Число і цифра Геометричний матеріал



Скачати 140.91 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір140.91 Kb.
Головне управління освіти і науки Дніпропетровської обласної державної адміністрації

відділ освіти Томаківської районної

державної адміністрації

Настасівська ЗОШ І-ІІІ ст.



Заняття

школи майбутнього

першокласника

Вчитель: Іванова Л.М.

2013р.

Заняття з математики

Вчимося з кицею Варваркою

Тема: Число і цифра 6. Геометричний матеріал.

Мета: на основі практичних дій з предметами розкрити утворення числа 6 .

Формувати поняття числа 6 . Ознайомити з цифрою 6 і навчити її писати . Дати поняття «шестикутник». Розвивати логічне мислення, математичне мовлення, вміння аналізувати, спів ставляти. Виховувати інтерес до математики.

Обладнання: таблички та малюнок на дошці, зображення кицьки в пазлах, картки із зображенням груп предметів, силуетні картки, зошити.

Хід заняття



І. Організаційний момент.

- Діти, сьогодні на урок ми спробуємо взяти риси однієї тваринки : спостережливість, увагу,кмітливість, охайність. А якої? Ви дізнаєтесь, склавши пазли, лише , коли виконаєте ряд завдань.

1. Упорядкуйте ряд чисел від 1 до 5;

2. Назвати попереднє число






2







3







4







5




3. Назвати наступне число




2







3







4







5




4.Робота за малюнком на дошці.

5 = 4 + 1

Завдання.

За даним прикладом закінчіть схематичне зображення складу числа. (Діти малюють або прикріплюють відповідні групи предметів у маленьких кругах, сполучають овали з відповідними цифрами).



  • Якої ж тваринки риси ми взяли на урок?

image2

ІІ. Оголошення теми і мети уроку

  • Отже, сьогодні ми вчитимемо нове число і цифру,яке ви будете також використовувати під час лічби, а яку вам підкаже Варварка.

ІІІ. Робота над новим матеріалом

На набірному полотні виставлено картки із зображенням різних груп предметів: 1 півник, 2 зайчики, 4 білочки, 5 лисичок, 6 мишенят.



  • Перелічіть предмети в кожній групі, назвіть відповідне число, покажіть відповідну цифру. Покажіть картку із зображенням 6 предметів.

  • В кожну групу додай те по одному предмету.

  • В якій групі стало 6 предметів?

  • Як утворилося 6?

  • Якою цифрою воно позначається підказує кицька Варварка, бо вона їх вже полічила і стала схожою на цифру 6.

  • Давайте і ми оживимо цифру 6. Для цього треба присісти, підняти ліву руку вгору, нахилити кисть руки у вигляді дужки цифри 6.

  • На що схожа цифра 6?

  • Цифра 6 - немов замок:

Знизу круг, вгорі – гачок.

2.Написання цифри 6 в повітрі , на дошці, обведення у зошиті.



ІV. Фізкультхвилинка з кицею

Киця прокидається,

Киця потягається,

Киця посміхається,

Киця умивається:

Миє щічки, очка, вуха,

щоб все бачить й гарно слухать.

До діток вже поспішає.

Всіх шістьох кормити має.

Ви за парти вже сідайте

6 кошеняток розшукайте.

На малюнку порахуйте

і швиденько розфарбуйте

3. Робота в зошиті.

1.Розфарбуй шість кошенят



c:\docume~1\admin\locals~1\temp\finereader11\media\image3.png

  1. - Киці Варварці потрібно нагодувати своїх кошеняток, а глечиків, тарілок і чашок не вистачає.

img.jpg

  1. Робота з геометричним матеріалом.

  • Візьміть 6 паличок. Викладіть з них фігуру.

  • Як вона буде називатися?

  • Доведіть чому?

  1. – Якими по порядку будуть шестикутники? Зафарбуй їх.

V. Підсумок.

- З яким числом і цифрою ми ознайомилися?



Весела лічба.

На травиці коло хати

Метушаться кошенята.

Троє білих, наче сніг.

Стільки ж чорних. Скільки всіх?


  • Складіть приклад і запиши за допомогою цифр і знаків.

Чесне діло роби сміло

Тема: Число і цифра 7.

Мета: На основі практичних дій з предметами, розгляду малюнків розкрити утворення числа 7 числа . Формувати поняття числа. Розвивати сприйняття числа 7, увагу, пам’ять, логічне мислення, навички написання цифри 7. Виховувати інтерес до математики , до навчання.

Обладнання: зображення числових стрічок на дошці, індивідуальні картки, запис голосів гусей, картки лічильні з зображенням гусей, кольорові олівці

Хід заняття

І. Організаційний момент

Чути стукіт у двері. Вчитель виглядає за двері і в нього з’являється в руках лист.

Діти, щойно поштар вручив мені листа. Давайте прочитаємо його.

«Добрий день, діти!

Пишу вам з темниці. Злий Кощій Безсмертний викрав мене і закрив в темниці за багатьма дверима. Випустить він мене лише тоді, коли діти виконають його завдання. До зустрічі. Василиса Премудра.»

Ну що, допоможемо ми Василисі?



ІІ. Актуалізація опорних знань

-Тож вирушаймо в дорогу. Дорога ця буде нелегка й небезпечна. Будемо дружними, уважними, дисциплінованими, допомагатимемо своїм товаришам.

Візьмемо тих, хто вміє рахувати до 6.

Всі разом рахуємо від 1 до 6. Тепер 1 ряд, потім 2 ряд, за ними 3 ряд.

-Молодці! Вирушаємо всі разом!

Завдання 1. Впиши пропущені цифри.(фронтально)





2




4

5

6

1




3

4







1

2

3




5




1




3




5

6




2




4




6

-Молодці! Перші двері відчинились! (Знімає вчитель із зображення Василиси, яке закрите декількома дверима, 1 двері)



Завдання 2

(індивідуально)



img_0002.jpg

Молодці! Відкрились ще одні двері.


ІІІ. Робота над новим матеріалом.

-Діти, чуєте, чиї це голоси? (Включається аудіозапис голосів гусей)

-Так, це вірні помічники Кощея.

-Порахуйте, скільки їх? (6)

-А ось ще найменшеньке, дуже стомилося і ледве долетіло до нас.

-Скільки ж їх тепер стало?(7)

-Як же їх стільки стало? (до 6 +1)


  • Отже, щоб дістати число 7 потрібно до 6 + 1. Число 7 має свій знак і позначається цифрою 7(показ цифри).

  • На що вона схожа? Підказка : дуже полюбляє це знаряддя Кощей. Як махне він нею, так і розтупляться перед ним непрохідні зарості. Як відгадаємо цей предмет і напишемо в зошиті цифру 7, то він дістанеться нам, Кощей залишиться безсилим.

img_0003.jpg

-І з цим завданням ви впорались. Відкрились ще 1 двері.

Щоб бути такими сильними і витривалими як гуси, виконаємо вправу, яку часто роблять вони.

Фізкультхвилинка.

Гуси-лебеді летіли,

на лужку тихенько сіли,

посиділи,поклювали,

покрутились й дружно встали.

-Ще 1 двері відчинились, бо ми сил набрались.



Завдання 4.

-Дуже вже гарно служать гуси Кощею . Вони мають шапки-невидимки. Щоб вони не змогли ними користуватися і не заподіяли нам зла , вам потрібно виконати ще одне завдання.

Скільки гусей у Кощея? (7)

img_0004.jpg


  • Молодці! І з цим завданням ви впорались. Ще блище до нас стала Василиса.

Щоб зустріти Василису з квітами, потрібно виконати ось таке завдання:
Завдання 5

img_0007.jpg

-Залишились ще 1 двері. Вони відкриються тоді, коли ви згадаєте назви кожного дня по порядку.



Завдання 6. (вчитель зачитує вірш – добавлянку)

Вранці ми із добрим ділом

День вітали понеділок.

Ніченька минула скоро,



Трудовий іде вівторок.

За ним спритна, молода

Поспішає середа.

А четвертий день тепер

Називається четвер.

Діло добре ладиться,

Як на стала п’ятниця.

Дома скрізь кипить робота,

Як почнеться день субота.

А субота з хлібом-сіллю

Привела сестру неділю.

Ось і тижневі кінець,

Хто трудився — молодець!


  • Які дні ви назвали?

  • Скільки їх?

  • Як їх сім’ю називають одним словом?(тиждень)

  • Тож скільки в тижневі днів?

ІV. Підсумок.

-Впорались ми з вами із цим завданням. Відкрилась остання брама. Красуня Василиса Премудра на волі.

- В ході роботи над завданнями з яким числом і цифрою ми познайоми - лись?img_0007.jpg

-Як утворюється число 7?

- Скільки днів має тиждень?

-А тепер полічіть.

Раз, два, три, чотири, п’ять –

До п’ти ще два додать,

То ж відомо буде всім –

Разом вийде цифра (сім)



Заняття з підготовки навчання письма

Подорож до зимового лісу



Тема: Робота в основному рядку з міжрядковою (допоміжною) лінією

Мета: Закріпити уявлення дітей про основний та допоміжний рядки, їх роль на письмі; учити працювати у зошиті на основному рядку; закріплювати вміння писати за допомогою рухів пальців; виховувати уважність, старанність, охайність

Обладнання: кольорові олівці, зошити, аудіо запис вітру, малюнок зимового лісу, малюнок з зображенням зимуючих птахів.

Хід уроку

І Організаційний момент.

Добрий день, мої малята!

Я вас рада всіх вітати!

Наберем в долоні сміху.

І розсиплем всім на втіху.

Ми потремо оченята,

Щоб могли все добре бачить.

Нашорошим швидше вуха,

Щоб могли усе-все слухать.

Підем разом мандрувати.

Щось цікаве пізнавати!


  • А куди ми помандруємо, ви зараз дізнаєтесь дізнаєтесь.

  • Щоб швидше дістатися до чарівного місця, взуємо чарівні чобітки, постукаємо підборами і скажемо: « Чарівні чобітки несіть нас до чарівного місця!» . (Звучить запис зимового вітру).

  • Закривайте очі й один раз обкрутіться кругом себе.

(На дошці з’являється картинка зимового лісу).img.jpg


                  • Куди ж ми з вами потрапили?

ІІ. Підготовка руки до письма в рядку

  • Які дерева ростуть в цьому лісі?

  • Чим вони вкриті? Якого кольору?

  • Давайте зобразимо також ліс.

  • Якого кольору візьмемо олівець? Заштрихуйте їх за зразком.

img_0003.jpg


  • Кого ми можемо зустріти в лісі?

  • А ось і мешканці. Хто це?

img_0002.jpg

  • Що ви можете розказати про зайчика і про вовчика?

  • Складіть про них речення.

  • Вони вам такі подобаються? Чого в них не вистачає?

  • Обведіть малюнок по пунктиру і домалюйте зображення тварин.

  • ІІІ. Фізкульт хвилинка

  • Які птахи зустрілися нам взимку в лісі?

img_0001.jpg

  • Як їм там живеться?

  • Снігурець щось наш замерз,

Крильця притомились.

Він тремтить маленький весь,

Силоньки згубились.

Тож вставайте, не сидіть,

Снігура будемо гріть.

Ніженьками плиг, скік,

То вперед, а то убік.

Крильцями затріпотіли

І горобчика погріли.

А тепер присіли й встали,

Щоби ніжки сили мали.

А тепер угору руки,

Щоб не зназав снігур наш муки.

Вже він добре пожвавів,

Пурх! – і гратись полетів.

Ну , а клас тихенько сів.




  • Щоб добре тваринкам жилося в лісі про що повинні пам’ятати люди?

ІV. Робота над темою заняття.

  • Знайдіть у зошиті основний рядок.

  • Знайдіть допоміжну лінію.

  • Виконаємо вправи в зошиті.

  • Що вам нагадують ці елементи?

img_0004.jpg

  • Якщо ви будете розпочинати похилу довгу паличку писати на допоміжному рядку, а заокруглення - в основному , то у вас отримається багато пар гарних лиж , на яких ми з вами повернимося вже додому з лісу

  1. Підсумок заняття.

  • Повертатися час з лісу.

Подорожі вже кінець.

Всі старались на занятті.

Кожен з вас став молодець!

-Встанемо, закриємо очі, обкрутимося кругом себе (під звук вітру) і повернимося додому.

- Що вам сподобалося під час подорожі?

- Комусь, може, було важко впоратися з якимось завданням?



Заняття з розвитку мовлення

Подорож у Країну звуків

Тема: У Країні звуків. Приголосні звуки. Тверді та м’які приголосні.

Мета: формувати уявлення про звуки людської мови – голосні та приголосні; вчити розрізняти тверді й м’які приголосні звуки; розвивати уміння виділяти голосні й приголосні звуки ; розвивати фонематичний слух, спостережливість, зв’язне мовлення; виховувати допитливість, прищеплювати інтерес до навчання.

Обладнання: сюжетні малюнки , картки для позначення звуків, зошити.

Хід заняття

І. Організаційний момент.

Є країна незвичайна,

де живуть всі звуки.

Вивчиш всі їх – і чудово

опануєш всі науки.

Тож запрошую до неї я

і вся сім’я - від А до Я.

ІІ. Повторення вивченого.


  1. Складання речень за малюнками , побудова схем.

img_0007.jpg img_0010.jpgimg_0008.jpgimg_0009.jpg

  1. – Які звуки позначаються кружечком?

  • Як їх вимовляють?

  • Скільки їх у нашій мові?

  • Назвіть.

  1. – Яка пора року зображена на малюнках?

  • Виділіть голосні звуки у слові «зима».

ІІІ. Оголошення теми заняття.

  • Сьогодні ми познайомимось з новими звуками, які людина використовує у своєму мовленні

ІV. Робота над новим матеріалом

1.Назвіть звук який видає ведмідь, коли злий.

(р-р-р)


  • Чи можна цей звук проспівати?

  • Чи вільно проходить видихуване повітря при вимові цього звука?

  • Звуки, при вимові яких , зустрічаються перешкоди у вигляді язика, губів, зубів називають приголосні.

2. – Від кого ховаються зайчики? (від лиса)

- Промовте перший звук слова «Лис».

- Який він за звучанням?

- Де ховаються зайчики від лиса?

- Промовте слово «ліс».

- Виділіть перший звук в ньому.

- На який звук він схожий?

- Промовте їх ще раз і прислухайтесь , чи однаково вони промовляються?

- Звук [л ] – твердий, його позначають (-), а звук [л] – м’який, його позначають (=)

V. Фізкультхвилинка

М’які звуки -дуже ніжні,

як сніжинки білосніжні.

То про зиму наша казка ,

та вставайте – но , будь ласка.

Взимку холод осідає,

та сніжинки опадають.

І кружляють в танці мило,

І вкладаються безсило,

Вітер пісеньку співа,

Ніжні шепче їм слова,

Спочиває все в спокої,

Відпочили й ми з тобою.

VІ. Закріплення вивченого.
1.

img_0013.jpg

2.

img_0012.jpg


3. Розглянь малюнки. З’єднай зображення з відповідною звуковою схемою.



img_0014.jpg

4.

VІІ. Підсумок заняття.



  • В якій країні ми з вами побували?

  • З якими звуками цієї країни сьогодні познайомились?

  • Якими бувають приголосні звуки?

  • Як їх позначають?

  • Виділіть перший звук у своєму імені. Покажіть, яким значком ви його позначили?

В гості до лісової школи



img_0015.jpg

Тема: Голосні та приголосні звуки. Звуковий аналіз три звукових слів.

Мета: Закріпити знання дітей про голосні та приголосні звуки; формувати уміння аналізувати тризвукові слова; розвивати увагу;

Обладнання: сюжетний малюнок, картки з завданнями.

Хід уроку

І. Організація заняття

- Ви знаєте , діти, що сьогодні до себе на урок нас запрошує Мудра Сова в лісову школу.

Але справа в тому, що зараз день, а вдень вона спить. А розбудити її можна, якщо виконаємо правильно завдання про голосні і приголосні звуки, які приготували звірята лісової школи.

Всі сідаємо тихенько,

спинки тримаємо рівненько.

Заняття почати час,

бо сюрприз чекає вас.



ІІ. Закріплення вивченого.

  1. Завдання від лисички

  • Як відрізнити приголосний звук від голосного?

  • Як позначаються голосні звуки?

  • Як позначаються приголосні?

  • На які дві групи поділяються приголосні звуки?

  • Як позначаються тверді?

  • Як позначаються м’які?

img_0016.jpg

Діти отримують від лисички нагороду – печиво «Зоологічне»



  1. Завдання від білочки.

  • Розглянь малюнок. Допоможи звукам з повітряної кулі зайняти своє місце в кожному

слові.

img_0017.jpg

Діти отримують приз від білочки - горішок



  1. Завдання від ведмедика.

img_0019.jpg

Виконавши завдання, від ведмедика - по цукерці




Фізкультхвилинка

Ми маленькі діточки,

Загорнулись, мов їжачки,

Потім станем, мов жирафа,

Дотягнемось аж до шафи.

Пострибаєм , мов зайча,

Політаєм, мов грача.

Як ведмедик похитаймось,

Відпочити постараймось.


  1. Завдання від зайчика.

  • Розглянь малюнок і « розсели» тварин у вольєрах.

На першому поверсі живуть тварини, назві яких три звуки, на другому поверсі ті, у назві яких чотири звуки.

img_0020.jpg

Нагорда від зайчика – морквинка



  1. Завдання від їжачка

  • Запишіть звукові схеми три звукових слів з попередньої вправи.

Від їжачка – по яблучку кожному

  1. Завдання від сороки.

img_0018.jpg

Нагорода – наклейка до зошита.



ІІІ. Підсумок заняття.

Школа лісова звірів позбирала.

Звірі там навчаються.

Перевірили і вас,

Хто і як старається.


  • Всі завдання ми виконали. І нам вдалося розбудити Мудру Сову.

І на останок , завдання від Сови.

  • Які звуки заблукали? До якої групи звуків вони належать?

Мама з бочками пішла

По дорозі край села. [ б-д]

Ми йдемо з тобою в лис,

Там живе руденький ліс.[і-и]



-Молодці! Від Сови отримуєте «медалі».


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка