Алгоритми. Виконавці алгоритмів



Скачати 47.59 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір47.59 Kb.
УРОК 20

Тема: Алгоритми. Виконавці алгоритмів

Цілі уроку:

Розширити й поглибити поняття “алгоритм”. Сформувати поняття “виконавець алгоритму”. Учити складати алгоритми.

Розвивати вміння робити висновки, міркувати за аналогією; застосовувати знання в подібній і новій ситуації.

Виховувати організованість, відповідальність за виконану роботу.


Хід уроку

І. Самовизначення до діяльності

Правильно сідайте діти,

Домовляймось не шуміти.

Руку гарно піднімати,

На уроці не дрімати

І знання мерщій хапати.

Щоб не було нам мороки

Всі готові до уроку?

Тож гаразд – часу не гаймо

І урок наш починаймо

– Сьогодні ми з вами продовжимо подорожувати країною Інформатики. А на уроці виконуватимемо завдання нашого героя. Послухайте, що він про себе каже:

Гостроносий і малий,


Сірий, тихий і незлий.
Вдень ховається. Вночі
Йде шукать собі харчі.
Весь із тонких голочок.
Як він зветься?... (Їжачок)

– Сьогодні їжачок приніс для вас у кошику багато цікавих завдань, і щоб ми з вами нічого не забули, він позначив схемою нашу роботу на уроці. Ось ця схема: Перевірка домашнього завдання – Підсумок уроку – Засвоєння нового – Робота з комп’ютером – Робота з підручником – Робота в зошиті.

– Які недоліки ви помітили? Виправте (переставити таблички з написами етапів).
ІІ. Перевірка домашнього завдання


  • Озвучте послідовність дій приготування бутерброда із сиром (2-3 учні). Чи є відмінності?

  • Які недоліки ви помітили?

  • Що таке команда?

  • Хто такий виконавець?


ІІІ. Постановка цілей і завдань, загальна мотивація

Мотивація навчальної діяльності

Перегляд фрагмента мультфільму “Вовка у тридев’ятому царстві”.

Як ви вважаєте, чому Вовка не отримав очікуваного результату?

Мозковий штурм (робота в групах)

– Доберіть або придумайте слово, яким би ми могли вдало назвати істоту, для якої складено алгоритм (час на роботу – 2 хв.).



Відгадайте шараду.

Спочатку дві букви від імені Алла

За ними “гора ” другий склад заховала

Тепер вже нам перша частина відома.

І друга частина уже теж знайома.

У  “ритмі ” відскочила літера “і”.

Скоріше з’єднайте частинки оті!

Формулювання разом з учнями теми, цілей і завдань уроку.

– Визначте тему нашого уроку.

– Про що б ви хотіли дізнатися сьогодні на уроці?

– Чи знадобляться нам ці знання в житті?

Вивчення цього поняття і буде темою нашого уроку. Вам цікаво, що воно означає? Де ми можемо знайти точне значення цього слова?

За словниками з'ясовують поняття алгоритму.

Алгоритм - сукупність дій, правил для вирішення даної задачі. (Словник російської мови, С. І. Ожегов)

Алгоритм - система обчислень за суворо визначеними правилами, яка після послідовного їх виконання приводить до вирішення поставленого завдання. (Словник російської мови, Академія наук)



  • А хочете дізнатися, як з'явилося це слово? Учні нашої школи знайшли в Інтернеті інформацію про історію походження цього слова.

Розповідь, звідки з'явилося слово АЛГОРИТМ .

У далекі часи на Сході жив видатний учений Мухамед аль-Хорезмі, який написав «Книгу про індійську арифметику». Під час перекладу книги ім’я автора переклали як Ал-Горитмі. Тому, посилаючись на цю книгу, стародавні вчені говорили: «Так казав Алгоритмі». Згодом способи розв’язування різних завдань стали називати алгоритмами.

Кожен алгоритм розрахований на конкретного виконавця.


ІV. Засвоєння нових знань

– Ви запропонували багато цікавих назв. Людина назвала того, хто виконує команди, виконавцем.

– Хто (або що) може бути виконавцем?

– Одного разу зустрілися троє друзів. Один був художником, другий – композитором, третій – письменником. Маленька дівчинка, дочка одного з друзів, попросила “зробити” їй ведмежа. Кожен з них зробив це по-своєму. Що в них вийшло? Як виконав цю команду художник? Композитор? Письменник? Чим користувався кожен з них? (Фарбами, звуками, словами).

– А як би це зробив це артист? Продемонструйте.

– Як ми назвемо в цій ситуації художника, композитора, письменника та артиста? (виконавцями) [1, с. 93]



- Виконавцем може бути будь-яка істота або механізм, які спроможні виконати даний алгоритм.

Вправа «Знайди пару»

  • З’єднайте можливого виконавця з алгоритмом, який він спроможний виконати




Алгоритм

Виконавець

Копання ями

пральна машина

Випікання хліба

екскаватор

Прання білизни

комп’ютер

Запуск програми

гончар

Виготовлення глечика

пекар


ФІЗКУЛЬТХФИЛИНКА (рухлива)
V. Систематизація й узагальнення

1. Робота з підручником (с. ).

2. Робота в зошиті з друкованою основою (за вибором учителя).

Гра “Так чи ні”.

  • Алгоритм складається з команд (Так).

  • Виконавцем алгоритму може бути будь-хто (Ні).

  • Виконавши останню команду, виконавець закінчує виконання всього алгоритму (Так)



VІ. Застосування нових знань

1. Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі.

2. Робота з комп’ютерними програмами
ЗОРОВА ГІМНАСТИКА
VІІ. Підсумок уроку

  • З якими поняттями познайомилися на уроці?

  • Що таке алгоритм? команда? виконавець?

  • Пригадайте, які завдання ми ставили на початку уроку. Чи вдалося нам їх виконати? Про що нове дізналися? Чого нового навчилися? Про що хотіли б дізнатися?

  • Хто відчуває в себе сили самостійно складати алгоритми?


VІІ. Домашнє завдання

– Виконати завдання підручника (с. 69).



Проглянути мультфільм «Алгоритм» (из серии мультфильмов «Почемучка»)
Список використаних джерел

  1. Земляк І.В. Методичні рекомендації щодо викладання інформатики в 3-му класі: за програмою “Сходинки до інформатики”. – Кам’янець-Подільський, 2009. – 114 с.





База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка