* невгамовна допитливість Нескінченні запитання дитини



Скачати 35.73 Kb.
Дата конвертації11.09.2017
Розмір35.73 Kb.
ОБДАРОВАНІ ДІТИ – майбутній цвіт нації, її інтелектуальна еліта, гордість і честь України, її світовий авторитет. І завдання вчителя на етапі модернізації змісту освіти в умовах особистісно орієнтованого підходу полягає в тому, щоб дбайливо зростити нові таланти, починаючи з молодшого шкільного віку.

Сучасне розуміння обдарованості стверджує, що в її основі лежить домінуюча пізнавальна мотивація і пошукова творча активність, яка проявляється в знаходженні нового, постановці та розв’язанні проблем.

Під обдарованістю розуміється « сукупність високого рівня природних задатків і схильностей як передумова розвитку здібностей до певних видів діяльності».

Для обдарованих дітей характерними є : висока активність розуму, підвищена схильність до розумової діяльності , прояв самостійності в процесі пізнання. Тому головним завданням учителя в цьому напрямку є розкриття дитячої обдарованості, створення системи роботи з обдарованими дітьми, використання різноманітних методик виявлення інтересів і розвитку здібності дітей.

ОЗНАКИ ОБДАРОВАНОСТІ ДИТИНИ

У ранньому дитинстві обдарована дитина відрізняється такими рисами, як :



* невгамовна допитливість

*Нескінченні запитання дитини

*Великий запас слів і розвиненість мови

* здатність до концентрації уваги на справі, яка зацікавила

* завзятість з метою досягнення результату

*виняткова память

* доброта

* відкритість

* гостра реакція на несправедливість

У більш старшому віці ( шкільному) ознаками обдарованості є:

* потреба дитини в колекціонуванні та класифікації

* гарне почуття гумору

* сформованість навичок логічного мислення

* оригінальність асоціативного мислення

* здібність до чіткого планування діяльності

* розвиненість навичок спілкування

* прихильність до складних завдань

* відкритість

* активність

* наполегливість

* енергійність

* здатність до ризику

* незалежність у твердженні і поведінці

* гнучкість у концепціях, у способах дії, соціальній ситуації.


ЕТАПИ РОБОТИ З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ

Одним із основних принципів роботи загальноосвітньої школи є розкриття в процесі навчання дитячої обдарованості, реалізації якого значною мірою сприяє робота практичного психолога і педагога у взаємодії.



Зміст роботи з обдарованими дітьми включає ряд завдань, а саме: сприяння творчому розвитку кожної особистості, вчасне виявлення обдарованості, створення умов для самореалізації.

Важливим підходом до пошуку юних обдарувань варто визначити комплекс заходів: медичних, фізіологічних, психологічних, педагогічних, спрямованих на виконання цих завдань сімєю і школою. Існують методики виявлення інтересів і здібностей дітей, подальшого спостереження за їхніми успіхами.

ОРІЄНТОВНІ ЕТАПИ РОБОТИ З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ

  1. Виявлення обдарованих дітей.

На цьому етапі враховуються відомості від батьків і педагогів про високі успіхи в одній зі сфер діяльності.

  1. Діагностичний

На цьому етапі проводиться індивідуальна оцінка творчого потенціалу й особливостей нервово-психологічного статусу дитини психологом і педагогом.

  1. формування і поглиблення дитячих здібностей.

На цьому етапі роботи основну роль мають виконати педагоги, завданням яких є формування і поглиблення дитячих здібностей.

  • організація позаурочної роботи з предмета

  • включення в навчальний план додаткових уроків з предмета за рахунок варіативної частини

  • робота з обдарованими дітьми за індивідуальним планом

  • залучення батьків до роботи з дитиною

  • взаємодія вчителя з психологом і класним керівником

  • створення умов для самореалізації – залучення дитини до участі в різноманітних інтелектуальних змаганнях

  • залучення обдарованих випускників до роботи з школярами.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка