Або жестів завжди суто індивідуальна і мас високий



Скачати 31.69 Kb.
Дата конвертації15.09.2017
Розмір31.69 Kb.
Мова рук або жестів завжди суто індивідуальна і мас високий ступінь інформативності. Окрім індивідуальності, мова жестів мас загальні особливості, які залежать від національності, віку та статі людини, рівня її культури та інших ознак.

Сучасні праці з психодіагностики наводять багато пояснень жестів, особливо рук та кисті:

1. В'яло звислі уздовж тіла руки: пасивність, відсутність готовності до дії, нестача волі.

2. Перехрещені на грудях руки: захисна реакція, певна ізоляція, деякою мірою — очікування.

3. Руки за спиною: відсутність готовності до дії, прихована збентеженість, сором'язливість, тяжкий стан.

4. Відкрита долоня руки повернута догори: жест пояснення, переконання, відкритої уяви.

5. Одна або обидві руки сховані у кишенях: приховування труднощів, невпевненості, втрата невимушеності.

6. Рука в кулаці: концентрація, оволодіння схвилюванням, намагання самоствердження.

7. Потирання рук: приємні думки, задоволення.

8. Рука щось бере та робить рух в цьому напрямку: безпосереднє тілесне, матеріальне захоплення, часто ознака жадоби, людини, яка багато думає про матеріальне.

9. Рух рук, що закривають обличчя, або його частину: бажання приховати свій стан, задумливість або ніяковість.

10. Витираючи рух по лобі: витирання поганих думок, недобрих уявлень, або концентрація на роздумах.

11. Розкрита долоня, яка гладить щось приємне на дотик (наприклад, іншу руку): м'яка вдача, добрий настрій.

12. Напружено випростаний вказівний палець: ознака концентрації на внутрішньому, без уваги до оточення.

13. Прямий вказівний палець, покладений на край губ: почуття невпевненості, пошук причин, допомоги.

14. Палець у роті: наївність, подив, неуважність, непорозуміння.

15. Палець торкається очей або вух: ознака ніяковості, певна сором'язливість, пошук можливостей втекти.

16. Кінчик вказівного та великого пальців разом, всі інші, особливо мізинець, — відставлені: високий ступінь уваги та концентрації, націленість на най дріб ніші деталі.

17. Руки спираються на поясі: потреба у ствердженні та посиленні, демонстрація власної твердості та зневаги, виклик. Часто компенсація почуття слабкості або ніяковості.

18. Руки підтримують верхню частину тулубу, спираючись на який-небудь предмет (стіл, стілець тощо): необхідність душевної опори, або внутрішня невпевненість.


Важливе значення в роботі агента з організації туризму має ораторське мистецтво. Звичайно, що головною ознакою ораторської майстерності даної професії є культура мови. По-перше, мова повинна бути грамотною і логічною. По-друге, для того, щоб створити повну уяву про країни, готелі чи конкретних осіб, мова, повинна бути точною і, в той же час, образною, що досягається за рахунок вдалого використання порівнянь, цитат, яскравих епітетів, метафор, приказок тощо. Мова має бути економною. Рекомендується завчасно продумати способи викладення матеріалу , підібрати потрібні слова і точні вирази. Формуючи словниковий (лексичний) запас, особливу увагу спід приділяти спеціальним термінам і словам іноземного походження. При цьому бажано уникати перевантаження ними розповіді. Основним критерієм тут повинні бути доцільність, і необхідність їх використання, адже дуже часто існує можливість їх адекватної заміни еквівалентами рідної мови.

Незаперечну роль, крім словникового (лексичного) запасу, відіграє володіння технікою мови: чіткість дикції, правильна вимова звуків, слів, постановка наголосу це все елементи, які свідчать про високий рівень як особистої, так і професійної культури.

Існує ряд мовних прийомів, які дозволяють емоційно прикрасити розповідь, уникнути її одноманітності і, таким чином, підвищити увагу слухачів.

Важливу роль відіграє правильно обраний темп розповіді.

Встановлено, що для сприйняття звучання і змісту слова необхідно не більше 1 секунди. Однак, слід враховувати, то для невідомих слів знадобиться більше часу. За певних навиках людина схоплює звукову і змістовну сторони мови при швидкості 60-70 слів, за хвилину. Між тим, при спілкуванні з аудиторією краще не перетинати межу в 60 слів за хвилину.



Значний вплив па аудиторію мають інтонація, емоційність розповіді, які створюють своєрідну атмосферу спілкування, свідчать про ставлення турагента до подій, об'єктів, про які йдеться. Отже, і тон розповіді повинен змінюватися в залежності від подій, про які він розповідає , від почуттів, які він намагається висловити.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка