вміститися лише одна людина. До ріки підійшли двоє й обоє переправилися на інший бе­рег. Як це могло статися? (Вони знаходились на різних берегах ріки.)

Бар'єр № 6. Розповісти жестами математичне правило (кожному грав­цю своє): на нуль ділити не можна; множення на 10,100,1000..., перестав­ний закон додавання; правильний і неправильний дріб (означення);

2-й ведучий. Переможцем другого заїзду став гравець під номером...

1-й ведучий. Хто з вас зміг правильно вгадані обох наших переможців? (Підвиваються підсумки тоталізатора )

2-й ведучий. А хто стане тим щасливчиком, який виграє приз? (За­читуються задачі і надані глядачами розв’язання, підбиваються підсумки лотереї.)

Вікторина для учнів 6-го класу

Математичний Олімп

1.Семеро чекали на восьмого 14 хвилин. Скільки хвилин чекав кожен

окремо ? (14 хв.)

2.Як називається другий місяць літа? (липень)

З.Петро ліг спати о 9 годині вечора, а будильник навів на 10 годину ранку.

Скільки годин він проспав? (13 год.)

4.Яке каміння в морі? ( мокре)

5.Стіл має чотири кути. Один кут спиляли. Скільки кутів залишилося? (5 кутів)

б. Скільки пар ніг у коня? (дві)

7.Один чоловік купив трьох кіз за 3 гривні. Запитується по чому кожна коза пішла? (по дорозі)

8.Пішов мірошник на млин. У кожному із 4 кутів він побачив по 3 мішки, на кожному мішку сиділо по 3 кішки, а кожна кішка мала при собі трьох кошенят .Під мішком сиділо по три мишки. Запитується: чи багато було ніг у млині? (дві, а решта лапи)

9.Як можна одним мішком пшениці, змоловши її, наповнити два таких самих мішки? ( вставити один в одний)

10. Двоє пішли - три цвяхи знайшли, Слідом четверо підуть-

Чи багато цвяхів знайдуть? (жодного)

11.Що це може бути? Дві голови, дві руки, шість ніг, а в ходьбі тільки чотири? ( вершник на коні)

12.Два копачі викопують 2 метри канави за 2 години. Скільки копачів за 5 годин викопають 5 метрів канави? ( два)

13.У трьох трактористів є брат Сергій, а у Сергія немає братів. Чи може таке бути? ( трактористи жінки)

14.У кімнаті горіло 10 свічок. Шість з них погасили. Скільки свічок залишилося ? (шість)

15.Як збільшити число 66 у півтора ризи не виконуючи ніяких дій? ( перевернути)

16.На березі росло 20 груш. Подув сильний вітер, і 12 груш упало. Скільки залишилося? (жодної, на березі груші не ростуть)

17.Під яким кущем заєць ховається від дощу? ( під мокрим)

18.Куди іде кошеня, коли переходить дорогу? ( на інший бік вулиці)

19. На яке питання не можна відповісти « так «? ( « Ти спиш ? « )

20.Що в України на третьому місці, а у Франції на другому? ( буква р)

21.Скільки яєць можна з'їсти на голодний шлунок ? (одне)

22.Як відомо українські жіночі імена закінчуються на -а або -я: Ганна, Марія, Жанна. Однак є жіноче імя, яке не закінчується ні на -а, ні на -я. Назвіть його. (Любов)



ПОДОРОЖ

МІСТОМ МАТЕМАТИЧНИХ ЗАГАДОК

Позакласний захід для учнів 7 класу

ХІД ЗАХОДУ



Ведучий. Сьогодні ми здійснимо подорож до міста Математичних Загадок.

Ця історія почалася з того, що в усіх дітей зникли їхні улюблені іграшки: комп'ютери, приставки, ляльки, собачки, шоколадки — усе, що вони любили, з чим проводили вільний час, приходячи зі школи додому. Це двійки, що оселилися в дітей у зошитах, повели іграшки в місто Мате­матичних Загадок. А знайти ці іграшки зможе лише той, хто дружить з ма­тематикою. (На сцену запрошуються заздалегідь обрані 2 команди.) Не за­будьте взяти із собою в дорогу дружбу, спритність, кмітливість і гарний настрій. Все зібрали? Здається, гарного настрою обмаль. Для того, щоб його додати, кожна команда повинна заспівати пісню, в якій є цифри — це і буде першим вашим іспитом.



Проспівавши пісню, команди наші відправляються в дорогу й опиня­ються біля високої красивої брами, що перетинає шлях у чарівне місто. Брама зачинена на три замки. Розшифрувавши секрет кожного замка, ви зможете його відімкнути.

(Демонструються плакати із завданням «знайти закономірність».)

1)

Відповідь. 11 (12+15 = 27 і 11 + 16 = 27; 8+10 = 18, 7+...= 18).

2) 16, 27, 43

29, ? , 56



Відповідь 27(16+27=43,29+...=56).

3)1, 4, 9, 7, 25, 36...



Відповідь. 16.

Поки команди міркують, для глядачів проводиться міні-аукціон «Чи знаєте ви вчених-математиків?» Виграє той, хто назве ім'я та прізвище вченого останнім.

Отже, команди упоралися із завданням, брама відчинилася — і ви опи­нилися в місті Математичних Загадок. У місті багато вулиць. Кожною з них треба буде пройти, щоб відшукати вулицю Двійок.

Перша вулиця — Математичних термінів. У кожнім будинку збері­гаються предмети, пов'язані з математикою, що починаються на одну й ту гаму букву. Наприклад, у будинку № 2 знаходяться предмети, що почина­ються на другу букву алфавіту — «Б»: бісектриса, біном, бічні сторони тощо.



Перший конкурс. Я називаю букву, а команди повинні назвати мате­матичні терміни на цю букву. На обмірковування — 5 с. Якщо варіантів немає — хід переходить до наступної команди.

Ви вдало перетнули цю вулицю і опинилися на площі Задач. Тут зберігаються ті задачі, що учні розв'язують на уроках. Ті, що ви розв'язали правильно, відпочивають, а ті, що недорозв'язували, так і кидаються на кожного зустрічного: «Розв'яжи мене!»



Другий конкурс. Розв'язування задач з теми, яку вивчають у даний мо­мент. (Задачі записано на аркушах.)

А в цей час ми перевіримо, як уміють розв'язувати задачі наші глядачі. Задача 1. На водопій

До водички біжать лошата,

Разом з ними хлопчики й дівчата,

Ще й веселе мале цуценя.

Мені видно з трави двадцять три голови

Та сім дюжин маленьких ніг.

Ти скоресенько підрахуй,

Скільки буде в них вух? (46)

Задача № 2. Солдати

Десять солдат шикувалися в ряд,

Десять солдат йшли на парад.

Дев'ять десятих було носатих,

А скільки ж було курносих солдат? (1)

З площі Задач ми потрапили на вулицю Ігор. Тут грають у різні ігри, але не прості, а математичні.



У третьому конкурсі нашим командам потрібно буде зіграти в математичне лото.

Після вулиці Ігор ви опинилися на дивній вулиці. На одному з будин­ків висіла табличка з написом «вулиця Котячі дворики», а на іншому боці написано: «вулиця Мишачі нірки». Кішка, яка пробігала мимо, пояснила, що це витівки сусідів-мишей і що в них точиться вічна суперечка про на­зву. І неуважні мандрівники самі не можуть знайти вихід з цієї вулиці. А наскільки уважні ви?



Четвертий конкурс. Завдання на уважність

Під час читання вірша підрахуйте, скільки разів у ньому зустрічається буква «В».

Как воздух, математика нужна!

Одной отваги офицеру мало.

Расчеты! Залпы! И цель поражена

Могучими ударами металла.

И воину припомнилось на миг,

Как школьником мечтал в часы ученья

О подвиге, о шквалах огневих,

О яростном порьіве наступлснья.

Но строг учитель был. И каждый раз

Он обрывал мальчишку резковато:

«Мечтать довольно! Повтори рассказ

О свойствах круга и углах квадрата».

И воином любовь сбережена

К учителю. Далекому. Седому.

Как воздух, математика нужна

Сегодня офицеру молодому. (18 букв)

І ось ви вийшли з вулиці і опинилися на перехресті. В який бік іти? Це повинні вирішити капітани.

П'ятий конкурс. Конкурс капітанів

1. Слово алгебра походить від слова «альджебр». Що означає воно в бук­вальному перекладі? (Відновлення)

2. Радіус — слово латинське. Як воно перекладається? (Промінь, спиця колеса)

3. Кого називають батьком алгебри? (Ф. Вієта)

4. Кого називали гарпедонавтами? (Тих, хто натягував мотузки, перших геометрів)

Нарешті ви потрапили до вулиці Двійок. Двійки вибралися з брудних, порваних зошитів. Старша Двійка виступає вперед і з глузуванням каже: Ви все одно не зможете повернути свої іграшки, тому що не відповісте на мої запитання».

Двійка швидко ставить запитання гравцям, які вишикувались один за одним. Хто не відповів на запитання, той сідає. З чиєї команди залишить­ся більше гравців, та й переможе в цьому конкурсі;

Запитання Двійки

1. Як звали Вієта? (Франсуа)

2. Скільки днів у не високосному році? (365)

3. Сума позначається знаком... (плюс)

4. Хто склав періодичну систему елементів Менделєєва? (Менделєєв)

5. Найкоротший день року? (22 грудня) 6.125-8 = (100О)

7. Скільки пальців на 10 руках? (50) X. Найкоротший місяць року? (Лютий) ч. Ім'я Ковалевської? (Софія Василівна)

10. В якого прямокутника всі сторони рівні? (У квадрата)

11. В якому місяці є число 28? (У будь-якому)

12. В якому році ти пішов у перший клас?

15. Що важче: кілограм заліза чи кілограм вати? (Однаково)

14. Рівність, що містить змінну. (Рівняння)

15. Числа, менші від нуля. (Від'ємні)

16. Що обчислюють за формулою S=пR2 ? (Площу круга)

17. Обчислив 82. (64)

18. Скільки хвилин в одній годині? (60)

19. Як називають твердження, істинність якого потрібно доводити? (Теорема)

20. Найменше просте число. (2)

Двійка тікає. Надсилає молодших двійок з речами, що вони викрали: іграш­ками, солодощами (це призи). Підбиваються підсумки подорожі.

Урок-гра LG-Еврика ( для учнів 8-х класів)

Мета: повторити матеріал з алгебри з тем «Степінь з натуральним показником», «Рівняння»; з геометрії з тем «Основні геометричні фігури на площині», «Суміжні та вертикальні кути»; ознайомити учнів з фактами з історії матема­тики; розвивати творчі здібності учнів, прагнення до самореалізації та самовдосконалення, пам'ять, уміння лаконічно висловлювати свої думки; виховувати самостійність, активність і культу­ру поведінки; підвищувати інтерес до матема­тики.

Обладнання: магнітофон, музичні записи, пор­трети математиків, плакати з висловлюваннями про математи­ку, ребуси, картки з дидактичним ма­теріалом.

ХІД ЗАНЯТТЯ



Учитель. Добрий день, шановні учні та всі присутні! Я і наші ведучі вітаємо вас (разом) на інтелект-шоу «Еврика»!

(Звучить мелодія з телевізійної гри інтелект-шоу « Еврика».)

Ведучий 1. За звання найрозумнішого сьогодні змагаються... (перелічує прізвища та імена учас­ників).

Ведучий 2. Вітаємо учасників! Оцінюють кон­курси інтелект-шоу «Еврика» найрозумніші, , найсправедливіші члени журі. Це учні одинадцятого класу... (перелічує прізвища та імена членів журі).

Учитель. Вітаю гравців і бажаю їм докласти всіх зусиль для перемоги. Уболівальників про­шу підтримувати товаришів оплесками. Отже, розпочинаємо гру.

1. Відбірковий тур( завдання на дошці)

2. Жеребкування

Чия відповідь з учнів точніша, той першим буде брати участь у наступному турі.

Великий Архімед з Сіракуз народився близько 287 р. до н. є, Наукова діяльність Архімеда була пов'язана з життєвими потребами його батьківщини. Вчений проводив дослідження у галузі математики,фізики, механіки, астрономи. За переказами, він так захоплювався наукою, що забував про їжу. Архімед також був видатним інженером-винахідником і брав участь у підготовці оборонних споруд. Під час другої упічної війни він керував обороною рідного міста. Римське військо було дуже налякано. Побачивши над стіною міста якусь палицю або канат, воїни кричали: «Ось, ось воно!» — і з жахом розбігалися. Грецький гео­метр і філософ Прокл, який жив у V ст. до н. є., писав, що Архімед, крім описаних бойових машин, сконструював ще й таку, яка за допомогою системи дзеркал знищувала ворожі кораблі на морі. Усе це змусило рим­лян відмовитися від спроби захопити місто штурмом і перейти до блока­ди. Коли римляни нарешті оволоділи Сіракузами, Архімед трагічно заги­нув. Коли це сталося?

(Восени 212 р. до н. є.)


  1   2   3   4


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка