А вже весна, а вже красна



Дата конвертації30.04.2016
Розмір84.1 Kb.
Урок позакласного читання для учнів 2 класу

Тема: А вже весна, а вже красна

Мета: поглибити знання учнів з теми «Весна»; розширити читацький кругозір дітей; вдосконалити навички читання; розвивати вміння аналізувати прочитане; розширювати коло читання; розвивати мовлення дітей, вчити будувати зв’язні висловлювання, розвивати допитливість і спостережливість, естетичні смаки; виховувати бережливе ставлення та любов до природи.
Обладнання: малюнки дітей до теми «Весна», тематична виставка книг, таблиці з завданнями з читання, читанка для 2 кл. «Ластівка», картини художників про весну, музична виставка по темі.
Хід уроку

І. Організація класу
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Чого це надворі блищить,мов перлини,

І чисті й прозорі весняні краплини?

Чого це пісні заспівали свої

Веселі,дзвінкі ручаї?

Чого це так сонце ясне пригріває?

Бо час чарівниці – Весни наступає!

Із сонцем яскравим привітна,ясна,

У кожну кімнату заходить… (Весна)
2. Вступне слово вчителя.

- Так,сьогодні ми будемо говорити пр. весну. Чудова пора року. Про неї кажуть, що вона весела, ясна, чарівна! А з весною в ноші віконця все частіше заглядає… (сонце). Сьогодні воно буде на нашому уроці. На своїх промінчиках воно принесло для вас на урок цікаві вірші, казки, скоромовки, прислів’я, приказки, загадки, веснянки,кросворди.

А які саме, про це ви дізнаєтесь протягом уроку.
3. Робота з виставкою книг.

- Діти, зверніть увагу на книги, які стоять перед вами. Про що ці книги?

- Чому ви так думаєте?

- Чи хтось з вас читав якусь із цих книг?

- Яка книжка вам сподобалась?

(Показати дітям)

- Як називається книжка?

- Хто її автор?

- У книжці один твір чи декілька?

- Чи є ілюстрації?

- Хто їх намалював?
ІІІ. Робота над новим матеріалом.





  1. Розгадування кросворду.

Березневої пори

Кап – кап капає згори

У краплині дужа сила –

Дірку у льоду пробила,

І хоч дірка невеличка,

З неї виткнулась травичка,

Дивиться у небо синє –

Щиро дякує краплині.


Ряст, медунка розквітають,

Загули джмелі і бджоли.

Рідний край, пташки вітають,

Квітне в квітні все довкола!


Люблю я час грози весною

Коли травневий перший грім,

Немовби тішиться грою,

Гуркоче в небі голубім.




  1. 3

к т

в р

і а

т в

1 берез ень
- Молодці,дітки!

Одна з народних легенд оповідає, що казкова жар – птиця приносить з теплих морів золотий ключик, яким міцно закриває двері домівки, куди сховалась зима. А потім поступово відчиняє троє дверей, з яких виходять три красеня: Березень, Квітень, Травень. Кожному з них жар – птиця наказ дає і посилає на земля.

- От ми з вами і будемо читати казку про цих красенів, яка має назву « Як Квітень до Березня в гості їздив».

- Але перш ніж почнемо читати зробимо невеличку фонетичну зарядку.


2. Фонетична зарядка

- Підніміть очі на дошку. Записані слова з пропущеними буквами.

- В цих словах уявляйте замість рисок букву «Е»; читайте їх.

Б – р – з – нь, в – сна, квіт – нь, чов – н, трав – нь, т – ло, з – ля,

в – с – ло, сон – чко, л – л – ка, гнізд – чко.

- Молодці гарно впоралися.

Наступне завдання. Треба скласти скоромовку із розсипанки
Летів Сів Прибіг стовпчик хлопчик

на горобчик горобчик утік

Летів горобчик

Сів на стовпчик

Прибіг хлопчик

Утік горобчик


- Молодці,діти!

3. Читання казки «Як Квітень до Березня в гості їздив».

а) словникова робота.

Правильно прочитаємо слова, які зустрінуться в казці

(повинен був щось зробити)



Мусив, пообмерзають, теплінь, певне, слушного, нараяв (радив), сподівався, обшмагаю (обдеру).

б) читання казки вчителем.

- Я прочитаю казку, а ви уважно прослухаєте її і дасте відповідь на таке запитання: «Чиї поради допомогли Березню дістатися до Квітня?»

в) читання казки сильними учнями.

г) бесіда за змістом казки.

- Чому Березень не міг дістатися до Квітня в гості?

- Що порадив Травень Березню?

- Чому здивувався Березень?

д) Скажіть, будь ласка, які дійові особи є в казці?

є) читання розмови Квітня з Травнем та Квітня з Березнем в особах.

- Тепер ви знаєте, чому у нас весною така нестійка погода. І навіть у народі існує прислів’я:

«У березні сім погод надворі: сіє, віє, крутить, мутить, зверху ллє, знизу мете.»
4. Робота в групах

- А хто знає прислів’я про весну?

Зараз ми позмагаємося. Розділимося на три групи. Кожна група має написати якомога більше прислів’їв про весну. По закінченню ми визнаємо групу яка перемогла.

- Вночі тріщить, а в день плющить.

- Від березневих дощів земля квітне.

- Весна днем красна.

- Вода з гір потекла, весну принесла.

- А тепер гляньте на дошку. Весняний вітер повіяв і розсипав слів прислів’я. Давайте складемо і прочитаємо, що ж це за прислів’я.



пташок, і, Квітень, землю, зустрічає, квітчає.

Квітень землю квітчає і пташок зустрічає.
5. Фізпауза.

- Прийшла пора нам відпочити

Ми берізки та кленці

В нас тоненькі стовбурці.

Ми в стрункі стаєм рядки,

Випрямляєм гілочки.

Ледь зіп’ялись з корінців,

Дістаємо промінців,

Ми стискаєм їх вогонь

В зелені своїх долонь.

Хилять свіжі вітерці

Вліво – вправо стовбурці

Ще й верхівки кожен ряд

Нахиля вперед – назад.



6. Робота над Веснянкою.

- Наші предки дуже любили весну і зустрічали її веснянками. В народі їх ще називали гаївками. Співали їх найчастіше на галявинах серед розквітлої природи без будь – якого супроводу. От ми зараз і послухаємо веснянку, яку на підготувала Карина.

Весна, весна, весняночко,

Прийди до нас, подоляночко!

Прийди до нас, теплом утіш,

А ти сонечку, світи ясніш!

Ти, густіший дощику упади –

На городи, на левади, на сади

На багаті наші землі, на родючі,

Щоб пшениці колосилися, як тучі,

Щоб стіною піднімалися жита,

Щоб щасливі розцвіталися літа!

Іди, іди, дощику, упади,

Щоб плодами красувалися сади.

Щоб родило у полі, і в дворі,

Щоб співалось од зорі і до зорі!

Щоб цвіли черешні,

Зацвітали вишні,

Щоб зростало наше щастя

Все вище і вище!

- Молодець, Карино!
7. Робота над віршем «Веснянка».

- А зараз ми з вами прочитаємо вірш Павла Грабовського «Веснянка».



а) словникова робота.

Прочитаємо, правильно вимовляючи слова, які зустрінуться у вірші.



Буяє, проміння, ллє,блищить.

б) самостійне читання учнями вірша.

- Зараз ви самостійно прочитаєте вірш і скажете, що вам уявлялось під час читання?

в) виразне читання.

г) робота над змістом.

- Які ознаки приходу весни є в цьому вірші?

- А як ви гадаєте, про що виграє струмочок?



8. Робота з виставкою малюнків.

- Така краса пробудження природи, яка відбувається з приходом весни, надихає багатьох художників на створення прекрасних картин. На уроках образотворчого мистецтва з деякими ви познайомились. І ви отримали завдання намалювати світ картин про весну.

Подивіться, які вони прекрасні.

Ви роздивились ці малюнки.

- Що вам найбільше в них сподобалось?

- Чому?


- Які ознаки весни тут зображено?

- Отже,весною пробуджується природа і весною з’являються перші квіти.

- А які квіти з’являються найпершими? Зроблю вам підказочку, загадавши загадку.

Я найперша зацвітаю

Синім цвітом серед гаю

Відгадайте, що за квітка,

Бо мене не стане влітку?

(Пролісок)



9. Бесіда про Червону книгу.

- А чи знаєте ви,діти, що пролісок занесено до Червоної книги? А що ж таке ця Червона книга. Це книга, до якої занесено багато видів рослин і тварин, яким загрожує повне зникнення. І саме такою рослиною є пролісок. Отже, вирушаючи до весняного лісу, ви обов’язково знайдете поляну з пролісками, тож не забувайте, що цю красу не можна знищувати.


10. Робота над віршами.

- А от Оля нам приготувала віршик про цю квіточку.

Я – перша квіточка весни,

Я – пролісковий цвіт

Я – пережив зимові сни

І знов з’явився на світ

Зелені рученьки мої

Листочками зовуть

Я полюбив ліси гаї

Живу здавна тут

У мене очі голубі

Такі як неба синь

Росту між кленів і дубів,

Люблю і сонце, й тінь.

І вірно: люблю всі мене,

Як весну золоту,

Бо знають, що зима мине,

Коли я розцвіту.

- І справді, справжня весна наступає, коли з’являється пролісок, а потім і багато інших квіточок. Стає так красиво навкруги від їхнього різнобарв’я.

А які ж кольори у весняних квітів? Про це ми зараз з вами дізнаємось. Я вам прочитаю вірш, а ви уважно послухаєте його і виконаєте таке завдання:

- учні І - варіанту – запишуть у табличках назви квіток, про які говориться у вірші, а учні ІІ – варіанту – запишуть назви кольорів, які сняться квітам.

Кожній квітці навесні

Кольорові сняться сни.

Кульбабі сняться золоті,

Тюльпанові червоні.

І дуже – дуже голубі

Дзвіночку лісовому.

Бузку бузкові сняться сни,

Волошці – волошкові,

Ромашці – срібні від роси,

Фіалці – фіалкові.

Назва квітки

Колір







Перевірка робіт.

- Молодці, я вами дуже задоволена.



11. Бесіда про Свято Стрітення.

- З давніх давен у нашого народу одним із найулюбленіших свят було свято Зустрічі весни. Воно проходило урочисто, радісно. Весну за уявленням наших предків приносили на крилах птахи.

Вважається, що на стрітення ( 15 лютого) зима з весною зустрічається. З цим пов'язаний цікавий звичай. Напередодні Стрітення жінки випікали печиво ц вигляді пташок – «жайворонків». З цими « жайворонками» діти йшли в садки й закликали весну в гості.

Учень: Пташок викликаю

З теплого краю

Летіть, соловейки,

На нашу земельку!



Учениця: Спішіть,ластівоньки,

Пасти корівоньки

Вилети,гулю,горою,

Винеси літо з собою.

- Одними з перших прилітають із вирію до рідних місць граки, жайворонки, шпаки, дикі гуси, ластівки. Ми з вами зараз будемо читати вірш Бориса Грінченка «Ластівка».

12. Робота над віршем.

а) читання вірша вчителем з попереджувальним завданням

б) словникова робота.

Клопочешся, журливий, лютіше.

в) виразне читання учнями.



13. Бесіда про весняні свята.

- Весна чарівна, ніжна, весела і радує нас з вами не тільки теплом, а ще й різними святами.

- А які свята ми святкуємо навесні?

( 8 березня, Великдень, 1 Травня, День перемоги, свято Матері).

- А яка подія у нас відбувається 9 березня кожного року?

( День вшанування пам’яті з нагоди народження великого українського письменника, поета та художника Т. Г. Шевченка).

У Тараса Григоровича Шевченка багато віршів присвячено природі, а також є вірші про весну.

Один з таких віршів нам зараз прочитає Діана.

Встала весна,

Чорну землю сонну розбудила,

Уквітчала її рястом,

Барвінком укрила

Чималий у яру ставок,

Зелений на горі садок,

І верби, і тополі,

І вітряки на полі

І барвінком, і рутою.

І рястом квітчає

Весну землю, мов дівчину,

В зеленому гаї.

І на полі жайворонок,

Соловейко в гаї

Землю убрану весною

Вранці зустрічають.



ІV. Підсумок уроку.

- Отже підводячи підсумок, давайте розгадаємо кросворд, визначимо ознаки весни. Допоможе нам слово «Весна». Підказую це будуть слова – прикметники.

На які питання відповідають слова прикметники?

Яке питання поставимо до слова весна?

КВІТУЧА

ТЕПЛА

ЯСНА

НІЖНА

ЧАРІВНА


Завершується наш урок, на якому ми, я думаю, дізналися дуже багато нового та цікавого.

- Що було найцікавіше?

- Яка пора року буде наступною?

V. Домашнє завдання. (запис до щоденників).

- От ви і підготуєте віршики, оповідання, малюнки про літо та літні розваги.



Спасибі вам за участь в підготовці уроку.
ІV. Виставлення оцінок за урок.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка