Будова тексту. Відновлення тексту з деформованих складових частин



Скачати 43.86 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір43.86 Kb.
Тема: Будова тексту. Відновлення тексту з деформованих складових частин.

Мета: Поглибити знання учнів про будову тексту; вчити відновлювати текст з деформованих частин; розвивати пам'ять, образність мислення, уміння послідовно формулювати думки і поєднувати їх у зв’язному викладі; виховувати почуття взаємодопомоги, дружби.

Обладнання: малюнки учнів про осінь, ілюстрація до тексту, паперові листочки, музичний запис.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу.

Холодно зараз в лісах і полях,

Холодно зайчикам, лисичкам, птахам.

Затишно, тепло в класі у нас.

Доброго дня Вам, вітаємо Вас.


Сьогодні ми зробимо ще один крок.

В країну чудову й збагачену мову.



ІІ. Оголошення теми і мети.

  1. Відгадайте загадку.

В зеленім лісі побував якийсь художник

І поволі, дерева перефарбував у золотисто-жовтий колір.



  • Ти хто такий? – я здивувавсь.

  • Чому тебе не бачив досі?

  • То придивився, - хтось озвавсь

І ти тоді побачиш ……….(осінь).

  • Які слова допомогли відгадати загадку?

  • З ким порівняли осінь? З ким ще ви б порівняли осінь? (чарівниця, красуня, господиня).

  1. – Сьогодні будемо відновлювати вірш про осінь. Щоб мовлення було правильним, точним, виразним, виконаємо різні завдання і вправи. Будемо вчитись помічати помилки в тексті і будемо виправляти їх.

ІІІ. Актуалізація знань.

  1. Робота над словом.

  • Яка осінь? (побудова асоціативного куща) (золотокоса, чарівна, щедра, прохолодна, барвиста, працьовита, красива, прохолодна, дощова).

  • Яке явище відрізняє осінь від інших пір року? (падає листя)

  • Які осіння місяці знаєте?

  • А чому вони так називаються нам доповість довідкове бюро.

  • Виберіть серед ваших малюнків, які підходять до вересня, жовтня, листопада.

  • За якими ознаками?

  1. Поетична стежинка.

  • Та жовтнева пора падолисту вже відійшла, залишивши таку красу в класі. Та заметіль листопада ще продовжується. Я хочу, щоб на всі листочки полився «дощ компліментів». У вас було завдання по групам.

1 група – готувала вірші про осінь (читають 2-3 вірша під фонограму).

2 група – готувала прикмети осені.

3 група – готувала загадки (згадують найцікавіші).


  • Здайте свої знахідки, це початок роботи над проектом «Золота осінь».

  1. Відновлення вірша.

Які гарні вірші ви читали, а зараз самі спробуєте відновити вірш.

  • Подивіться на лист, треба відновити вірш вставляючи слова.

Тихо осінь …………..

Всю ніч дерева……………

В розкішні сукні …………

Та золотом їх гаптувала.

(мандрувала, фарбувала, одягала)


    1. Словникова робота.

Гаптувала – вишивала шовковими золотистими або сріблястими нитками.

  • Прочитайте незнайоме слово.

  • Чим схожі слова, які треба вставити?

    1. Самостійна робота.

  • Перевірка самостійних робіт робіт.

ФІЗХВИЛИНКА

  1. Робота над текстом.

  • Прочитайте вірш. Чи можна його назвати текстом? Чому?

  • Що таке текст?

  • З яких частин складається текст?

  • У складеному вірші можна визначити частини?

  • Тексти бувають віршовані і невіршовані. І у віршованих текстах часто важко визначити основні частини.

    1. Словникова робота.

  • Зараз будемо виконувати роботу і зустрінемо слова, значення яких нам підготувало довідкове бюро.

Кубельце - заглиблення в землі, переважно під коренями дерев, де живуть звірі;

Миттю – дуже короткий відрізок часу, дуже швидко.

Колисковамелодія або пісня, під яку засинають діти.

…… навесні подарує Листочок себе матінці-землі.

……. Настала осінь. Скоро Листочок залишився сам на дереві.

……. Раптом під деревом він побачив їжачка. Миттю стрибнув з дерева йому на спину. Їжачок приніс Листочок у своє кубельце. Під ніжну колискову пісню вони міцно заснули.



  • Про кого йде мова?

  • Чому їжачок поспішав?

  • Чи можна прочитане вважати текстом?

  • Чому?

  • Що треба зробити?

  • Пронумеруйте частини так, щоб вийшов текст.

    1. Робота в групах.

  • Перевірка.

  1. Група – зачитайте зачин.

  2. Група – основну частину.

  3. Група – кінцівку.

  • Прочитайте на листочку шифрограму.

куюДя аз туробо

ІV. Підсумок .

  • Які види роботи на уроці вам найбільше сподобались? Поясніть чому.

РЕЛАКСАЦІЯ

Перегляд слайдів із зображенням осінніх пейзажів під музику



Антоніо Вівальді «Осінь» (з циклу «Пори року»).

Використана література:

  1. Методичний посібник « 77 уроків з розвитку зв’язного мовлення в 1- 4 класах»/Харків/ «Основа», 2006р./224 с.

  2. С. В. Безкоста, З. Л. Головко, Н. Б. Митохір «Уроки розвитку зв’язного мовлення 2 клас», 2 видання/ Тернопіль/ «Богдансібн», 2004 р./ 148с.

  3. Методичний посібник «Інтерактивні методи навчання в початковій школі»/Харків/ «Основа», 2008р./175 с.

  4. Методичний посібник «Сучасний урок у початковій школі. 33 уроки з використанням технології розвитку критичного мовлення»/Харків/ «Основа», 2007р. /240с.

  5. Н.О. Будна, З. Л. Головко , С. І. Ребова «Зошит з розвитку зв’язного мовлення»/ «Богдан»/.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка