, «умова задачі», «розв’язання задачі»



Скачати 34.49 Kb.
Дата конвертації30.04.2016
Розмір34.49 Kb.
Математика 1 клас

Тема . Задача. Структура задачі. Відмінність задачі від розповіді,запитання,загадки. Задачі на знаходження суми й остачі.

Мета. Ознайомити учнів з термінами «задача», «умова задачі», «розв’язання задачі», «перевірка», «відповідь до задачі». Добитися розуміння учнями відмінності задачі від розповіді,запитання,загадки. Ознайомити учнів із задачами на знаходження суми й остачі. Виховувати інтерес до вивчення математики.

Обладнання. ТЗН, предметні картинки, каса цифр, знаків, індивідуальний математичний матеріал, підручник «Математика.1клас»(М.В.Богданович,Г.П. Лишенко, Київ, «Генеза»,2012)

Зміст уроку

І. Організаційний момент (у колі)

Голосний дзвенить дзвінок,

В гості йде до нас урок математики.

Будьте уважними ,він відкриє багато таємниць.



ІІ. Повторення та закріплення вивченого матеріалу

а)усний рахунок у прямому і зворотному порядку(учні по черзі передають м’яч один одному)

б)додавання і віднімання 0(відповідає той,у кого м’яч у руках)

в)порівняння 0 із іншими числами(за записом на дошці)



1. Хвилинка каліграфії

Написання цифри 2



2. Математичний диктант

- Запишіть числа,вставляючи пропущені

…,9,8,…,6,5,…,…,…,1.

- Запишіть число,що передує числу 4.

- Яке число наступне за числом 5?

- Запишіть «сусідів» числа 8.



ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

Вивчення нового матеріалу

1.Підготовчі вправи

а)Робота з демонстраційним матеріалом( розгляд малюнка)

- Скільки кульок у Вінні-Пуха?(3)

- Скільки кульок йому дарує П’ятачок?(4)

- Полічіть,скільки кульок матиме Вінні-Пух?(7)

- Що робили з кульками?(Прилічували)

- Яку дію виконуємо,прилічуючи предмети?(Додавання)

- Яку рівність можна скласти?(3+4=7)

- Викладіть рівність за допомогою цифр та знаків.

б) Ознайомлення із поняттям «задача»



Бесіда

- Діти,чи змогли б ви допомогти Вінні-Пуху обчислити вираз із числами 3…4,щоб дізнатись,скільки кульок він матиме? (Так,бо він мав 3 кульки,додалось ще 4,то разом стало 7)



Вчитель записує на дошці вираз 3+4=7

- Що нам відомо?(У Вінні-Пуха було 3 кульки,а П’ятачок подарував ще 4)



- Яка вимога поставлена?(Дізнатись,яка кількість кульок стане за відомими числами 3 і 4 )

- Чи вказано,за допомогою якої дії треба виконати поставлену вимогу? (Ні,її треба вказати самому,виходячи із опису ситуації)



Висновок.

Задача-такий вид математичної вправи,коли самому треба вказати дію до даних чисел,щоб відповісти на запитання.

У задачі є не менше двох відомих чисел і запитання.

2. Ознайомлення із структурою задачі.

Задачі на знаходження суми.

На дошці малюнок.

- Скільки яблук у першому кошику?(2)

- Скільки яблук у другому кошику?(3)

- Скільки яблук у двох кошиках? (Закрити малюнок і залишити тільки цифри.)

- Нам невідомо,отже ставимо картку із знаком питання.



2 3 ?

Умова запитання

Умова - це те,що відоме в задачі.

Запитання містить невідоме-те,що треба визначити,знайти.

- Як дізнатися,скільки всіх яблук у кошиках?(До 2+3)

- Чому виконуємо додавання?(Бо об’єднуємо,яблук стає більше)

Отже,


2 3 ?

Умова запитання

Розв’язання 2+3=5

Відповідь 5 яблук

3)Задача на знаходження остачі.

На дошці малюнок.



7 3 ?

Умова запитання

Розв’язок 7-3=4

Відповідь 4 пташки

Фізкультхвилинка

ІV. Розвиток математичних знань

1.Робота з підручником (с.50)

1)За малюнком скласти вирази. Як знайти значення цих виразів?Якщо перелічити предмети не можна,то складають задачу. Складіть задачі про зайчиків.

2) Складіть і розв’яжіть задачі на додавання.

3) Складіть задачі на віднімання.

4) Вправа з логічним навантаженням.

2.Робота в зошиті.(Виконання завдань.)

VІ. Підсумок уроку.

-Що таке задача?



-З яких частин складається задача?


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка