Аналіз роботи нововоронцовської зош І-ІІІ ступенів №2 за 2013-2014 навчальний рік організаційні питання навчального року у 2013-2014 навчальному році методична



Скачати 292.46 Kb.
Дата конвертації14.04.2016
Розмір292.46 Kb.


АНАЛІЗ РОБОТИ НОВОВОРОНЦОВСЬКОЇ ЗОШ І-ІІІ

СТУПЕНІВ № 2 ЗА 2013-2014 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
ОРГАНІЗАЦІЙНІ ПИТАННЯ НАВЧАЛЬНОГО РОКУ
У 2013-2014 навчальному році методична робота школи була підпорядкована загальнообласній науково-методичній проблемі « Соціалізація дітей та учнівської молоді в сучасному освітньому просторі» , у контексті розв’язання якої педагогічним колективом школи проведено:

  • педраду (жовтень 2013), у ході якої були розглянуті питання:

  1. Про організацію навчально-виховного процесу у 5 класі і вивчення базових дисциплін в основній школі.

  2. Ресурси освітнього середовища, їх використання.

  3. Застосування міждисциплінарного підходу у вивченні природознавства. Нові підходи викладання природознавства у 5 класі.

  4. Розвиток пізнавальної самостійності і творчих здібностей учнів: досвід і проблеми педагогічної практики. Створення умов для творчої самореалізації дитини з кризової сім’ї в контексті нашої школи.

  • 26 вересня 2013 року проведено засідання методичної ради з питання розробки плану реалізації науково-методичної проблеми "Соціалізація дітей та учнівської молоді в сучасному освітньому просторі" на 2013-2014 навчальний рік. У ході засідання розглянуто питання:

1. Мета, зміст, завдання, предмет, методи, основні напрямки роботи над науково-методичною проблемою « Соціалізація дітей та учнівської молоді в сучасному освітньому просторі».

2. Соціалізація підростаючого покоління як соціально-педагогічна проблема.

3. Сутність та особливості сучасного освітнього простору, спрямованого на успішну соціалізацію дитини в дошкільні та шкільні роки.

4. Основні підходи до процесу соціалізації дитини.

5. Організаційно-управлінські умови реалізації обласної науково-методичної проблеми.

6. Критерії оцінювання загальних результатів дослідження обласної науково-методичної проблеми.



  • на засіданнях методичних обєднань розглянуто питання:

  • психолого-педагогічні умови соціалізації дітей молодшого шкільного віку;

  • виховний потенціал виховного процесу. Технологія планування виховної роботи з молодшими школярами;

  • методи розвитку критичного мислення в учнів на уроках літератури, умови, які стимулюють критичне мислення;

  • використання інноваційних технологій при вивчення англійської мови та інші.

  • семінар керівників загальноосвітніх закладів, який відбувся 05 листопада 2013 року на базі нашої школи, був присвячений «Управлінській компетентності керівника як запоруці успіху роботи загальноосвітнього закладу в умовах оновлення освіти»; Антощенко М.В. презентувала проект розвитку навчального закладу, зробила акцент на необхідності створити у школі такі умови, щоб діти мали змогу перебувати в ній протягом всього дня.

  • у рамках предметних тижнів проведена серія відкритих уроків та заходів.

Учителі школи залучаються до інноваційної діяльності. Так учитель історії Селецький А.А. працює над створенням науково-публіцистичної праці «Нововоронцовка в роки Великої Вітчизняної війни» з використанням спогадів очевидців окупації селища, неопублікованих архівних матеріалів. Учитель хімії Полтавець С.С. узагальнив свій досвід роботи, питання про затвердження досвіду розглянуто 20 грудня 2013 року на вченій раді КЗ ХАНО.

14 листопада 2013 року на базі Любимівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів під патронатом Нововоронцовської районної державної адміністрації, Нововоронцовської районної ради відбувся фінал районного етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року 2014». Конкурс проходив у нетрадиційній формі і був направлений на підтримку творчої праці вчителів, підвищення їх педагогічної майстерності, виявлення та популяризації інноваційних технологій навчання, передового педагогічного досвіду. Серед учасників були і наші колеги, у номінації «директор школи» - Антощенко Маргарита Вікторівна , у номінації «світова література» - Лукомець Світлана Миколаївна .

Важливе місце в організації методичної роботи школи займає діагностування вчительського колективу, у ході якого використовуються такі поширені його методи, як спостереження, анкетування, бесіди-інтерв’ю, діяльність педагогів узагальнюється за допомогою:

- рейтингової таблиці досягнень педагогів,

- карти особистісного зростання,

- технологічної карти вивчення творчої діяльності вчителя (оцінка роботи вчителя методичним об’єднанням),

- звіту вчителя, що атестується,

- презентацій навчально-виховної роботи вчителя.

У жовтні 2013 року проведено психолого-педагогічний консиліум щодо адаптації учнів 5-ого класу при переході до основної школи, у ході якого було проведено аналіз, обговорення проблем виховання та навчання учнів 5-х класів, розроблені рекомендації для батьків та вчителів - предметників, що викладають у 5-их класах.

У листопаді-грудні відповідно до плану роботи школи, наказу від 25.11.13 року №96 «Про вивчення стану викладання природознавства у 1-6 класах, фізики у 7-11 класах , астрономії в 11 класі» проведена перевірка викладання даних предметів вчителями початкової школи Синицею Т.М., Таран А.В., Бондаренко Л.В., Бондаренко В.І. та вчителями-предметниками Складенко А.В., Овчаром І.Г. Вивчено такі питання: рівень проведення, змістове та методичне наповнення уроку, ефективне застосування учителями форм і методів роботи у процесі формування інтересу до предмету, реалізація навчальної програми, забезпеченість та умови викладання предмету та ін.. У квітні 2014 року вивчався стан викладання англійської мови щодо дотримання державних вимог до змісту та обсягу виконання навчальних програм, рівнів навчальних досягнень. Детальний аналіз та рекомендації викладено у відповідному наказі від 20.05.2014 р. № 35.

У школі створено 5 методичних об’єднань , робота на рік була спланована, кожним проведено по 4-5 засідань, протоколи оформлені. Згідно з планом проводились предметні тижні, розробки розміщені на сайті школи.

Кожним вчителем обрана самоосвітня тема, яка реалізується через уроки, виступи на засіданнях МО, педрадах.

Проблемним залишається питання проведення дослідницько-експериментальної роботи вчителями школи та узагальнення досвіду роботи.

Методичною радою школи розроблені заходи щодо активізації роботи з талановитими учнями. Поповнено банк даних «Обдарованість» є певні результати по залученню дітей до участі у різноманітних конкурсах, творчих проектах.

Горова А., Феськів Є, Бродзянська К., Маменчук В., вихованці Несватової О.Г., Маменчук Т.О., взяли участь у Всеукраїнському конкурсі юнацьких творчих робіт «Майбутнє моє і моєї країни», Маменчук В. (уч. Маменчук Т.О.) – у Всеукраїнському конкурсі есе «Я-європеєць».

Волченська Д. ( 4 кл.), Вискуб В. ( 6 кл.), Горова А. ( 11 кл.) посіли ІІІ місце у ІІ етапі конкурсу імені П. Яцика (уч. Таран А.В., Шевчик В.І., Несватова О.Г.), у загальнокомандному рейтингу школа посіла І місце.

Комаровський І. ( 5 кл.) – переможець ІІ етапу конкурсу ім. Т.Г.Шевченка ( уч. Шевчик В.І.), у загальнокомандному рейтингу школа посіла І місце.

Учні школи взяли участь у грі Колосок, Геліантус, предметній грі з англійської мови «Пазл», «Бобер».

19 вересня 2013 року з метою ознайомлення шкільної молоді з особливостями побуту, умов життя, озброєння та тактики війни проти окупаційних сил України, а саме Нововоронцовського району, учителем історії Селецьким А. А. було проведено для учнів 10-11 класів відкритий захід до Дня партизанської слави на тему «Особливості партизанського руху на території СРСР(на прикладі Дніпровських плавень)». Особливістю проведеного уроку була наочна демонстрація оригінальних речей доби Великої Вітчизняної війни, макетів зброї, уніформи та спорядження солдат Червоної армії та трофейних речей вермахту, надані військово-історичною групою «Правий берег»; уривків документального фільму «Партизаны. Свои и чужие».

19 листопада 2013 року учні 6 класу (класний керівник Карпенко Ж.В.) побували в дитячій музичній школі на нестандартному уроці «Зустріч з поліфонією». Діти слухали п’єси неперевершених Баха, Бетховена у виконанні своїх однолітків. Заходи, які спрямовані на виховання підростаючого покоління, стали доброю традицією співпраці Нововоронцовської ЗОШ І-ІІІ ст. № 2 та дитячої музичної школи.

15 жовтня 2013 року на базі школи відбулися районні змагання з легкоатлетичного кросу.

30 вересня 2013 року в Нововоронцовській РЦБ учні 6, 7 класів разом з класними керівниками Карпенко Ж.В., Овчар О.А. взяли участь у святі до Всеукраїнського дня бібліотек.

Активно співпрацюємо з дошкільним закладом №2 над реалізацією плану спільних дій, і в 2013-14 навчальному році проведено ряд заходів: фотоконкурс, виступ лялькового театру, який підготувала Овчар О.А. з учнями 7 класу, перед вихованцями дитячого садка та інші.

Участь в олімпіадах

За рейтинговою оцінкою показники з предметів такі (місця по показникам в районі):


Предмет 2013 р. 2012 р. 2011 р. 2010 р.

1. Українська мова 1 1 2 4

2. Математика 3 4 9 2

3. Фізика 1 2 1 2

4. Хімія 6 1 1 7

5. Біологія 2 5 3 6

6. Географія 2 5 10 3

7. Історія 1 2 1 6

8. Правознавство 4 4 10 10 9. Трудове навчання 5 2 5 3 10. Іноземна мова 1 1 3 1

11. Інформатика 1 1 5 1

12. Iнформацiйнi технології 1 1 1 -

13. Економiка 3 4 4 -

14. Астрономiя 1 1 2 -

15. Рос. мова i лiтература 3 2 2 -

16. Екологiя 6 3 7 -

17. Психологiя 2 2 2 -

18. Фізична культура 4 4 - -


Кращі результати в районних олімпіадах показали учні:



Мішевський Гліб з астрономії (уч. Овчар І.Г.)-1-ий результат;

Феськів Єлизавета з української мови та літератури (уч. Маменчук Т.О.)-1-ий результат;

Рохальчук Олександр з інформатики та інформаційних технологій (уч. Полтавець С.С.)- 1-ий результат;

Бродзянська Каріна з історії (уч. Селецький А.А.)-1-ий результат;

Феськів Єлизавета з англійської мови (уч. Антощенко М.В.)- 1-ий результат;

Глушко Денис з фізики (уч. Овчар І.Г.)- 1-ий результат;

Покращили виступи учнів на районних олімпіадах:

з математики (з 4 на 3 р.) учитель Овчар О.А.;

з географії (з 5 на 2 р.) учитель Міненко Є. В.;

з фізики (з 2 на 1 р.) учитель Овчар І. Г.;

з біології ( з 5 на 2 р.) учитель Складенко А.В.;

з історії ( з 2 на 1р.) учитель Селецький А.А.;

з економіки (з 4 на 3 р.) учитель Міненко Є. В.

Низький рівень показали учні з таких дисциплін, як хімія та екологія (6 результат) учитель Складенко А.В., трудове навчання (5 результат) учитель Іващенко Ю.О., правознавство (4 результат) учитель Овчар І.Г., фізична культура (4 результат) учитель Бойко В.М.

Таким чином, у 2013 році рейтинг участі школи у ІІ етапі Всеукраїнських олімпіад з основ наук знизився з 1 на 3 місце.

Роки 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013

Місце 2 4 8 2 1 6 3 1 3

Одним із шляхів підвищення фахової майстерності є курсова перепідготовка. Усі вчителі школи проходять курсову перепідготовку згідно з графіком .

З метою коригування методичної роботи школи кожним методичним об’єднанням проведено діагностично-прогностичний аналіз роботи за рік, який передбачає визначення успіхів, недоліків у роботі та причини їх виникнення, формування відповідних завдань на наступний навчальний рік.


ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ

На початок навчального року у закладі навчалося 225 учнів (240 на початок 2012-2013 н. р.). Укомплектовано 12 класів із середньою наповнюваністю 19 учнів. Охоплено навчанням 100% учнів. З 01 вересня минулого року по 31 травня цього року із закладу вибуло 2 учнів: 1- до ЗОШ № 1, 1 – до Каланчацької ЗОШ № 3. За цей період до школи прибуло 3 учнів.

Із 36 випускників школи ІІ ступеня на початок нового навчального року всі продовжили навчання, з них 30 - у 10 класі Нововоронцовської ЗОШ №2, 1 – Запорізького ліцею, 3 випускників (8%) зараховані у ПТНЗ , 2 ( 6%) у ВНЗ І-ІІ рівня акредитації.

До вищих навчальних закладів ІІІ-ІV рівнів акредитації вступило 11 випускників старшої школи, що становить 69 % , І-ІІ рівня акредитації - 2 ( 12%) . 3 минулорічних одинадцятикласників ( 19%) обрали робітничі професії і продовжують навчання в ПТНЗ.


РЕЗУЛЬТАТИВНІСТЬ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ

Аналіз якості навчальних досягнень учнів свідчить про стабільність цього показника , що становить другий рік поспіль 66%. Із результатами значно нижчими від загальношкільного показника успішності закінчили навчальний рік : 9-А клас – 32 %; 9-Б клас – 47 %; 10 клас - 47 %. Показник найвищої якості навчальних досягнень мали учні 2 класу – 75 %; 3 класу - 75%; 11 класу - 81%.

У цілому по школі у порівнянні з минулим навчальним роком стабільною є кількість учнів з високим рівнем знань - 7% та початковим – 4%.

Якість навчальних досягнень учнів за 2013-2014 н. р. по класам:



Клас

2

3

4

5

6

7

8

9- А

9- Б

10

11




Якість знань (%)

75

75

60

55

53

50

53

32

47

47

81



Разом з тим дані по початковому рівню навчальних досягнень такі:



Клас

2

3

4

5

6

7

8

9-А

9-Б

10

11




Почат. рівень (%)

0

0

5

0

6

8

0

16

0

0

0



Слід зазначити, що зросла якість знань учнів з таких навчальних предметів, як : фізичне виховання(+3%), музичне мистецтво (+3%), художня культура (+4%),основи здоров’я (+9%), українська мова(+2%), англійська мова (+7%), хімія (+1). Погіршилася якість знань з інформатики (-13%),трудового навчання (-7%), фізики (-10%), географії (-7%), математики (-4%), української літератури (-7%). Рейтингову таблицю предметів по якості знань розпочинають образотворче і музичне мистецтво, фізичне виховання,художня культура, інформатика (97-74%), а найнижчими є показники з фізики – 43%, математики – 42%, англійської мови – 42%, географії – 36%.

Державною підсумковою атестацією було охоплено в 9 класі 33 учні, 3 - звільнені за станом здоров’я. Відсоток якості навчальних досягнень учнів 9-х класів за результатами річного оцінювання:

Математика - 25%

Географія - 23 %

Українська мова - 49 %

Біологія - 43%

Англійська мова - 36%

Таблиця результатів державної підсумкової атестації та річного оцінювання учнів 9-х класів:

Предмет


Учитель

К-ть

учнів


Високий

рівень


Достатній

рівень


Середній

рівень


Початковий

рівень


Якість











ДПА

ДПА

ДПА

ДПА













К

%

К

%

К

%

К

%




Укр.мова

Маменчук Т.О.

Шевчик В.І.



33

4

12

10

30

12

37

7

21

42

Математика

Саланська Т.І.

33

1

3

10

30

13

40

9

27

33

Біологія

Складенко А.В.

33

2

6

10

30

19

58

2

6

36

Англ.мова

Антощенко М.В.

Мазур Т.Л.



33

2

6

5

15

15

46

11

33

21

Географія

Міненко Є.В.

33

2

6

5

15

19

58

7

21

21

Отже, зростання рівня якості знань на ДПА порівняно з річним оцінюванням прослідковується з математики на 8%. Гірші результати показали учні з біології (-7%), англійської мови (-15%), з географії (-2%), української мови (- 7 %).

Порівняльна таблиця результатів державної підсумкової атестації та річного оцінювання учнів 11 класу ( профіль – українська філологія) з української мови та літератури демонструє

стабільні результати учнів з профільних предметів.





Предмет


Учитель

Учнів

Високий

рівень


Достатній

рівень


Середній

рівень


Початковий

рівень


Якість знань











ДПА

Рік

ДПА

Рік

ДПА

Рік

ДПА

Рік













К

%

К

%

К

%

К

%

К

%

К

%

К

%

К

%




Укр.мова

Несватова О.Г.

16

7

44

5

31

6

37

8

50

3

19

3

19

-

-

-

-

81/81

Укр.літ

Несватова О.Г.

16

10

62

6

38

6

38

9

56

-

-

1

6

-

-

-

-

100/94

Біологія

Складенко А.В

8

-

-







5

62







3

38







-

-







62

Світ.літ.

Лукомець С.М.

5

2

40







2

40







1

20







-

-







80

Англ.мова

Мазур Т.Л.

3

2

67







1

33







-

-







-

-







100


ЯКІСТЬ ВИХОВНОЇ РОБОТИ

Виховна діяльність у 2013-2014 н. р. спрямована на реалізацію Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», державних національних програм та проблеми області «Проектування педагогічного простру для стимулювання внутрішньої і зовнішньої мобільності учасників навчально-виховного процесу».

Виховний процес спрямований на виконання наступних завдань:

- формування правової культури, прищеплення поваги до прав і свобод людини і громадянина, Конституції, державних символів, правової свідомості;

- створення сприятливих умов для співробітництва вчителів, учнів та їх батьків, як необхідної умови запобігання відхилень у поведінці учнів;

- створення умов для розвитку інноваційної особистості та творчої самореалізації кожного учня;

- формування позитивних загальнолюдських цінностей.

Школа тісно співпрацює з закладами позашкільної освіти (РЦДТ, спортивна школа, музична школа, РБК), зі службами у справах дітей, сім’ї, молоді та спорту, кримінальною міліцією, центром зайнятості.

На початку навчального року було створено банк даних дітей, які потребують соціального захисту, опіки, складено соціальні паспорти класів, школи, вивчено стан охоплення учнів у гуртках, секціях у позаурочний час, проведено роботу по залученню учнів до них.

Система правового виховання в школі базується на правових актах і документах, таких як Конституція України, Конвенція про права дитини, Декларація прав дитини, Кодекс про шлюб та сім’ю, Закон України «Про охорону дитинства», Указ Президента України «Про Національну програму правової освіти населення», включає правоосвітню роботу та заходи по попередженню правопорушень.

Протягом року у школі проведено Всеукраїнську акцію «16 днів проти насильства» спільно зі спеціалістом служби у справах неповнолітніх Сизоненко Г.А,спеціалістом у справах сім’ї, молоді та спорту Березко В.С. та спеціалістом Центру соціальних служб Бережною Ю.В. ; День спільних дій в інтересах дітей (у рамках Всеукраїнського тижня права); тиждень правових знань,виховні години та години спілкування «Коли підліток переступає межу дозволеного», «Вчинки і відповідальність», «Уроки права – уроки життя».

Школа співпрацює з просвітницькими організаціями щодо профілактики негативних явищ в учнівському середовищі. Дільничним інспектором міліції проведено ряд лекцій: «Відповідальність неповнолітніх за адміністративні правопорушення», «Торгівля людьми», «Злочин чи правопорушення»; індивідуальних бесід за запитом психологічної служби з учнями «групи ризику».

Ефективність даної роботи підтверджує факт відсутності дітей, що перебувають на обліку у кримінальній міліції.
Фізичне вдосконалення і здоровий спосіб життя

Фізичне вдосконалення й виховання потреби здорового способу життя - один із приорітетних напрямків виховної роботи. Практикується обов’язкове проведення фізкультхвилинок, оздоровчих годин, проводяться спортивні свята, ігри, змагання.

На задовільному рівні здійснювалася спортивно-масова робота, тому маємо такі результати у районній рейтинговій таблиці:


  • Крос – 4 місце

  • «Шкіряний м’яч» - 2 місце

  • Шахи – 9 місце

  • Шашки – 12 місце

  • Легка атлетика – 6 місце

  • Волейбол – 5 місце

  • Баскетбол – 5 місце

  • Футбол – 3 місце

Учні нашої школи (5 дівчат з 10 класу) взяли участь в обласних змаганнях з волейболу, де посіли ІІІ місце та були нагороджені грамотами.

Під керівництвом учителя образотворчого мистецтва Бойко І.М. учні 9 класів взяли участь у фестивалі-конкурсі «Молодь обирає здоров’я» (конкурс плакатів щодо пропаганди здорового способу життя).

Систематична робота організована щодо запобігання дитячому травматизму: викладається курс «Основи здоров'я», проводяться виховні години, інструктажі з протипожежної, радіаційної безпеки; запобігання травматизму; правил поводження з електроприладами; правила поводження в суспільних місцях та ін. Випадків травматизму під час навчально-виховного процесу зареєстровано не було. Обов’язковим є проведення інструктажів по застереженню від нещасних випадків під час канікул та святкових днів, а також написання профілактичних диктантів. Школа тісно співпрацює зі спеціалістами департаменту МНС України в Херсонській області: проведено ряд лекторіїв з учнями1-11 класів.

04 квітня 2014 року спільно з працівниками сектору ДСНС України в Нововоронцовському районі під керівництвом начальника сектору Давидова С.М. та головного спеціаліста відділу житлово-комунального господарства, містобудування, архітектури та надзвичайних ситуацій РДА Ленського В.В. відбулося відпрацювання правил поведінки учнівського та педагогічного колективу в умовах виникнення пожежі.



Громадсько-патріотичне виховання

Громадянський аспект виховної роботи у школі реалізовується шляхом проведення тематичних виховних годин, бесід, годин спілкування, присвячених державній символіці, вшануванню пам’яті видатних українських політичних діячів, письменників, діячів культури. Учні школи взяли активну участь у різноманітних районних конкурсах, серед яких конкурси з української мови ім. П.Яцика (І місце), ім.Т.Г.Шевченка (І місце), «Мій рідний край» (І місце).

Патріотичний напрямок виховної роботи знайшов відображення у проведені заходів, присвячених Дню партизанської слави, Дню визволення України та Нововоронцовщини від німецько-фашистських загарбників, Дню Збройних Сил України, Дню вшанування пам'яті ліквідаторів ЧАЕС, відзначенню 80-х роковин Голодомору. Школа підтримує тісний зв’язок з комітетом ветеранів селищної ради.

У школі систематично проводяться акції «Ветеран живе поруч», «Милосердя», «Добрі справи».

У рамках районного конкурсу «Священна пам'ять війни» ВІГ «Правий берег» під керівництвом Селецького А.А. відзняли відеоролик по реконструкції бойових дій під час ВВВ (І місце у номінації «реконструкція»).

Учні 8-11 класів взяли участь в урочистостях з нагоди 70—річчя визволення Херсонської області від фашистських загарбників (почесна варта та виступ з промовою біля пам’ятника І.М.Бережному, участь в урочистостях біля пам’ятника загиблих воїнів). У шкільній бібліотеці діє виставка присвячена 70 річниці визволення Херсонської області від фашистських загарбників "Була війна...".

Одним з аспектів громадянського виховання є прищеплення учням гордості за свою Батьківщину, любові до рідного краю, його традицій. Реалізація даного аспекту відбувається через проведення різноманітних екскурсій (Заповідник Асканія Нова, о. Хортиця, відпочинковий комплекс «Зелені хутори»).

На високому рівні проходили заходи з нагоди святкування 70-річчя створення Херсонської області : конкурс малюнків «Подорож мальовничими куточками Херсонщини» (10 робіт представлено в області); конкурс малюнків «Минуле стукає в наші серця» у номінації «Струни Кобзаревого серця» - дипломами другого та третього ступеня нагороджені учні 2 та 4 класів – Сальгаб Рауф та Сальгаб Карін; конкурс поезій «Літопис історії» (поезії про рідний край) – 2-11 класи (7 робіт представлено в області); створення збірки поезій учнів школи «Музи нашої школи» у двох частинах; виховні години та години спілкування «Рідну землю, де живем, ми Херсонщиною звем» 1-4 класи, «Перлини Херсонщини» - 5-8 класи, «Видатні люди херсонського краю» - 9-11 класи; у шкільній бібліотеці відкрита постійнодіюча книжкова виставка: "Херсонщина: час, події, люди"; організація вишивання рушника, для урочистого зшиття рушників у області; проведено урок-круглий стіл «Відомі постаті Херсонщини» - 6-7 класи; урок-прес-конференція «Херсонщина – колиска туризму» - проектні роботи учнів 10 класу; літературна кав’ярня «Поетична Херсонщина і сучасність»; урок-спомин «Незраджена пам'ять» - 11 клас; єдиний урок «Херсонщині 70» з місцевою майстринею з декоративно-ужиткового мистецтва Т.О.Гарварт; участь у конкурсі на найкращу електрону газету, присвячену 70 річчю створення Херсонської області (зайняли ІІІ місце в районі); відео-урок у 4 класі «Асканія-Нова – заповідна зона»; участь у виховному заході у музичній школі «Пісня над степом» - 6 клас.



Екологічне виховання

Основні завдання екологічного виховання у школі здійснюються через:

• створення молодіжних груп (трудових десантів), котрі діють з метою поліпшення екологічного стану навколишнього середовища;

проведення годин спілкування з природою (екскурсії, щорічна акція «Шипшина»);

• написання віршів та казок про красу рідного краю;

• проведення інтегрованих занять екологічного змісту;

• участь у конкурсах «Птах року», «Допоможемо зимуючим птахам» (робота представлена в області), «Колосок», «Геліантус»;

• святкування Всесвітнього Дня Землі (22 квітня) та Дня Довкілля;

• проведення агітаційно-роз’яснювальної роботи (про шкідливість спалювання опалого листя, неприпустимість винищування первоцвітів тощо);

• проведення анкетування з питань покращення екологічного стану довкілля;

• участь в обласних акціях «За чисте довкілля».

Трудове виховання та профорієнтація

Належна увага у школі приділяється трудовому вихованню та профорієнтації. Учні школи постійно беруть участь у трудових десантах з прибирання прилеглої до школи території. Разом із учителями озеленюють класи та висаджують дерева, кущі та квіти на шкільному подвір’ї. Профорієнтаційна робота ґрунтується на тісному зв’язку школи з районним центром зайнятості населення. У 2013-14 навчальному році у проекті «ПрофіСтарт» продовжили свою роботу учні 9-х класів на чолі з керівниками Бойко І.М. та Кшановською Н.В. На базі школи систематично відбуваються зустрічі учнів старших класів з представниками вузів, технікумів та ПТУ.

У закладі систематично проводяться виховні години, години спілкування, бесіди: «Вибір професій – крок у майбутнє», «Розумне про професію», «Праця і всебічний розвиток особистості», «Праця – це здоров’я», акції «Чисті класні кімнати» та «Ваші руки потрібні школі».

Художньо – естетичне виховання

Художньо-естетичний аспект виховної роботи знайшов свою реалізацію в участі школи в різноманітних шкільних, районних та обласних конкурсах. У школі були проведені традиційні загальношкільні виховні заходи: свято «Першого дзвоника», святковий концерт «Вклоняюся доземно тобі, мій учителю», День туризму, вечори для старшокласників «Міс школи», «Новорічний вогник», день Самоврядування, виставка робіт із природного матеріалу «Дари осені», «Міні-містер школи», свято Святого Миколая, конкурс «Букет замість ялинки», конкурс «Міс Дюймовочка», «Таврійський барвограй», «Прощавай, букварику», «Прощавай, 4 клас», свято «Останнього дзвоника», випускний вечір. Учні школи постійно беруть участь у заочних конкурсах, таких як конкурси малюнків :«Малюнок Святому Миколаю», «Ми за мир на планеті Земля», «Увага! Діти на дорозі!», «Моральний вчинок», «Мої права», «На вічнім шляху до Шевченка», «Акварелі райдуги». У конкурсі юних фотоаматорів «Пам'ять» та «Моя Україна» дипломами 2 та 3 ступеня нагороджена учениця 6 класу Вискуб Влада.

Однією з важливих ланок роботи з розвитку естетичних смаків вихованців є шкільна бібліотека. Уже не перший рік в школі проводяться Всесвітній день бібліотек, акції «Живи, книго!», «Подаруй бібліотеці книгу», бібліотечні уроки «Люби знання, книгу, працю», уроки-конференції «Книги – морська глибина», працює «Книжчина лікарня», у рамках акції «З відкритим серцем до кожної дитини» організовано привітання для дітей пільгової категорії зі святом Святого Миколая,організовуються виставки літератури та преси по всіх напрямках виховної роботи. Проведено читацький марафон серед найкращих читачів поезій Т.Г.Шевченка. Спільно з педагогами організовані такі виховні заходи: літературно-музична композиція «Володар у царстві духу», присвячена 200 річчю Т.Г.Шевченка, засідання круглого столу «Відомі постаті Херсонщини», присвяченого 70 річчю створення Херсонської області, виховний захід «День Європи» та інші. Всі ці заходи проходять під керівництвом завідувача бібліотекою школи Степаненко Н.Л.

З метою виявлення обдарованих дітей та розвитку їх творчих здібностей у школі організовано роботу гуртків за інтересами. У навчальному закладі працювало 3 гуртка. У них задіяно 42 учні, що становить 25% від загальної кількості.



ВІКОВИЙ ТА ЯКІСНИЙ СКЛАД ПЕДАГОГІЧНИХ КАДРІВ
У 2013-2014 н.р. навчальний заклад на 100% був укомплектований педагогічними кадрами, в школі працювало 28 учителів.

Віковий та якісний склад педагогів був таким :

за віком :

20-30 років – 4

30-40 років – 14

40-50 років – 8

50-60 років – 2

понад 60 років – 0

за категоріями :

спеціалістів вищої категорії – 5

спеціалістів І категорії – 12

спеціалістів ІІ категорії – 6

спеціалістів – 5

за педстажем :

до 3-х років – 1

до 10-ти років – 6

до 20-ти років –11

до 25-ти років – 2

понад 25 років – 8
РОБОТА ДОПОМІЖНИХ СЛУЖБ
Інформаційно-бібліотечне, культурно-просвітницьке забезпечення навчально-виховного процесу здійснювала шкільна бібліотека. Загальний бібліотечний фонд на 01.09.2014 року становить 7561 примірників , у тому числі підручників - 6093. Книжковий фонд художньої літератури бібліотеки у 2013-2014 навчальному році зріс на 26 примірників. У 2013/2014 році в шкільній бібліотеці налічувалося 255 читачів, з них-214 учнів. За період навчання було видано 2930 підручників на 2013-2014 н.р. Художньої літератури протягом навчального року видано 1695 примірників. За 2013-2014н.р.учнями школи прочитано 5418 книг. У II та III етапі Всеукраїнського конкурсу «Найкращий читач України - 2014» звання «Кращий читач району 2014» здобули: Вискуб Владислава серед учнів 6-х класів району та Буклів Людмила, яка набрала найбільшу кількість балів серед учасників 8-х класів.

У листопаді 2013 року був створений бібліотечний клуб «Перлина» справжніх любителів слова художнього.

Протягом року бібліотека брала участь в усіх загальношкільних заходах, надавалась допомога педагогічному колективу в доборі методичної та художньої літератури для проведення уроків та різноманітних заходів.

Проведено інвентаризацію фонду художньої літератури та фонду підручників.

Робота психологічної служби проводилася згідно з Положенням про психологічну службу системи оствіти України, затвердженого наказом МОН України від 03.05.99 р. № 127 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2001 року №439. За навчальний рік шкільним психологом було проведено 35 групових соціально-психологічних досліджень серед учнів,учителів та батьків. Були здійснені індивідуальні консультування та бесіди:

-в початковій школі - 9

-в основній школі - 47

-в старшій школі - 34

-з педпрацівниками - 8

-з батьками - 17

Психолог школи спільно з соціальним педагогом організовували зустрічі з дітьми, схильними до правопорушень та їх батьками, корекційно-відновлювальну та розвивальну роботу з учнями, виступали на педагогічних радах та консиліумах. Для класних керівників 5-11 класів були створені психологічно-педагогічні характеристики класів та проведені соціометричні дослідження.

МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
Будівля закладу і приміщення в основному задовольняють вимоги щодо реалізації освітніх програм, створено умови для навчання, є кабінет інформатики, кабінет фізики, комбінована майстерня. Протягом навчального року у школі здійснено поточні ремонти в 5 класних кімнатах , центральному сходовому марші, комбінованій майстерні, обідній залі харчоблоку. Кабінет інформатики перенесено у більшу за площею навчальну аудиторію, що відповідає вимогам санітарно-епідеміологічного нагляду, на повне відновлення якої витрачено близько 6 тис. грн ( 3 тис. батьківських коштів і 3 тис. бюджетних). За бюджетний кошт облаштована система опалення та система захисту, за батьківський кошт придбано матеріали для ремонту і благоустрою кабінету, та проведення мережевого Інтернету. Всього за навчальний рік на покращення матеріальної бази школи витрачено 10398 грн. батьківських та 5377 грн. бюджетних коштів. Для харчоблоку придбано електром’ясорубку ( 420 грн. залучених коштів), посуду на 306 грн. ( батьківські кошти).
СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ, ОХОРОНА ЗДОРОВЯ

Порядок організації харчування у загальноосвітньому навчальному закладі затверджено наказом МОЗ та МОН України від 01.06.2005 року № 242/ 329. Його виконання неухильно контролюється відділом освіти, районною санітарно-епідеміологічною станцією, централізованою бухгалтерією по обслуговуванню навчальних закладів. Повна відповідальність за цей процес покладена на директора школи. Гарячим харчуванням вартістю 3.00 - 5.50 грн. було охоплено 100% учнів 1-4 кл. , дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування , а також учнів із малозабезпечених сімей. 21 школяр харчувався за батьківський кошт. Усього одноразовим гарячим харчуванням охоплено 56% від загальношкільного учнівського контингенту. Це для закладу невисокий показник . Завданням залишається переконання батьків щодо переваг гарячого обіду.

За результатами перевірок санітарно-епідеміологічної станції та прокуратури Нововоронцовського району з питання організації харчування у навчальному році, що минув , порушень не зафіксовано.

Медичне обслуговування здійснювалося медичною сестрою. В школі є медичний і стоматологічний кабінети. У 2013-2014 н.р. на придбання медикаментів було виділено 850 грн.

За результатами медичного огляду у 2013-14 навчальному році 2 учні були звільнені від занять фізичною культурою, 4 - зараховані до спеціальної медичної групи, 81 - до підготовчої медичної групи, що разом становить 87 учнів ( 39%) від загальної кількості школярів проти 53; 55,6; 69 % за попередні навчальні роки .

У травні-червні на пришкільному майданчику відпочивало 25 школярів, у ДОТ ім. І.Бережного – 24 учні . Усього послугами відпочинку і оздоровлення охоплено 59 учнів (26%) .

Колектив школи серйозно підходить до підготовки та проведення літньої оздоровчої кампанії. Пришкільний майданчик цього року організовано не за плановими показниками , а відповідно до потреби та згідно із заявами батьків. На думку колективу і батьківської громадськості, це цілком правильний підхід, бо за кількістю часто втрачається якість.
ЗАВДАННЯ НА 2014-2015 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

Виходячи з вищезазначеного, розв’язуючи завдання державного законодавства, нормативних документів Міністерства освіти і науки України, місцевого органу управління освітою на наступний навчальний рік, з метою створення оптимальних психолого-педагогічних умов для самореалізації індивідуального розвитку особистості та здобуття якісної освіти, враховуючи здобутки та недоліки в роботі педколективу за попередній навчальний рік рішенням педагогічної ради затверджено такі завдання :



  1. Систему методичної роботи школи організувати відповідно до завдань проектувального етапу обласної науково-методичної проблеми « Соціалізація дітей та учнівської молоді в сучасному освітньому просторі». (Педколектив, протягом року).

  2. Створити творчу групу педагогічних працівників з питання розробки оригінальної моделі соціалізуючого освітнього простору, яку представити на Дні педагогічної ідеї. ( Заступник директора з НВР, педколектив, жовтень 2014 р.)

  3. Укласти угоди про спільну діяльність з усіма соціальними партнерами, які дали згоду бути суб’єктами освітнього соціалізуючого простору ( ДНЗ №2, ДЮСШ, РЦДТ, ДМШ, Гаврилівське ПТУ № 26, РЦЗ, РВ УМВС, районний центр соціальних служб для дітей, сім’ї та молоді). (Адміністрація школи, вересень – жовтень 2014р.)

  4. Забезпечити умови індивідуального розвитку, обліку особистих досягнень учнів, стимулювання їхньої творчої активності, реалізації їх схильностей та інтересів. (Вчителі, протягом року).

  5. Оптимізувати роботу з обдарованими учнями, продовжувати розвивати науково-дослідницьку роботу. (Заступник директора з НВР, психолог, вчитель-консультант МАН, протягом року).

  6. Активізувати роботу з батьками учнів з урахуванням їх вікових особливостей соціалізації шляхом проведення спільних свят, екскурсій,дискусійних студій; залучати батьків до проведення гурткової роботи на громадських засадах. (Заступник директора з ВР, класні керівники, протягом року).

  7. Організувати роботу клубу « Людина професії» ( Соціально-психологічна служба школи, листопад 2014 р.).

  8. Продовжити діяльність волонтерських загонів. (Педагог-організатор, протягом року).

  9. Покращити результативність спортивно-масової роботи. (Заступник директора з ВР, педагог-організатор, класні керівники, протягом року).

  10. Ініціювати залучення старшокласників-лідерів школи до роботи в районній Молодіжній раді. (Заступник директора з ВР, педагог-організатор, протягом року).

  11. Звернути особливу увагу на реалізацію напрямку військово-патріотичного виховання.

  12. Підтримувати і зміцнювати матеріально-технічну базу школи (відремонтувати ІІ поверх, залучити кошти на ремонт актової зали, поповнювати бібліотечний фонд, обновити спортивний інвентар). (Директор, завгосп, завідувач бібліотекою, протягом року).

  13. Заохочувати, підтримувати діяльність учасників навчально-виховного процесу, яка спрямована на участь у районних, обласних, Всеукраїнських конкурсах, олімпіадах, програмах, проектах (Адміністрація школи, профспілковий комітет, протягом року).

  14. Орієнтувати випускників школи на сучасні потреби ринку праці, зокрема нашого регіону. ( Класні керівники, психолог, соціальний педагог, протягом року).


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка